Partakone vai partahöylä?

  • 11 542
  • 36

Partakone vai partahöylä?

  • Partakone?

    Ääniä: 50 38,2%
  • Partahöylä?

    Ääniä: 69 52,7%
  • Joku muu?

    Ääniä: 2 1,5%
  • Annan parran kasvaa!

    Ääniä: 10 7,6%

  • Äänestäjiä
    131
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumpi on parempi? Siis parranajoon?
Oma suosikkini on HÖYLÄ!
(joo,joo. Tiedän että kaikilla palstan käyttäjillä ei vielä parta kasva..)
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Höylä tekee sileämmän jäljen, mutta yleensä viikolla ei jaksa hirveästi panostaa, joten sähkökäyttöinen pääsee silloin leikkuuvuoroon.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti höylä. Unohdit muuten tosimiehen vaihtoehdon eli veitsen, jota itse en kyllä uskalla käyttä - jonain lauantaiaamuna kävisi vielä varmasti juuri niin. Kai se tuonne muiden vaihtoehtojen sekaan mahtuu, mutta olisi kyllä ansainnut omansa, minun mielestäni.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sen verran juppi tulee oltua, että konetta pitää käyttää. Armeijan loppusodassakin sen sitten huomasi millainen parta kasvoi, kun ei ajanut 12 päivään. Tosin ei mulla mikään kauhea kasvuvauhti silti onneksi ole tuossa leuassa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Miehet käyttää höylää - tai kuten Muksu sanoi - veistä.
[Veitsellä en kyllä uskalla omaa turpaani ajella...]
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Vastaan..

..partahöylä ja anna parran kasvaa..:confused: Eli yritän kasvattaa sellaista grunge-partaa vai mikä se on?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tiukka tilanne!

eli tasan! mutta itse sanon ehdottomasti höylä!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Ei höntyillä

Odotetaan nyt ensin että toi "amisparta" lähtis menee ja tilalle tulis jotai vakuuttavampaa...:p
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan silloin hmm olikos 14v kun parta alkoi kasvamaan niin isä osti lahjaksi Philishaven ja sillä sitä aluksi ajeli. Nykyään ei jaksa alkaa jurruttaa koneella kun höylällä lähtee parta nopeammin, sileämmäksi ja Iholle hellemmin;)

Jokavuosi tuo parta on vaan vaikeampi saada pois, koneella ihan turha yritää. Eli höylä se on joka parran pois ajaa, heh tai joo se veitsi.
 

tsei_tsei

Jäsen
Oma vastaukseni on höylä. Täskein syy on se, että se on iholle hellävaraisempi. Lisäksi parakone on meikäläisen rahoilla aika iso investointi, siis varsinkin kun haluan sitten hyvän koneen jos ollenkaan.

Höylässä on toki huonotkin puolensa. Nopea pieni trimmaus ei luonnistu, vaan höylällä ajetaan sitten kunnolla. Ihoärsytyksen välttämiseksi (jotenkin tuosta leuan alta iho ärsyyntyy ajaessa helvetisti) höylään heti suihkun jälkeen, jolloin iho on pehmeämpi. Käytän myös reilusti partavaahtoa. Huono puoli tässä on se, että käyn yleensä aamulla suihkussa ja usein aamulla on melkoinen kiire, jolloin parranajo jää haaveeksi.

Tosin höylällä tulee niin siistiä jälkeä, että pari päivää menee komeasti yhdellä höyläyksellä meikäläisen parrankasvulla. Partakoneella ajaessa sänki on jo ihmissilmällä nähtävissä päivän jälkeen :D Usein mulla parta kasvaa kuitenkin aina muutaman päivän ennen uudelleen höyläämistä. Parta saakin kyytiä vain ehkä kahdesti viikossa. Tästä syystä meikäläisen saattaakin nähdä melko usein liikenteessä tyylikäs sänki päällä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä sitä sähköteekkari käyttää sähköä hyväkseen tässäkin asiassa, eli siis partakone ihan selkeästi. Partavaahdot ovat raivostuttavia tosin tosimies ajaa ilman sitä.:D
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän se höylä on.. Jos parta on saanut muutaman päivän kasvaa, ei kone oikein tehoa enää ainakaan allekirjoittaneella. Höylällä on myös mukava leikata, saa hyvinkin sileää jälkeä. Useimmiten heittelen vain kuumaa vettä kasvoille ja annan terän puhua, mutta viime aikoina tuo vaahto on saanut käyttöä, on iholle parempi..

Jotta näin tänään. :)
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Höylä, ehdottomasti. Joskus joutuu kiiressä Philishavella turpaa repimään, mut sen jälkeen on kyllä naama "ruvella" pitemmän aikaa...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Höylällä höylään. Suihkun jälkeen, partageeliä käyttäen, ja sen jälkeen on pakko laittaa after shavea naamaan. Iho ärsyyntyy ja punoittaa. Suunnilleen joka toinen tai joka kolmas päivä tulee ajettua. Olen niin vaalea, että parin päivän sänki ei vielä kovin kauas näy.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Designer
Suunnilleen joka toinen tai joka kolmas päivä tulee ajettua. Olen niin vaalea, että parin päivän sänki ei vielä kovin kauas näy.

Ei parta pahoilla kasva, partajouhet joutavilla...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti t4
Ei parta pahoilla kasva, partajouhet joutavilla...
Tokikin se kasvaa, en minä nyt niin paha ole. Mutta se ei kauas näy. Päivän aikana kasvanut sänki kuulemma kutittaa jo :)
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Muksu
Unohdit muuten tosimiehen vaihtoehdon eli veitsen,

Vertautuuko tämä veitsisydeemi HIFK:n ympyröissä jotenkin siihen legendaariseen kalsarikoodiin, vai onko vaan henk. koht. perversio? Meinaan että nauretaanko höylääjä tai surrurruttelija pukkarista porukalla ulos seurakulttuuria opettelemaan - vai vedetäänkö sitä turpaan (hoo hoo)?
 

JanJ

Jäsen
Höylällä höyläys hoituu.
Sähköiset naamankuumentimet eivät ole mun naamalleni kavereita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kone

Ensimmäisen kerran ajelin partani 14-vuotiaana. Aluksi se oli vain viaton ajanviete, mutta iän myötä siitä on tullut välttämätön paha, sanoisinko peräti harmi.

Aluksi veistelin leukaani höylällä, mutta jostain syystä kaulan ja leuan alue on minulla erikoisen herkkä partavaahdolle. Ennen armeijaa siirryin partakoneeseen, ja sitä olenkin sitten käytänyt aina tähän päivään saakka. Kaverin häitä varten käytin höylää, mutta kaula huusi taas armoa. Onneksi punoitus laski ennen juhlaa ;) En tiedä sitten, josko tuo geeli kävisi paremmin meikäläiselle. Kone ärsyttää ihoa hiukan vähemmän, mutta jälki on huonompaa ja koko toimitus kestää kestää kestää kestää...

Höylän etuina olisi myös se, ettei leukaa tarvitsisi ajaa niin usein. Intissä kone surisi joka aamu, päivystävän upseerin mukaan leuka olisi pitänyt ajaa parikin kertaa päivässä. Höh.
Normaalisti jaksan leikata partani joka toinen aamu.

Joskus annan parran kasvaa kolmannen päivän ihan laiskuuttani, laitan jalkaani kuluneet workerit, ylleni pooloneuleen ja kantelen kitaralaukkuani tarkoituksellisen näyttävästi. Tulee muuten pikkusen boheemi olo :rolleyes:


Viestin lähetti Designer
Päivän aikana kasvanut sänki kuulemma kutittaa jo :)
Minä olen kuullut tuon saman. Mutta parempi kuitenkin, ettei itse tarvitse valittaa vastaavasta :eek:



Edittt: likaa hjmiöitä, muta i se mtän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös