Uusi kännykkä

  • 1 242 154
  • 5 795

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitäisi lähteä ostamaan uusi kännykkä. Mitäs jatkoaikalaiset suosittelee? Ei ole tullut yhtään seurattua mitä malleja nyt on saatavilla. Kaikki aikaisemmat kännykkäni tosin ovat olleet kaikki Nokialaisia, joten todennäköisesti myös seuraava on merkiltään Nokia, jollei joku jatkoaikalainen nyt onnistu minua ylipuhumaan toisen merkin käyttäjäksi. Onkos täällä kännykkäasiantuntijoita, tietysti puhelimelle pitää voida soittaa :) vaikka tuntuukin, että ihan muita ominaisuuksia nykyään mainostetaan. Mitäs ominaisuuksia omissa kännyköissänne on? Kamera, radio...??? vai mitä muuta?
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Wiipuri kirjoitti:
Pitäisi lähteä ostamaan uusi kännykkä. Mitäs jatkoaikalaiset suosittelee? Ei ole tullut yhtään seurattua mitä malleja nyt on saatavilla. Kaikki aikaisemmat kännykkäni tosin ovat olleet kaikki Nokialaisia, joten todennäköisesti myös seuraava on merkiltään Nokia, jollei joku jatkoaikalainen nyt onnistu minua ylipuhumaan toisen merkin käyttäjäksi. Onkos täällä kännykkäasiantuntijoita, tietysti puhelimelle pitää voida soittaa :) vaikka tuntuukin, että ihan muita ominaisuuksia nykyään mainostetaan. Mitäs ominaisuuksia omissa kännyköissänne on? Kamera, radio...??? vai mitä muuta?

http://www.puhelinvertailu.com/index.php
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Wiipuri kirjoitti:
Pitäisi lähteä ostamaan uusi kännykkä. Mitäs jatkoaikalaiset suosittelee? Ei ole tullut yhtään seurattua mitä malleja nyt on saatavilla. Kaikki aikaisemmat kännykkäni tosin ovat olleet kaikki Nokialaisia, joten todennäköisesti myös seuraava on merkiltään Nokia, jollei joku jatkoaikalainen nyt onnistu minua ylipuhumaan toisen merkin käyttäjäksi. Onkos täällä kännykkäasiantuntijoita, tietysti puhelimelle pitää voida soittaa :) vaikka tuntuukin, että ihan muita ominaisuuksia nykyään mainostetaan. Mitäs ominaisuuksia omissa kännyköissänne on? Kamera, radio...??? vai mitä muuta?


Sony Ericsson z800i
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen niitä puhelimenomistajia, jotka haluavat yksinkertaisuutta. Ei kameraa, ei mp3-soitinta, ei radiota. Kuitenkin haluan, että puhelin on tyylikäs ja nykyaikainen. Ja koska tuo läppäpuhelin-villitys on saanut myös minut koukkuun, niin kävin hakemassa itselleni Nokia 6060:n. Oon ollu muutaman päivän testailun jälkeen tosi tyytyväinen. Puhuminen tuntuu vielä oudolle, kun ei ole mitään halkoa, jota painaa korvaa vasten.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
AcesHigh kirjoitti:
Itse olen niitä puhelimenomistajia, jotka haluavat yksinkertaisuutta. Ei kameraa, ei mp3-soitinta, ei radiota. Kuitenkin haluan, että puhelin on tyylikäs ja nykyaikainen. Ja koska tuo läppäpuhelin-villitys on saanut myös minut koukkuun, niin kävin hakemassa itselleni Nokia 6060:n. Oon ollu muutaman päivän testailun jälkeen tosi tyytyväinen. Puhuminen tuntuu vielä oudolle, kun ei ole mitään halkoa, jota painaa korvaa vasten.

Amen. Itsellä sama, tosin työnantajan piikkiin, mutta so not. Hyvä puhelin on ollut, täysi peruspuhelin. Mustat kuoret ovat tyylikkäät, ja hintakin on edullinen. Siinä 120-130 euron pintaan. Itse aion ottaa tuon ns. baari-puhelimeksi. Kommaria ei viitsi kantaa baarissa, ja 6060:n vibrahälytin kertoo jos jollain on jotain asiaa.

Ainoa mikä nyt hieman harmittaa, on bluetoothin puuttuminen. Mulla olisi sille käyttöä, mutta ei voi mittään. Pitää pärjätä ilman.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
B1 kirjoitti:
Mustat kuoret ovat tyylikkäät, ja hintakin on edullinen. Siinä 120-130 euron pintaan.

Ei ei ei, kyllä nimenomaan hopeinen on se parempi. Mutta makuasiat ovatkin ainoita asioita, joista voi kiistellä. Muut asiat ovat faktoja...
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Tuo 6060 näyttää kyllä tosi hyvältä, harmi että siinä on tuo antenni. Itsellenikin riittää juuri nuo perustoiminnot eli kamerat ja muut turhuuden saavat jäädä pois. Radio on kuitenkin sellainen minkä haluan puhelimessa olevan, pelkästään jo kävelylenkkien takia.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiikarit ollut jo pidemmän aikaa kohti Nokia 5140i:tä. Puhelimen ulkonäkö ei ole kummoisempi, kun vertailee näitä simpukkapuhelimia ym. 5140i ominaisuudet ovat kunnossa; Radio, kamera, taskulamppu, lämpömittari, kompassi ja toki kaikki oleellisetkin asiat. Kamera ei ole paras mahdollinen ja jos näkee kameran tärkeäksi, niin kai se olisi pakko ostaa se kallein puhelin.

Mikä tärkeintä, niin kännykkä on kestävä. Ainakin tämän hetkistä Nokia 5210 voi heitellä miten tahtoo ja jälkiä ei tule. En halua sellaista puhelinta, jota ei voi pitää taskussa avainten kanssa. Läppäpuhelimissa päänäyttö on toki suojattu hyvin, mutta ulkopinta ottaa varmaan mielellään damagea.

Hintaa on ~190€, joten vielä olen odotellut ostamista. Ehkä turhaan...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minkäs näköstä hintahaarukkaa olet ajatellut? Huuto.netissä voisi löytyä aika halvalla jotain. Niin ja sitten www.puhelinkioski.fi Sielläkin voisi olla jotain.

Itselläni on Nokia 5100 jossa on ihan uudet kuoret. Ns. herkkuja siinä ei kauheasti ole. Mitä nyt värinäyttö, polyfoniset soittoäänet (Mistä en itse hyödy mitään, kun pidän aina äänettömällä...) ja radio. (sitäkään en ole kuunnellut kun kaksi kertaa.) Se on ainakin aika helppokäyttöinen. Se on iskun- ja roiskeenkestävä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Itse ostin nykyisen luurin puhelinkioskista, mutta ei se välttämättä ole halvin vaihtoehto. Kun tietää mallin, niin sitten vaan netin välityksellä tsekkaa hinnat.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Ostin nokialaisen 49-eurolla.. Malli 1100. Soittoäänet vanhat ja piipittävät. Mulle ihan sama. Pääasia, että voi soittaa ja lähettää viestejä, muut hommat hoidan muilla "vehkeillä".

Luotettavassa ja edullisessa Nokia 1100 -puhelimessa ei ole mitään turhaa. Puhelimen suunnittelussa on keskitytty yksinkertaisiin ja luotettaviin toiminnallisuuksiin, joiden ansiosta voit keskittyä olennaiseen - puhumiseen ja viestinvaihtoon. Puhelinta on helppo käyttää suurten painikkeiden, kaksisuuntaisen nuolinäppäimen sekä näppärän Navi-näppäimen ansiosta. Puhelimen viestitoimintojen käyttäminen on nopeaa ja helppoa ennakoivan tekstinsyötön ja pikavalintojen ansiosta. Voit myös lähettää saman viestin useammalle vastaanottajalle kerralla kätevien jakelulistojen kautta.

Pienikokoisen ja kevyen puhelinuutuuden kylkiin on lisätty kätevät liukuesteet, joiden avulla puhelimesta saa paremman otteen. Luotettavassa viestintävälineessä on myös pitkäkestoinen akku, jonka ansiosta pysyt yhteyksissä tavallista pidempään. Lähde: Puhelinkioski
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kummeli kirjoitti:
Itselläni on Nokia 5100 jossa on ihan uudet kuoret. Ns. herkkuja siinä ei kauheasti ole. Mitä nyt värinäyttö, polyfoniset soittoäänet (Mistä en itse hyödy mitään, kun pidän aina äänettömällä...) ja radio. (sitäkään en ole kuunnellut kun kaksi kertaa.) Se on ainakin aika helppokäyttöinen. Se on iskun- ja roiskeenkestävä.

Mulla on itsellänikin tuo 5100 ja en sitä kyllä suosittele kenellekkään, joka kirjoittaa enemmän kuin yhden tekstarin viikossa. Asteen verran jäykkä kapistus näppäimien suhteen, ja useasti kun luuri ei ekalla painalluksella nappia ota, painetaan toisen kerran kovempaan ja sitten se ottaakin kaksi tai kolme painallusta samalla.
Itse olen useasti ollut menossa lukemaan saapunutta tekstaria ja tosiaan painanut vain kerran nappia, niin parhaillaan ollaan oltu jo kirjoittamassa vastausta kyseiseen tekstariin, jota ei ole kerennyt edes lukea.

Ja onhan siinä näitä turhakkeita vakiona enemmänkin. Lämpömittari, lamppu ja kalomittari tulee näin ekana mieleen.

Vaihtoon puhelin on menossa, mutta vielä ei tiedä mihinkä vaihtaa. Vaihtoehtoja olen katsellut jo jonkin aikaa. Ehdoton maksimi hinta on 200e, ja mielellään saisi olla alle 150e.
Avovaimolle ostin 6030, joka vaikuttaa mukavalta perusluurilta, mutta saman laista ei viitsi itselle ostaa, jotta ne eivät mene sekaisin.

Edelleenkin vituttaa, kun piti reilu vuosi sitten viskata 6100:nen seinään, kun itseäni vitutti. Ihan kun se puhelin olisi ollut syyllinen, tosin hittoakos soi koko ajan.
 

Pafe

Jäsen
Jaahas, tässä olisi kännykän osto edessä kaverilla, mukava olisi vähän tiedustella käyttökokemuksia jos jollain vaikka olisi.

Eli Nokian luureista N70 ja 6280 ovat tällä hetkellä ehkä ne kiinnostavimmat. Teknisiltä ominaisuuksiltaan nämä näyttäisivät olevan samaa luokkaa. Sattusiko kellään Jatkoajassa olemaan kokemusta näistä? Näppäimistö, miten sopii kömpelösormiselle(toki kaupassa siitä saa tuntumaa)? Onko ollut mitään pikkuvikoja? Muita erityisiä heikkouksia?

Hinta olisi hivenen 6280 eduksi, mutta mitenkäs ne N70:n hinnan romahdukset, missä kännykkäliittymä-ketjussa oli puhetta.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grome kirjoitti:
Kiikarit ollut jo pidemmän aikaa kohti Nokia 5140i:tä. Puhelimen ulkonäkö ei ole kummoisempi, kun vertailee näitä simpukkapuhelimia ym. 5140i ominaisuudet ovat kunnossa; Radio, kamera, taskulamppu, lämpömittari, kompassi ja toki kaikki oleellisetkin asiat. Kamera ei ole paras mahdollinen ja jos näkee kameran tärkeäksi, niin kai se olisi pakko ostaa se kallein puhelin.

Mikä tärkeintä, niin kännykkä on kestävä. Ainakin tämän hetkistä Nokia 5210 voi heitellä miten tahtoo ja jälkiä ei tule. En halua sellaista puhelinta, jota ei voi pitää taskussa avainten kanssa. Läppäpuhelimissa päänäyttö on toki suojattu hyvin, mutta ulkopinta ottaa varmaan mielellään damagea.

Hintaa on ~190€, joten vielä olen odotellut ostamista. Ehkä turhaan...

Ketju kun on nostettu historiasta tähän päivään, niin tulipaha tuo yllä mainittu 5140i ostettua parisen kuukautta sitten. Kirjoittaisin lähes saman tekstin puhelimesta kuin joulukuussa, joten ollaan kirjoittamatta.

Vanhan lekan hyvityksien kera maksoin puhelimesta 160e. Olen ollut ostokseen hyvin tyytyväinen ja mitään ongelmia ei puhelimessa ole ilmennyt. Mustilla kuorilla mennään. Kännykkä on pudonnut muutaman kerran ties minne, naarmuja/jälkiä puhelimessa 0 kappaletta.
http://image.auctionweb.info/lister/original/125737/fbd48c69e877f307d6917ceda2a4a229.jpg
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
paki kirjoitti:
Eli Nokian luureista N70 ja 6280 ovat tällä hetkellä ehkä ne kiinnostavimmat. Teknisiltä ominaisuuksiltaan nämä näyttäisivät olevan samaa luokkaa. Sattusiko kellään Jatkoajassa olemaan kokemusta näistä? Näppäimistö, miten sopii kömpelösormiselle(toki kaupassa siitä saa tuntumaa)? Onko ollut mitään pikkuvikoja? Muita erityisiä heikkouksia?
N70 on ollut mulla käytössä viikon verran ja olen varsi tyytyväinen kyseiseen luuriin. Edellinen tosin oli 3510i, joten eiköhän sitä kohtalaisen tyytyväinen oltaisi oltu mihin tahansa "uuden ajan" puhelimeen.

N70 on hyvin käteen sopiva ja toiminnallisuudeltaan varsin helppokäyttöinen, ainakin ensikokemuksien mukaan. Näppäimistö ei ehkä kaikkein paksusormisimmalle ole kamalan mukava, sillä näppäimet ovat pieniä. Mulla ei ole suurempia ongelmia ollut.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Pressiboxi kirjoitti:
E-sarjan Noksut ovat kiinnostavia. Onko jollain jatkislaisella jo kokemuksia niistä?

Vrt. esim. http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=e60&p2=e61&p3=e70

E70 ollut käytössä pari viikkoa, alkuun haittasi suuri (?) koko, kun aiemmin on ollut perus nokioita ja motorolia käytössä, päivä päivältä olen kuitenkin alkanut rakasrumaan ko härveliin enemmän ja enemmän.
Näyttö on iso ja Webbi on ihan luettavaa, jos tarvii joitain pientä hakee netistä (aikatauluja, urheilutuloksia etc.) Kalenteri on kattava, ja kuluvan päivän tapahtumat näkyy etusivulla, ilman että kalenteria tarvitse avata.
Suurin ikävyys oli vanhasta puhelimesta (6020) tietojen kopioinnin hankaluus, kun tämä nykyinen Suite (6.8.22) on paska.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Onkos kellään kokemuksia tästä Nokian N91-mallista? Näyttäisi olevan 4 gigan kovalevy sisällä? Musiikkisoittimessa olisi siis ainakin kapasiteettia?
 

J.Petke

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Edelleenkin vituttaa, kun piti reilu vuosi sitten viskata 6100:nen seinään, kun itseäni vitutti. Ihan kun se puhelin olisi ollut syyllinen, tosin hittoakos soi koko ajan.

Jumalaut, onko se Aki Kaurismäki?

Itse odottelen että 3g kauppoihin tulee uudet Nokian mallit ja ajettelin sitten vasta vaihtaa. Tunnelin päässä odottelee siis n92 sitten joskus tulevaisuudessa. Tällä hetkellä omista nokia 6260 ja olen kyllä ollut kovin tyytyväinen enkä enää helposti vaihda läppämallista pois.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Paastainen kirjoitti:
E70 ollut käytössä pari viikkoa, alkuun haittasi suuri (?) koko, kun aiemmin on ollut perus nokioita ja motorolia käytössä, päivä päivältä olen kuitenkin alkanut rakasrumaan ko härveliin enemmän ja enemmän.
Näyttö on iso ja Webbi on ihan luettavaa, jos tarvii joitain pientä hakee netistä (aikatauluja, urheilutuloksia etc.) Kalenteri on kattava, ja kuluvan päivän tapahtumat näkyy etusivulla, ilman että kalenteria tarvitse avata.
Suurin ikävyys oli vanhasta puhelimesta (6020) tietojen kopioinnin hankaluus, kun tämä nykyinen Suite (6.8.22) on paska.


E-61 pitäisi saada kokeelle jotenkin. Lähinnä pitäisi tsekata pystyykö tuolla näppiksellä oikeasti tekemään jotain. Saitko puhelinluettelotiedot loudattua uuteen masiinaan miten?
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Pressiboxi kirjoitti:
Saitko puhelinluettelotiedot loudattua uuteen masiinaan miten?

Suiten FileMangerilla kopioin kovalevyn kautta, soittajaryhmäthän siinä pitää kyllä tehdä uusiksi, mutta toisaalta E70:seen pystyy tekemään omia ryhmiä monipuolisemmin, joten eipä tuo haitannut.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pressiboxi kirjoitti:
E-61 pitäisi saada kokeelle jotenkin. Lähinnä pitäisi tsekata pystyykö tuolla näppiksellä oikeasti tekemään jotain. Saitko puhelinluettelotiedot loudattua uuteen masiinaan miten?

PC-suitella saa aika näppärästi backupattua vanhan kapulan tiedot jotka voi sitten palauttaa uuteen.

Omaan kouraan E61 ainakin sopii kuin kaljapullo Jokkelle.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
foobar kirjoitti:
PC-suitella saa aika näppärästi backupattua vanhan kapulan tiedot jotka voi sitten palauttaa uuteen.


Riippu kuitenkin puhelimen sukupolvien erosta, peruspuhelimesta ei saa "älypuhelimeen" tai päin vastoin.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paastainen kirjoitti:
Riippu kuitenkin puhelimen sukupolvien erosta, peruspuhelimesta ei saa "älypuhelimeen" tai päin vastoin.

Esimerkiksi Outlookin kautta kierrättämällä onnistunee vähän vanhempienkin mallien synkkaus uuteen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tuli sitten lähdettyä tähän kytkykauppahommaan riistettäväksi. Laskeskelin puhelinlaskuista tämän vuoden ajalta puhelu-, ja tekstarimääriä, ja vertasin Elisan paketteihin.

Haluamalleni N91-luurille tuli sitten noiden laskelmien perusteella hintaa yhteensä 120€ näiden kahden orjavuoden ajalta. Tämä siis verrattuna nykyisiin puhelinlaskuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös