Gösta Sundqvist kuollut

  • 52 959
  • 196
Tila
Viestiketju on suljettu.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella, todella surullista.
Gösta Sundqvist oli paitsi loistava biisintekijä, myös allekirjoittaneen suuri esikuva nimenomaan radioviihteen tekijänä. Eipä ole nuoremmasta polvesta ole noussut Göstalle manttelinperijää, eli todella iso menetys suomalaiselle viihdemaailmalle.

Tänään klo 23.03 viimeinen Teinitalo. YleQ:lta ja Radio Suomesta Kuunnelkaa!

Edit: Eipä kuultu teinitaloa. Asiaan liittyvää musiikkia kuitenkin..
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoinen säpsähdys tuntui tuossa rintakehän kohdalla, kun luin tuon otsikon. Tuli samaan tapaan ihan yllättäen puun takaa kuin Joe Strummerin kuolema joulun alla. Vaikka en ole pahemmin Leevien musiikista piitannut, on kyseessä ilman muuta suuri menetys.

Lepää rauhassa.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jää kyllä pieni tyhjä kohta minun sielunmaisemaani. Ei kai tässä muuta voi kuin laittaa Leevi & The Leavings soimaan; "Mitä mä niillä teen?"
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
"Tuulilasin läpi lennettyäni olin kierinyt piennarta pitkin...."

Yksi Suomen loistavimmista sanoittajista/säveltäjistä on poistunut rallikuski Teuvoa seuraten idyllisimmille rallipoluille.

Göstan taivaassa varmasti tuoksuu ikuisesti vastaleikattu nurtsi, ämmät eivät jäkätä (Mieletön Melinda ja Marja-Leenakin ovat sovussa), eikä K-Raudasta tartte enää hakea yhtäkään vasaraa eikä nauloja sen ikuisen omakotitaloprojektin takia. Talo on nyt valmis. Gösta teki sen talon koko Suomen kansalle, ihan meille kaikille, jokaiselle elämän kolhimalle yleistumpelolle ja muillekin...


kyyneliä poskella taas... näistä alkaa iho kostua nykyisin jo turhan usein...
 
Viimeksi muokattu:
Häh?!?!?!

Täysin samat fiilikset kuin Motolla. Sydän jätti pari lyöntiä väliin. En minäkään Leevin musiikin fani ole, mutta arvostus Sundqvistia ja hänen työtään kohtaan on suuri.

Ikäviä tällaiset yllätykset.

RIP
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
R.I.P Gösta Sundqvist

Tämäkin vielä. Juuri tänään kuuntelin herran herkkiä tuotoksia.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Toisessa, aikaisemmassa ketjussa jo tätä itkemme kilpaa. Joten...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
"Jos Helsinki on hetkisen kaunis, se harhaa on vaan, pelkkää unelmaa".
Koskettaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Göstan taivaassa kerrotaan outoja tarinoita ja pelataan hyvää jalkapalloa. Hyvää iäisyyttä suurelle miehelle.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tämä on niin väärin, niin väärin. Hienot ja luomisvoimaiset ihmiset, joilla olisi vielä paljon annettavaa lajitovereilleen otetaan täältä keskuudestamme aivan liian aikaisin. Itse Göstan ja Leevi and the Leavingsin uraa sen alusta asti seuranneena tämä suru-uutinen todella kosketti. Lepää rauhassa, Gösta.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Bast
Tämä on niin väärin, niin väärin. Hienot ja luomisvoimaiset ihmiset, joilla olisi vielä paljon annettavaa lajitovereilleen otetaan täältä keskuudestamme aivan liian aikaisin. Itse Göstan ja Leevi and the Leavingsin uraa sen alusta asti seuranneena tämä suru-uutinen todella kosketti. Lepää rauhassa, Gösta.

Amen..
 

lihaani

Jäsen
Tätä ei voi toivoa kenelleklkään, vaikka saisi sen "naapurin Sierran". Toivoo nimimerkki "Sopivasti lihava"
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Veti hiljaiseksi, kun äsken kuulin tämän suru-uutisen. 46 vuotta on liian lyhyt elämä. Juuri eilen keskustelin veljeni kanssa Göstan omaperäisestä ja niin loistavasta tavasta tehdä lyriikoita. Nyt niitä ei enää valitettavasti tule uusia, mutta vanhat elävät ikuisesti. Lataanpa Keskiviikon ja Torstain CD-soittimeen Göstan muistoa kunnioittaen. Voimia Göstan omaisille ja ystäville.

Tähän loppuun lempisäkeistöni Leevin tuotannosta:

Nyt naiset perässäni juoksevat
Heistä valitsen vain kaikkein kauneimmat
Joiden kanssa ajelen kun saan oman auton
Tuntuu ihanalta huomata itsekin
Kuinka vaatteet tekevät popparin
Kun ennen olin pelle ja muutenkin mauton


Kiitos, Gösta. Lepää rauhassa.
 

.creep.

Jäsen
Itkisitkö onnesta lähti heti soimaan uutisen kuultuani. Täytyy myöntää ettei ole vähään aikaan olleet kyyneleet yhtä lähellä biisiä kuunnellessa. "Mä olen pahoillani kaikesta mua turha pahalla on muistella. Vastaan tulijoiden kaistalla on vittumaista luistella."
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kylläpä veti tuo uutinen hiljaiseksi.

Nyt jäi melkoisen suuret saappaat täytettäväksi. Tuskinpa ikinä täyttyvätkään.

Kiitos Göstä.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Lepää rauhassa, Gösta!!

Täysin puun takaa tuli tämä uutinen, kyllä menetti maailma hienon ihmisen kaikin puolin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös