Digiboksit

  • 471 609
  • 2 151

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meikäläinen siirtyi tänään virallisesti digiaikaan, kun tulin hankkineeksi digiboxin. Ekaksi oli ruutu pimeenä vaikka ilmaiskanavia piti näkymän monia. No sitten soitto paikalliselle puhelinyhtiöön ja kysymään, että miksei mitään näy? Sieltä ilmoittivat, että peruskanavatkin vaativat kaapeliverkossa kortin, joka tosin on ilmainen. Tämän noudettuani homma alkoi toimia. Nyt sitten on katottu digikanavia oikein urakalla muutamia tunteja. Kyselisinkin, että onko teillä muilla jo kokemuksia digikanavista vai oletteko edes vielä harkinneet mokoman hankkimista, koska kanavia on niin vähän??
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En edes harkitse boxin ostoa.

Telkkaria katson hyvin vähän nykyään. Ainoastaan urheiluohjelmia ja joskus uutisia, siinä kaikki.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei ole omaa, mutta käytössä on ollut alussa asti (eli vuokralla). Alkuvaikeuksien jälkeen ihan ok juttu. Nelosen fudismatsitkin näki livenä, eikä keskiyöllä jälkilähetyksenä. Kuvan laatu selkeästi parempi kuin analogisessa. Ero on selkeä, kun ensin katsoo analogista kanavaa ja vaihtaa perään digitaaliselle.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jeah, isäpapan duunista saatiin jokin masiina mitä pitäisi silmät neliönä pälyillä ja joka kuukausi tulee joku kyselemään kaukohäätimen muodoista ja meidän mielipiteistämme.
Mutta kyllähän tuota Urheilukanavaa. Ainoa asia mikä ketuttaa suunnattomasti, on se, että niitä YLEn kanavia on liikaa.
Mutta eiköhän tämä tästä kun saadaan digikanavia lisää tähän maahan. Hiljaiselta tosin kuulostaa.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kyllä on

Tuli HTV:ltä hankittua heti Suomen ensimmäisenä digitv- päivänä n. vuosi sitten. Ensimmäisten joukossa siis. Syksyn alkuvaikeuksien jälkeen boksi on toiminut mainiosti. Digikanavien tarjonta - jo tässä vaiheessa - on parempaa kuin analogisten. Etenkin digitaalinen TV1000 (leffakanavat) on toteutettu loistavasti.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
USAssa uutisten mukaan 2007 voi myydä vain töllöjä
joissa on digitaalivastaanotin. Uuden stasipolitiikan myötä
lienee sen verran kaksisuuntainen, että Kotimaanturva voi
katella myös, mitä kämpissä puuhaillaan -ko -kö
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onhan tuo jo ollut monta kuukautta..
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole tullut hankittua vielä, kun varsinaista pakkoa tai tarvetta ei ole. On ollut muitakin hankintoja listalla, joten ihan kaikkea ei edes pysty samalla kertaa hankkimaan. Muutenkin, parempi odotella hintojen putoamista...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En omista, enkä itse asiassa tunne ketään joka omistaisi sellaisen vempeleen. Toisaalta kyllä kiinnostaisi semmoisen toiminta, mutta ei niin paljon että sen vielä hankkisin.

Siihen saakka olen ajatellut sinnitellä tällä nykyisellä pelillä, kunnes digiboxista tulee pakollinen härveli.
 

Markku

Jäsen
Näyttää hyvältä että saan sellaisen boxin aivan täysin ilmaiseksi, nimittäin BotniaTV kanavalla on sellainen formula-kisa missä koko kauden voittajalle on luvassa Digi-Boxi. Ja tällä hetkellä minä johdan tuota kilpailua ja oliskohan niitä vielä 6 kilpailua jäljellä. Eli luultavasti sellaisen omistan Formula kauden jälkeen :)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
En omista, enkä myöskään ole ollut aikeissa sellaista hankkia. Parilla ystävälläni on digiboxi ollut jo jonkin aikaa, eikä heidän olohuoneidensa nurkissa seisoa jököttävistä laatikoista tule sen ihmeellisenpää ohjelmaa saati sitten sen laadukkaampaa kuin omastanikaan. Eri asia tietysti, jos joku osoittaa minulla hyvän syyn kyseisen matolaatikon hankintaan. Toistaiseksi en ole sellaista huomannut.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kyllä, kyllä!
Mutta kyllä se on saatanan turha!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen tutustunut digi-sovittimeen maalla asuvien tuttujeni luona. He hankkivat kyseisen vehkeen, koska siellä ei kuva ilmeisesti analogisella laitteella ole kovin hyvä. Itse petyin suuresti, koska kuva ei ollut häiriötön digi-sovittimellakaan. Häiriöiden luonne vaan oli erilainen (kuva/ääni pätki eli bugitti).

Itse vuokraan kyseisen laitteen, jos saan hyvän tarjouksen ja ostan sellaisen, kunhan laitteet kehittyvät riittävän teknisiksi (replay-toiminto, kiintolevytallennus, tekoäly) ja hinnat laskevat siedettäviksi.
 

Akseli

Jäsen
En ole hankkinut.
Syy: Ei pysty tallentamaan videolle muuta kuin sitä kanavaa mitä katsoo. Meidän perheessä suurin osa videoinneista syntyy kahden kanavan yhtäaikaisen katsomisen tarpeesta.
Eli en tarvitse vempelettä niinkauan kuin tätä mahdollisuutta ei ole.

Sama on oikeastaan tuon DVD-laitteen kanssa. Sitten kun sillä pystyy kopioimaan niin menee hankintaan. (joo, onhan niitä jo mutta en ole valmis maksamaan siitä vempeleestä 1000€)
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
(ylös)

Asiaan: Saako kaapeliverkkoon istuvia MHP-digibokseja mistään vai onko sellaisia edes olemassa? Itse en ole nähnyt myynnissä mitään muita kuin i-Cania ja Nokia 210T:tä. Molempien teknisiä tietoja koristaa tuo T-kirjain, jonka olen ymmärtänyt viittaavan nimenomaan maanpäällisten lähetysten vastaanottamiseen. Olenko nyt ihan hakoteillä vai onko meidät kaapeliverkkoon kytkeytyneet unohdettu täysin?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Oloneuvos
En omista, enkä myöskään ole ollut aikeissa sellaista hankkia.

Paskan marjat ja mansikat! Noin sitä joskus tuli sanotuksi, mutta nyt se digiboxin pahus on sitten tuulut hankituksi. Saas nährä, onko siitä iloa muillekin kuin muijalle ja mukuloille?! Joku CDTV 410 lukee kyljessä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti OldTimeHockey
(ylös)

Asiaan: Saako kaapeliverkkoon istuvia MHP-digibokseja mistään vai onko sellaisia edes olemassa? Itse en ole nähnyt myynnissä mitään muita kuin i-Cania ja Nokia 210T:tä. Molempien teknisiä tietoja koristaa tuo T-kirjain, jonka olen ymmärtänyt viittaavan nimenomaan maanpäällisten lähetysten vastaanottamiseen. Olenko nyt ihan hakoteillä vai onko meidät kaapeliverkkoon kytkeytyneet unohdettu täysin?

Kaapeliverkkoon kytkettävissä digiboxeissa on ihmekirjain C perässä. Muistaakseni ainakin Finluxilla on näitä C-malleja myynnissä. Kannattaa varmistaa kaupassa, ennen kuin ostaa.

T-malleissa pitää olla erillinen antenni. S-mallit sieppaavat signaalin satelliitista, joita kai sitten seikkailee Suomenkin yllä taivaalla.

Minä en ole vielä digiboxiin sortunut, vaikka yleensä hankin kaikki vimputtimet ensimmäisten joukossa.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Isä osti kotiin sellaisen silloin ihan Digi-TV:n alkutaipaleella.. Eli kalliin ja kohtuu-huonosti varustellun...

Mutta hyviin puoliin, koti kun on "hieman" jumalan selän takana niin siellä oli tavallisen TV:n kuva aivan paska. Nyt on kuva kirkkaampi kuin tässä minun kaapeli-taloudessani...
Texti-tv toimii nyt kotona hyvin, ohjelmista on infot helposti nähtävissä ja kuva-ääni ovat täydelliset!!

Mutta on siinä huonojakin puolia, joskus ruutuun tulee että "heikko signaali, tai ei signaalia lainkaan" ja silloin vituttaa! koska silloin täytyy kattella vanhoja rätisevällä äänellä ja lumisateisella kuvalla varustettuja tv-lähetyksiä...
Myöskin teksti-tv:n selaamisen yhteydessä kuuluu kaiuttimista välillä surinaa (siis digi-boxilla) ja se ei ole mitenkään hyvän kuuloista...
Myöskin säädöt ovat tässä Nokian Mediamasterissa hieman vaikeat, kaikille paitsi minulle... Ja kun minäkään en oikein kotona enää majaile, niin milläs äiti säätää sitten kun on HELVETIN epäselvät valikot, ja hitaatkin vielä...
Sitten se on myös huono että tuosta saa sen kuvan van yhteen telkkuun, tai kyllähän kuvan saa vaikka kuinka moneen televisioon mutta kanava on kaikissa sama...

Mutta koska yleensä mitään ei tarvitse säätää, useimmiten signaali löytyy ja Texti-tv:n voi kattella vanhaltakin telkulta niin hyvät puolet menee siinä huonojen edelle...

Eli suosittelen jos asutte jossain vitun metsässä, mutta jos teillä on kappeli-teevee niin vaikka juokaa ne digi-boxiin varatut rahat...
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Johannes
Kaapeliverkkoon kytkettävissä digiboxeissa on ihmekirjain C perässä. Muistaakseni ainakin Finluxilla on näitä C-malleja myynnissä. Kannattaa varmistaa kaupassa, ennen kuin ostaa.
Joo, C on tiedossa ja Finluxilta löytyy yksi karvalakkiboksi (ei MHP). Se on tosiaan ainoa C-mallinen, mistä olen löytänyt minkäänlaista mainintaa.

Hakusessa olisi kuitenkin nimenomaan MHP-loota. Jos kerran digiboksi hankitaan, niin hankitaan sitten kunnollinen kaikilla herkuilla...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
On ollut monta vuotta. Lupasivat täällä Ruotsissa että kanavia tulee paljon ja mielenkiintoisia. Kyllä, kanavia tuli paljon, mutta kaipaisin vielä paljon lisää mistä valita. Määrähän ei korvaa laatua, mutta valinnanvaraa täytyy olla.
Luulen että Suomessa käy samoin kuin Ruotsissa. Homma lanseerataan kovan metelin kanssa, muutama satatuhatta ostaa boxin ja kanavien lisääntymisen estää lasketun suosion puuttuminen.

Eniten kaipaan afrikkalaisia muusiikkikanavia, Suomen kanavia (yksi onneton MTV3 koottu löytyy - jota ei katso susikaan!) ja urheilukanavia, jotka näyttävät enemmän "meidän" lajeja.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Ohhoh, kylläpä toi kanavatarjonta näyttää olevan paljon parempaa Ruotsissa, ostaisin välittömästi digiboxin jos olisi mahdollisuus nähdä esim. viasat sporttia..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllähän tuollainen Xsatin CDTV410 löytyy. Kaapeliverkkoon on kytkettynä ja kanavia näkyy ihan sopivasti. Mm. Discovery kanavat sekä kaksi leffa pakettia. Tuo meidän laite vaan kaatuilee turhan useasti. Niin ja laitehan on vuokralla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös