Mielenkiintoinen asia tämä mafia :)
Cairns kirjoitti:
Onhan täällä Jatkoajassa mafia, se on nähty moneen kertaan. Eihän pomoa saada koskaan kiinni rikkeistä tms., vaan paska vyörytetään hierarkian pohjasakalle.
Hämeenlinnassa ei oltaisi edes tarpeeksi fiksuja kehittämään/ylläpitämään mitään mafiaa, ne on penninpyörittäjiä siellä. Oulu, Pori, Rauma, Turku, heheh, olisko se nyt siistiä jos voisi tituleerata "mä oon turun kovin mafioso"?
Moderaattoreita ei ole syyttäminen, he maksavat suojelurahaa siinä missä muutkin.
Joo-o, tuli leikillään kirjoitettua juttu vitutuspalstalle joka toisaalla kirvoitti mielenkiintoisen keskustelun, ja vieläpä suhteellisen asiallisen sellaisen. Mainitsen tässä nyt sivumennen ennen kuin menen asiaan ettei minulla ole Hiitelää vastaan mitään ja hän on tervetullut Afrikka palstalle :)
Yleisesti keskustelimme päätoimittajan vastuusta tälläisillä palstoilla jota jatkoaika edustaa, elikkä hänellä on toimituksellinen vastuu eikä suinkaan vastuuta itse keskustelu osioista kuin tietenkín omien kirjoituksiensa kautta kuin meillä muillakin. Se mikä minua kuitenkin jäi askarruttamaan keskusteltuamme asioista oli asia positiivisesta mafiasta jotakin asiaa varten, voisiko olla esimerkiksi niin että jotakin kirjoittajaa pidetään palstalla toisten itsetunnon kohottamisen vuoksi ?
Eräs kirjoittaja jota palstalla monesti viikon ja kuukauden mittaan on arvosteltu on lähellä tälläistä (nyt en tarkoita itseäni). On kirjoittajia joiden protesti osuus koskee ainoastaan erään kirjoittajan arvostelua, onkin turvallista olla kriittinen koska tietää että suuri joukko on aina samaa mieltä kirjoittaako kirjoittaja sitten melkein mitä hyvänä arvostellaakseen tälläistä kirjoittajaa. On kuin kanalauma nokkisi heikompaansa, ainóastaan sillä erolla ettei heikko olekaan heikko eikä kuole oikein millään:)
Positiivisella mafialla siis tarkoitan sitä että palstalla pidetään henkilöä ainoastaan ns, hakattavana, että henkisesti heikot ihmiset saisivat edes joskus elämässään olla vahvoja ! Positiivisuus siis suuntautuu juuri heikoille kirjoittajille annettuna lahjana, "piekse tota ja tunne itsesi vahvavaksi" linjalla.
Mitä tulee veini ketjunavaus kieltoon niin mainitsen etten tunne itseäni mafian uhriksi millään tavalla ja olen asian jo aikoja sitten hyväksynyt. ettei siitä sen enempää.
Eräänä iltana muuten päätin antaa eräälle tälläiselle kunnolla takaisin, sattumalta huomasin erään kirjoittajan voimakkaan arvostelun veiniä kohtaan, no asia meni sitten yv,pohjalle ja aiheutti valtavan loukkaantumisen kuinka minä voin arvostella julkisesti häntä, se oli jotakin niin huvittavaa etten ole sellaista kokenut vähään aikaan, tälläiset kirjoittajat ovat juuri niitä heikkoja, naama naamaa vastaan he paskovat housunsa. Kaiken kaikkiaan en usko koko mafian olemassa oloon, että sellaisia ajatuksia vaan :)
Ps. Mutta kyllä Hiitelä voi käskyttää epäilen ;)
veini