Mainos

Finaalien järjettömät pelipäivät

• 4 376
  • 19

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Eka postaukseni, älkää lyökö kovaa.

Mitähän pelipäivistä päättävillä on ollut mielessä kun ovat päätyneet näinkin loistavaan aikatauluun finaalien osalta?

to 03.04.2003 peli1
la 05.04.2003 peli2
su 06.04.2003 peli3 (ratkaiseva?)
ti 08.04.2003 peli4 (ratkaiseva?)
to 10.04.2003 peli5 (ratkaiseva?)

Eli ratkesi mestaruus kuinka monella voitolla tahansa, niin suuri joukko juhlakansasta valuu kotiin nukkumaan tulevan arkipäivän takia. En väitä etteikö mestarikylällä tunnelma olisi korkealla minä viikonpäivänä tahansa, mutta suurimmat riehat jäävät varmasti "tiistaimestareilta" kokematta ja muilta näkemättä. Välimatkasta riippuen moni kannattaja, joka olisi helpompana päivänä ilman muuta lähdössä myös vieraspeliin, saattaa nyt miettiä matkan mielekkyyttä.

Ainoa selitys jonka keksin noille pelipäiville on se että kansa halutaan pitää kotona tölläämässä Hockey Nightia ja mainoksia. Ei kai vaan maikkari voi noihin pelipäiviin vaikuttaa.. eihän? Osaako joku arvailla uskottavampia syitä noille pelipäiville?

Jos istuisin Urpona tunkiolla niin olisin ilman muuta edes yrittänyt sovittaa ratkaisupelejä hiukan helpommille päiville (kiekkokansan kannalta) vaikkapa tähän tapaan:

La 05.04.2003 peli 1
Su 06.04.2003 peli 2
Ke 09.04.2003 (ratkaiseva?)
Pe 11.04.2003 (ratkaiseva?)
La 12.04.2003 (ratkaiseva?)

Tällaisista pelipäivistä kiittäisivät myös lukemattomat ravintelit puhumattakaan niiden asiakaskunnasta.

No joo, on mulla murheet :) Onneksi täällä päin ei tänä keväänä taida finaalit päästä häiritsemään penkkiurheilijan arkirutiineita.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pääasia mielestäni on, että tällä, kuten viime kaudellakin on vahingosta viisastuttu ja sijoiteltu ottelut inhimilliseen tahtiin. Keväällä 2001:hän Ilveksen playoff-ohjelma oli seuraava:

puolivälierä
puolivälierä
lepo
puolivälierä
lepo
puolivälierä
puolivälierä
lepo
välierä
välierä
lepo
välierä

Siis ensimmäiset seitsemän ottelua yhdeksään päivään.

Eiköhän mestaruus ole niin iso juttu ettei pelipäivällä ole merkitystä. Itse pidän pomminvarmasti rokulin sitä päivää seuraavana kun Ilves voittaa seuraavan mestaruuden. Koko maailmassa ei voi olla mitään tärkeämpää seuraavana päivänä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Mane
Eiköhän mestaruus ole niin iso juttu ettei pelipäivällä ole merkitystä. Itse pidän pomminvarmasti rokulin sitä päivää seuraavana kun Ilves voittaa seuraavan mestaruuden. Koko maailmassa ei voi olla mitään tärkeämpää seuraavana päivänä.

Minä pidän ainakin 2 rokulipäivää jos Blues voittaisi mestaruuden. Mutta sehän tuossa huonoa on että vaikea se on työssäkäyvien lähteä arkipäivänä katsomaan finaalia paikan päälle jos muutama sata kilometriä on etäisyyttä. Se noissa pelipäivissä hieman harmittaa..

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Se on ihan totta, että meilummin mestaruusjuhlat aloitettaisiin perjantaina tai lauantaina, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole mitään väliä, sillä duunista joutuu kuitenkin olemaan pois vähintään viikon verran, jos siis on voittoarpa kädessä! Viidentenä mestaruuspäivänä muuten juhlitaan legendaarisella Kaisaniemen "hirvipatsaalla", paitsi jos tulee tyhjä- tai ei voittoa arpa.

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Viestin lähetti Mane

Itse pidän pomminvarmasti rokulin sitä päivää seuraavana kun Ilves voittaa seuraavan mestaruuden. Koko maailmassa ei voi olla mitään tärkeämpää seuraavana päivänä.

Viestin lähetti Nikke

Minä pidän ainakin 2 rokulipäivää jos Blues voittaisi mestaruuden.

Sergei K:n legendaarisin sanoin; jos JYP yltää mitaleille asti, dokaan viikon putkeen.
Opiskelijana on onneksi helppo järkätä tuota tinausaikaa. Sitä tulee muutenkin harrastettua ihan riittävästi.

Kyllähän on mahtava fiilis, kun JYP pääsee pleijareihin toden teolla pitkästä aikaa. Viimeisen kuukauden sitä on miettinyt joka päivä, yhä enenevissä määrin. Jyväskylän reissu, parikin tarvittaessa, tehdään muutenkin vajavaisesta opiskelijabudjetista vaikka väkisin. Perkele, kerään vaikka pulloja, jos rahat ei riitä.
Suunnitelma pleijareita ajatellen: värjään hiukset kertakäyttöväreillä JYPin trikoloriksi, eli punainen-musta-valkoinen. Fanipaitahommaan en ole koskaan oikein syttynyt. Se on mielestäni ihan ok, mutta itteä ei vaan kiinnosta. Mutta jotain pitää tempaista pleijareitten kunniaksi. Ainakin hiusten värjääminen, mitäköhän muuta... huh huh. Vielä viikko.

PS: Muut JYPiläiset saa kopioida ideaa. Muitten joukkueiden kannattajat eivät!

Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi syy on Urpon ja kumppaneiden liigan siistimiskampanja. Ainakin keväiden 98 ja 99 mestaruuden ratkaisut käytiin viikonloppuna ja meininki hallissa sitten sen mukaista. Siis hemmetin kosteata.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Yksi syy on Urpon ja kumppaneiden liigan siistimiskampanja. Ainakin keväiden 98 ja 99 mestaruuden ratkaisut käytiin viikonloppuna ja meininki hallissa sitten sen mukaista. Siis hemmetin kosteata.

Eli täsmälleen oikea meininki. Aion kyllä pitää ainakin omalta kohdaltani huolen, että KUN Blues aikanaan pelaa finaalissa, olen sangen hyvällä tuulella ja olut virtaa, oli viikonpäivä mikä hyvänsä.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti the great leo
Ainakin hiusten värjääminen, mitäköhän muuta... huh huh. Vielä viikko.

PS: Muut JYPiläiset saa kopioida ideaa. Muitten joukkueiden kannattajat eivät!
Tuota hiusten värjäystä olen harrastanut viime vuosina joka kerta Bluesin aloittaessa playoff-pelit, joten niin tapahtuu myös ensi viikolla. Kullan väriä haen hiuksiin jälleen, onnistumisesta en tiedä. En siis aio kuitenkaan värjätä Jypin väreihin..

Niin ja viina virtaa armottomasti jos ja kun juhlan paikka tulee. Muutenkin otetaan, muttei ihan niin paljon ja hartaasti.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, päivät ovat kieltämättä paskoja, mutta en anna sen haitata. Olen ajatellut ottaa finaaliviikon lomaa, joten kaikenlainen läträily Kerhon pelatessa finaalissa onnistuu ilman ongelmia.

Täältä tähän

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hih hei ! Elämässä on taas yksi murhe vähemmän, kun 'järjettömät' finaalipäivät tuskin häiritsevät nordiksella....
Täytyy tyytyä vetämään kaljaa kotosalla.

No, asiaan. Kyllä minustakin olisi parempi, jos ratkaisupelit osuisivat pe ja la. Toisaalta, jos IFK pelaa finaalissa, niin matsit saavat olla vaikka su ja ma välisenä yönä: juhlatunnelma on päällä joka tapauksessa.

...ja sitten heräsin.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelipäivät

Itse olen myös miettinyt näitä playoff-pelipäiviä. Playoffien, ja varsinkin finaalien, pitäisi olla kiekkokauden huipennus. Mihin meillä on kiire? Miksi ei voisi olla vaikka hiukan enemmän välipäiviä ja pelipäivät siten noina "parhaimpina" päivinä? Lipunmyyntiinkin jäisi enemmän aikaa, ja ehkä pelikin olisi tasokkaampaa kun tahti ei olisi tyyliin "pelipäivä-pelipäivä-vapaapäivä-pelipäivä-pelipäivä-jne...".

Välipäivinä jäisi enemmän aikaa näiden tapahtumien mainonnalle, ja mediakin voisi ottaa kiekkokauden huipennuksesta kaiken irti, kun playoff-parien spekuloinnille, arvioinnille ja kaikenlaiselle "mediapelille" ja hehkutukselle jäisi pelien välissä enemmän aikaa.

Ei luulisi olevan kovin katastrofaalista jos kiekkokausi venyisi esim. yhdellä tai kahdella viikolla sen vuoksi että pelattaisiin hiukan järkevämmin.

turbo123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Hockey
Re: Pelipäivät

Viestin lähetti NK
Ei luulisi olevan kovin katastrofaalista jos kiekkokausi venyisi esim. yhdellä tai kahdella viikolla sen vuoksi että pelattaisiin hiukan järkevämmin.

Kyllä se nyt hiukan haittaa, sillä nuo MM-kisat pukkaa päällä. Jos
10.päivä on viimeinen finaali ja Aran mukaan 15.päivä liittyy viimeisetkin pelaajat(jos niitä nyt montaa SM-liigasta on)mukaan leiritykseen. MM-kisat alkaa 26.päivä, joten ei tuolle ajalle voi kyllä playoffin aikataulua pidentää.

Kyllä homman pitäisi lähteä runkosarjan aikataulun muokkaamisesta. Sieltä jättää aikaa playoffeihin.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Itseänikin ihmetyttää miksi nämä pelit pitää tunkea niin hemmetin kiinni toisiin. Omasta mielestäni olisi parasta kun pelattaisiin joka toinen päivä. Pieniä kolhuja voi parannella edes yhden päivän. Kaikkien etujen mukaistahan olisi nähdä mahdollisimman hyvää kiekkoa, joissa joukkueilla olisi lepopäivä ottelun jälkeen, ja sitten taas täysi rähinä päälle.

Eikös NHL:ssa ole sääntö, että kahta playoffs-peliä ei saa pelata peräkkäisinä päivinä?

Ja Kuten Mane tuossa heittikin hieman tilastoa, pelejä joissa mekin olimme mukana, niin näkee kuinka järjetön tuo ottelu-ohjelma on. 5 peliä Seitsemässä päivässä, joista ensimmäinen peli reilut 120 minsaa ( eli jo kaksi peliä yhdellä iskulla), ja viideskin peli "pitkälle" jatkoajalle. Ei mitään järkeä.

Playoffs pelit joka toinen päivä. Valitettavasti vaikka kuinka haluaisi, niin välttämättä sitä ratkaisevaa finaalia ei saa perjantaiksi tai lauantaiksi.

Mutta siihenkin on lääke; Oletetaan, että kolmas finaali on tiistaina ja joukkueesi johtaa ottelusarjaa 2-0. Aamulla on jo valitettava pomolle kuinka flunssa on pukkaamassa päälle, niiskuttelet nenää, hieman tekoyskää jne jne. Jos pomosi EI seuraa lätkää, älä edes puhu, että tänään SE matsi on. Tämä siksi, että pomosi, ilmeisesti on jonkun ohmokyykän seuraaja, ja ei ymmärrä tästä hienosta väkivaltaisesta kamppailulajista mitään. Silloin sinulla ei ole periatteessa mitään hätää ---> bailaamaan vaan.

Toinen skenaario on, että pomosi on julmetunmoinen kiekkofani, on firman kausarit ja kaikki. Tähän tuuleekin kaksi vaihtoehtoa a) pomosi pyytää sinua matsiin ja kaljoittelemaan ja on mestaruudesta niin innoistunut, että pistää aamulla oveen kyltin; "Olemme suljettu inventaarion takia". Tämä on tietenkin aikalailla haaveunta, mutta toki mahdollista. Silloinkaan sinulla ei ole mitään hätää ----> bailaamaan vaan, koska kaiken lisäksi viina on ilmaista.

Mutta sitten on myös se vaihtoehto b) pomosi pyytää sinua peliin, kertoo jo hyvissä ajoin, että muutamat bisset voidaan ottaa ja vähän samppakaljaa jos mestaruus tänään ratkeaa. Mutta aamulla klo 7.00 kaikkien on oltava duunissa, tulee jostain tehtaalta vieraita klo8.00, joten trukkien on liikuttava ja kovaa. Silloin otat taas flunssaoireet käyttöön. "Olisihan se tosi mukavaa tulla, mutta viime yönäkin oli yli 39 astetta kuumetta, joten perkele!, kauden tärkein peli jää väliin. Kyllähän mä tänään duunit teen ja meen sitten lepäämään." Nämä sanat voivat jopa nostaa palkkaasi. Silloin joudut olla erittäin varovainen hallissa. Tiedät missä ravintolassa pomosi pyörii, joten joudut vessassa ottamaan omasta pullosta naukkuja matsin aikana. Istut kyllä omassa katsomossasi, mutta vältät kaikkea huomiota herättävää, joten älä naukkaile matsin aikana liikaa. Jos tämä skenaario onnistuu, on ilta ollut täydellinen ---> matsi, mestaruus, bailaamaan, liksan korotus ja loppuviikko sairaslomaa ( muista kun aamulla soitat pomolle, että kaverisi eivät huutele taustalla mitään typeriä kannustuslauluja, toki voit sanoa, että "naapurit ne on koko yön juhlineet mestaruutta *köh köh*, etkä ole edes saanut nukuttua *köh köh*. Kuumetta on *köh köh*. Ja sain just loppu *KÖÖÖÖH KÖH KÖH* viikon sairaslomaa."

Ai niin, älkää muut miettikö niitä vapaapäiviä. IFK on varma mestari.

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Jos jyp on mitalleilla niin pidän kyllä ainakin yhden lomapäivän.
Olisi kyllä nähdä jyp mitalleilla.Kyllä nuo finaali päivät minulle käy.
Mutta kyllä siltikin olen lepopäivän kannalla.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Nikke
Minä pidän ainakin 2 rokulipäivää jos Blues voittaisi mestaruuden. Mutta sehän tuossa huonoa on että vaikea se on työssäkäyvien lähteä arkipäivänä katsomaan finaalia paikan päälle jos muutama sata kilometriä on etäisyyttä. Se noissa pelipäivissä hieman harmittaa..

Minä taas lähtisin pundelle koko finaalisarjojen ajaksi, jos Blues sinne yltää.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Uskotaan :) Varmasti löytyy heppuja jotka haistattavat pitkät koko työpaikalle, jos peleihin pääsy on siitä kiinni. Itellä on onneksi reilu pomo jonka lisäksi on lomapäiviä jemmassa "pahimman varalta". Turhan moni tuttu vaan jää kotiin vieraspeleistä arkihommien takia.

SM-liigaa tämä ei haittaa himpun vertaa, koska hallit ovat täynnä pelipäivistä riippumatta. Kaikkien muiden tahojen kannalta päivät ovat kuitenkin hölmöt.

Edit: typo

Viimeksi muokattu:

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Idioottiohjelma

Playoffien ottelupäivät on taas kerran suunniteltu niin totaalisen päin helvettiä. Otteluja on niin käsittämättömän tiiviillä tahdilla, että pitkän sarjan pelanneella jengillä ei ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia nopeasti jatkoon päässyttä vastaan.

Ilveksen playoff-taival keväällä 2001 on helvetin hyvä esimerkki otteluohjelmasta, joka ei suo pelaajille yhtään lepoa. Jos tuotteen laatua haluttaisiin kunnioittaa, olisi ohjelmassa riittävästi lepopäiviä. Nyt kansa joutuu katsomaan väsyneitä joukkueita.

Ylikuormitus on pelaajille lisäksi vaarallista. Kun koordinaatio ei pelaa väsymyksen vuoksi, on loukkaantumisriski moninkertainen.

Tyhmät ihmiset ovat raivostuttavia. Juuri te siellä S/M-liigan yläkerrassa.

B

Gosgari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos Jääkiekko noudattaa epäilemättä ideatasolla hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Pelipäivistä niin väliä minulle, mutta MTV3 puusilmäisyys vituttaa.
Tiistain tv-peli on Jyp-Kärpät, jossa ei ole vielä mitään katkolla.
Mielummin katselisi Jokerit-HIFK matsin,jolla on mahdollisuus mennä katkolle. Eikö sielä maikkarilla tosiaankaan osata ajatella ??

K

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainahan täällä on valitettu, että Jokereita on näytetty liikaa. Siis sitä saa, mitä tilaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy