Kenen paita pitäisi jäädyttää?

  • 45 972
  • 221

kkiona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Yleensä SM-liigajoukkueilla on ollut tapana jäädyttää huippupelaajiensa numero, mutta en tiedä puuttuuko LA-areenan katosta koukut, vai eikö Bluesissa ; K-Espoossa ole ollut huippupelaajia? Mielestäni kyllä löytyy: Juha Ikonen, Ile Sinisalo, Sergei Prjahin... Kenen numeron sinä jäädyttäisit?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ei niitä huvin vuoksi kannata jäädyttää (vrt. HIFK ja Jokerit), odotellaan sitten kun Hirvosen Timo lopettaa uransa ja siitä 10 vuotta eteenpäin niin numero 33 kattoon.

Niin ja myös joskus 20 vuoden päästä numero 39.

Mutta kuten sanoin, ei niitä huvin vuoksi kannata jäädytellä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Jere Lehtinen(vrt. Esa Tikkanen) ehdottomasti. Iki-espoolainen ja muutenkin hyvä peluri.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jere ja Ikonen muutaman vuoden päästä.

Ei kannata laittaa kun ne jotka sen ovat ansainneet ettei käy samanlainen inflaatio kuin HIFK:lla ja Jokereilla joilla on kaikenlaisia sekundapelaajia hilattu kattoon.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Viestin lähetti Daespoo
Jere ja Ikonen muutaman vuoden päästä.

Ei kannata laittaa kun ne jotka sen ovat ansainneet ettei käy samanlainen inflaatio kuin HIFK:lla ja Jokereilla joilla on kaikenlaisia sekundapelaajia hilattu kattoon.


Olet Daespoo ihan oikeastikin hauska. Ei voi kuin nauraa noille sinun "sekundapelaaja"-jutuille. Olet juurikin niitä asiantuntijoita jotka nostavat kannattajienne tasoa muiden "sekundaseurojen" kannattajien silmissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei nyt kulta, mulla on pää oikeasti kipee.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Voisitteko täsmentää keitä tai kenen numeroa voitaisiin edes ajatella nostettavaksi laitaa ylemmäksi.?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jere Lehtinen & Juha Ikonen

Nils Ekman ihan sen vuoksi että ajoi Pepe Lehtosen kylmäksi.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Omasta mielestäni jäädytettävän numeron on oltava sellainen, joka selässään kyseinen pelaaja on tehnyt merkittävän uran nimenomaan kyseisessä seurassa, eikä jossain muualla. Näin ollen esim. Jere Lehtisen pelinumeron, niin Espoon kasvatteja kuin hän onkin, jäädyttäminen on vähintäänkin kyseenalaista. Lehtinen edusti Bluesia (tai siis K-Espoota) aikuisten edustusjoukkueessa kaiken kaikkiaan vain kolmella kaudella, joista SM-liigassa tasan yhden, vaikka mies oli toki liiganuosun kannalta merkittävä pelaaja.

Muutenkin, jos ajattelee Lehtisen uraa Suomessa, ainakaan omiiin silmiini hän ei mitenkään automaattisesti profiloidu K-Espoon/Bluesin pelaajaksi, mikä mielipide on tietty vain oma subjektiivinen näkemykseni. Itse asiassa SM-liigan osalta kaksikautinen Turun keikka poiki Lehtiselle mestaruuden, kaksi finaalipaikkaa ja henkilökohtaisella tasolla pudotuspelien pistepörssin voiton, silloisen pudotuspelien maaliennätyksen sekä all-stars- ja herrasmiespelaaja-valinnat. Tätä taustaa vasten esimerkiksi jo mainitut Timo Hirvonen ja Juha Ikonen tulisivat mielestäni kysymykseen paremmin, vaikkei hänestä varsinaisia huippunimiä koskaan tullutkaan.


Ehdottomasti olen Daespoon kanssa kuitenkin samaa mieltä siitä, että numerojäädytyksissä on säilytettävä hyvän maun raja, etteivät ne pääse kärsimään inflaatiota. Näin on mielestäni ainakin jossain määrin päässyt käymään kummassakin helsinkiläisseurassa. Toinen ääriesimerkki lienee Tappara, jonka historian loistavasta pelaajakatraasta on toistaiseksi löydetty vain kaksi jäädytyksen arvoista numeroa, joskin lisää on pomminvarmasti tulossa alkaen Timo Jutilasta.

Ilves jäädyttänee 75-vuotisjuhlan tm. vastaavan sopivan hetken yhteydessä ainakin Jukka "Taisto" Tammen pelinumeron, joka lienee ollut käyttämättä aina miehen viimeisestä ottelusta Ilveksessä lähtien, ja kenties myös Jorma "Tumba" Peltosen, joka on muuten edelleen kaikkien aikojen paras pistemies Ilves-paidassa. Muuan aktiivipelaaja tulee myös saamaan aikanaan nimensä ja numeronsa Hakametsän kattoon, ehkä jopa samassa yhteydessä, mikäli on sitä ennen lopettanut.



Ranger
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Juha Ikosen paitaa hilaisin kattoonne jos kenenkään. Jere Lehtinen menisi samaan kategoriaan kuin Tikkanen Jaffalassa.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Juu ei, ei jäädytetä. Ei Hirvosen, Ikosen eikä varsinkaan Lehtisen. Jos Lada vielä jatkaa sellaiset 15 vuotta seurassa voittaenkin joskus jotakin niin silloin tuota voisi jo harkitakin.

Itse olen vahvasti sitä mieltä että jäädyttäminen on asia jota tulisi tehdä ainoastaan todellisten legendojen tai muuten poikkeuksellisten kaverien kohdalla. Nykypelaajista ainoana mieleen tulee Raipe joka nauttii jo nyt legendan asemasta. Itse en ymmärrä miksi esímerkiksi Kortelaisen tai Immosen paidat on jäädytetty. Vai ovatko IFK-fanit oikeasti sitä mieltä että Kölli oli saman kalibeerin mies kuin Pepe Lehtonen?!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Blågula
Juu ei, ei jäädytetä. Ei Hirvosen, Ikosen eikä varsinkaan Lehtisen. Jos Lada vielä jatkaa sellaiset 15 vuotta seurassa voittaenkin joskus jotakin niin silloin tuota voisi jo harkitakin.

Itse olen vahvasti sitä mieltä että jäädyttäminen on asia jota tulisi tehdä ainoastaan todellisten legendojen tai muuten poikkeuksellisten kaverien kohdalla. Nykypelaajista ainoana mieleen tulee Raipe joka nauttii jo nyt legendan asemasta. Itse en ymmärrä miksi esímerkiksi Kortelaisen tai Immosen paidat on jäädytetty. Vai ovatko IFK-fanit oikeasti sitä mieltä että Kölli oli saman kalibeerin mies kuin Pepe Lehtonen?!


Samaa mieltä. Hirvosen kohdalla olisin voinut tosin jäädytyksen tarvittaessa hyväksyäkin, mikäli mies olisi pelannut Bluesissa kaikki kautensa ja jatkaisi uraansa vielä useamman kauden. Näin ei kuitenkaan käynyt, eikä tällä hetkellä ole ketään, joka ansaitsisi numeronsa jäädytyksen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Tommy
Onko muuten kukaan käyttänyt Ikosen jälkeen numeroa 16? Itselle ei ainakaan muistu mieleen.

Täh??? Eikös Ahonen ole pelannut sillä jo pitkään?
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blågula
Vai ovatko IFK-fanit oikeasti sitä mieltä että Kölli oli saman kalibeerin mies kuin Pepe Lehtonen?!

Mika Kortelainen
HIFK 1988 - 2002

Ott. M S
607 194 236= 430 689 min

Kyllä Kölli Pepen kanssa samalle listalle menee helposti.
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Blågula
...Itse en ymmärrä miksi esímerkiksi Kortelaisen tai Immosen paidat on jäädytetty.
Immosella n 600 ottelua JOKEREISSA edustustasolla, 4 sm-kultaa, 2 hopeeta, 1 pronssi ja 2 euroopan cup mestaruutta.

Se mitä et ymmärtänyt, kuvastaa sun tietämystä jääkiekon perinteistä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Niin itse asiassa Ikosen jälkeen ei ole sellaista kautta pelattukaan, etteikö jollain olisi ollut tuo 16 käytössä, kun Pirnes nappasi sen heti ensi töikseen Bluesiin tullessaan.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Vegas

Kyllä Kölli Pepen kanssa samalle listalle menee helposti. [/B]

Ottelumäärissä ja uskollisuudessa kyllä. Mutta jos mietitään pelaajien "legendaarisuutta" ja värikkyyttä niin eihän Kortelainen ole lähelläkään Pepen tasoa. Olen täysin varma että Pepen lämäreistä riittää juttua vielä kymmenien vuosien kuluttua jäähalleissa ympäri maata. Ja yhtä varma olen siitä että harvempi jaksaa muistella Kortelaisen saavutuksia kymmenien vuosien kuluttua. Pepe nyt vaan oli niin paljon persoonallisempi ja mielenkiintoisempi hahmo kuin Kölli.

Mielestäni on hieno juttu että Kortelaisen kaltaisia ikiuskollisia pelaajia palkitaan seuran toimesta mutta eikö palkitsemiselle löytyisi joku toinen malli kuin paita kattoon? Se on mielestäni niin kova kunnianosoitus ettei se kuulu rivipelaajille, vaikka olisivatkin pelanneet kauan saman seuran väreissä.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Itse en ymmärrä miksi esímerkiksi Kortelaisen tai Immosen paidat on jäädytetty.


No etpä tietenkään ymmärrä. Kölli pelannut Hifk;in paidassa pidempään kuin te olette rämpineet liigassa.

Wadesta puhumattakaan
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Jos Kohn jatkaa meillä ja johdattaa jengin mestaruuteen, niin siinä on mun ehdokas.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sami Nuutisen ja Tommi Nyyssösen olisin voinut jäädyttää syväjäähän, mutta eiköhän jätetä pahvipaitojen hilaus jonnekin hamaan tulevaisuuteen.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blågula

Mielestäni on hieno juttu että Kortelaisen kaltaisia ikiuskollisia pelaajia palkitaan seuran toimesta mutta eikö palkitsemiselle löytyisi joku toinen malli kuin paita kattoon? Se on mielestäni niin kova kunnianosoitus ettei se kuulu rivipelaajille, vaikka olisivatkin pelanneet kauan saman seuran väreissä.

Ei HIFK paitoja kattoon nosta pelkästään sen takia että pelaaja on ollut seurauskollinen. Köllin uralla oli toki nousuja ja laskuja, mutta oli kaikkea muuta kuin rivipelaaja. Muiden seurojen kannattajien joukossa ei varmastikkaan löydy paljoa niitä, jotka Köllissä näkevät muuta kuin rivipelaajan, mutta kyllä varsinkin me hieman iäkkäämmät IFK-hanut Köllille tuo tunnustus suodaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös