Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa-ketju

  • 1 366 834
  • 7 306

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Joku Lukon ja Kalpan välistä matsia Canalilta tarkkaan seurannut (miksei hallissakin) tunnisti varmaan pari eri tanssibiisiä. Eli ensimmäinen on helppo, kertsissä hoetaan "just like that" ja toisen kappaleen jumputus introa soitettiin ainakin ensimmäisessä erässä paljon sekä myös Kalpan aikalisän aikana? Vaikeata ainakin jälkimmäistä kuvailla, mutta naisääni siis tosiaan kummassakin. Alex Gaudinoa soitettiin myös urakalla, varsinaista lätkämusaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ken tietää, mikä yhtye/laulaja esiintyy taustalla MTV3:lla, kun kanavalla pyörii elokuvan "Sekaisin marista" -mainos? Tää nyt ollut viime aikoina aika runsaasti esillä kolmosella, joten toivon, että joku on vilkaissut kyseisen mainoksen tietäen kappaleen esittäjän ja kertoo sen meille kaikille, kiitos...!

Ainakin jossain siihen liittyvässä mainoksessa soi Close To You, alkuperäinen tai ainakin tunnetuin versio on The Carpentersin. En ole varma onko tuo se versio.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Kaks biisiä hukassa, ensimmäinen on semmonen rauhallinen duetto, jossa nainen laulaa ensiksi ja sitten mies. Ei kuitenkaan oo summer wine. Tän voi kuulla radio aalto/nova tyylisiltä kanavilta, herääkö kellään?

Toinen on varmaan hiukan vaikeampi, muistan biisistä vaan sen verran, että jossain kohtaa laulaja oikeasti rääkyy 'korkealta ja kovaa', vaikka muuten tuo biisi ei mitään armotonta mättöheviä ole.. Mikäs on tuo biisi?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Keskiviikkona Jyväskylän Synergia-areenalla soi ennen D Team-TuTo -ottelua, joskus kuuden maissa, kappale jossa oli havaittavissa jonkinlaista coverointia Edward Griegin klassisesta Vuorenpeikkojen tanssi -tekeleestä. Mahtaisikohan kukaan tunnistaa, mikä kappale/esittäjä oli kyseessä? Kyseessä vaikutti olevan siis jonkinsortin hevi/rock-versio.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskiviikkona Jyväskylän Synergia-areenalla soi ennen D Team-TuTo -ottelua, joskus kuuden maissa, kappale jossa oli havaittavissa jonkinlaista coverointia Edward Griegin klassisesta Vuorenpeikkojen tanssi -tekeleestä. Mahtaisikohan kukaan tunnistaa, mikä kappale/esittäjä oli kyseessä? Kyseessä vaikutti olevan siis jonkinsortin hevi/rock-versio.

Richie Blackmore ja Apocalyptica on ainakin tehneet omat versionsa tuosta. Löytyy nimellä Hall of a mountain king.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Olisko soinu tämä Jykylässä?
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Kaks biisiä hukassa, ensimmäinen on semmonen rauhallinen duetto, jossa nainen laulaa ensiksi ja sitten mies. Ei kuitenkaan oo summer wine. Tän voi kuulla radio aalto/nova tyylisiltä kanavilta, herääkö kellään?

Toinen on varmaan hiukan vaikeampi, muistan biisistä vaan sen verran, että jossain kohtaa laulaja oikeasti rääkyy 'korkealta ja kovaa', vaikka muuten tuo biisi ei mitään armotonta mättöheviä ole.. Mikäs on tuo biisi?


Tuo eka voisi olla Kylie Minogue&Nick Cave Where The Wild Roses Grow. Toinen on taas hieman vaikea noilla selityksillä. Soiko kyseinen biisi radiossa? Millä kanavalla?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
No perhana! Isot kiitokset nimimerkeille -OO- ja Jarvis!! Näin äkkiseltään kuunneltuna se taisi nimenomaan olla tuo Rainbow-yhtyeen esittämä versio. Hieno juttu, kiitos tästä!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Toinen on varmaan hiukan vaikeampi, muistan biisistä vaan sen verran, että jossain kohtaa laulaja oikeasti rääkyy 'korkealta ja kovaa', vaikka muuten tuo biisi ei mitään armotonta mättöheviä ole.. Mikäs on tuo biisi?

Nyt menee lotoksi mutta veikataan 30 seconds to Marsin biisiä The Kill.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toinen on varmaan hiukan vaikeampi, muistan biisistä vaan sen verran, että jossain kohtaa laulaja oikeasti rääkyy 'korkealta ja kovaa', vaikka muuten tuo biisi ei mitään armotonta mättöheviä ole.. Mikäs on tuo biisi?
DIO: Holy Diver
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pistetäänpä vähän uutta pulmaa tänne.

Eli, mitkä biisit soi tämän Top 50 -maalivideon taustalla? Ensimäinen hakusessa oleva biisi löytyykin jo introsta aikaväliltä 0:00-0:18 ja toinen heti siinä perässä välillä 0:20-4:04.

Tuo jälkimmäinenhän on joku häröilyversio vanhasta standardista Summertime. Muuten en osaa kyllä auttaa mutta ehkä tuolla pääsee jo alkuun.


Sitten omaan kysymykseen:
Radio Rockilla Marcen ohjelmassa on tämä "maanantaikappale" tms., eli biisi jonka Marce soittaa joka maanantai. Tällä hetkellä tuo maanantaikappale on joku sellainen blues-henkinen biisi mutta en muista yhtään esittäjää sen enempää kuin biisin nimeäkään. Muistaako joku tuon biisin?


EDIT: Enpäs tarvitsekaan enää apua. Tuo biisihän oli Seasick Steven Started out with nothing and I still got most of it left.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hakusessa yksi suomalainen biisi vähintään 20 vuoden takaa (muistan pikkupoikana, kun naapurin "isot, pahat pojat" kuuntelivat tällaisia biisejä). Esittäjä on varmasti joltain akselilta Juice/Leevi/JJS/Froikkarit...

Biisissä istuttiin koulussa ja "mä tuijotin vain tyttöjen rintoja, enkä huomannut, kun multa kysyttiin" ja silloin pääsi tippa linssiin ja itketti tms.

Lainausmerkeissä oleva osuus pitäisi olla suht koht oikein; muuten lisäsin siihen ympärille sen verran tavaraa, että se idea tulee esille. Googletus ei oikein auttanut; tuijotus tyttöjen rintoihin tuo... sanoisinko... aika mielenkiintoisia vastausvaihtoehtoja.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hakusessa yksi suomalainen biisi vähintään 20 vuoden takaa (muistan pikkupoikana, kun naapurin "isot, pahat pojat" kuuntelivat tällaisia biisejä). Esittäjä on varmasti joltain akselilta Juice/Leevi/JJS/Froikkarit...

Biisissä istuttiin koulussa ja "mä tuijotin vain tyttöjen rintoja, enkä huomannut, kun multa kysyttiin" ja silloin pääsi tippa linssiin ja itketti tms.

Lainausmerkeissä oleva osuus pitäisi olla suht koht oikein; muuten lisäsin siihen ympärille sen verran tavaraa, että se idea tulee esille. Googletus ei oikein auttanut; tuijotus tyttöjen rintoihin tuo... sanoisinko... aika mielenkiintoisia vastausvaihtoehtoja.

Googlella selvitin, koska tissi-googlaus on kivaa. Kari Peitsamon ”Ei kai Hectorillakaan ole helppoa”. Lainausmerkkien välin alku menee oikeasti näin:

Ja mä hullu kyttäsin vain tyttöjen rintoja...
 

Jospa

Jäsen
Rokkityylinen HPK-biisi. Sanat täysin kadoksissa. Tuli ainakin tänään Radio Jannesta siinä kuuden jälkeen. Ei ole Se on siinä, eikä Sikarock.

Jos joku vielä tietäisi mistä tuon biisin saisi..
 
Viimeksi muokattu:

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Jos mä lipun nostan niin sä tiedät sen dididi turhaan tullut en didididii...

Okei mikähän on kyseessä?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos mä lipun nostan niin sä tiedät sen dididi turhaan tullut en didididii...

Okei mikähän on kyseessä?

"Jos sä lipun salkoon nostat, tiedän sen, että turhaan luokses tullut en..."
Oisko Kuju ainakin kertaalleen vetänyt(?).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt haetaan JA:n todellista biisien tuntijaa!

Suomalainen, tod.näk kotipajassa väännetty huumoribiisi; hieman saman tyyppinen kuin esim. Cokkelin Civittaejaet - Kakkonen On Ykkönen. Muistin kertosäkeestä pienen pätkän "olen sinun dildonen" ja sen avulla löytyi esim. Voimahalifoorumilta (03.04.2004, 00:48) vähän pidempi pätkä.

"Olen sinun dildonen, torttusi mä kastelen. Jos kaipaat tuntoo hyvempää, tunge mut vaan syvempään. Tärisen ja värisen, oon jellykullan värinen, tuu rakas kanssain g-pisteeseen..."

Muistan vielä pari muutakin legendaarista pätkää tuosta biisistä:

"Kaikenlaisii velttokullei varmaan nähnyt oot..."
"Oon laatukyrpä uskomaton..."
"Jaksan olla - - - sonnis läpi yön..."

Todennäköisesti tämä hakemanikin artisti löytyy mikseri.netistä. Luultavasti julkaisukin on jossain tuolla 2001-03 tienoilla?
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Tiedän, minut saa polttaa helvetissä, mutta olen hukannut Elviksen (?) erään kappaleen.

Tuntomerkkejä:
Kuningas laulaa matalalla äänellä.
On Kuninkaan rokkaavin biisi.
Suht nopeatempoinen sen ajan musiikiksi.
Esiintyy telkassakin suht useasti.

Pyydän vielä kerran anteeksi. Anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös