Paras nuuska

  • 158 726
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,4%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,5%

  • Äänestäjiä
    626

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Nykyisin maistuu...

Kun ei enää viitsi kulkea kädet ja hampaat nuuskassa, olen päätynyt General pusa nuuskan intohimoiseksi käyttäjäksi.

Olen käyttänyt nuuskaa vaihtelevasti vuodesta 1981 lähtien ja pitkään käytin Ettanin peruskamaa, kunnes Suomeen ilmestyi pusseissa Tre Ankare pusanuuskaa. Sitä meni muutama vuosi ja sitten välillä olin taas kiinni kovissa aineissa (lähinnä Ettan), kunnes löysin Generalin pusa nuuskan. Sitä on tullut nyt viimeset 5-6 vuotta käytettyä. Nannakamaa !
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onpahan sälli nähnyt vaivaa nuuskaäänestyksen eteen! "Se nyt on vaan niin tyhmää..." kulkea naamavärkki pullollaan suu mälliä täynnä. Idiootin näköiseksi tekee ihmisen tuollainen harrastus. Juu.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
KÄÄK!

Ja minä kun totean aina ylpeänä, että kahta Ruotsista tunnettua asiaa ei Suomesta löydy, nimittäin nuuskaa ja homoja....
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti mauri
Onpahan sälli nähnyt vaivaa nuuskaäänestyksen eteen! "Se nyt on vaan niin, että on tyhmää..." kulkea naamavärkki pullollaan suu mälliä täynnä. Idiootin näköiseksi tekee ihmisen tuollainen harrastus. Juu.

Tuo ei ollut kaiketi äänestyksessä kysymyksenä, joten olisit hyvin voinut jättää tämän ketjun rauhaankin?

Ja itse aiheeseen..
Itse olen tuurikäyttäjä, eli tykkään käyttää välillä ja säännöllisestikin olen käyttänyt silloin kun olen yrittänyt päästä tupakoinnista, joka tosin tähän asti on osoittautunut mahdottomaksi tehtäväksi ilman, että jää nuuskakoukkuun sen sijasta.
Göteborg ja Grov ovat parhaita, Ettankin menettelee. Pusseista en pidä, vaan mieluiten ihan ehtaa tavaraa.

Edit. Ja nimenomaan siis Göteborg's Rape, muista en ole ikinä kuullutkaan ennen.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Mike


Tuo ei ollut kaiketi äänestyksessä kysymyksenä, joten olisit hyvin voinut jättää tämän ketjun rauhaankin?

Ja itse aiheeseen..

No mutta! On täällä aikaisemmin saanut mielipiteitään ilmaista! Sitä paitsi, jos vaihtoehtona on "en käytä nuuskaa", lienee meikäpojalla oikeus kertoa syynsä ja kiritisoidakin. Minusta yksinkertaisesti nuuskaa käyttävät ovat tyhmän näköisiä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Mikä siinä on niin siistiä?

Vaikkakin tässä ketjussa ollaan jo mainittu, että kritisoivia ihmisiä ei kaivata niin tahtoisin kysäistä, että mikä siinä nuuskassa on niin hienoa? Siis ihan vilpittömästi kysyn, sillä kerran olen kokeillut ja eipä kolahtanut minulle yhtään. Pari kaveria käyttää silloin tällöin, mutta eivät hekään mitään tyhjentävää vastausta ole pystyneet antamaan. Eli miksi käytätte nuuskaa?
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Göteborgs rapé ehdottomasti ja hyvänä kakkosena General, eikä tietenkää pussia.
Itseeni on ihmetyttänyt Ettanin suosio Suomessa.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Eli miksi käytätte nuuskaa?
Niksan takii ja nuuska ei tuhoo keuhkoja, vaikka kylläkin mä kuulun siihen joukkoon joka smoukkaa ja nuuskaa, mutta mieti urheilijoita...
Minusta yksinkertaisesti nuuskaa käyttävät ovat tyhmän näköisiä.
Laita pieni pallo huuleen, niin sitä ei edes huomaa se saattaa jopa joskus jäädä sinne huuleen vähä pitempäänkin... :)
Ja minä kun totean aina ylpeänä, että kahta Ruotsista tunnettua asiaa ei Suomesta löydy, nimittäin nuuskaa ja homoja....
Molempia on löytyny siitä lähtien ku Aatami & Eeva lankesivat ja heidät karkotettiin Eedenistä...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti SÄLLI 85
Laita pieni pallo huuleen, niin sitä ei edes huomaa se saattaa jopa joskus jäädä sinne huuleen vähä pitempäänkin... :)

Kyllä sen valitettavasti huomaa, tosin ei ehkä käyttäjä itse. Mutta pullottaa, mikä pullottaa. Ja mitä tulee nuuskan vaarallisuuteen; suusyöpäriski se kuulemma on. Ja henkikin haisee varmaan tosi eroottiselta. Heh.
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Re: Mikä siinä on niin siistiä?

Viestin lähetti Timi
Vaikkakin tässä ketjussa ollaan jo mainittu, että kritisoivia ihmisiä ei kaivata niin tahtoisin kysäistä, että mikä siinä nuuskassa on niin hienoa? Siis ihan vilpittömästi kysyn, sillä kerran olen kokeillut ja eipä kolahtanut minulle yhtään. Pari kaveria käyttää silloin tällöin, mutta eivät hekään mitään tyhjentävää vastausta ole pystyneet antamaan. Eli miksi käytätte nuuskaa?

Hyvä kysymys. Piti ruveta käyttää jossain vaiheessa junnuna ja nyt sen lopettaminen onkin yllättävän vaikeaa. Mitää hienoo siinä ei todellakaan ole.

EDIT: Kirjoitus virheitä :D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minä käytän nuuskaa puhtaasti siksi, että siinä on nikotiinia. Samasta syystä myöskin tupakoin. Paska tapa, mutta on ikävä kyllä joskus tullut opeteltua ja nyt on homman nimi se, että jos en saa nikotiinia, niin minusta tulee todella vittumainen ja hermoheikko ihminen. Nikotiinin päätyminen elimistöön tuo minulle niin henkisen, että fyysisen mielihyvän tunteen. Siksi käytän joskus mm. nuuskaa.

Maurille kommentoin sen vuoksi, että minun mielestäni täällä vallitseva tyyli on noin yleisesti ottaen ihan perseestä ja siinä oli yksi hyvä esimerkki. Näihin äänestysketjuihin on monilla aina joku pakkomielle käydä huutamassa (tässä tapauksessa "en käytä' -se on typerää") jotakin ilmeisesti ihan omaa itseään korostaen, vaikkei aiheessa välttämättä heidän mielipidettään kulloiseenkin erikseen kysytä.
Esim. K: Missä on parhaat huorat? V: Minä en käy huorissa, se on syntiä.
-Kuka sitä kysyi?

Että sillä tavalla.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Mike
Maurille kommentoin sen vuoksi, että minun mielestäni täällä vallitseva tyyli on noin yleisesti ottaen ihan perseestä ja siinä oli yksi hyvä esimerkki. Näihin äänestysketjuihin on monilla aina joku pakkomielle käydä huutamassa (tässä tapauksessa "en käytä' -se on typerää") jotakin ilmeisesti ihan omaa itseään korostaen, vaikkei aiheessa välttämättä heidän mielipidettään kulloiseenkin erikseen kysytä.
Esim. K: Missä on parhaat huorat? V: Minä en käy huorissa, se on syntiä.
-Kuka sitä kysyi?

Että sillä tavalla.

Voin toki kommentoida lyhyesti ja neutraalistikin, jos se sinun mielestäsi on keskustelua. "En käytä nuuskaa".

Mutta koska lyhyesti kommentointi ei onnistu minulta sittenkään, jatkan vielä muutamalla lauseella. Käyttämäni ilmaisu "Se nyt on vaan niin tyhmää" oli lainaus eräästä mainoksesta, ja luulin, että hoksaisit sen. En tietenkään oikeasti tarkoita, että nuuskankäyttäjä olisi tyhmä. Mutta pullottava ylähuuli on tyhmän näköistä. Minun mielestäni. Huoriin en ota kantaa.

Ja vielä; eikö viestiketjujen idea ole juuri se, että keskustelua käydään asian tiimoilta laajemminkin? Mitä kostumme siitä, että ketjusi olisi täynnä yksisanaisia vastauksia?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nuuska... hyi hemmetti. Pelkkä hajukin kuvottaa.

Enpä viitsi edes kokeilla - edes kännispäissäni, ettei käy niin kuin joskus lukioaikoina 90-luvun puolivälin jälkipuolella kävi yhdelle kaverille, joka ekaa kertaa kokeili nuuskaa. Hän nielaisi tuon biitin.:D
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Mike
Minä käytän nuuskaa puhtaasti siksi, että siinä on nikotiinia. Samasta syystä myöskin tupakoin. Paska tapa, mutta on ikävä kyllä joskus tullut opeteltua ja nyt on homman nimi se, että jos en saa nikotiinia, niin minusta tulee todella vittumainen ja hermoheikko ihminen. Nikotiinin päätyminen elimistöön tuo minulle niin henkisen, että fyysisen mielihyvän tunteen. Siksi käytän joskus mm. nuuskaa.


Oletko kokeillut nikotiinipurukumia? Onko sen nikotiinimäärillä muuten eroa tupakkaan tai nuuskaan? Subutex-ketjussahan oli puhetta siitä, että Suomessa on narkkareita, jotka ovat aloittaneet suoraan Subulla. Eräs kaverini on aloittanut suoraan nikkispurkalla eli joskus söi nikotiinipurukumia, vaikka ei röökaa ja jäi koukkuun :)

Maurille kommentoin sen vuoksi, että minun mielestäni täällä vallitseva tyyli on noin yleisesti ottaen ihan perseestä ja siinä oli yksi hyvä esimerkki. Näihin äänestysketjuihin on monilla aina joku pakkomielle käydä huutamassa (tässä tapauksessa "en käytä' -se on typerää") jotakin ilmeisesti ihan omaa itseään korostaen, vaikkei aiheessa välttämättä heidän mielipidettään kulloiseenkin erikseen kysytä.

Onhan tuossakin pointtia, mutta kun tämä on kuitenkin keskustelupalsta niin onko se niin paha asia jos tahtoo vain herättää keskustelua. Sillä ja puhtaalla provolla on kuitenkin eroa.
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Viestin lähetti Timi


Oletko kokeillut nikotiinipurukumia? Onko sen nikotiinimäärillä muuten eroa tupakkaan tai nuuskaan? Subutex-ketjussahan oli puhetta siitä, että Suomessa on narkkareita, jotka ovat aloittaneet suoraan Subulla. Eräs kaverini on aloittanut suoraan nikkispurkalla eli joskus söi nikotiinipurukumia, vaikka ei röökaa ja jäi koukkuun :)

[/B]

Itse olen kokeillu nikotiinipurkkaa ja en oikee lämmenny tuotteelle, siirryin takas nuuskaan.

Kerran jo melkein lopetin ja sitte menin Ruotsiin töihin, arvaatte varmaa kuinka siinä sitten kävi..
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En vain ymmärrä miten se nuuska siellä huulessa pysyy,se valuu aina ja minkä näköiset hampaat teillä nuuskan käyttäjillä on?
Kerran olen kokeillut, nuuska ei pysynyt ikinä huulessa vaan putoili pois ja jokainen ien ja hampaan väli oli aivan täynnä sitä sontaa...
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Edelleen paras nuuska on Ettan irto, vaikka olenkin ollut juuri puolitoista vuotta ilman.
Silti ylähuulessa sykki tänäänkin punaviiniä nauttiessa ja Ettanista haaveillessa....................................................
 

Jindebyne

Jäsen
No Röda Lacket on mielestäni parasta, mutten ole vielä missään suomen kioskissa nähnyt myytävän, enkä edes laivalla(!!) niin yleensä huuleen menee ettanin irtobittiiä, mutta sitten kun nuuska laillistuu niin toivon, että Rödä tulee kauppohin.
 

Voittaja

Jäsen
Irto Ettania tulee nykyään käytettyä. Joskus vuosia sitten käyttelin pääasiassa Svenskaa ja Rödaa, mutta nykyään ei juurikaan muita kun Ettania tule käytettyä, sitä kun on helpointa saadakin.

Tuosta syöpäjutusta tuli mieleen, että pysytkö aina aurinkoisella ilmalla sisällä, ettet vaan saa ihosyöpää? Itse olen aika pessimisti näissä syöpäasioissa, nimittäin uskon, että syöpään sairastuvien määrä kasvaa kovalla vauhdilla koko ajan, riippumatta siitä minkälaiset elämäntapamme ovat.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kyllä irto Ettan aina voiton vie, vaikka tosin en itse sitä järin usein käytäkkään:o .
Mutta kyllä nuuska on poikaa esim. jalkapallo-ottelun puoliajalla. Siis silloin kun on itse pelaamassa. Röökiä puolestaan tulee polteltua aina alkoholin kans.:eek:
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Voittaja
Tuosta syöpäjutusta tuli mieleen, että pysytkö aina aurinkoisella ilmalla sisällä, ettet vaan saa ihosyöpää? Itse olen aika pessimisti näissä syöpäasioissa, nimittäin uskon, että syöpään sairastuvien määrä kasvaa kovalla vauhdilla koko ajan, riippumatta siitä minkälaiset elämäntapamme ovat.

Onko sitä riskiä kasvatettava ehdoin tahdoin? Eli mielestäni on tavallaan tosiasioiden kieltämistä jos rupeaa vähättelemään esim. nuuskan taikka tupakan syöpäriskiä. Tuohon aurinkoon menemiseen sen verran, että en minä ainakaan siellä auringossa ilman suojaavaa rasvaa ole.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
"Denna tobaksvara kan skada din hälsä och är beroendsframkallande"
Paskapuhetta. Äänestin tietysti Rödaa.
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Nojoo! Huomaa taas äänestyksessä Ettanin suosion (aikaisempi viestini). Mistä se johtuu Suomessa?!? Siis se on ihan paskaa ja jopa Ruotsalaisetkin tietää sen! :confused:
Eli ketkä käyttää biittiä ja viel ettania niin kertokaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös