Romanit

  • 1 478 176
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jeffrey

Jäsen
Minullakaan ei ole mitään kummempia hounoja HENKILÖKOHTAISIA kokemuksia manneista. Toki kavereille ja kaverinkavereille on sattunut yhtä sun toista heidän takiaan. Onhan multa joku tullut pyytämään kännykkää lainaksi, mutta siihen se on jäänyt. Kerran tuli hietsussa iltasella yksi kysymään et haluanks mie tapella, mutta kun vastasin, että "venaa otan takin ensteks pois päältä" niin tuli vaan paiskaamaan kättä.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
A**an Tai**o Linde**n

Jokaisella kaupan alalla työskennelleellä on synkkä kuva romaneista. Itse käräjöin viimeksi otsikon "herrasmiehen" kanssa. Tapaus oli valitettavan tyypillinen: ryhmällä sisään, osa kyselee typeriä sitoakseen myyjien huomion itseensä ja muut piiloittelevat tavaraa vaatteisiinsa minkä kerkeävät. Eivät myöskään poistu pyydettäessä vaan alkavat uhoamaan ja syyttelemään rasistiksi. Usein tilanne päättyy uhkailuun (en enää muista kuinka monta tappouhkausta olen saanut). Ellei toimi määrätietoisesti ja vie asiaa poliisille voi olla varma, että tulevat parin viikon sisään uudestaan. Tällaisia varastelevia/ryösteleviä nuorten romanien ryhmiä kiertelee ympäri maata. Jos ette minua usko niin kysykäää vaikka lähimmältä huoltoasemalta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Jeda kirjoitti:
Jokaisella kaupan alalla työskennelleellä on synkkä kuva romaneista. Itse käräjöin viimeksi otsikon "herrasmiehen" kanssa. Tapaus oli valitettavan tyypillinen: ryhmällä sisään, osa kyselee typeriä sitoakseen myyjien huomion itseensä ja muut piiloittelevat tavaraa vaatteisiinsa minkä kerkeävät. Eivät myöskään poistu pyydettäessä vaan alkavat uhoamaan ja syyttelemään rasistiksi. Usein tilanne päättyy uhkailuun (en enää muista kuinka monta tappouhkausta olen saanut). Ellei toimi määrätietoisesti ja vie asiaa poliisille voi olla varma, että tulevat parin viikon sisään uudestaan. Tällaisia varastelevia/ryösteleviä nuorten romanien ryhmiä kiertelee ympäri maata. Jos ette minua usko niin kysykäää vaikka lähimmältä huoltoasemalta.

Muistan joskus kuulleeni jutun poliisitutultani, että erään romaninaisen poistuessa Alkossa hänet otettiin kiinni. Noh, hameen alta löytyi, uskokaa tai älkää, 46 viinapulloa. Poliisit olivat hämmästelleet kun hame oli painanut melkein 50 kiloa. Voi tietenkin olla että juttu on urbaanilegendaa, mutta kyllä noissa hameissa sen verran niitä salataskuja on että sinne saa vaikka miten paljon tavaraa jos haluaa. Itselläni on pelkästään huonoja kokemuksia mustalaisista. Kerran ollessani yläasteella kävin mummoni kanssa kävelyllä ja yhtäkkiä romaninaiset alkoivat kivittää mummoani. Alkoi kyllä niin vituttamaan että alta pois. Kehtaavatkin vanhoja ihmisiä kivittää.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Speedye kirjoitti:
...Voi tietenkin olla että juttu on urbaanilegendaa, mutta kyllä noissa hameissa sen verran niitä salataskuja on että sinne saa vaikka miten paljon tavaraa jos haluaa.

Ei välttämättä ole. Olen kuullut mitä uskomattomimpia tarinoita mitä hameen alta on löytynyt. Isäni yllätti muutamia vuosia sitten erään mustalaisnaisen "itse teosta", kun vatkaimen johto oli jäänyt roikkumaan vaatteista ulos.

Se vain ihmetyttää, että pääsevätkö nämä huuliveikot rötöksistään tuomiotta, kun samat naamat hilluvat vuodesta toiseen samoilla asioilla?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pääsin tuossa noin 15-vuotiaana pojannulikkana "tutustumaan" tähän mustalaisten kulttuuriin Helsingin keskustassa kello yhdeksän aikoihin eräänä kesäisenä iltana. Olin juuri lukinnut pyöräni Rautatietorin toiselle puolelle ja olin menossa Asematunneliin, kun jostain pelmahti esiin semmoiset 10-11 iloista velikultaa, jotka välittömästi minut äkättyään motittivat minut siihen keskelle toria. Ikäjakauma oli 14-23 noin suurinpiirtein. Välittömästi tämän jälkeen alkoi kuulua vaatimuksia:"Anna kännykkä" "Anna lompakko" "Anna koti- ja pyöränavaimesi". Tämä meidän välinen torikokous kesti noin viitisen minuuttia. Onneksi säilytin hermoni ja jollain helvetin erikoisella tavalla nämä iloiset veikkoset katosivat ympäriltäni. Tämä kokemus on osaltaan vaikuttanut ja vahvistanut käsitystäni mustalaisista. Toivon todellakin, että jonain päivänä he voisivat palata takaisin sinne mistä alun perin tulivatkin eli Intian lähettyville.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Speedye kirjoitti:
Voi tietenkin olla että juttu on urbaanilegendaa, mutta kyllä noissa hameissa sen verran niitä salataskuja on että sinne saa vaikka miten paljon tavaraa jos haluaa.

Taskuja ja koukkuja, eräs tuttu stevari sai hypermarketissa vierailleen romanirouvan kiinni varkaudesta, kun hameen alta näkyi pölynimurin letku, joka irtosi koukusta. Hameen alla oli siis koko pöynimuri sekä toistakymmentä muuta tavaraa. Eräs poliisimies kertoi minulle nähneensä hameen, jossa oli reilut 200 pientä taskua, kaikki foliolla vuorattuja.

Muuten olen itse havainnut sellaisen seikan romanipopulaatiossa, että tämä "epäasiallinen" käytös kohdistuu nimenomaan vieraisiin valkolaisiin. Mikäli tunnet henkilökohtaisesti porukasta yhdenkin ihmisen, etkä katso muitakaan nenän yli, he ovat erittäin sosiaalista ja mukavaa porukka, jopa erittäin luotettavaa. Jotenkin heillä vaikuttaisi olevan kunniakysymys se, että tuttuja (tai muita romaneja) ei kuseteta, vierailta voi viedä vaikka alushousut jalasta. Tällä viittasin tähän "inttikaverijuttuun", joka oli aikaisemmin ketjussa, lisäksi vastaavia kertomuksia olen muiltakin kuullut.

En kuitenkaan itse voi millään tasolla hyväksyä ihmisiä, jotka käyttävät yhteiskuntaa sekä sen yksilöitä tietoisesti hyväkseen, minkä vuoksi en itse voi kyseistä kansanryhmää sen kummemmin arvostaakaan. Tietyllä tavalla arvostan kuitenkin sitä, miten he käyttäytyvät keskenään toisilleen, siinä olisi monella muullakin peiliin katsomisen paikka.
 

Mr_Blonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukuja

Kaivelin aiheeseen liittyen hieman lukuja. Tiedot ovat osittain 2000-luvun alkupuolelta, joten eivät ole täysin tarkkoja. Tuskin niin dramaattista muutosta on kuitenkaan tapahtunut, että nämä tulokset ihan päälaelleen kääntyisivät.

Eli:

Romaneja on Suomessa noin 10000
http://www.romanomissio.fi/romanit1.htm

Suomen kansalaisia maassa yhteensä noin 5,15 miljoonaa
http://www.suomi.fi/suomi/perustietoa_suomesta/vaesto/

Vankeja Suomen vankiloissa 3441, joista ulkomaalaisia noin 300
http://www.om.fi/tulostus/14475.htm

Romanivankeja 120-140
http://www.rikosseuraamus.fi/uploads/26k6igza.pdf

Tästä voidaan nyt sitten laskea vaikka näin:

(130/10000)/((3441-300-130)/5150000)=22,2

Eli manneja istuu linnassa yli 20 kertainen määrä muuhun väestöön verrattuna.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen sitä mieltä, että yksilölle pitää antaa mahdollisuus näyttää eli mokata. Tässä ei pitäisi ihonvärin tai rodun olla ratkaiseva juttu.

Kun tutustuu Romaani kulttuuriin, niin huomaa, että se kahlitsee romaaneja ja estää yksilöllisyyden. On pukeutumis- ja käyttäytymissääntöjä, joiden ymmärtäminen tavalliselle suomalaiselle on vaikeaa. Esimerkiksi, jos naisen hame koskettaa lattialla olevia miehen kenkiä, on nainen tällöin häpäisyt itsensä.

Romaaniheimot korostavat aina perheen ja heimon tärkeyttä ja vanhojen tapojen vaalimista. Poistaako nämä tavat romaani miehen tai naisen yksilöllisyyden? Jos pukeudut perinteiden vaatimalla tavalla, olet sitoutunut heimon tapoihin eli menettänyt yksilöllisyyden.

Tämä romaaniheimon perinne törmää nyky-yhteiskuntaan tällä hetkellä voimakkaasti ja aiheuttaa Porissa koettuja tilanteita. Niin kauan kun heimo estää lasten sulautumisen mm. koulun kautta yhteiskuntaan näitä tullaan näkemään.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monisyinen juttu tämä, eikä ensinkään mustavalkoinen. Tähän väliin haluan kertoa vain pari kaverilta/kaverin kaverilta kuultua hauskaa tosijuttua:

Aikuinen romanimies oli lastenvaunujen kanssa liikkeellä Helsingin asematunnelissa. Pikkulapsi vaunuissa parkui minkä keuhkoista lähti, mutta isä (oletettavasti) senkun jaaritteli kännykkäänsä vieressä. Kaverini seurasi sivusta miten puhelu kesti ja kesti, kunnes asiat oli puitu ja kaupat tehty. Isä sulki puhelimensa, kääntyi hölmistyneen näköisenä edelleen parkuvan vauvelin puoleen ja kysyi tältä hellästi: "Kyösti, mikä sua vituttaa?!"

Kaverin kaveri oli vartijana jossain marketissa, ja näki romaninaisen työntävän tavaraa hameeseensa. Vartijan ominaisuudessa kaveri puuttui saman tien asiaan, mistä leidi pillastui tykkänään repäisten koko hameensa pois. Alapään karvoitusta ei kuulemma oltu juurikaan trimmattu, vaan leidin pikkuhousuista työntyi ulos oikein kunnon villasukka. Tiedusteli vielä josko herra vartija haluaisi tarkistaa sieltäkin. Ei kuulemma halunnut.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Clocks kirjoitti:
Isä sulki puhelimensa, kääntyi hölmistyneen näköisenä edelleen parkuvan vauvelin puoleen ja kysyi tältä hellästi: "Kyösti, mikä sua vituttaa?!"

Tälle tipahdin totaalisesti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vanha mutta hyvä vitsi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minua saa valaista jos olen uskomusteni kanssa väärässä (Google on kiireinen rouskuttaessaan Kiira Korven kuvia) mutta

1) Suomen romaniyhteisö on kuitenkin kasvanut aika erilaiseksi ja kauas verrattuna alkuperäiseen romanikulttuuriin historian siivillä ja etelämpänä Euroopassa

2) Missä muussa maassa romanien ja valkolaisten välillä on yhtä paljon erimielisyyksiä ja kahnausta, ts. missä muualla puukotellaan ja parkkeeraataan kahdelle invalidipaikalle poikittain?

Kokemuksia muissa maissa romaneista?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse asiassa Suomihan on mallimaa Euroopassa miten mustalaisia on kohdeltu, jossain itä-euroopassahan mustalaiset on eristetty kokonaan muusta yhteiskunnasta ja heitä yritetään työntää muihin maihin jatkuvasti.

eli kaikki nämä suomen "kahnaukset" ovat todella kevyttä kamaa muuhun eurooppaan verrattuna jossa mustalaisia potkitaan päähän systemaattisesti.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ohmi kirjoitti:
Suurin kysymys tässä lieneekin se, onko muualla kuin Porissa yhtä typeriä portsareita. Jos ei älykkyys riitä keksimään tekosyitä estämään mannen pääsyä ravintolaan, niin ehkä tuo käännytystyö kannattaisi jättää viisaammille.

Niin mikseivät pistä veljet omaa kuppilaa pystyyn, yksikerroista tietenkin, koska mies ei siivoa ja nainen ei saa olla miestä ylempänä.

Taisi tällä SK:n jutussa olleella Fagertilla joskus vähän auto kärvähtää parkkipaikalla:) oli nähty jonkun hahmon poistuvan paikalta ennen tulipaloa:)

kaverini meni sitten ruokavarastoon hommiin ja pomo ensiksi sanoi, että kun manneja näkyy niin vartijat paikalle, heti. Tästä sitten perusrehellinen kaverini alkoi, että eikö tuo ole syrjintää ja ynnä muuta kamalaa. Ensimmäinen kerta manneja paikalle niin johan lähti muutaman satasen edestä tavaraa mukanaan:)

kotipaikkakunnalla jouduttiin lopettamaan erityisluokka kun paikkakunnan ainoa manneperhe muutti pois, ei ollut oppilaita enää:D

edit. hieman poistettu turhaa
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
fiftyeight kirjoitti:
. Tämä on myös yksi syy, miksi lääkärit myöntävät helposti romaneille "sairaseläkkeen". .

Vastaan nyt tähän vuosien takaiseen irralliseen lauseeseen joka silmiini sattui.

Oman kokemukseni mukaan työkyvyttömyyseläkekriteerit (jotka ovat tiukentuneet viime vuosina kautta linjan ylipäätään) ovat romaneille aivan yhtä tiukat kuin "valtaväestölle". 70-luvulta toki kuulee tarinoita, joissa juuri täysi-ikäistyneet romanit marssivat riitinomaisesti mielenterveystoimen vastaanottoon "hakemaan eläkepapereita"...
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Clocks kirjoitti:
Aikuinen romanimies oli lastenvaunujen kanssa liikkeellä Helsingin asematunnelissa. Pikkulapsi vaunuissa parkui minkä keuhkoista lähti, mutta isä (oletettavasti) senkun jaaritteli kännykkäänsä vieressä. Kaverini seurasi sivusta miten puhelu kesti ja kesti, kunnes asiat oli puitu ja kaupat tehty. Isä sulki puhelimensa, kääntyi hölmistyneen näköisenä edelleen parkuvan vauvelin puoleen ja kysyi tältä hellästi: "Kyösti, mikä sua vituttaa?!"
Tämä nyt menee samaan kategoriaan seuraavien juttujen kanssa: Perhe oli kaupan kassalla maksamassa jotain vähäpätöistä ostosta kun Naisen hameen alta tipahti pakastettu kana. Perheen jäsenet ja ympärillä olevat kassat huomasivat tapahtuman ja sekunnin hiljaisuuden jälkeen perheen isä alkaa osoittaa poikaansa ja huutaa vihaisena "Kuka heitti Raikkuu broikulla!", ankarasti ympärilleen pälyillen.
Samaa sarjaa: 90-luvun puolivälin tienoilla Mustalaismies käveli kaupassa ja kännykän pirinä alkoi. hetken asiaa ihmeteltyään mies tajusi äänen olevan hänen uudesta matkapuhelimestaan. Kaivettuaan puhelimensa taskusta mies vastasi ja huudahti hämmästyneellä äänellä että "Köpä! Miten sie miul tänne Eka-Markettiin osasit soittaa!?!?!".

että sellasta.
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän ne omistaan harvinaisen hyvin huolen pitää, harmi vain että ulkopuolisten avuilla. "Tuomo ! Muista laittaa valot pois ja ovet lukkoon kaverin autost !"

Onko niillä muuten tapana käyttää yleisiä hoitopalveluja ? Kerran törmännyt arvauskeskuksessa perheeseen lapsensa kanssa, vaan eikös joku tausta sano että jos yksi heimosta on kipeänä sairaalassa, niin koko heimo puskee laumana paikalle valvomaan tilannetta ? Terveyskeskus ei ole sairaala mutta...

Kerran sattui isäni kohdalle kun vartija tyhjensi hildan hameen alta kaksi moottorisahaa. Puolustukseksi nainen intti "No ne oli siel jo tullessa !"..
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Golden AWe kirjoitti:
2) Missä muussa maassa romanien ja valkolaisten välillä on yhtä paljon erimielisyyksiä ja kahnausta, ts. missä muualla puukotellaan ja parkkeeraataan kahdelle invalidipaikalle poikittain?

Kokemuksia muissa maissa romaneista?

Suomessa romaneilla on muualla Euroopassa asuviin sukulaisiinsa verrattuna todella hyvät oltavat. Työskentelen turvapaikanhakijoiden parissa ja aika monen esimerkiksi Romanian ja Bulgarian romanin kanssa olen olen ollut asiakassuhteessa. Kuten täälläkin on mainittu, niin todella harvalla Euroopasta tulleella romanilla on kansallispukua.

Näillä romaneilla yhteistä on yleensä täydellinen syrjäytyminen muusta yhteiskunnasta. Järjestään kaikki ovat luku- ja kirjoitustaidottomia ja ovat vailla kansalaisasemaa kotimaissaan. Esimerkiksi Romaniassa romanit ovat todella halveksittu ryhmä. Monet elävät tavallaan lainsuojattomina ja siten lähtevät etsimään parempaa tulevaisuutta muualta. Romaneilla on melkein aina sama tarina - vailla koulutus- ja työmahdollisuuksia, avointa syrjintää sekä väkivallan pelkoa.

Tämän alan "salaisuuksia" on kuitenkin fakta, että kun romaniryhmä turvapaikanhakulomakkeen poliisille jättää, niin samantein aletaan järjestämään käännytyslentoa. Huomattavaa on, että romaneilla tph-prosessi on yleensä muita lyhyempi..

Itselläni on hieman ristiriitaiset kokemuksia romaneista. Asiakkaina romanit ovat (yleensä kansallisuudesta riippumatta) vaativia ja epäkiitollisia. Kohdalleni on sattunut muutamia kertaa niin, että olen hakenut uuden romaniperheen poliisilaitokselta (tph-lomake täytetään yleensä siellä). Poliisi tekee ruumiintarkastukset ja katsoo rahatilanteen. Suomessa katsotaan, että ihminen pärjää 10 eurolla päivässä eikä tph-hakija ole oikeutettu saamaan toimeentulotukea ennenkuin rahavarat ovat loppu. Näillä romaniperheillä oli kaikilla yhtäkkiä automatkalla poliisilta vastaanottokeskukseen hävinneet kaikki rahat -> tavanomainen kusetusyritys. Rahaa ei tietystikään tipu, mutta allekirjoittanutta moinen toiminta vituttaa.

Mutsilla oli muinoin lastenvaateliike. Kaksi kertaa kävi niin, että mustalaisperheen lapsi kiinnitti mutsin huomion muualle (paiskomalla leluja ja toisella kerralla kusemalla seinään) ja samalla hameitten alle lähti vaatteita jne. Tuossa vaiheessa kun lapsia aletaan jo pienestä pitäen hyväksikäyttämään ja opettamaan alan niksit, niin ei voi muutakuin kuin ihmetellä. Todella harvoin kuitenkaan näkee huostaanotettuja romanilapsia, eli käsittääkseni omista kyllä huolta pidetään.

EDIT. Typo
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän näitä pöllimistarinoita on tullut kuultua. Eräs kaverini on kertonut lukuisia mehukkaita juttuja kokemuksistaan mustalaisten kanssa, ensin vartijana tavaratalossa ja nyttemmin poliisina. Vartijana ollessaan nappasivat kollegansa kanssa erään mustalaisnaisen kiinni ja hämmästys oli kuulemma melkoinen, kun kaikenlaisen pienemmän kaman ohessa hameen alta löytyi mikroaaltouuni, joka oli asetettu pyörillä kulkevan tason päälle! Oli vissiin jo liian haastava esine hameeseen ripustettavaksi, mutta näköjään keinot kyllä keksitään. Siinä se mikro oli kulkenut painavan hameen suojissa vallan vaivattoman oloisesti.

Eräs juttu, mikä kaveriani on aina jaksanut ihmetyttää (vituttaa), on se, että vaikka mustalainen jää verekseltään kiinni varkaudesta, ei kukaan koskaan myönnä mitään. Mitä ihmeellisimpiä selityksiä sieltä kyllä irtoaa, niitäkin lienee treenattu lähes samanlaisella intensiteetillä kuin itse varastamista. Tietääkö joku jonkun mustalaisen, joka olisi tunnustanut rikoksensa?
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Onhan näitä tapauksia tosiaan kuultu. Kukaan ei mielestäni ole kuitenkaan vastannut Fläppiksen alunperin esittämään kysymykseen hameen oikeasta tarkoituksesta.

Katsoin kerran jotain dokumenttia mustalaisista ja siinä joku mustalaisjärjestön johtajatar oli haastateltavana. Hän totesi naisten pukevan hameen päälleen merkkinä siitä, että hänestä on tullut aikuinen nainen, joka kuuluu mustalaisheimoon. Kiteytettynä nainen siis valitsee noin 20-vuotiaana (en muista tarkkaa ikää), mihin "heimoon" kuuluu. Jos haluu olla mustalainen, on naisen puettava hame päälle. Siitä mitä mekot pitävät sisällään ei ollut mitään puhetta koko ohjelmassa. Vaikuttaa siis siltä, että hameella on kaksi tarkoitusta, rituaalinen ja tavaran kätkeminen. Tuskin kuitenkaan kaikilla mustalaisnaisilla on näitä koukkuja ja taskuja ynnä muita. Olisi mukavaa, että näistä hameista keskusteltaisiin joskus avoimesti asioiden oikeilla nimillä, ei tarvitsisi luottaa vain huhupuheisiin ja muiden kertomuksiin.

Korjatkaa jos levitän väärää tietoa, sillä katsoin ohjelman pari vuotta sitten, enkä välttämättä muista kaikkea oikein.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tuli noista tavoista ja Romanikulttuuriin liittyvistä säännöistämieleen.

Muistelisin, että näin TV:ssä vuosia sitten ohjelman, jossa kunta oli pakoitettu tarjoamaan jollekkin perheelle siivouspalvelua. Syy oli se, että perhe asui kaksi kerroksisessa talossa ja heidän sääntöjen mukaan miehet eivät saa siivota ja naiset eivät saa mennä yläkertaan.

Näin ollen kunnan oli hoidettava tämän perheen yläkerran siivous.

Jos on totta niin ei voi muuta sanoa kuin käsittämätöntä.

Mustalaisista intissä vain sen verran, että omassa komppaniassani heitä oli kaksi.
Toinen hoiti hommansa kunnialla ja oli muutenkin ihan OK kaveri. Toinen taas oli semmoinen velikulta että... Hän palveli 180 vrk ja vemppasi niistä 168 vrk, siis 12 päivää rivissä. Metsässä tai tst-varustuksessa herraa ei ikinä nähty. Jalat olivat raukalla kamalan kipeät. Hänpä vaan ei muistanut kumpi koipi oli kipeä vaan nilkkasi välillä toista kinttua ja välillä toista.
Lomille kun lähdettiin niin portin ulkopuolella sauvat olalle ja veljien luokse autoon. Taisi siis olla kasarmialueen ilmassa jotain joka jalkoihin sattui.

Ihan oikein tekivät sielä, ettei antaneet vapautusta.
 

Joonas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Muutama vuosi takaperin täällä Oulussa, Herukan Siwa ryövättiin Aku Ankasta tutun sapelin kanssa. Turha on varmaan mainita mihin vähemmistöön henkilö kuului. Kyllä se tilanne on varmasti herättänyt sekä kauhua että hauskuutta. Sapelin kanssa kaupan ovesta sisään... Saaliskin oli vallan mainio, parisataa markkaa...

Teon tekijä jäi kiinni teostaan vain tunnin päästä kauppakäynnistään. Taisi olla kaveri tuttu entuudestaan poliisille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
jiihoo kirjoitti:
Hän totesi naisten pukevan hameen päälleen merkkinä siitä, että hänestä on tullut aikuinen nainen, joka kuuluu mustalaisheimoon.

Mustalaispissikset tuli kerran juna-asemalla lainamaan puhelinta, olisi kuulema tarvinnut soittaa jonnekin. Valitettavasti minulla ei juuri silloin ollut puhelinta mukana. Jostain syystä kuitenkin juttelin heidän kanssaan sitten jotain. Tytöt sanoivat, että hametta ei saa käyttää ennen kuin neitsyys on mennyt.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyösti kirjoitti:
Muistelisin, että näin TV:ssä vuosia sitten ohjelman, jossa kunta oli pakoitettu tarjoamaan jollekkin perheelle siivouspalvelua. Syy oli se, että perhe asui kaksi kerroksisessa talossa ja heidän sääntöjen mukaan miehet eivät saa siivota ja naiset eivät saa mennä yläkertaan.
Itsekin muistan nähneeni kyseisen ohjelman. Siitä on varmaan n. 10 vuotta aikaa. Mutta eivätkö naiset tosiaankaan saa mennä yläkertaan? Jos miehetkin ovat yläkerrassa, niin kai sitten sentään? Silloinhan naiset eivät ole miehiä ylempänä, paitsi jos sattuvat olemaan miehiä pidempiä tai sitten jonkin jakkaran päällä.

Jep, naurettavuuksia tuollaiset.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyösti kirjoitti:
Muistelisin, että näin TV:ssä vuosia sitten ohjelman, jossa kunta oli pakoitettu tarjoamaan jollekkin perheelle siivouspalvelua. Syy oli se, että perhe asui kaksi kerroksisessa talossa ja heidän sääntöjen mukaan miehet eivät saa siivota ja naiset eivät saa mennä yläkertaan.

Mitenköhän tuo nyt onnistuu? Jos siis itse en siivoa kotona, niin kunta tulee ja järjestää siivouspalvelun? ...tuskin. Todennäköisesti päädyn asumaan paskassa ja pahassa hajussa, mutta kunta ei lotkauta korviaan. Onhan tuossa nyt pitänyt olla joku muukin juju, jos talo on ollut perheen oma. Eri asia jos kämppä on jouduttu siivoamaan, perheen muutettua pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös