Opel Corsa -00. Saattaa olla ensimmäinen ja viimeinen Opel, joka minulla on. Ei sitä tosin vielä tiedä. Vähän jo olen katsellut uutta Opelia...
Sähkövikojen korjaaminen tuli vuonna 2008 todella kalliiksi. Tänä vuonna piti laittaa jarruja kuntoon ja hitsata pohjaa. Lisäksi auto ei välillä käynnistynyt ollenkaan. Sitten lopulta se sammui keskelle vilkkaasti liikennöityä risteystä kello 6.30 aamulla. Onneksi olin juuri ajamassa huoltoon (kello 7) ja isä hinasi huoltoon. Kampiakselin tunnistin oli rikki.
Sitten vain autoa katsastukseen ja kas kummaa, hylsy tuli. Ohjaustehostimessa on vikaa. Asiaa selvitellään ja käykin ilmi, että ohjaustehostin (sähköinen) on rikki. Itse asiassa olin ajanut 6 vuotta rikkinäisellä ohjaustehostimella (niin kauan kuin auto oli minulla). Ennen se kyllä oli mennyt läpi katsastuksesta. Uuden sähköisen ohjaustehostimien hinta on 2000€. Onneksi löytyi vähän käytetty 400€:lla. Asennus tosin maksoi saman verran.
Älä osta Opelia. Minä tosin saatan vielä ostaa. Mutta jarruja, kampiakselin tunnistimia, hitsauksia yms. en olisi edes teettänyt tähän nykyiseen, jos olisin tiennyt, että pitää vielä vaihtaa ohjaustehostinkin.