Minun paikkani

  • 9 177
  • 49

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun paikkani on Lontoon Hyde Park. Siellä Round Pondin ympäristö. Viltti minkä päälle istua, Dr Pepperiä kylmä pullollinen ja jotain niistä oudoista chipseistä mitä Pakistanilaiset pikkukaupat myyvät.
Ei tarvitse kirjaa, ei radiota. Ympäristö on yhtä isoa esitystä.

Mikä on sinun paikkasi?
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Minun paikkani on oman huoneen nojatuoli, oiva parin metrin etäisyys tv:hen.
Maailman murheet kaikkoavat siinä istuessa. Hajoamaisillaan oleva tuoli tuo myös oivaa vaaran tunnetta istumiseen.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Vaasassa Hovioikeuden ääressä olevalla laiturilla. Aurinkoinen päivä, olutta, kavereita ja kannettavasta soittimesta hyvää ja letkeää musiikkia. Siinä voi viipyä, niin kauan, että on aika siirtyä baariin. Tarkemmin sanottuna El Gringoon, joka on se toinen "paikkani".
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kesämökki Lopella, lämmin kesäilta, laitunrin reunalla istuminen ja jalkojen liottaminen järvessä. Ihana tunne. Siinä on vietetty välillä neljäkin tuntia, miettiessä maailman menoa.

Jollain tapaa voisi sanoa että lätkämatsi on myös minun paikkani. Eli useimmiten Hartwall Areena tai Jäähalli.
Olen nimittäin huomannut että matsin aikana ei koskaan mieti murheita, keskittyy vaan matsiin. Se on kivan kevyt tunne.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti girlzilla15
Jollain tapaa voisi sanoa että lätkämatsi on myös minun paikkani. Eli useimmiten Hartwall Areena tai Jäähalli.
Olen nimittäin huomannut että matsin aikana ei koskaan mieti murheita, keskittyy vaan matsiin. Se on kivan kevyt tunne.

Aivan, juuri näin. Lätkämatsissa ei todellakaan tule ajatelleeksi meneillään olevaa koeviikkoa tai muita murheita, silloin keskitytään peliin 116% ;). Voisi jopa sanoa, että Hartwall Areena on kirkkoni, Jokerit uskontoni ja Hjallis Jumalani!

Sauna on ehdottomasti minun paikkani. Siellä unohtuvat yleensä myös kaikki maailman murheet, sitä vaan rentoutuu ja nauttii olostaan. Varsinkin kesämökillä saunominen on yhtä suurta nautintoa ja siellä voi hypätä viileään järveen saunomisen jälkeen, mahtavaa!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Minun paikkani...

...ainakin kesäisin, täällä tuntuu aina kesältä...

Että silleen...
 

Liitteet

  • vene.jpg
    vene.jpg
    95,6 KB · kertaa luettu: 740

Voittaja

Jäsen
Noita "minun paikkojani" on kyllä aika monta; kantabaari, kalalla olo(ei ehkä ihan eksakti paikka), sänky, jne. Mutta jos yksi pitää mainita, niin minun paikkani on vaihtoaitiossa, siinä pelaajieni edessä. Fläppitaulu kädessä, kello toisessa, tarpeelliset muistiinpanovälineet kiinni fläppitaulussa. Kaikki keskittyminen ainoastaan sitä meneillä olevaa peliä varten, keskittyen kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu. Perkele, tulispa taas talvi!
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kesämökin laituri, naapureihin kilometri matkaa. Tyyni järvi avautuu edessäni ja aurinko laskee juuri järven taakse. Kädessä olut ja olo raikas saunomisen ja lämpimässä järvessä pulahtamisen jälkeen. Hauet mosahtelevat kaislikossa ja käki kukkuu. Nenään kantautuu savun tuoksu mökiltä kun muut tekevät jo nuotiota, että pääsee paistamaan makkaraa. Yön voisi nukkua vaihteeksi aitassa. Herätyskello on pölyttynyt ja kännykät ovat kiinni.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Luultavimmin jossain lauttasaaren rannassa, kallioilla. Olutta, tupakkaa ja ystäviä. Tietysti lämminkesäsää ilman tuuleen puhallustakaan. Aivan täydellistä..
Tosin landereissut kavereidenkin kanssa ovat aina täydellisiä, päihteitä, ystäviä, sauna ja grillikatos/terassi :)
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun paikkojani on oikeastaan muutama. Kerronpa parista.

Läheiseltä 'pururadalta' eroaa melkoisen paljon pieniä polkuja. Joskus parisen vuotta sitten käännyin mielenkiinnosta yhdelle, ja mihin päädyinkään. Keskellä pientä metsäkaistaletta oli paikka, jossa oli muutama lehtipuu, maasta kasvoi heiniä ja kukkia, ja kaiken keskellä oli vielä suuri puro. Tai noh, sana 'puro' ei ole nyt oikea, mutta kun ei se ojakaan ole... Tuossa paikassa on kuitenkin tullut oltua paljon, ja aina kun sinne menen, tuntuu, että pääsen jälleen itseni luokse. Siellä olen itkenyt monet itkut, mutta myöskin hymyillyt itsekseni ja miettinyt elämää suurempia kysymyksiä. Useammin kuin kerran olen myös onnistunut ymmärtämään asioita kokonaan uudelta kannalta tuossa paikassa.
Yhden ystäväni olen joskus tuohon paikkaan vienyt. Muille ystävilleni en ole sitä näyttänyt, mutta ehkä joskus näytän sen jolle kulle sellaiselle, jolle haluan antaa luvan päästä lähelle.

Girlzillaa myötäillen on lätkämatsi myös minulle tärkeä paikka. Kisapuiston seisomakatsomo, tutut ystävät rinnalla, keltainen paita päällä ja SaiPa luistelee jäälle Rammsteinin/SaiPa-laulun tahdissa - Se on ehdottomasti minun paikkani ja minun juttuni!


edit: suomen kieli on vaikeaa ...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun paikkani on tähtitorninmäellä aurinkoisena päivänä pelaamassa futista ja rentoutumassa. Tottakai se oma penkki DDR-hallissa herättää voimakkaita tunteita, se popcornin tuoksu, fiilis, kaikki. Menen joskus paikalle pari tuntia ennen ottelun alkua, siinä on se jokin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minun paikkani on mökkisaunan yhdistetty puuliiteri/hyyskä.

Liiterissä olen elämäni aikana purkanut patoutumiani pilkkomalla kirveellä tuhansia klapeja. Siinä touhussa muuten aivo lepää. Stressi on niinkuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Tuon joviaalin harrastuksen ansiosta olen myös kesämökkipaikkakuntani apteekin sideharsojen ja laastareiden suurin tuhlaaja. Kaikkihan joskus pienen syrjäisen tuppukylän apteekissa asioineet tietävät että siellä saa kuulla toiseksi mehevimmät juorut kyliltä (mehevimmät juorut kuulee paikallisen Teboilin pihalla Tunturimopojen selässä päivystäviltä n. 70-vuotiailta äijiltä) - siis itse asiassa tuo halkojen ja omien sormien viipalointi on hyvin sosiaalista toimintaa.

Liiteristä väliseinällä erotetussa hyyskässä tunnen myös olevani oman elämäni hallitsija. Siinä pökälettä persposkien välistä tynnyrin pohjalla odottavan koppakuoriaisen päähän puskiessani tuntuu kerrankin olo vapaalta. Haju tosin on aivan järkyttävä, mutta senkin kompensoi persettä alapuolelta hyväillevä tuulahdus Saimaalta, mehiläisten pörinä nurkissa ja käen kukunta mökkirannan männyissä.

... aah, kohta sinne taas pääsee...
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nunnasesta parikymmentä kilometriä eteenpäin Kieritunturin kainalossa ja koko Suomineidon käsivarren olkapään kohdalla avautuva Kalmakaltion erämaa ja Käkkälöjoki. Yleensäkin lapin erämaa-alueet, vesistöt ja maisemat.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Minun paikkani on täällä ja mieluiten joka vuosi. Sinne huomenna keskiviikkona ja takaisin sunnuntaina.
Valinta oli vaikea, sillä minulla on minun paikkoja monta!
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Minun paikkani löytyy kotipaikkaani lähellä olevasta kiekkokaukalosta. Siellä opittiin kavereiden kanssa pelaamaan, olemaan joukkue. Siellä vietettiin myös muuten vapaa-aikaa. Samaisessa kaukalossa pikkujunnaria peleissä kannusti iso joukko lähialueen asukkaita, joilla välttämättä ei ollut mitään suhdetta pelaajiin/joukkueeseen.

Samassa kaukalossa opetin myöhemmin ensimmäistä kertaa pienille tenaville kuinka kiekkoa pelataan. Kuinka luistellaan ja kuinka syötetään. Ja näin kuinka pikkukaverit hymyilivät onnistuneen jutun jälkeen ja kuinka laidat kolisivat kun rankkari epäonnistui. Ihan kuin itselläni aiemmin.

Se paikka on koti, siellä unohtuu kaikki muu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan noita useampiakin, mutta jos muutaman mainitsisi

- Helsingin rantaviiva Olympiaterminaalilta Munkkisaaren tuntumaan.

- Visbyn vanha kaupunki, eli käytännössä koko muurien sisus ja hieman niiden ulkopuolella oleva rantabulevardi, jolla on oikeastaan aina tyyntä, vaikka Itämeri pauhaa kahlitsemattomana ihan vieressä. Auringonlaskun aikaan varsinkin. Tarkemmin ajatellen oikeastaan koko Gotlanti.

- Oma parveke kesäiltana.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jollain pervessillä tavalla olen oppinut viihtymään marjametsässä. Juuri siellä missä hyttyset inisevät, hirvikärpäset pyrkivät korvakäytäviin ja karhut mittailevat pahaa aavistamattoman rasvaprosenttia. Lisäksi seuraavana päivänä selkä ei suostu oikenemaan suoraksi. Mutta silti.

Kun katsoo ympärilleen ja näkee sen marjamäärän niin tajuaa ettei sitä yksi ihminen voi poimia - eikä tarvitsekaan. Riittää kun saa sen pienen astiansa täyteen - kerrallaan. Se on niin yksinkertaista ja rentouttavaa.

Siellä on minun paikkani.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Minun paikkani on oman kullan vieressä. Siinä jos missä on maailman ihanin paikka.

Ja eiköhän koti ole toinen. "Kotini on linnani".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun paikkani? Onko sellaista?

Tunnen olevani oikeassa paikassa hyvinkin monessa mestassa, mutta mikä hemmetti olisi se minun paikkani? Se, jossa viihtyisin vaikka ikuisuuden? Onko sellaista?

Se voisi olla treenikämppä, jossa jätkien kanssa veivataan Suomi-Rockia muutama tunti putkeen, mutta ei... ylipitkät treenit menevät jo pakkopullan puolelle. Kiva paikka, mutta vain pieninä osina kerrallaan.

Se voisi olla oma opiskelijasoluni, jonne kaipaan takaisin aina kun olen esim. liian pitkään koti-kotona, maaseudun tylsyydessä. Mutta ei... opiskelijasolun rasituksiin turhautuu myös melko pian.

Se voisi olla koti-koti maaseudulla, mutta ei... sinnekin tylsistyy nopeasti.

Joku varmaan odottaisi, että sanon teekkaripippalot wappuna ihan missä vaan, missä on viinaa, mutta ei. Viinan juonti ja bilettäminen pitkänä suorituksena menee myös pakkopullan puolelle. Ei sekään.

Ehkäpä olen vain sellainen pintaliitäjä, joka ei osaa olla missään paikassa pitkää aikaa eikä osaa tunnustaa mitään omakseen. Hmm... no vastaan vaikka oma sänky. Mikään ei ole sen mukavampaa, kuin loikoilla pitkällään illalla juuri ennen nukkumaanmenoa ja filosofioida kaikkea mitä pieneen päähän juolahtaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minun paikkani on näin kesäisin paikallisen Riihijärven ranta ja tarkalleen eräs tietty törmä, jonne palaan kalastamaan joka kesä. Kalaa tulee ja ympäröivä luonto on kauneimmillaan ja jos malttaa olla rauhassa, näkee lukuisia eläinkunnan edustajia omissa puuhissaan. Silloin jotenkin tuntee yhteenkuuluvuutta luonnon kanssa ja unohtaa omat maalliset murheensa.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Taitaa löytyä Töölönlahden rannalta. Joinain aikoina jo kuvittelin että paikka olisi itsestäänselvyys, mutta yhä edelleenkin askel pysähtyy kun kaupungin siluetti heijastuu tyynestä merenpinnasta. Viikonloppuna koettu auringonlasku teki ihan kirjaimellisesti sen ettei jalka liikkunut eteenpäin.

Parhaat kohdat eteläkärki ja maisemat kohti oopperaa ja Linnanmäkeä, sekä kääntäen myös pohjoiskulma kohti keskustaa. Marvellous.

Varasijat merimaisemille muuten vaan. Kaivari, Lauttasaari ym. Myös Suomenlinnan lauttamatka kohti Kauppatoria tuntuu sykähdyttävän. Kokeilkaa elokuussa!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minun paikkani olisi:

Avomalli Porschen ratissa cruisaillessa pitkin Alppeja ja Saksan baanoja, huoh mutta kun ei niin ei.

Aikanaan se paikka oli yksin järvellä kevytpurjeveneellä, mutta se on jäänyt.

Eiköhän se tällä hetkellä ole kotisohvalla avovaimo kainalossa.

-ipa rules
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Sohvan nurkassa. Toinen kolme kuukautisista kaksospojista sylissä, toinen vieressä tuhisemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Re: Minun paikkani olisi:

Viestin lähetti ipa rules
Avomalli Porschen ratissa cruisaillessa pitkin Alppeja ja Saksan baanoja, huoh mutta kun ei niin ei.

Tähän on ihan pakko puuttua sen verran että avo-Porschella ajaminen Saksan "baanoilla" lähinnä vituttaa. Ruuhkaa toisensa perään, heikkokuntoiset tienpinnat, ahdasmielisiä ja tiukkapipoisia ihmisiä, nopeutta pystyy nostamaan vain harvoin ja hetkellisesti yli 160km/h ja poliisi on myös em. "paikassa" kaukana ystävästä.

Ja sitäpaitsi Porsche on aika "uncool" -autoksi.


Niin ja se minun paikkani? Tällä hetkellä taitaa olla täällä Melbournessa Little Collins streetin ja Russel Streetin kulmassa oleva baari. Helvetin hyviä olusia, kivat bilispöydät ja asiallinen meininki. Sen jälkeen on sitten mukava kävellä korttelin verran hotellille ja omaan porealtaaseen. :-)

Sitten tietysti kotosuomessa se oma mökki järven rannalla on aika bueno.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Minun(kin) paikkani on landen laituri. Olutpullo, tyyni järvi, kuikan huuto...

V-man:in viesti pisti ihon "kananlihalle"... Silmät kiinni, olin laiturilla...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös