Tunkin päiväkirja

  • 16 229
  • 100

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Hyvät palstalaiset! Kauanpa sitä Tunkki saikin mesota ja mellastaa, ennen kuin kukaan keksi antaa pelikieltoa. Myönnän, että olen vittuillut joskus ihan tahallanikin ja yrittänyt saada sillä muita lankaan. Nyt se onnistui moderaattoreita kohtaan, ja yhtäkkiä huomasinkin istuvani penkillä. Se, mistä tällä kertaa jäähy tuli, ei minulle selvinnyt, mutta väliäkö hällä. Moderaattorien epäjohdonmukaisuus sen kuin jatkui. Ammattimaista keskustelupalstan ylläpitoa havaittavissa.

Selasin kolmen tuoreimman sivun verran viestiketjujen otsikoita. Olin havaitsevinani pari trendiä, suuntausta, ja itse asiassa, ihmettelenkin, miten nämä kaikki ketjut ovat saaneet elinkaarensa näinkin pitkäksi. Laskin äkkiä ainakin seitsemän ketjua tai otsikkoa, joissa toivotaan keskustelua eri tietokonepeleistä. Toinen yleinen suuntaus on luetteloketjut. Toivotaan, että luetellaan mahdollisimman paljon eri asioita. Kolmas suuntaus on eri harrastajien ketjut, salaseuraketjut ja sisäpiiriketjut. Kisailu- ja veikkauspalstalla suurimman tilan vie mielikuvitusjääkiekkoiluketjut ja arvuuttelut.

Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa tehdä fantasiajoukkueita monen viestiketjun verran ja sitten keskustella niistä toisissa ketjuissa? Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa keskustella monen otsikon alla tietokonepeleistä ja jännittää pissi housussa uusien päivitysten saatavuutta?

Haluaisin herättää keskustelua Jatkoaika-palstan tasapuolisuudesta ja sisällön laadunvalvonnasta. Olen saanut sellaisen kuvan, että palstalla on tarkat säännöt ja aktiivinen moderointiporukka, minkä avulla kirjoituksia pyritäänkin kontrolloimaan. Valitettavasti, tasapuolisuus on vain silmänlumetta ja siten katteetonta. Kirjoittajat ovat eriarvoisessa asemassa, ja muutama nimimerkki saa suoltaa minkälaista tekstiä tahansa muiden varoessa tarkasti ”sanomisiaan”.

Tietenkin, on täysin arvottamiskysymys, mikä on laadukasta tekstiä. Pitääkö hyvän kirjoituksen olla puhtaasti asiapitoinen. Pitääkö hyvässä kirjoituksessa olla huumoria? Saako hyvä kirjoitus osua henkilökohtaisesti kenenkään arkaan paikkaan? Onko hyvä kirjoitus sellainen, että suurin osa kirjoituksesta on lainausta muualta, linkkejä www-sivuille ja sitaatteja mm. lehdistä? On muutamia kirjoittajia, jotka tuntuvat elävän palstan kautta ja viettävät vuorokaudesta uskomattomalta tuntuvan osan koneen ääressä. Nämä kirjoittajan ovat niitä, jotka rivillä tai kahdella kuittaavat lähes aiheen kuin aiheen. Sitten on kirjoittajia, jotka asberger -oireyhtymän tavoin ovat yhden asian puolesta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tunkilta alkaa ote lipsua. Pelikieltoko naaman vakavaksi veti?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Terve tuloa Tunkki lomalta. Mielenkiintoinen avaus ja uskon, että tämä poikii legendaarisia väittelyja ja kunnon kahnauksia.
Minä en itse ole pleikkari-, enkä muutenkaan virtuaalipelimiehiä, joten jätän ne ketjut lukematta kokonaan, samoin jätän lätkän fantasiaketjut, niiden harrastajille, eivät kiinnosta, mutta eivät myöskään häiritse.

Mitä tasapuolisuusmoderointiin tulee, en osaa ottaa kantaa, kun ei ole kokemusta ja noista pelikielto ilmoituksista en osaa yhdistää, mistä ketjusta, saatika yksittäisestä kirjoituksesta kielto on paukahtanut kenellekkin.

Mielenkiinnolla odotan avautuvaa keskustelua, tässä ketjussa.

PS: oletko kysellyt ylläpidolta, saako lomaltapaluu rahan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huhhuijaa... meikäläiselle esitettiin vitsinä, että avaisin tällaisen otsikon. Nyt sitten joku oikeastikin teki sen.

No kerrotaan nyt sitten, miten meikäläisen loma sujui. Aurinkoiset säät suosivat. Oli mukavaa maata varjossa ja kitata tunkilla olutta naamaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Tunkki
Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa tehdä fantasiajoukkueita monen viestiketjun verran ja sitten keskustella niistä toisissa ketjuissa?

On.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Olen aina miettinyt, mitä ihmiset tekevät sitten aikuistuttuaan. Ehkä tässä ketjussa saamme kysymykseen vastauksen?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tunkki
Selasin kolmen tuoreimman sivun verran viestiketjujen otsikoita. Olin havaitsevinani pari trendiä, suuntausta, ja itse asiassa, ihmettelenkin, miten nämä kaikki ketjut ovat saaneet elinkaarensa näinkin pitkäksi. Laskin äkkiä ainakin seitsemän ketjua tai otsikkoa, joissa toivotaan keskustelua eri tietokonepeleistä. Toinen yleinen suuntaus on luetteloketjut. Toivotaan, että luetellaan mahdollisimman paljon eri asioita. Kolmas suuntaus on eri harrastajien ketjut, salaseuraketjut ja sisäpiiriketjut. Kisailu- ja veikkauspalstalla suurimman tilan vie mielikuvitusjääkiekkoiluketjut ja arvuuttelut.

Katsos vain, Mr. Provo on tainnut hiukan itse provosoitua. :-) Ettei olisi vain Mr. Mode-sediltä erästä laivanupotustermiä muistuttava veto???

Mutta kieltämättä Tunkin tekstissä on paljon asiaa. Joskus muinoin täällä vielä käytiin kiivasta vääntöä asiasta jos toisesta, mutta tuntuvat kaikki ns. normaalit aiheet olevan loppuun kaluttuja, ja näiden jättämä tyhjiö on nyt vallattu umpitylsillä luetteloketjuilla yms joihin heikkolahjaisemmatkin voivat suoltaa antiaan ilman että tulevat "teurastetuiksi" kaikenmaailman varjojen valtakunnassa.

Nykyään vallitsee ns. Jatkoajan hyväksytyt totuudet joista kukaan ei uskalla olla eri mieltä, ja joista ei tarvitse edes keskustella. Pari esimerkkiä:

- Jääkiekossa pitää olla paljon puhtaita taklauksia, pelkkä taitokiekko on ihan nynnyjen hommaa.
- Vitsinvääntö tietyn rajan ylittävistä liian aroista/henkilökohtaisista asioista on yököttävää/tuomittavaa/sairasta

Ja sitten on monessakin asiassa kahta leiriä, mikä ei jankkaamalla miksikään muutu, esim:

- Saunan takana on vielä tilaa vs. Antakaa kaikkien kukkien kukkia
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Tunkki, tää on tätä niinkuin hyvin tiedät

Mitenkä tästä eteenpäin?

Kirjoittele mulle rakkauskirjeitä palstalla, niin mä kirjoittelen sulle intohimoisia, irstaita viestejä, siitä miten me kohdataan. Älä suotta mene kaappin takas

nim.mer. Suoli
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Eiköhän toi pelikielto ihan tuosta omintakeisesta itsemoderointitavastasi johtunut;)

Saman lopputuloksen ilman pakastevihanneksia olisit saanut alunperinkin vain avaamalla tällaisen ketjun.

Asiaa kyllä kirjoitat!
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Käsittämätöntä kuinka tärkeinä jotkut ihmiset pitävät itseään.

Rakas päiväkirja. Tänään 9.8.2004 oli melko tavallinen maanantai. Olin paikallani takapaksissa vararenkaan alla koko päivän. Yön vietin autossa autokatoksessa. Aamulla puoli yhdeksän maissa auto lähti tuttuun tapaan omistajansa työpaikalle jonka parkkipaikalla auringon paahteessa vietin koko päivän. Onneksi renkaan alla oli varjoisaa ja takaluukkukin oli suljettuna. Työpäivän päätyttyä auto minuineen suuntasi takaisin autokatokseen, tosin vain hetkeksi jonka jälkeen suuntana oli K-Marketin piha. Mekkalasta päätelleen omistajaperheen lapsetkin olivat kyydissä. Ajotavasta johtuen olen melkein varma että rouva ajoi sekä kauppaan että takaisin.

Muuten siis hyvin tavallinen päivä, paitsi että vihdoinkin meille aliarvostetuille työkaluille (joita jotkin harvat jääkiekkofaninettipalstalaiset kermaperseet eivät edes osaa käyttää) on avattu ketju Jatkoaikaan johon voimme kertoa päivästämme. Tuskin maltan odottaa kunnes saan lukea muiden autonostimien tapahtumista, ehkäpä löydän tätä kautta jopa ystäviä!
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Tunkki
Moderaattorien epäjohdonmukaisuus sen kuin jatkui. Ammattimaista keskustelupalstan ylläpitoa havaittavissa.

Hyvä jos harrastelijoitten hoitama homma näyttää ammattimaiselta.

Miksi täällä sitten ei väännetä? Miksi ei keskustelua synny? Osittain tietenkin siksi, että nyt on kesä. Osittain siksi, että USA ei ole vähään aikaa hyökännyt nihinkään. Kukaan ei ole räjähtänyt eikä räjäyttänytkään ketään. Aika vähän on mitään oikeaa keskusteltavaa.

Toinen syy lienee se, että täällä on kuitenkin jo riehuttu hetki jos toinenkin. Monesta asiasta on keskusteltu ja jos nyt ei olla jostain nimenomaisesta keskusteltukaan niin jostain läheltäliippaavasta kuitenkin. Tiesittekö, että poislukien mahdollisesti tuo trendikehitelmä, Tunkki ei tainnut avata keskustelua mistään, mistä ei jo olisi väännetty? Silloinkin taisi asiaan liittyä jonkun pelikielto. Joka kerta.

Kolmas syy lienee se, että asioitten esittämistä on täällä aika paljon treenattu ja monet kirjoittajat ovat melkoisen hyviä tekemään yhteenvetoja tietyistä näkökannoista. Aika heikkoa tulee keskustelusta, kun noin viiden viestin jälkeen ei sanottavaksi jää juuri muuta, kuin että xxx vetikin jo homman niin hyvin kasaan, että eipä mulla muuta. Lisäksi mainittakoon, että selkäänsä sietäisivät ne sankarit, jotka edellisen lauseen keskusteluun laittavat.

Neljännen syyn ainakin omalta osaltani tiivistää parhaiten tämä kuva. Jos vaikka jotain sanottavaa olisikin, niin ei vaan jaksa kiinnostaa niin paljoa, että jaksaisi täällä ryhtyä kauheasti riehumaan. Kun ei täällä ketään kuitenkaan kiinnosta se, että mitä joku muu sanoo. Aika harvassa ovat täällä ne, jotka ovat valmiita tarkastamaan kantojaan käydyn keskustelun perusteella. Samalla vaivalla voin kertoa näkemykseni kämppäni seinälle, koska silloin tarvitsee hukata vähemmän aikaa vastauksen muotoilemiseen. Tähän liittyen voisin todeta, että kuka olitkaan, jonka kanssa joskus aikaa monta sitten keskustelin aiheesta, että olit oikeassa, paras syy olla painamatta lähetä-nappia on se, että joku kuitenkin vastaa. Jos kaivat sen keskustelun esille, niin saat kunnian olla yksi niistä täällä, joille tunnustetaan hänen olleen oikeassa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Tunkki
Se, mistä tällä kertaa jäähy tuli, ei minulle selvinnyt, mutta väliäkö hällä.

Oman pelikieltoni syy sen sijaan selvisi. Sen hyväksyminen onkin jo sitten astetta vaikeampi tehtävä ja saa minutkin yhtymään "Tunkin" tähän mielipiteeseen: "Moderaattorien epäjohdonmukaisuus sen kuin jatkui. Ammattimaista keskustelupalstan ylläpitoa havaittavissa". Jatkoajan keskustelupalstan sääntöpykälä numero 11 kun kieltää lainausten muuttamisen siten, ettei alkuperäinen idea tulee enää lainauksessa selville. Nimimerkki "Loponen" näet lainasi minun tekstistäni kysymyksen, jota en ollut missään vaiheessa omaa kirjoitustani kysynyt. Mielestäni tästä asiasta ärähtäminen oli täysin normaalia. Loponen ei vain suostunut myöntämään virhettään tai ei tajunnut sitä, ja tämän jälkeen keskustelu ryöpsähti käsistä. Minä kun koin siinä selvää vääryyttä.

Eikä siinäkään vielä välttämättä mitään, että pelikiellon sain. Se kuitenkin ihmetytti, että Loposen kakku oli samanpituinen. Hän kun rikkoi yhtä Jatkoajan sääntöpykälistä ja sillä aloitti koko sopan.

Tunkin kirjoituksen ensimmäinen lause (jos ei alkutervehdystä oteta huomioon) kuitenkin sopii ensimmäisiin tuntoihini huilini huomaamisen jälkeen erittäin hyvin. Kyllähän se minäkin "kauan sain mesota ja mellastaa, ennen kuin kukaan keksi antaa pelikieltoa". Myönnän, että meininkini tällä palstalla on ollut ajoittain sellaista, että kai se oli vain ajan kysymys milloin joudun huilille, siis nimenomaan kun on kyse Jatkoajasta. Esim. Jypin keskustelupalstalla moderointi ei ole yhtä tiukkaa kuin täällä, ihan jo siitä lähtien, ettei rekisteröityviltä pyydetä mitään perusteluja miksi heidän pitäisi saada kirjoitusoikeus. Tosin suosikkiseurani omalla hiekkalaatikolla ei minulle varmasti mitään syitäkään pelikieltoon olisi ollut, mutta Jatkoajassa nallin napsahtamiseen olisi kyllä ollut ainakin parempiakin perusteluja kuin se mistä sen nyt sain.
 

Loponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT,TPS,HIF,JOK,TAP,HPK, BLU,ILV,LUK,ÄSS,SAI,
Viestin lähetti Pee
. Jatkoajan keskustelupalstan sääntöpykälä numero 11 kun kieltää lainausten muuttamisen siten, ettei alkuperäinen idea tulee enää lainauksessa selville. Nimimerkki "Loponen" näet lainasi minun tekstistäni kysymyksen, jota en ollut missään vaiheessa omaa kirjoitustani kysynyt. Mielestäni tästä asiasta ärähtäminen oli täysin normaalia. Loponen ei vain suostunut myöntämään virhettään tai ei tajunnut sitä, ja tämän jälkeen keskustelu ryöpsähti käsistä. Minä kun koin siinä selvää vääryyttä.

Eikä siinäkään vielä välttämättä mitään, että pelikiellon sain. Se kuitenkin ihmetytti, että Loposen kakku oli samanpituinen. Hän kun rikkoi yhtä Jatkoajan sääntöpykälistä ja sillä aloitti koko sopan.
Ei muuten pidä paikkansa tämä on JUURI SE PERIAATE KYSYMYS.
Eli aloitetaanko alusta.. kertaushan on opintojen äiti ?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti Tunkki
Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa keskustella monen otsikon alla tietokonepeleistä ja jännittää pissi housussa uusien päivitysten saatavuutta?

Jep, lisävalaistusta aiheeseen löytyy tuolta ikäkeskustelupalstalta :)
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ja taas se sama vääntö pikkuasiasta jatkuu..

Lapsi on terve kun se leikkii, sairas jos ei osaa lopettaa..
 

Junskeri

Jäsen
Viestin lähetti Loponen
Ei muuten pidä paikkansa tämä on JUURI SE PERIAATE KYSYMYS.
Eli aloitetaanko alusta.. kertaushan on opintojen äiti ?

Heitän ihan vaan välikommenttina, että seurasin kyseistä (nimimerkkien 'Pee' ja 'Loponen') väittelyä, ja oikeastaan ymmärrän Pee:tä.
Pee, jos tämä yhtään auttaa tuomaan mielenrauhaa, sekä auttamaan sinua lopettamaan aiheesta vaahtoamisen, niin minunkaan mielestä et kysynyt asiaa, jota Loponen väitti sinun kysyneen.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Miksei kukaan leiki minun kanssani?! Miksi olen aina yksin? Miksi minua aina kiusataan?

Onpa mukava lukea, kuinka palstalaiset suhtautuvat vilpittömään purkaukseeni. Olen huomaavinani vilpitöntä ihailua, silkkaa kateutta sekä puhdasoppista teilaamista. Vittuilun siemenkin saattaa jossain vastauksessa piillä. Ilmeisen tärkeitä sitä ollaan, kun kaiken maailman twitet viitsivät kommentoida ja osoittaa halveksuntansa.

Sistis, olen pahoillani, ettet ehtinyt avata Tunkin päiväkirja -ketjua ennen minua. Lupaan, että saat kirjoittaa tähän ketjuun niin paljon kuin vaan haluat. Ja haluathan sinä, vaikkei aina olisi asiaakaan.

hihhu, onpa mukava, ettet pidä internettiä maailman vakavimpana asiana. Olen ehkä samalla linjalla kanssasi. En minäkään ihan kaikkea tosissani ota. Mutta helvetti, pelikielto Jatkoaikaan. Se on paha.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Hassun hauskaa

Niin, itseäni huvittaa suunnattomasti se, kun ihmiset esittävät etteivät provosoituneet.

En malta olla loppukaneetiksi huomauttamatta, että palstan säännöissä mainitaan myös sananen provosoitumisesta.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Hassun hauskaa

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itseäni huvittaa suunnattomasti se, kun ihmiset esittävät etteivät provosoituneet.
Mutta kuinka hauskaa on se, kun esittää provosoituneensa ja toinen luulee, että provosoiduit ja täten kuvitteleen onnistuneensa, kun samalla voit itse vain myhäillä viiksiisi onnistumisen euforiaa!

Onko aikuisten miesten puuhaa kirjautua joka päivä jääkiekkokeskustelupalstalle ja haukkua espoolaisia?!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Korroosio on ikävä ilmiö, se kun iskee aina sinne, mihin sen ei toivoisi iskevän. Monta hyödyllistä tai ainakin kivaa asiaa on se pilannut.

Tunkki, älä nyt vaan tyydy rutisemaan siitä, että kävi niinkuin kävi, ja ihan väärin perusteinkin vielä, ja ei näin kävisi, jos kaikki täällä olisi aikuisia. Tee miehen/naisen työ ja laadi omat varjosäännöt, joita noudattamalla täälläkin keskusteltaisin vain kiinnostavista ja tärkeistä asioista aikuisesti. Ja varjosäännöillä en tarkoita sellaisia sääntöjä, joissa kaikki selitetään tieteellisesti niin puhki, ettei ketään enää kiinnosta. Vertaa sanaan varjobudjetti, niin ymmärrät.

Loppukaneettina todettakoon, että koskaan ei ole mahdollista miellyttää kaikkia, ja loppupeleissä moderaattoreiden tehtävänä ei ole miellyttää ketään. Väärinymmärrystä kannattaa välttää myös tämän viisauden kohdalla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Hassun hauskaa

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itseäni huvittaa suunnattomasti se, kun ihmiset esittävät etteivät provosoituneet.

En malta olla loppukaneetiksi huomauttamatta, että palstan säännöissä mainitaan myös sananen provosoitumisesta.

Täältä tähän

Mutta kuinka hauskaa on se, kun kirjoittaja itse luulee olevansa Jatkoajan Jerry Seinfeld - luulee olevansa hauska, mutta ei sitä tosiaankaan ole. Oikeasti tämä Jatkoajan muka-Jerry Seinfeld kirjoittaa erittäin tylsiä kirjoituksia ja näistä lämpeää ainoastaan saman piirin kirjoittajat.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Hassun hauskaa

Viestin lähetti vilpertti
Onko aikuisten miesten puuhaa kirjautua joka päivä jääkiekkokeskustelupalstalle ja haukkua espoolaisia?!

Aikuisten miesten puuhasta en tiedä, mutta ihminen joka haukkuu Esbolaisia ei voi olla läpeensä paha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös