Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 653
  • 33 829

Rocco

Jäsen
Otteluketjuissa lähes aina Sportin ottelut keräävät eniten kirjoittajia. Liigapelit eivät useinkaan ylitä edes yhtä sivua, Sportin pelit lähes aina.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Otteluketjuissa lähes aina Sportin ottelut keräävät eniten kirjoittajia. Liigapelit eivät useinkaan ylitä edes yhtä sivua, Sportin pelit lähes aina.

Sport on vaan niin kiinnostava joukkue ja ottelut värikkäitä. Ei tuohon mitään muuta voi kyllä perusteluksi heittää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Avautui tuossa aamusella kerrostalon jäisellä katolla syöksyputkien ja rännien liitoksien kuntoa tutkiessa, että olen tainnut päästä korkean paikan kammostani eroon. Kesällä jo hakitelineitä kootessa tuntui ettei pelottanut, mutta nyt sekin asia sitten varmistui.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkö on huonontunut viime vuosina kummasti. Tämän olen huomannut varsinkin siitä, kun katson 21 tuumaisesta telkkarista jotain mitä pitää seurata tarkemmin, kuten esimerkiksi lätkää, niin silloin olen noin 1.1 metrin päässä ruudusta. Mietiskelin vaan tossa yks päivä ja mittasin. Harmi muuten kun nykyään kaikki telkkarit on mennyt nörttimäisesti litteiksi. Olis pitänyt ostaa uus iso telkkari silloin kun niitä perinteisiä telkkareita vielä sai.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Näkö on huonontunut viime vuosina kummasti. Tämän olen huomannut varsinkin siitä, kun katson 21 tuumaisesta telkkarista jotain mitä pitää seurata tarkemmin, kuten esimerkiksi lätkää, niin silloin olen noin 1.1 metrin päässä ruudusta. Mietiskelin vaan tossa yks päivä ja mittasin. Harmi muuten kun nykyään kaikki telkkarit on mennyt nörttimäisesti litteiksi. Olis pitänyt ostaa uus iso telkkari silloin kun niitä perinteisiä telkkareita vielä sai.

Menee rillien pitämiseksi kohta, nörtiksi ja hintiksi epäillään välittömästi. Kyllä se eloa helpottaa kun näkee jotain, muutenkin kuin kiekkoa katsoessa.

T. Nelisilmä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee rillien pitämiseksi kohta...
Joo varmaankin olisi kannattavaa hommata lasit, tai olisihan ne tietenkin pitänyt hommata jo aikoja sitten. Tossa noin viitisen vuotta sitten kokeilin huvikseni kaverin laseja päähäni, ja se oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Siis se että niillä näki niin paljon pitemmälle ja niin paljon tarkemmin. Se tunne oli jotain aivan käsittämätöntä. Mä olin monta päivää aivan ihmeissäni. Mä kun en osannut edes kuvitella että ihminen kykenisi mitenkään näkemään niin hyvin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Joo varmaankin olisi kannattavaa hommata lasit, tai olisihan ne tietenkin pitänyt hommata jo aikoja sitten. Tossa noin viitisen vuotta sitten kokeilin huvikseni kaverin laseja päähäni, ja se oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Siis se että niillä näki niin paljon pitemmälle ja niin paljon tarkemmin. Se tunne oli jotain aivan käsittämätöntä. Mä olin monta päivää aivan ihmeissäni. Mä kun en osannut edes kuvitella että ihminen kykenisi mitenkään näkemään niin hyvin.

Sama juttu omalla kohdalla, hankinta venyi ja venyi, sitten sitä oli ihmeissään kun näki hyvin. Rohkeasti vaan, ei optikolla purra eikä niiden hankinta satu. Vielä ihmeellisemmäksi muuttuu kun ne rillit on omilla voimakkuuksilla eikä kaverin, uusi maailma avautuu.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Jatkoajan nimimerkki Mats Bedö on varsin osuva valinta nimimerkiksi. Sehän voi tarkoittaa ruotsinkielisperäistä nimeä, mutta myös foneettista kieliasua sanoista "much better". Jälkimmäinen seikka avautui vastikään allekirjoittaneelle. Heh.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkoajan nimimerkki Mats Bedö on varsin osuva valinta nimimerkiksi. Sehän voi tarkoittaa ruotsinkielisperäistä nimeä, mutta myös foneettista kieliasua sanoista "much better". Jälkimmäinen seikka avautui vastikään allekirjoittaneelle. Heh.
Vielä osuvampi se on, kun ottaa huomioon sen olevan kirjoittajan uusi nimimerkki.
 

Viljuri

Jäsen
Vanha vitsi, mutta varmasti Suomessa parhaillaan olevat NHL-starat saattaisivat hieman ihmetellä, että ovatko sittenkin Ruotsissa, jos avaavat Ylen tekstitelevision sivun 237.

En erityisemmin seuraa lajia, mutta eikös näistä toinen joukkue ollut jo kuopattu tai ainakin sarjatasoa alempana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joudun jatkossa vastaamaan erinäisiin kyselykaavakkeisiin, että olen syöpäpotilas. Omatuntoani hivellyt säännöllinen verenluovutus saattaa olla historiaa ikuisiksi ajoiksi. Samaan syssyyn, kun "tapaukseni" vaikuttaa olevan kovin hyväennusteinen ja suorastaan vähäpätöinen moneen muuhun potilaaseen verrattuna, saatan tuntea itseni vain näennäisesti sairaaksi. Ehkei tähän olotilaan ole mitään ns. oikeita ajatuksia olemassakaan.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vanha vitsi, mutta varmasti Suomessa parhaillaan olevat NHL-starat saattaisivat hieman ihmetellä, että ovatko sittenkin Ruotsissa, jos avaavat Ylen tekstitelevision sivun 237.

En erityisemmin seuraa lajia, mutta eikös näistä toinen joukkue ollut jo kuopattu tai ainakin sarjatasoa alempana.

Onko muuten käsipallossa mitään sellaista yleiseurooppalaista liigaa, joka mahdollistaisi Cocksin ja virolaisen käsipalliklubi Chocolate Boysin kohtaamisen?
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vanha vitsi, mutta varmasti Suomessa parhaillaan olevat NHL-starat saattaisivat hieman ihmetellä, että ovatko sittenkin Ruotsissa, jos avaavat Ylen tekstitelevision sivun 237.

Minulle avautui, että FST:llä ei ilmeisesti ole omaa teksti-tv:tä. Tämä homopallotulos näkyy myös YLE1:llä ja YLE2:lla.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otteluketjuissa lähes aina Sportin ottelut keräävät eniten kirjoittajia. Liigapelit eivät useinkaan ylitä edes yhtä sivua, Sportin pelit lähes aina.

Olipa kauhean paljon väärää informaatiota yhteen viestiin, tuossa mätti lähes kaikki. Asiaa voidaan tarkastella myöskin tilastojen valossa, jotka näyttävät seuraavaa:

Keskimääräinen viestimäärä/otteluketju:
Lukko 72
HIFK 70
Jokerit 64.5
JYP 64
TPS 56
Kalpa 55.5
Ässät 49.5
Ilves 49
Kärpät 49
Saipa 48
Blues 40.5
Pelicans 33.5
Tappara 32
Sport 31.5
HPK 29

Keskimääräinen sivumäärä/otteluketju:

HIFK 3.3
JYP 3.3
Lukko 3.2
Jokerit 3
TPS 2.8
Kalpa 2.7
Saipa 2.5
Ässät 2.5
Kärpät 2.4
Ilves 2.1
Blues 2
Sport 2
Tappara 1.7
Pelicans 1.7
HPK 1.4
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onko muuten käsipallossa mitään sellaista yleiseurooppalaista liigaa, joka mahdollistaisi Cocksin ja virolaisen käsipalliklubi Chocolate Boysin kohtaamisen?

Kyllähän nuo ovat jo vastakkain pelailleet, oliko nyt viime vuonna. Otin itselle muistoksi tuosta vielä kuvankin, joten tarkistan tuloksen, pieni hetki....
Sori ei ollutkaan lopputulosta vaan maininta että pelaavat baltianliigaa.

Valitettavasti en osaa laittaa tänne pdfää esille.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kyllähän nuo ovat jo vastakkain pelailleet, oliko nyt viime vuonna. Otin itselle muistoksi tuosta vielä kuvankin, joten tarkistan tuloksen, pieni hetki....
Sori ei ollutkaan lopputulosta vaan maininta että pelaavat baltianliigaa.

Edellistä viestiä kirjoittaessani olin jotenkin alitajuisesti muistavinani, että tämä spektaakkeli olisi tosiaan tapahtunut, mutta en sitten kuitenkaan ollut varma. Hienoa että veljeskansat pitävät yhtä näinkin intiimillä tasolla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui että RGB-värimalli = Red Green Blue.

Tämän oivalluksen taustatiedoksi lisättäköön, että sama juttu myös CMYKin kanssa: Cyan, Magenta, Yellow ja sitten joku K:lla alkava sana, jolla tässä tarkoitetaan mustaa.

EDIT: olihan se Wikistä kurkattava ja tuo K siis tulee sanasta "Key", koska musta on avainväri. Ei olisi kyllä tarkastamatta avautunut, vaikka noita on joskus pitänyt yrittää opiskellakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Avautui sellainen asia, että Titanic-laivan hylky löydettiin vuonna 1985, siis vasta 73-vuotta sen uppoamisen jälkeen.

Ja hylyn löytymistä vaikeutti osaltaan virheelliset tiedot hylyn sijainnista. Hylyn löysi yhdysvaltalainen merentutkija R. Ballard vedenalaisella Argo "kameralla". Titanicin hylky makaa 560 kilometrin päässä Newfoundlandin rannikolta Pohjois-Atlantin pohjassa.

vlad.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle avautui parikin juttua saman asian tiimoilta: Ensinnäkin avautui että Poppeli on puu -lastenlaulun sanoitus on ihan silkkaa neroutta, ja sitten avautui syykin tuolle; sanoituksen takana on muuan Leskinen.

"Poppelissa asui vähän omituinen kurre, jolla oli rasitteena Ylä-Savon murre...
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui sellainen asia, että Titanic-laivan hylky löydettiin vuonna 1985, siis vasta 73-vuotta sen uppoamisen jälkeen.

Ohos, enpä tiennyt tuota itsekään. Jatkoaika sivistää.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
...sanoituksen takana on muuan Leskinen.

Sanoittaja Leskisestä puheenollen, minulle on avautunut hiljattain että myös "Keke Rosberg formularock" -biisin sanoissa on herralla ollut näppinsä pelissä. Ja sen kyllä huomaa: Asfalttirataa, tuhatta ja sataa, Rosberg ajaa, käyttää kaasuttajaa, kolmoselle vaihtaa, piennarta kaihtaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös