Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 000
  • 467
Suosikkijoukkue
TPS, Titaanit, Detroit Red Wings, Calgary Flames
Eli minä en harrasta lätkää missään seurassa, mutta käyn talvisin lähes joka päivä pelaamassa ulkolätkää. Ja kun nyt sain uuden lätkämailan, haluan kysyä teiltä, että mikä jääkiekkomaila teillä on? Minä sain Kouvolan Top-Sportista sinisen CCM Vectorin ja maksoi alennuksissa vain 14 euroa. Entinen maila oli Lehtisen Bauer.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla taitaa olla KOHO. Se on pikaisen haljennut lavasta, mutta olen sitonut sen eritysnauhalla. Sillä pelaa ehkä vielä yhden talven!!11
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ensimmäinen mailani oli Montreal, se kesti 3 talvea, sen jälkeen olen käyttänyt vain "Monttuja", nyt on menossa 5 monttu, jonka ostin viime talvena City Marketista 20 eurolla.

Niin, en pelaa missään seurassa, vain huvikseni kavereiden kanssa talvella.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla on vähäisessä käytössä pari Venäjän reissulla mukaan jäänyttä hienoa mailaa: KARJALA Sortavala Sport.

Näitä tehdään tai tehtiin Suomesta ostetuilla vanhoilla Kohon koneilla.

Mitä nykynuorison mailoihin tulee, esitteli työkaverini viime viikolla poikansa (C-junnu) uuden CCM "Vincent Lecavalier" -mailan, jonka kanukkituttavansa oli tuonut ison veden takaa, erikoishinta siellä kuulemma "vain" n. 200 €, kun kaupassa täällä kuulemma vähintään 350 €. Tiedä häntä.

edit: Hienohan se maila kyllä oli, ei voi kieltää.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eix modet joskus sanonu, notta tämäntyyppiset nimenhuudot on kielletty palstan säännöissä?

Jottei tulisi penalttia, kun menee off vautsi topic, niin vastaan KOHO.

Mullon kyll kaapissa(kaapin sivussa/kaapin takana) se kuuluisa Torspo ja punainen Titan Esa Peltosen nimmarilla. Siinä Titanissa on jopa poliisin sormenjälkijauhetta mukana.
Nii ja on mulla yks Louisvillen Sluggerin staga 70-luvulta superkäyrällä lavalla.
 
Viimeksi muokattu:

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Viestin lähetti Nokkis
Halpa ja hyvä? Kertokaa. Katselin mailojen hintoja Intersportissa ja meinasin tukehtua kieleeni. Mailojen hinnat 50-60e Ja kun tietää kuinka helpolla siitä mailasta tulee entinen niin ei tehnyt mieli panostaa.

Junnuna se maila maksoi 50mk. Mikä niissä on niin oleellisesti muka muuttunut :)
Olet varmaan katsellut komposiitti mailoja, nehän maksavat ~80e, eikä Intersport ole varmaan se halvin paikka, itse viime talvena mailaa etsiessäni kävin Intterissä, halvimmat mailat ~30e, sitten menin City Markettiin ja bongasin nykyisen mailani 20e, komposiittilavalla varustettu, riittää loistavasti kavereiden kanssa pelailuun.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tällä hetkellä ei ole mailan mailaa, mutta muista sen ensimmäisen mailani, jonka ostin Suomen Urheiluliikkeestä (?) Stockan vierestä.
Se oli Fighter Pro, samanlainen kuin "Linkku" Lindegrenillä oli kun pelas IFK:ssa. Kun erkka kului lavan alla sitä ei poistettu, vaan pantiin uutta erkkaa päälle. Lopuksi lapa oli paksu kuin pesismaila eikä sillä saanut mitään vetoja.
Tämä oli 60-luvulla ja siihen aikaan lavat oli suoria.

Myöhemmin kävin ostamassa mailani Urheilulinnasta (linnankoskenkadulta) kunnes budju pani ovet kiinni lopullisesti.
Linnonmaan Harri myi muutaman mailan ja se oli silloiselle pikku nassikalle kova juttu.
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näin harrastelijapelaajalle riittää CCM Vectorin varsi ja Kohon lapa käyrällä 10. Oiskohan maksanu joku 45 eskoo..ostin yhen urheiluliikkeen "shokkipoistoista". Siinä mielessä tuo varsi ja lapa systeemi on hyvä, koska harrastepelaajilla pakkaa tuo lapa kulumaan/katkeamaan ennen kuin varsi menee poikki.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En pelaa missään jääkiekko seurassa mutta pelailen kavereiden kanssa lähes joka päivä (kunhan nyt tulis vain jäät ensin...), mutta asiaan pelailen CCM GrooveLite:llä maksoi "vain" 50 erkkiä...
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Meille vähän vanhemmille aktiivi junnuille mailat ovat áivan liikaa rahaa vievä bisnes.
Onneksi en oikein tykkää noista komposiittimailoista ja pelaankin lähinnä KOHOilla. Niitä menee kaudessa lähemmäs kakskymmentä.
Varalla on kyllä Eastonin komposiitti, mutta se tosiaan tuntuu hirveeltä.
 

scholl

Jäsen
Olin viimeksi luistimilla joskus 1987 kevättalvella. Mailana syksyllä 1986 ostettu oliko se Cooper. Sellainen musta, jolla IFK:kin pelasi. Siis tuskin yhtä hyvä versio, mutta sama merkki ja näytti samalta. Näin muuten kesällä sen mailan jossakin. Vähän pölyttynyt jne. sitten viime näkemän.
Mutta se on tosiaan se maila, joka mulla edelleen on.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos nyt vaan muistan oikein:

1981-82 Koho
1982-83 Toinen Koho, vähän pidempi.
1983-84 Titan Gretzky
1984-85 Titan Pro (tai joku Titan kuitenkin missä oli punainen teksti valkoisella pohjalla)
1985-86 Torspo (oli ihan paska maila)
1986-87 Montreal

Sitten ei enää mennyt maila/talvi. Pari Kohoa ja joku Cooper on tuon jälkeen tullut hankittua. Luistimet jalassa olen viimeksi ollut 9 vuotta sitten.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Pelaan paikkakuntani harrastekiekkojoukkueessa, ja maila on taitojeni ja sarjan tason edellyttämä: Titanin beisik-puumaila. Maksoi Intersportin alennusmyynnissä muistaakseni 16€. Kyllä sillä meikäläinen läpsii sen mitä tarviikin, kun sarjassa ei saa edes lämätä. Saa nähdä mihin hankintoihin joutuu kun pääsee ulkojäille kikkailemaan.
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
CCM Vector

CCM Vector hiilikuituvarsi (ovh ~85eskoa) muistaakseni keskimmäisenä jäykkyytenä. Ammattimiehenä en nykyään muita käytä kuin hiilikuitupinnoitettua CCM-lapaa. Lavan hinnat on tarjouksessa 25-30e. Ranteet löytävät tällä yhdistelmällä tiensä useimmiten yläböögeliin...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Louisville Gold -alumiinivarsi ja joku, oliko nyt Niken lapa.
Ihan ulkojäät mielessä. Sama varsi ollut jo kauan, mutta lapaa
vaihdeltu kun hajoaa.

Jos oikein liiga pelaisin niin tällainen komposiitti Easton lähtisi välittömästi mukaan,
jollain noista käyryyksistä. Siinä on tähän asti paras pinta jääkiekkomailassa
mitä eteen on tullut ja kevytkin on kun mikä. Tosin myös hintava se on.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Tuntuu nykyään olevan junnuilla(ei kaikilla, ei herneitä) jonkinlainen pakko olla "hieno" maila, sen kyllä ymmärrän että ei se maila mikään 5 euron lösyä keppi voi olla, mutta yli 100 euroa mailasta on jo aika iso hinta, en kyllä sitten tiedä mailojen kestävyydestä jne. kun en ole koskaan itse pelannut joukkueessa, mutta en kyllä ihan tuosta vaan ostais satasen mailaa.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
janki
Tuntuu nykyään olevan junnuilla(ei kaikilla, ei herneitä) jonkinlainen pakko olla "hieno" maila, sen kyllä ymmärrän että ei se maila mikään 5 euron lösyä keppi voi olla, mutta yli 100 euroa mailasta on jo aika iso hinta, en kyllä sitten tiedä mailojen kestävyydestä jne. kun en ole koskaan itse pelannut joukkueessa, mutta en kyllä ihan tuosta vaan ostais satasen mailaa.

No sehän on vahan niin että isukki maksaa...itselläni löytyy 2 noin 30e arvoista mailaa toinen on koho ja toinen tac
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Montreaaleja ne mailat junnuna oli, mutta sitten alkoi kyllästyttää ainainen lapojen halkeaminen ja muutenkin joskus tuntui, että ne oli niitä kakkoslaadun mailoja.
Pari jofaa ostin tämän jälkeen.

Sitten muistuukin mieleeni tälainen tapaus:

Viime talvena alennusmyynnistä muistaakseni jonku louisvillen tms ostin. Kaks kertaa kävin jäällä ja lapa kahdessa osassa. Tämän jälkeen tietysti kauppiaalle valittamaan, että uutta mailaa kehiin. Selittelyiksi sain mm. "se on ollut varastossa niin kauan, että on päässyt kuivumaan", "alennustuote, ei me sille mitään takuuta anneta" ja "Tää on varaston loppuunmyynti, kauppa lopetetaan".
Kysyinkin mieheltä, että eikö se ole myyjän aiheuttama vahinko jos tämä varastoi mailaa liian kuivassa liian pitkään. Vastaukseksi änkytystä ja epäselvää muminaa. Missään eivät ilmoittaneet, että alennustuotteelle ei ole takuuta. Ja miten asiaan vaikuttaa, että kauppa lopetetan? Olihan liike vielä pystyssä, kun minä siellä asioin.
No, mies tutki lapaa ja sanoi, että kyllä se ihan vedosta rikki on mennyt, mutta millään ei suostunut uutta hankkimaan. Jatkoi vielä selitellen, että menisi kauan, kun joutuisi maahantuojalle lähettämään ja he päättäisivät saako uuden mailan vai ei. Minä otin mailan mukaani hirveän vitutuksen vallassa ja menin kotiin.
Seuraavana päivänä menimme kauppaan isän kanssa. Alkoi ääni kellossa muuttua. Toki isä osasi vedellä oikeista naruista uhkaillessaan lehtikirjoituksilla ja muisteli ääneen, että eikös kaupiaalle ole muitakin liikkeitä, jotka saattaisivat kärsiä moisesta huonosta julkisuudesta. Mies lupasi lähettää mailan tehtaalle ja selvittää asian.
Kului kaksi päivää ja postissa saapui kirje, että postia olisi matkahuollossa. Minä hakemaan ja uusi mailahan siellä. Eli ei siinä hirveän kauan kuitenkaan mennyt. Jotenkin vaan tuntui, että varsi oli astetta tai kahta löysempi, kuin se ostamassa mailassa oli ollut. Ei silti jaksa enää valittaa, uuden kuitenkin sain.


Vituttaa, kun kauppiaat ja ihmiset eivät ota tällaista parikymppistä, ihan miehen kokoista kaveria tosissaan. Aina saa mennä vanhemmille sanomaan, että ei ne perkeleet usko. Sama autokaupoilla. Autoa olin ostamassa ja isän kanssa renkaita potkittiin. Aina myyjä meni isän pakeille. Tämän vielä ymmärrän, sillä minä tuskin näytän siltä potentiaalisimmalta ostajalta. Mutta jos isä sanoo myyjälle, että koita myydä autoa minulle ja kysele minulta mitä/millaista autoa olen etsimässä, niin sama juttu jatkuu edelleen. Jäi monessa paikassa asiointi osin senkin takia puolitiehen, kun myyjä kyseli katsoen isä silmiin ja minun olisi muka pitänyt vastata. Muutama pikkuliike osasi sitten palvella jo paremmin.

Hieman meni off-topiciks
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Eastonin hiilikuituvarsi ja CCM:n lapa. Olen todennut yhdistelmän varsin mainioksi ja kestäväksi vaihtoehdoksi. Eastonin puulapoja en tule varmasti koskaan enää ostamaan. Sen verran helposti ne paukahtavat muutaman vedon jälkeen rikki. One-piece komposiittimailoja en ole vielä testannut ja tuskin tulen koskaan sellaista itselleni ostamaan suuresta hinnasta johtuen ja kuitenkin kun pelailee vaan talvella omaksi ilokseen ulkojäillä niin mailasta ei viitsi maksaa itseään kipeäksi.
 

BOFH

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pietarinkadun Oilers, Toronto Maple Leafs
N. 25 vuotta vanha Kohon 220. Alkaa kyllä olla jo pikkaisen
lahossa kunnossa.
Noh, kestää sen minkä kestää.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
CCM:n joku puumaila, X-stiff jäykkyydellä. On muuten hyvä maila, ensimmäinen pitkään aikaan, joka kestää enemmän kuin muutaman viikon.

Sitten on myös Eastonin hiilikuituvarsi Montrealin lavalla, mutta en siitä niin välitä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku Kohon, vanhempi hyvä komposiitti ja toinen komposiitti hieman aikaisemmalta ajalta Hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Jäykkyydeltään mailat ovat keskitasoa, en sitten tiedä, mikä olisi optimaalinen maila minulle. No mailastahan se peli on kiinni.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Tällä hetkellä käytössä vartena komposiitti Exel Matrix varsi Stiff (sain hyvällä alennuksella pari vuotta sitten). Lapa Kohon 31 SR. Hyvin toimii. Muuten ollut puumaila Tacklat, Titan ASD ja Canadien. Viimeisimpään tosi tyytyväinen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Omistan Titanin, mutta mallia en nyt muista. Nuorempana sai omistaa vain Koho- tai Titan-merkkisen, koska Ilves käytti näitä merkkejä. Erkatkin laitettiin ristosiltasmaisesti jo varresta alkaen.

Mutta muistaako kukaan pihapelien kruunaamatonta kuningasta, nimittäin Artista vai mikä sen nimi nyt oli? Toinen hyvä pihapelitikku oli legendaarinen Torspo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös