Suositelkaa hyviä ruokapaikkoja Tampereella?

  • 4 348
  • 20

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, olen tulossa vierailemaan kaupunkiinne, ja tarvitsen siellä myös hyvän pihvin vatsaani. Vähän parempi paikka olis hakusessa, ei mikään shellinlähipaari.(rouva mukana) Millainen on Harald, joku kehui kovasti?
 

Rete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kokeiles noita

kokeiles koskarin coloraadoo, tai wissin hannun saludia. Jälkimmäistä suosittelen lämpöisesti:)
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari ehdotusta

Kokeilkaa Il Fornoa, joka on italialaistyyppinen ravintola Finlaysonilla. Tätä aika monet pitävät tällä hetkellä kaupungin "kuumimpana" ruokapaikkana. Ei tarvitse tyytyä pelkkään pizzaan. Aiemmin mainittu Saludkin toki on perinteinen pihvpaikka. Ehkä Astor Keskustorin laidalla voisi myös tulla kysymykseen, vaikkakin minä olen siellä saanut huonointa palvelua Tampereen ravintoloista. Monella on toki erilaisia kokemuksia.

Mitä tulee Harldiin ja Coloradoon, niin minusta ne eivät ole ihan kärjessä. Haraldissa ruoka on ok, mutta molempien sisustus on vähemmän miellyttävä. Pihvin voi syödä mielyttävämmässäkin ympäristössä. Colorado ainakin on lähinnä nuorison viikonloppujuottola kera ruokalistan.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
mikäs se paikkaa siinä koskikeskuksen kupeessa missä olen syönyt kalkkarokäärmettä ja alligaattoria?
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Harald

Suosittelen lämpöisesti Haraldia. Koko ravintolakonsepti sisustuksen sadoista yksityiskohdista lautasliinoihin ja ruokalistaan on suunniteltu viikinkihenkiseksi. Tyylitön se ei ole ainakaan, mutta ei vain miellyttänyt Jip Piin kriittistä silmää. Mielestäni erittäin onnistunut ja tunnelmallinen kokonaisuus, ja ruoka on hyvvää.

B
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Viestin lähetti juntti
mikäs se paikkaa siinä koskikeskuksen kupeessa missä olen syönyt kalkkarokäärmettä ja alligaattoria?

Salud ... sieltä saa vaikka mitä. Noiden lisäksi esim. kengurua, kilpikonnaa, miekkakalaa yms.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kebab kioski rautatieaseman lähellä

Niin, itse voisin "suositella" kebabravintolaa joka sijaitsee lähellä Tampereen rautatieasemaa, kävin siellä tässä taannoin ja sain sellaisen käsityksen istuessani syömässä että tiskin alta saisi muutakin kuin ruokaa..

Sitä en tarkkaan osaa sanoa mitä tämä "muu" on, mutta jokseenkin hämärä paikka jokatapauksessa, kannattaa siis käydä tsekkaamassa jos haluaa jotain "muutakin" kuin kebabia.

Täältä tähän
 

Rocco

Jäsen
Tillikka!

Jollei Tampereella käydessä ole koskaan tullut piipahdettua Tillikkaan ja syötyä Tillikan legendaarista pyttipannua niin yksi kaupungin elämyksistä on kokematta.

Vaikkei pyttäri olekaan sen ihmeellisempää kuin jostakin kotiruokalasta ostettu niin onhan se oma lukunsa kuitenkin. Jos jotakin ruoka-annosta on myyty jo pitkälle yli miljoona annosta niin se nyt ei voi olla ihan mitä tahansa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jo useaan kertaan mainittua Saludia suosittelen minäkin. Malesialainen alligaattori on oikein hyvää, vaikkei Malesiassa syödäkään alligaattoria juuri sen yleisemmin kuin kyykäärmettä Suomessa. Jos thairuoka maistuu, niin Hämeenkadun länsipäässä on Thai Na Khong, jota voin suositella. Sen lähellä Näsilinnankadulla on Thai & Laos, josta saa myös laoslaisia ruokia. Tammelantorin laidalla on pieni malesialainen ravintola nimeltä Ragu's Wok & Grill, jonka ruoat ovat erinomaisia ja yllättävän edullisia. Ja vielä, jos pizzaa haluaa, niin Aleksanterinkadulla oleva Napoli lienee hyvä paikka. Eiköhän niistä 100 listalla olevasta pizzasta löydy jokaisen makuun jotain.

Niinjuu, pihvejä. Koskikeskuksen Manhattan Steak House tarjoaa erittäin hyviä pihvejä, vaikkei miljöö välttämättä ole paras mahdollinen.

Yksikään tässä kirjoituksessa mainituista ravintoloista ei maksa minulle niiden mainostamisesta mitään. Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia kytköksiä yhteenkään mainittuun ravintolaan.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Käväisin Haraldissa reilu kuukausi sitten ja petyin. Miljöö oli ihan ok, mutta ruoka ei ollut kaksista. Otin sellaisen valmiin menyyn, alkuruoasta jälkiruokaan. Parempaa olen syönyt monesti.

Mutta vieläkös se Ravintola Myllärit toimii? Oli ainakin joskus erinomainen paikka herkullisella ruoalla! Ja sittemmin olen kuullut ainakin kehuttavan Tiiliholvia ( vai -hovia?).
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Coussicca. Ilman muuta. Se norsunkorvan kokoinen paneroitu pihvi on legenda ja valkosipuliperunat ihan taivaallisia. Viinilistakin on monipuolinen.

Tykin kanssa olen samaa mieltä Haraldista. Tyyliä ja osaamista on kaikkialla, paitsi keittiössä.

Ike
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Haraldin tervajäätelö

Haraldissa saa tervajätskiä, jota tekee joku maanviljelijä kuhmossa. Ihan törkeen hyvää. Muuten ei jäänyt mestasta oikeen mitään legendaarista mieleen. Kun en edes muista mitä siellä alku- ja pääruoaksi söin. Miljöö oli ihan kiva, voisi sinne vielä uudestaan mennä.

Coussiccasta samat fiilarit. Söin jotain tavallista, mutta etanat on siellä kuulemma älyttömän hyviä. Mutta mä en voi syödä niitä kun tulee Mette heti mieleen.

Se joku kreikkalainen ei myöskään oikein sävähdyttänyt. Saludiin ensi kerralla.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Haraldia en menisi kehumaan, miljöö kiva mutta ruoka heikkoa.

Yksi Tampereen parhaista julkisista salaisuuksista on Tammelantorin laidalla sijaitseva Ragus Wok & Grill. Erinomaista malesialaista/aasialaista ruokaa tyylikkäässä paikassa suomen filosofisimman kokin valmistamana. Ragu on hyvä jätkä.

Muita hyviä ovat Natalie Hallituskadulla (palvelu A+) , Hella & Huone Salhojankadulla (ultratyylikäs & trendikäs, intiimi) ja tietysti Coussica Nyyrikintiellä. Coussican Etanat Gorgonzola ovat jumalaisia!
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Tillikka!

Viestin lähetti Rocco
Jollei Tampereella käydessä ole koskaan tullut piipahdettua Tillikkaan ja syötyä Tillikan legendaarista pyttipannua niin yksi kaupungin elämyksistä on kokematta.

Samaa mieltä... NamNAM!!!
Katupoika on myös perinteistä puolta edustava erittäin hyvä ruokapaikka!

ps. VAAKON NAKKI!!!!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Huomasin juuri olevani nälkäinen, enkä usko olevani ainoa.

Tampereen paikoista en hirveästi tiedä, mutta oltiin kerran parin kaverini kanssa siinä Koskikeskuksen lähistöllä jossain ravintolassa syömässä. Ruokailun jälkeen kaverini alkoi tehdä mieli konjakkia kahvin ja sikarin kanssa ja tarjoilija suositteli jotain ranskalaista mongerrusta ja muistan ainoastaan, että jostain erityisestä millenium editionista oli kysymys. Kaverini vaativana miehenä totesi tuon mongerruksen kuullostavan hyvältä ja tilasi sitä. Hinta oli muistaakseni kuudensadan kieppeillä lasilliselta. Jostain kumman syystä paikka jäi mieleen melko hyvin. Olisko ollut sitten tuo paljon mainostettu Salud?
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Re: Kebab kioski rautatieaseman lähellä

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse voisin "suositella" kebabravintolaa joka sijaitsee lähellä Tampereen rautatieasemaa, kävin siellä tässä taannoin ja sain sellaisen käsityksen istuessani syömässä että tiskin alta saisi muutakin kuin ruokaa..

Sitä en tarkkaan osaa sanoa mitä tämä "muu" on, mutta jokseenkin hämärä paikka jokatapauksessa, kannattaa siis käydä tsekkaamassa jos haluaa jotain "muutakin" kuin kebabia.

Täältä tähän

Sori nyt vaan, mutta mulle tulee mieleen ainakin 5-6 kebabpaikkaa rautatieaseman lähellä. Paikan tunnistamista helpottaisi, jos kertoisit kummalla puolella asemaa ( hämeenkatu vai itsenäisyydenkatu) se sijaitsee, ja vielä mahdollisesti nimen ?
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti Hartza
Tampereen paikoista en hirveästi tiedä, mutta oltiin kerran parin kaverini kanssa siinä Koskikeskuksen lähistöllä jossain ravintolassa syömässä.

Olisko ollut sitten tuo paljon mainostettu Salud?

Salud on aika lähellä Koskikeskustakin, mutta vähän lähempänä Stockmannia. Eipä ole matkaa kumpaankaan suuntaan hirveästi. Salud sijaitsee kuitenkin sillä tiellä, mikä vie Stockmannille. Vieressä on toisella puolella Rimi ja toisella puolella muistaakseni R-kioski.

Kymmenen vuotta on tullut Saludissa käytyä eli silloinkin, kun se oli viereisellä sivukadulla. Muissa korkean luokan ruokaravintoissa käyn vain satunnaisesti. Pippuripihviä olen tilannut iät ja ajat. Oli pettymys, kun kokeilin viime kerralla jotakin muuta pihviä.
 
Tietenkin haluttiin tietää pihviravintolaa, mutta oma mielipiteeni, on että Koskarin Abu Fuad Kebab on Tampereen parhaita ravintoloita (ellei jopa paras). Parhaat mahdolliset kebabit sieltä ainakin saa. Kebabpaikka joka on lähinnä rautatieasemaa, lienee Suleima Rautatienkadulla.

Tiedä sitten minkälainen Koskarin Manhattan Steak House on. Mutta kyllä Abu Fuad on aina Abu Fuad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös