Itsekin olen hieman hämmentynyt avatessani palstaviljelyä käsittelevän ketjun, mutta jostain käsittämättömästä syystä aihe on alkanut kiinnostaa minua, ja haluaisin tiedustella josko palstalaisilla (heh-heh) olisi kokemuksia moisesta agraariuden muodosta.
Itse olen kaupunkilainen henkeen ja vereen, mutta jo viime kesänä keksin istuttaa parvekkeelle basilikaa, korianteria ja ruohosipulia. Ja mikä olikaan loistavampaa kuin kerätä tuoreet yrtit suoraan pataan. Nyt olen alkanut suunnitella entistä laajempimittaista viljelyharrastusta aarin kokoisen viljelypalstan, joita täällä Helsingissäkin on kiitettävissä määrin, ottamista.
Lisäksi olen ekologiseen ajattelutapaan taipuvainen ja juuri omalla maatilkulla kasvatettu mukula tai heinä vastaa parhaiten käsitystäni luontoa säästävästä lähiruoasta. Ja kai viljelyllä olisi perhe-elämääkin piristävä vaikutus. Vai päinvastoin?
Muutama asia hommassa kuitenkin arveluttaa:
a) menetänkö maineeni
b) tuleeko siellä palstalla sitten kuitenkaan käytyä
c) osaanko viljellä
Eli hommaa harrastavilta vinkkejä kehiin.
Itse olen kaupunkilainen henkeen ja vereen, mutta jo viime kesänä keksin istuttaa parvekkeelle basilikaa, korianteria ja ruohosipulia. Ja mikä olikaan loistavampaa kuin kerätä tuoreet yrtit suoraan pataan. Nyt olen alkanut suunnitella entistä laajempimittaista viljelyharrastusta aarin kokoisen viljelypalstan, joita täällä Helsingissäkin on kiitettävissä määrin, ottamista.
Lisäksi olen ekologiseen ajattelutapaan taipuvainen ja juuri omalla maatilkulla kasvatettu mukula tai heinä vastaa parhaiten käsitystäni luontoa säästävästä lähiruoasta. Ja kai viljelyllä olisi perhe-elämääkin piristävä vaikutus. Vai päinvastoin?
Muutama asia hommassa kuitenkin arveluttaa:
a) menetänkö maineeni
b) tuleeko siellä palstalla sitten kuitenkaan käytyä
c) osaanko viljellä
Eli hommaa harrastavilta vinkkejä kehiin.