Eli hävittämään "sukupuuttoon", vai?Itse olisin valmis antamaan kuolemantuomion välittömästi mm. Rottwailereille.
Jossain vaiheessa voisin hyvin kuvitella ottavani rottweilerin, ja kyllä, perheessä on lapsia. Eikä huoleta yhtään. Rottweiler niinkuin kaikki isot koirat pitää kouluttaa ja totuttaa tuntemaan paikkansa ja asemansa perheessä, ja lapset tulee kouluttaa olemaan kiusaamatta sitä. Ihan niinkuin valtaosa niistä jotka piskien kanssa pelaa tekeekin.
Voi hyvin olla, että olen väärässä tämän suhteen ja puhut itse asiassa totta.. Mutta silti: Nimeä yksikin näistä maista.Monissa Euroopan maissa mm. Rottwailerit ovat kiellettyjä koirarotuja.
Sitä ei myöskään kirjoiteta isolla, mutta kirjoitusvirheet nyt olivat pienin ongelma tuossa viestissä.Niin ja Q, tiedän olevani vihreä kirjoittaja tällä foorumilla, mutta uskallan silti korjata, että se on rottwEiler.
Valtionvallan ja lain tulisi kuitenkin rajoittaa ensisijaisesti koiranomistamisenoikeutta
Myös hyvien omistajien tai ammattikasvattajien koirat kilahtavat. Ongelma on siinä, että suuri koira kilahtaessaan tekee pahaa jälkeä. Siksi suurten koirien tappovoimaa pitäisi jotenkin rajoittaa tai kieltää koirat kokonaan.
Minulla oli aikoinaan frendi, jonka perheessä oli jumalattoman iso rotikkauros. Se oli selvästi isännän koira ja koulutettu tosi hyvin. Ongelmat alkoivat, kun ystäväni isä kuoli ja koiralla ei enää ollutkaan käskijää. Se alkoi olla vähän kuin kytevä pommi. Välillä se oli itse lempeys ja välillä murisi aivan arvaamatta. Pelkäsin koiraa (varmaan ainoa, jota olen pelännyt vaikka kaikkia kunnioitankin) enkä halunut käydä heillä. Koira sai lopulta isäntänsä kohtalon eli sydärin.Koira on kuitenkin lopulta melko yksinkertainen eläin, joka toimii vaistojensa varassa. Jos isäntä/isäntäperhe ei ole tehnyt sille ajoissa selväksi, kuka laumaa johtaa niin se ei ole koiran vika missään olosuhteissa, jos koira pyrkii hierarkiassa ylöspäin. Se on koiran luonnollista käytöstä, joka tule tietää kun koiran ottaa.
Sen perusteella mitä aamu-TV:stä tuota Kennelliiton puheenjohtajan haastattelua näin, niin sanoisin kyllä jauhavat.Henkilökohtaisesti minulla ei ole kokemusta ko. rodusta, mutta ei tuon perustella nyt sukupuuttoonkaan pitäisi tappaa? Vai paskaako jauhavat kennelliitossa?
Tombe76 kirjoitti:Kuinka monta ihmistä kuolee vuosittain koirien takia? No ei siinä mitään, tapetaan kaikki.
Kuinka monta ihmistä kuolee vuosittain hirvien takia? No perkele, tapetaan nekin.
Entä kuinka monta ihmistä vammautuu/kuolee vuosittain hevosen pillastuessa. Tapetaan nekin?
Kuinka monta ihmistä kuolee vuosittain viinaan? Täyskielto?
Kuinka monta ihmistä kuolee vuosittain tupakkaan? Täyskielto?
Monissa Euroopan maissa mm. Rottwailerit ovat kiellettyjä koirarotuja.
Voi hyvin olla, että olen väärässä tämän suhteen ja puhut itse asiassa totta.. Mutta silti: Nimeä yksikin näistä maista.
Kielletään myös autot. Ne vasta ihmisiä tappaakin. Tapetaan myös autoilla ajavat ihmiset ihan noin varmuuden vuoksi.Puhumattakaan siitä, kuinka paljon ihmisiä kuolee ihmisen tappamana vuosittain, tapetaan nekin kaikki!
Ja mitä Hemingwayn kommenttiin vapaana juoksevaan koiraan = mikään ei vituta maailmassa enemmän tulee, niin pienetpä taitaa murheesi olla, jos se pahin asia on metsässä vapaana juokseva koira.