Kaikki joukolla HAUTAKIVIÄ kaatamaan!

  • 7 427
  • 59

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Laitoin tuollaisen ärsyttävän otsikon, koska haluan että mahdollisimman moni lukee tämän vuodatuksen.

Kävin viime sunnuntaina jälleen kerran vanhempieni haudalla.
Noh, ei sitä hautakiveä oltu kaadettu, vaan.... isäni muistokiveen, hänen vuonna 1982 kuollessa, oli siihen kiveen porattu kiinni sellainen pronssinen mitali josta ilmenee, että tässä lepää Sotaveteraani, NYT joku oli nähnyt niin paljon vaivaa, että oli jollakin vitun sorkkaraudalla irrottanut tämän prenikan isän muistokivestä. Mahtoi olla kivaa.

Ihmettelen vaan tuollaisen paskiaisen motiiveja. Tuskin tuosta prenikasta kanikonttorisssa paljonkaan rahnaa saa. Vai onko tällä haudan häpäisijillä ollut jokin muu, omituinen motiivi?

Itkin viimeksi isäni haudalla hautajaisissa vuonna 1982, nyt itkin toisen kerran.

edit: hautausmailla toistuu joka kesä tämä sama operaatio... kaikenlaiset aineissa olevat teinit luulevat olevansa joitakin Demonien Kuninkaita, Saatanan Sisaria tms.
Jos joku TODELLA luulee myyneensä sen sielunsa perkeleelle, niin tulkoon tekemään näitä samoja hautojen häväistyksiä talvella kun lämpöä on esim. - 20 astetta yöllä. Noh, eihän noita ranskanpullalla kasvatettuja kaapuihmeitä silloin ulkona näy.. onko liian kylmää? Kyllä nyt luulisi yhden saatanan hoitavan opetuslapsilleen operointilämpöä pakkasellakin?
 
Viimeksi muokattu:

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Otsikko tehosi

Ensinnäkin helvetin ikävää kuulla moisesta, kuka tosiaan edes viittii moista tehdä? Hautakynttilöiden ja kukkien pöllimisestä olen kuullut, mutta että vielä prenikatkin viedään kivistä? Ei helvetti...

90-luvun alussa muistaakseni oli oikein hautakivien kaatobuumi, kun oli niitä ns. wanna-be-saatananpalvojia. Kirkkoja töhrittiin ja hautoja häpäistiin. Vähäiset ovat joidenkin virikkeet.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Todella törkeetä.

Tuo jos mikä pistää miehen sapen kiehumaan. Eikö jumalauta ihmiset ymmärrä antaa hautojen olla rauhassa. Meikäläinen on ateisti enkä usko mihinkään meitä suurempiin voimiin mutta hautausmaa on pyhä paikka ja siellä PITÄÄ kunnioittaa ihmisiä, jotka ovat jo elämän työnsä tehneet.

Kaiken maailman kivien kaatajille, niiden rikkojille ja kukkavarkaille pitäisi antaa kunnon opetus isän kädestä sääliä tuntematta. Perkele.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Otan osaa ja harmittaa Sinun puolestasi. Itse en ole sukuhaudallamme Hietsussa kovin usein käynyt, mutta ainakin toistaiseksi se on säästynyt ilkivallalta. Jopa iso-iso-äitini haudalla oleva patsas on säästynyt ilkivallalta. En tiedä enkä ymmärrä mikä saa jonkun ryhmän moista ilkivaltaa tekemään, mutta se on todella pahoiteltavaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Todellakin vituttaa tuollainen. On se kumma kun kuolleidenkaan ei anneta olla rauhassa.

Helpostihan nämä satanistit sinne idolinsa luokse pääsisivät, loppettaisivat päivänsä. Se olisi hiton suuri palvelus kaikille.
 

Carlos

Jäsen
Tyhjäpäistä porukkaa...

Minäkään en ole ikuna tätä ymmärtänyt, siis tätä hautakivien kaatelua tai toisinsanoen "vittusaatananpalvontaa".

Minulle hautausmaa on aina ollut rauhallinen paikka, jossa on mukava tepastella vaikka keskellä yötä, siellä jotenkin aistii historian siipien havinan. Meillä on myös sukuhauta Hietsussa, ja voisin kyllä ottaa muutaman kierroksen jos joku teini-untuvikko joskus saa päähänsä kiveä terrorisoida.

En ollenkaan ymmärrä että mitä tekemistä edes hautausmaalla ylipäätänsä on saatananpalvonnan kanssa. Jumalaton määrä kuolleita, mitä saatanallista siinä oikein on?

Jos pirua haluaa etsiä, niin sen varmasti löytää kyllä ihan muualta kuin kirkoista tai monttumailta. Vai olisiko juttu siinä että nämä vittusaatananpalvoja-kapinalliset ovat kuulleet että joku on etsinyt kieltolain aikana piilotettua pirtua hautuumaalta, ja imbesillejä kun ovat, eivät tiedä että yksikin kirjain voi tehdä pienoisen muutoksen sanan merkitykseen.

Osanottoni Predalle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täyttä idiotismia. Takana lienee tässäkin tapauksessa joku lapsiraukka, jonka on välttämättömyys terrorisoida toisille ihmisille tärkeätä paikkaa näyttämisen takia. Tuon veteraanimerkin irroittaminen on kyllä jo törkeätä. En kyllä keksi mitään järkevää enkä edes tyhmääkään syytä miksi varastaa tuollainen. Vaikka jotkut teekkarit ja yliopisto-opiskelijat humalaspäissään ovatkin varastelleet liikennemerkkejä etc. niin noin tyhmäksi en yhtäkään lajitoveriani usko. Naurettavaa mikä naurettavaa.

Muistelen, että myös oman vaarini, niin ikään sotaveteraanin ja res. majurin, hautakivi olisi joskus yritetty kaataa tai kaadettu. Vai oliko se niin, että joitain viereisiä kiviä oli kaadettu. Joka tapauksessa törkeätä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kyllä hautausmaa tulisi olla juuri SE paikka, jossa jokaisen rakas saisi olla rauhassa. Olen itse kuullut kuinka hautakiviltä on irrotettu koristeet kuten pikkulinnut tai pienet enkelit, mutta kiveen kiinnitetty sotaveteraanin mitalin pöllimisestä en vielä ole kuullut.
Saattaa tuo irroittaja olla joku ns. mitalin keräilijä, joka ei kaihda mitään.

Itse sain "raivarin" kun tyttäreni hautakiven taakse joku hörhö oli istuttanut valtavia saniaisia, jotka rupesivat leviämään ympäriinsä. Se oli sentään pieni juttu mutta minulle tarpeeksi iso, jotta sain syyn soittaa hautausmaan toimistoon. Asia tuli hyvin nopeasti korjattua.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Predator
Kävin viime sunnuntaina jälleen kerran vanhempieni haudalla.
Noh, ei sitä hautakiveä oltu kaadettu, vaan.... isäni muistokiveen, hänen vuonna 1982 kuollessa, oli siihen kiveen porattu kiinni sellainen pronssinen mitali josta ilmenee, että tässä lepää Sotaveteraani, NYT joku oli nähnyt niin paljon vaivaa, että oli jollakin vitun sorkkaraudalla irrottanut tämän prenikan isän muistokivestä. Mahtoi olla kivaa.

Järjetöntä kiusantekoa. Joskus tulee kyllä mieleen, että menneen maailman kyläyhteisöissä toimi hyvin ei sakot, ei linna, vaan niin sanottu sakinhivutus. Tässä olisi hyvinkin sellaisen paikka.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ollut hautausmaalla töissä ja täytyy sanoa, että noita kyllä tuntuu sattuvan käsittämättön paljon siihen nähden, että olevinaan elämme jonkinlaisessa sivistysvaltiossa.

Toinen törkeä juttu mitä tapahtuu on se, että terrorisoidaan toisten hautoja oman läheisen haudan koristelemisen merkeissä. Eli pöllitään kukat, tallotaan nurtsit yms. Pöyristyttävää.

Itse en ole minkään kirkkokunnan jäsen, mutta kaikkien maailman ihmisten haudat tulisi jättää rauhaan ja hautausmaille ei tarvitsisi mennä muussa tarkoituksessa kuin rauhoittumaan tai muistelemaan vainajia sekä mahdollisesti pohdiskelemaan elämään liittyviä kysymyksiä.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Törkeää hautarauhan häirintää ja vainajien häpäisemistä tuollainen riehunta ja vandalismi hautausmaalla! Typerykset eivät ymmärrä sen paremmin tekojaan kuin niiden merkitystäkään. Moneen junaan meitä on ja aika monta vaunullista olisi saanut jäädä kokonaan lähettämättäkin.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Voi ny vittu mitä runkkuja sitä voi olla olemassa. Kai ne on ollu taas sellasia mummo/paappojen potkijoita, jotka ei arvosta vanhempia ihmisiä yhtään.

Vaasan hautuumaalla on ongelmana taas tämä kukkien ja kynttilöiden ryöstäminen. Joka hemmetin vuosi sama juttu!
 

jaheka

Jäsen
Tässä muutama vuosi sitten Seinäjoen hautuumaalla kaadettiin kymmeniä kiviä ja muistaakseni samalla keikalla(vai olikohan eri keikka..?) nämä pitkätukkasaatananpalvojat aukaisi yhden haudan josta varastivat vainajan pääkallon. Poliisi sai tekijät kyllä kiinni jonkin ajan kuluttua ja pääkallo löydettiin yhden pitkätukan kirjahyllystä. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin mutta tämä kaikki on täysin totta..
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi hyvää päivää! Totaalista vandalismia ja vainajan häpäisemistä! Minun ilmaukseni tuntuvat kaiken lisäksi vielä lieviltä. Totaalisen idioottimaista toimintaa ja täysin anteeksiantamaton teko. Mistä näitä valopäitä oikein sikiää?

Todella halpamaista, ja todella suuri osanottoni Predatorille!

Huh huh. Kyllä ihmiset osaavatkin olla moraalittomia!
 

jaheka

Jäsen
Ainakin yksi näistä tekijöistä oli "miestellyt" baarissa että hän on kaadellut kiviä, meinasi saada selkäänsä mutta harmittavasti järkkäri sattui tulemaan väliin. Tollaset pitäis hakata oikein kunnolla! Samaa sarjaa kuin pedofiilit ja raiskaajatkin!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tällaiset tapahtumat vetävät kyllä mielen matalaksi. Sitten pitäisi enää tietää se, mitä nuo määlyt tuostakin hyötyvät? Saako tuolla toiminnalla uskottavuussa lobotomiapotilaiden keskuudessa, vai jotain vastaavaa? Kuvottavaa.

Hautausmaa on nimenomaan pyhä paikka, ja siellä tulee käyttäytyä sen mukaisesti vaikka ei ko. uskontokuntaan kuuluisikaan.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Saatananpalvojat eivät ole läheskään aina asialla, kun hautausmaalla riehutaan. Usein saa poliisiuutisista lukea, että yhteyksiä mihinkään kultteihin ei ole löytynyt vaan tekijät ovat ns. normaaleja nuoria. Näin muistaakseni oli asia myös silloin, kun kotipaikkakunnallani hautakiviä kaadeltiin.

Tällä seikalla ei tietenkään voi mitenkään puolustella tällaista touhua. Ainakin omasta mielestäni on vielä oudompaa, että hautausmaalla riehutaan ilman ideologisia syitä kuin osana hämärää riittiä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tiesin pari vuotta sitten tuollaisia vittu-kun-me-ollaan-kovia-ja kuunellaan-kirkonpolttomusiikkia teinejä. Mustat tukat viuhuten ne paineli haustausmaalle kaatamaan kiviä. Onneksi joku valpas soitti kissalanpojat paikalle ja nämä jäivät kiinni. Siinä oli sitten kuulemma tytöillä ja pojilla vähän selittämistä. ihme vatipäitä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Predator
NYT joku oli nähnyt niin paljon vaivaa, että oli jollakin vitun sorkkaraudalla irrottanut tämän prenikan isän muistokivestä. Mahtoi olla kivaa.
Vamma-apinamaisuus on valitettavasti vallalla oleva vaiva. Tuo esimerkki sen jo todistaa taas.

Hautojen häpäisy ja muu ilkivalta siihen liittyen menee täysin käsitykseni yli. Vaikka en itse kristinuskoa ja sen useita tunnuspiirteitä tunnusta ja välttämättä edes kunnioita, niin ihmettelen syvästi tuollaista menoa ja sen motiiveja vaikka ne toisaalta löytyvät aika helposti jos alkaa vähän pohtia. Ei siinä mitään kovin syvällistä ideologiaa ole.
Ikävää myös satanistien puolelta, koska olen hyvinkin varma että todellinen satanisti ei edes rupea tuollaisiin lapsellisuuksiin, sillä hänen ei tarvitse todistella mitään ainakaan tuolla tasolla. Nooh, liimapäät ovat ihan oma lukunsa...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Kaikki joukolla HAUTAKIVIÄ kaatamaan!

Viestin lähetti Ted Raikas
Vamma-apinamaisuus on valitettavasti vallalla oleva vaiva. Tuo esimerkki sen jo todistaa taas.

Hautojen häpäisy ja muu ilkivalta siihen liittyen menee täysin käsitykseni yli.

Hullu saa olla muttei tyhmä. Tuntuu usein, että tällaisilla jutuilla keskenkasvuiset nulikat yrittävät saada itseensä huomiota, jota ei ole muualta saatu. Kun ryhmää on tarpeeksi ympärillä, joukossa tyhmyys tiivistyy. Yksi lahopää agitoi koko ryhmää. En voi ymmärtää mitään järjellistä selitystä sille, kuinka joku voi saada viboja riehumalla hautausmaalla. Korkeintaan sillä saa muiden ryhmässä olevien tyhmien hetkittäisen ihannnoinnin: 'oot sä paha!'

Tosielämässä onnettomia rumpaleita ja vellihousuja.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jatkoa asiaan...

Kun sunnuntaina huomasin tuon ilkivallan, niin jätin hautausmaalla olevalle vartijalle yhteydenottotietoni, noin niinkuin siinä toivossa että joku ennen sunnuntaita vartiovuorossa ollut tyyppi olisi kenties nähnyt jotakin outoa siellä hautausmaalla.
Noh, tänään joku seurakunnan suntio soitti minulle ja kertoi myös käyneensä tutkimassa isän hautapaikan tilannetta - sitten tulikin minulle uusi ikävä ylläri, nimittäin suntio kysyi että enkö minä ollut huomannut sitä hautakiven taakse spreijattua hakaristiä? Siis voi perkele! En minä sitä kiven takapuolta huomannut katsoa ollenkaan, kävin niin kuumana sen muistomitalin katoamisen takia.

Ajelin sitten tänään uudestaan "rikospaikalle" ja totta tosiaan, isän hautakiven takana on maalattuna spraylla iso musta hakaristi.

Todella hauskaa. Elämme sivistysvaltiossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ablodit töhrijälle. Toivottavasti edes kyseisellä henkilöllä on nyt hyvä mieli. Montaa muuta ihmistä tuo vähintäänkin vituttaa. Suhteellisen suurta osaa jopa surettaa.

Paras rangaistus tuollaiselle nilkille olisi antaa taltta kouraan ja passittaa suomalaisen peruskallion juurelle ja käskeä nakuttelemaan sieltä uusi hautakivi, jonka on oltava presiis samanlainen, kuin töhrimänsä. Muuten tuollaiset kusipäät eivät opi pahoista teoistaan. Ei vankila eivätkä sakot paranna.
 

Carlos

Jäsen
Re: Jatkoa asiaan...

Viestin lähetti Predator
Ajelin sitten tänään uudestaan "rikospaikalle" ja totta tosiaan, isän hautakiven takana on maalattuna spraylla iso musta hakaristi.

Pelkkä mitalin varastaminen voisi mennä vielä jonkunlaisen himokeräilijän/ilkivallan piikkiin, mutta tuo musta hakaristi kiven takana saattaa jo olla jonkun pimahtaneen nilkin kannanotto tyyliin "ei nämä natsien kanssa kaveeranneet mitään mitaleja ansaitse".

Oli motiivi sitten mitä tahansa, niin yhtä kaikki, kuula kalloon, mieluummin kaksi.

EDIT: tiedätkö muuten Preda oliko uhrina vain sinun isäsi hauta, vaiko oliko muitakin veteraanihautoja häpäisty?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Jatkoa asiaan...

Viestin lähetti Carlos


EDIT: tiedätkö muuten Preda oliko uhrina vain sinun isäsi hauta, vaiko oliko muitakin veteraanihautoja häpäisty?

Isän hautapaikka on ihan tavallisten hautojen piitkässä rivistössä. Hän ei siis lepää missään "Sankarihautausmaa-osiosssa"... niin no, eipä tietenkään, sankareita olivat vain sodassa kuolleet - sodassa haavoittunut ja vuoteen 1982 asti kipujensa kanssa kitkutellut isäni haudattiin tietenkin ihan tavalliseen perhehautaan, johon sitten myöhemmin päätyi myös äitini ja ennenpitkää sinne menen minäkin. Ainoa erikoisuus oli vain muistokiveen kiinnitetty prenikka. Muiden hautojen häpäisystä en tiedä, mutta kyllä kai se suntio olisi minulle tuostakin kertonut...
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Predator, toivottavasti tuo asialla ollut syntymäluuseri saadaan kiinni. Ja kun saadaan, niin tarvinnet apua "vahtimiseen" kun kyseinen räkänokka ensin kiinnittää mitalin takaisin paikalleen, sitten poistaa töherryksensä, pyytää sinulta anteeksi ja lopuksi kertoo, miksi teki tekonsa ja mitä sillä tunsi saavuttaneensa. Minä ilmoittaudun vahtijaksi, enkä usko olevani ainoa jatkoaikalainen, joka niin tekee. Voin säestää hänen pakerrustaan selittämällä perin pohjin, mitä mieltä olen henkilöstä, joka noin alhaista menee tekemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös