Elisa Viihde -palvelu/paketti.

  • 39 265
  • 132

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Edelliseen, eiliseen viestiini vastaten, että käyttöliittymä rupesi illansuussa pelittämään ja pääsin tuijottamaan tallennuksiani.

Mutta, mutta...sellainen kysymys, että miten nuo tallenteiden kirjanmerkit toimivat?
Merkkasin tallentamaani lätkämatsiin jokusen kirjanmerkin, mutta myöhemmin samaa tallennusta katsellessani ja valitsemalla 'siirry kirjanmerkkiin' ei tapahdu mitään. Tallennus rullaa paikallaan ja kirjanmerkkivalikossa näkyy epämääräinen pikseliviivasto. Jotain mätää siis.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään olis ollut Elisa viihdepaketin kaksiviikkoissynttärit, mutta eilen päätti ko:n boxi olla käynnistymättä enään. Virtaa pois boxista, adsl-palikasta ja välillä koko talosta, niin käynnisty niin ei käynnisty.
Tänään aamulla soittoa Elisa-tytölle, joka pyysi heti aikalisää ja lupasi ilmoittaa miten toimitaan, viiden minuutin päästä tulee tekstiviesti, että ota virtapiuha irti seinästä, ÄLÄ PERHANA, mähän kerroin sille, että tein niin. Eikun uudestaan soittamaan Elisa-tytölle joka olikin poika, no samat tarinat Elisa-pojalle, jolta meni heti sormi suuhun, ja kertoi yhdistävänsä minut Elisa-tytölle, jonotus kestää vain minuutin (kymmenen minuuttia). Jälleen samat tarinat ja samat ohjeet Elisa-tytölle.
No nyt aloin jo hermostumaan ja kysyin "heitänkö tän palikan omaan seinään vai järvenpään Elisa-tyttökaupan seinään?" Jälleen Elisa-tyttö pyysi aikalisää, mutta ilmoitin vanhan nuijan ominaisuudessa, että aikalisä on käytetty, nyt toimintaa kentälle. Otti luvatta aikalisän kuitenkin, ja kymmenen minuutin päästä jälleen tekstiviesti jossa Elisa-tyttö lupasi lähettää postilla uuden paketin, mutta ei kertonut kauanko kestää ja katselenko vain vaimon pärstää sen ajan???
Viddu kun viduttaa kun menin Elisa-tytön kauniiseen hymyyn ja otin paskaviihdettä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Nyt on tullu ensimmäinen kunnon ongelma Viihteen kanssa.

Käytössä on ollut Elisa M-kanavapaketti kuudella lisäkanavalla vailla ongelmia. Torstaina tilasin NHL:n takia sen paketin rinnalle Viasat Sport+UrhoTV-paketin.

Tämän jälkeen on toiminut Viasat Sport+UrhoTV:n kanavat, Elisa M-paketin valinnaiset lisäkanavat sekä Elisa M-pakettiin kuuluva MTV3 MAX. Todella hämmentävä tilanne, sillä muilla M-paketin vakiokanavilla tulee maksimissaan tekstitys vailla kuvaa tai ääntä. Kuitenkin M-paketin vakiokanaviin kuuluva MTV3 MAX käy ja kukkuu.

Modeemi on buutattu monesti, digiboksin tehdasasetukset palautettu sekä salausavaimet päivitetty useasti. Netin kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia koko aikana. Lähetin aspaan viestiä asiasta, saas nähdä mistä vika löytyy tähän kummalliseen ongelmaan.

Pääasia että tallennukset ja netti toimii :)
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ajattelin tässä hankkia viihteestä Nelosen kanavapaketin. Hintana näkyy olevan 19,95e/kk. Mietityttää vain, että onko noi kanavapaketit määräaikaisia vai voinko katkaista tilauksen ihan milloin haluan? Koitin Viihteen sivuilta etsiä tietoa tästä, mutta en ainakaan itse onnistunut löytämään mitään.

NHL:n takia tuota ajattelin, kun Nelonen Pro näyttää pelejä ihan hyvin. Eikä tuo hintakaan meikäläisen rahapussille paljoa hallaa tekisi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämän jälkeen on toiminut Viasat Sport+UrhoTV:n kanavat, Elisa M-paketin valinnaiset lisäkanavat sekä Elisa M-pakettiin kuuluva MTV3 MAX. Todella hämmentävä tilanne, sillä muilla M-paketin vakiokanavilla tulee maksimissaan tekstitys vailla kuvaa tai ääntä. Kuitenkin M-paketin vakiokanaviin kuuluva MTV3 MAX käy ja kukkuu.

Onko sinulla kaapeli-Viihde vai ADSL-Viihde käytössä? Minulta löytyy ne ilmaiset lisäkanavat (Eurosport, National Geographic, BBC World jne) listalta kahteen kertaan, näistä vain toiset näkyy (kanavapaikoilla 500+ ADSL-Viihteessä), samat kanavat eri numeroilla (aikaisemmin listalla) eivät näy.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Onko sinulla kaapeli-Viihde vai ADSL-Viihde käytössä? Minulta löytyy ne ilmaiset lisäkanavat (Eurosport, National Geographic, BBC World jne) listalta kahteen kertaan, näistä vain toiset näkyy (kanavapaikoilla 500+ ADSL-Viihteessä), samat kanavat eri numeroilla (aikaisemmin listalla) eivät näy.

Juu siis ihan kanavapaikat 540+ kyseessä, unohdin mainita. ADSL-Viihde käytössä siis. Että ei ole siitä kiinni. Ja nuo ilmaiset lisäkanavatkin näkyvät kyllä moitteitta, ongelmia on vain M-paketin kanavien kanssa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin tässä hankkia viihteestä Nelosen kanavapaketin. Hintana näkyy olevan 19,95e/kk. Mietityttää vain, että onko noi kanavapaketit määräaikaisia vai voinko katkaista tilauksen ihan milloin haluan? Koitin Viihteen sivuilta etsiä tietoa tästä, mutta en ainakaan itse onnistunut löytämään mitään.

Voit katkaista milloin vain, kunhan yksi kuukausi edes tulee täyteen. Nelonen paketti on silleen, että sen voi ottaa kuukaudeksi eikä siinä ole esim. 6kk tai 12kk sitoumuksia. Itse otin tämän kuun alussa nelosen kanavapaketin kuukaudeksi, sopimus loppuu tämän kuun vika päivä.

Itse kysyisin, että Elisa Viihteellä kun on Canal+ Sport paketti 23'95€/kk kuuden kuukauden sitoumuksella, niin milloin olisi optimaalinen tilanne ottaa se haltuun, kun tavoitteena olisi, että sopimus loppuisi kun MM-Kisat loppuvat?

Ja sitten toiveena olisi sellainen mahtava idea, että Viasat Sport, Canal+ Sport ja Urho.tv voisi tilata samassa paketissa. Hintaa olisi vaikka 35€/kk ilman vuoden tai 6kk sitoumuksia, niin ottaisin heti jos tuollaisen mahdollisuuden järkkäisivät. :)
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Voit katkaista milloin vain, kunhan yksi kuukausi edes tulee täyteen. Nelonen paketti on silleen, että sen voi ottaa kuukaudeksi eikä siinä ole esim. 6kk tai 12kk sitoumuksia. Itse otin tämän kuun alussa nelosen kanavapaketin kuukaudeksi, sopimus loppuu tämän kuun vika päivä.

Ok, hyvä tietää. Tuli nyt sitten hommattua Nelosen paketti. Pääsee katsomaan NHL:ää ihan televisiosta, eikä jatkuvasti tarvi olla striimien varassa jatkuvasti. Ne kun joskus ovat mitä ovat... Tuosta paketista ei tosin varmaan tule katsottua muita kuin Pro ja Pro 2 ja Nelonen Kinoa. Ei sinänsä pahan hintainen paketti ole, eikä sellaisia turhia kanavia näytä tuossa olevan kuin joissain muissa kanavapaketeissa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hyvä, että tällainen ketju on. Nyt kun muutan ja olen ajattelemassa ottaa tämän, niin tuosta ohjelmien tallennusjutusta sen verta, että kauanko ne tallennetut ohjelmat pysyy siellä? Soneralla kun se oli 90pv..
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Hyvä, että tällainen ketju on. Nyt kun muutan ja olen ajattelemassa ottaa tämän, niin tuosta ohjelmien tallennusjutusta sen verta, että kauanko ne tallennetut ohjelmat pysyy siellä? Soneralla kun se oli 90pv..

Tallennukset säilyy niin kauan kuin sopimus on voimassa, tosin tuttuni kertoi kuulleensa että jollakin oli osoitteenmuutoksen yhteydessä tyhjentynyt Aspan sekoillessa tallennukset
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä, että tällainen ketju on. Nyt kun muutan ja olen ajattelemassa ottaa tämän, niin tuosta ohjelmien tallennusjutusta sen verta, että kauanko ne tallennetut ohjelmat pysyy siellä? Soneralla kun se oli 90pv..

Tuo tuossa juuri on hyvä puoli kun voi tallettaa niin rajattomasti kun haluaa ja niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Itse nauhoittelen edelleen ohjelmia kun porukoilla on elisa viihde ja katselen niitä sitten läppäriltä täältä omilta kämpiltä.. hyötykäyttöä eikä tarvitse ostaa tallentavaa laitetta.

Ei muuten elisalla ole mitään palvelua/ohjelmaa jolla voisi nuo nauhoitukset siirtää tietokoneen muistiin? porukoilla juurikin on harkinnassa lopettaa vuoden vaihteessa tuo elisan palvelu kun tulee 2 vuotta täyteen niin olisi kiva siirellä joitakin tärkeimpiä ohjelmia koneelle.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ei muuten elisalla ole mitään palvelua/ohjelmaa jolla voisi nuo nauhoitukset siirtää tietokoneen muistiin? porukoilla juurikin on harkinnassa lopettaa vuoden vaihteessa tuo elisan palvelu kun tulee 2 vuotta täyteen niin olisi kiva siirellä joitakin tärkeimpiä ohjelmia koneelle.

Osoitteesta palsta.elisa.fi > Viihde löytyy tarkoitukseesi sopiva softa jonkun palvelun käyttäjän itse tekemänä jota muut käyttäjät on kehuneet toimivaksi, itse en ole kokeillut. Valitettavasti en osaa linkata suoraan oikeaan keskusteluun linkkiä koska olen töissä enkä ehdi sitä ketjua tähän hätään etsimään, mutta jos on aikaa niin käytä palstan hakutoimintoa esimerkiksi hakusanoilla "tallenteet kotikone" tms.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, viimeinen päivä tarttua Viasat Sport + Urho.tv -pakettiin (hinta 24.95€/kk) 12 kk sopparilla, niin tottakai joku vika sivuilla eikä pakettia voi tänään tilata! Tekniseen tukeen soitin niin kehottivat huomenna soittamaan asiakaspalveluun ja pyytää, että tulisivat sen verran vastaan, että tuon paketin vielä voisi tilata. Saa nähdä onnistuuko, toivottavasti sillä peruin jo pelkän Urho.tv -kanavan joka maksoi 10€/kk ja jos sen nyt uudestaan joutuisi ottamaan hinta olisi kaksinkertainen.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Nyt on tullut allekirjoittaneellekin aika päivittää nopeusrajoitteisen Kotiboksin tilalle joku muu reititin tai kytkin, joka hoitelisi 100/10 superkuituyhteyden eri tarpeisiin.
Tällä hetkellä Kotiboksi on datakaapissa nousuun kytkettynä ja jakaa yhteyden kaapeleilla suoraan pöytäkoneelle, Pacen digiboksille, Wiille sekä erilliselle WLAN-purkille.

Mitä laitetta suosittelisitte?
Teknisistä vaatimuksista en osaa hirveästi suht tietämättömänä vaatia, mutta koonsa puolesta purkki ei saisi olla kohtuuttoman iso, että mahtuu edelleen pieneen datakaappiin.
Entäs DHCP, NAT ja muut palomuuriominaisuudet? Voiko Wiin liittää suoraan datanousuun vai pitäiskö välissä olla reititin? Mikä on siis järkevin kombinaatio?
Mulla on lojumassa kaapin perällä tällä hetkellä käyttämättöminä vanhat LAN-reitittimet ZyXel 660H-61 ja TeleWell TW-EA501 v3. Turhia?
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on tullut allekirjoittaneellekin aika päivittää nopeusrajoitteisen Kotiboksin tilalle joku muu reititin tai kytkin, joka hoitelisi 100/10 superkuituyhteyden eri tarpeisiin.

Kannattaa sitten olla tarkkana valinnan kanssa, sillä itselläni on ainakin ollut melkoinen säätö saada toimimaan kaikki palvelut oman reitittimeni kanssa. Ainakin kannattaa tarkastaa että se multicast ja tuki ALG-protokollalle. Suosittelisin melkeimpä tutkimaan Elisa Palstalta, että minkälaisia systeemejä muilla on toimivasti käytössä. Ainakaan mitään Buffalon tuotteita en omien kokemuksieni mukaan suosittelisi. Veikkaisin että hyvä reititin tähän systeemiin saattaisi olla esimerkiksi Linksys E4200.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Kannattaa sitten olla tarkkana valinnan kanssa, sillä itselläni on ainakin ollut melkoinen säätö saada toimimaan kaikki palvelut oman reitittimeni kanssa. Ainakin kannattaa tarkastaa että se multicast ja tuki ALG-protokollalle.

Kiitoksia kontribuutiosta Gooni!
Voisitko kertoa tarkemmin mitä reititintä itse olet päätynyt käyttämään ja miten toimii? Mitkä palvelut kusee? Viihdeportaali, vuokraamo, Areena vai ihan digi- ja tai HD-kanavat...? Vai mitä tarkoitit?
Kertoisit vaikka YV:llä tai sitten tänne ihan avoimesti, jolloin useat muutkin asiasta kärsivät voisivat saada apua. Tiedän paljon tyyppejä, jotka repivät hiuksia ja piuhoja buuteissa samoista syistä.

En sitten rehellisesti sanottuna tajua pätkääkään multicastista tai ALG-protokollasta! Mitä nää selkokielellä on, mihin tarpeeseen? Wikipedian kapulakieli ei nyt avaudu.
Olen kyllä selaillut Elisa Palstan ketjuja ja kysellytkin sieltä, mutta aika sanahelinää on vastaukset.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko normaalia, että Elisa Viihteessä kanavanvaihdon yhteydessä tulee erittäin usein ilmoitus "huono signaali - IPTV-signaalia ei löydy", mutta kanava alkaa näkymään muutaman sekunnin kuluttua? Tämä koskee meillä ainakin maksukanavia ja ilmaisia lisäkanavia. Peruskanavat katson suoraan telkkarin virittimellä, mutta nehän tulisi Viihteessäkin antennin kautta, eli todennäköisesti toimisivat ns. nomaalisti.

Boksin kanssa on muutenkin usein ongelmia. Sen käynnistyminen on hidasta ja välillä tulee hetkiä, jolloin kaukosäädin lakkaa toimimasta ja boksi pitää buutata ottamalla virtajohto irti hetkeksi. Myös tallenteisiin pääseminen vaatii välillä sen, että boksin buuttaa.

Muuten olen kohtuu tyytyväinen palveluun. Hinta on mielestäni edullinen, ilmaisissa lisäkanavissa Eurosport ja siihen päälle vielä kanavapaketti Nelonen Pro 1 ja 2, Viasat Sport, Hockey ja Golf sekä UrhoTV 24,90 €/kk, niin urheilutarjonta on hyvä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko normaalia, että Elisa Viihteessä kanavanvaihdon yhteydessä tulee erittäin usein ilmoitus "huono signaali - IPTV-signaalia ei löydy", mutta kanava alkaa näkymään muutaman sekunnin kuluttua? Tämä koskee meillä ainakin maksukanavia ja ilmaisia lisäkanavia. Peruskanavat katson suoraan telkkarin virittimellä, mutta nehän tulisi Viihteessäkin antennin kautta, eli todennäköisesti toimisivat ns. nomaalisti.

Boksin kanssa on muutenkin usein ongelmia. Sen käynnistyminen on hidasta ja välillä tulee hetkiä, jolloin kaukosäädin lakkaa toimimasta ja boksi pitää buutata ottamalla virtajohto irti hetkeksi. Myös tallenteisiin pääseminen vaatii välillä sen, että boksin buuttaa.

Mulla tulee tuo sama "IPTV-signaalia ei näy" esim. Urhotv:tä katsellessa, tai jotain muuta maksullista kanavaa katsellessa. Hetken se sitä valittaa, mutta aika nopeasti kanava alkaa näkymään. Peruskanavat katson myös Viihteen kautta ja jos en ihan puutaheinää jauha niin myös silloin valittaa samaa, tosin harvemmin.

Muuten olen kohtuu tyytyväinen palveluun. Hinta on mielestäni edullinen, ilmaisissa lisäkanavissa Eurosport ja siihen päälle vielä kanavapaketti Nelonen Pro 1 ja 2, Viasat Sport, Hockey ja Golf sekä UrhoTV 24,90 €/kk, niin urheilutarjonta on hyvä.

Itsellä täysin sama paketti, hyvin tulee NHL -pelejä ja myös SM-Liigaa. Ainut miinus tuossa on, että 12kk sopimus plakkarissa eli kesällä ei juuri hyötyä noista kanavista ole.

2,5v olen asiakkaana ollut ja toisinaan suurempia ongelmia on ollut, mutta nyt viimeisimmän vuoden aikana palvelu on pelannut moitteetta. Tyytyväinen asiakas siis olen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
2,5v olen asiakkaana ollut ja toisinaan suurempia ongelmia on ollut, mutta nyt viimeisimmän vuoden aikana palvelu on pelannut moitteetta. Tyytyväinen asiakas siis olen.

Johan alkoi ongelmia pukata kun 3v tuli täyteen. Eilen nettinopeus piuhan varassa oli 8M ja lanagattomasti 3-6M. Soitin aspaan ja käskivät buutata modeemin. Näin tein ja sen jälkeen (eilisillasta tähän iltaan) nopeus on ollut 2M toisesta buuttauksesta huolimatta. Soitin jälleen aspaan ja nyt tekivät häiriöilmoituksen, jota aletaan käsitellä huomisaamusta eteenpäin. Laittavat tekstarin kun asialle ollaan jotain tehty.

Kuinka kauan yleensä tuo korjaaminen kestää? Kun en tajunnut sitä kysyä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Nyt pitää kyllä antaa ruusuja Elisan aspalle. Muutin loppuviikosta, ja su-iltana tein Viihteen osoitteenmuutoksen Elisan nettisivuilla. Samalla kysäisin että onko syytä vaihtaa, kun käytössä on ollut 20/1M ADSL-liittymä, mutta tähän asuntoon näyttäisi olevan 100M tarjolla.

Tänään tiistaina 07:37 tuli meiliä Elisalta:

Hei!

Kiitos viestistäsi.

Elisa Viihde -palvelusi voidaan siirtää uuteen osoitteeseesi x, 00xxx Helsinki. Uudessa osoitteessasi Elisa Viihde -palvelu toteutetaan kuitenkin valokuitu-tekniikalla, joten palveluusi tehdään tekniikan vaihto adsl-yhteydestä kuidun kautta toimivaksi. Muutoksen vuoksi saat postitse uuden modeemin Elisa Viihde -palveluusi.

Elisa Viihteen hinta alenee uudessa osoitteessa, ja se on jatkossa 19.90e/kk, sekä nopeus nousee tuohon 100 Megaan.

Olen tilannut liittymällesi siirtotilauksen uuteen osoitteeseen ja samalla muutamme Elisa Viihde -palvelusi tekniikan. Pyrimme asentamaan Viihteen osoitteeseen mahdollisimman pian, ja saat tekstiviestitse tietoa asennuspäivämäärästä.


Ystävällisin terveisin,

XXX XXX
Elisan asiakaspalvelu

Kello 11:37 tuli meili, jossa kerrotaan asennuspäiväksi 10.7 ja liittymätyypiksi 100/10 VDSL2.

Pakko olla tyytyväinen. Nopeus nousee 20/1->100/10 ja hinta tippuu 39.90€->19.90€/kk. Sitten vain toivotaan että homma pelittää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Pakko olla tyytyväinen. Nopeus nousee 20/1->100/10 ja hinta tippuu 39.90€->19.90€/kk. Sitten vain toivotaan että homma pelittää.

Paitsi että tuo VDSL2 tekniikka on paljon enemmän piuhan laadusta ja pituudesta riippuvainen kuin ADSL, joten älähän vielä nuolaise. Mutsi asuu kerrostalon 8. kerroksessa ja data liikkuu nopeudella 20M, vaikka nimellisesti on juuri tuo 100 megainen.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Paitsi että tuo VDSL2 tekniikka on paljon enemmän piuhan laadusta ja pituudesta riippuvainen kuin ADSL, joten älähän vielä nuolaise. Mutsi asuu kerrostalon 8. kerroksessa ja data liikkuu nopeudella 20M, vaikka nimellisesti on juuri tuo 100 megainen.

Asia selvä, toivotaan että piuha on kondiksessa. Asun keskustassa 3. kerroksessa, kassellaan mitä nopeutta näyttää jahka saan kytkettyä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua? Minäkin haluan hinnan tippuvan 19,90€/kk! Olen ollut asiakkaana yli 3v niin voisivat tiputtaa minunkin hintaa perkele. Onko mahdollista?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua? Minäkin haluan hinnan tippuvan 19,90€/kk! Olen ollut asiakkaana yli 3v niin voisivat tiputtaa minunkin hintaa perkele. Onko mahdollista?

Oiskohan tuossa aiemmassa viestissä kysymys siitä, että uudessa osoitteessa on taloyhtiön toimesta jo hankittu Elisan kautta taloyhtiön huoneistoihin perusyhteys ja sitä kautta tulee tuo tarjous myös tuosta nopeasta yhteydestä.

Näin ainakin meillä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oiskohan tuossa aiemmassa viestissä kysymys siitä, että uudessa osoitteessa on taloyhtiön toimesta jo hankittu Elisan kautta taloyhtiön huoneistoihin perusyhteys ja sitä kautta tulee tuo tarjous myös tuosta nopeasta yhteydestä.

Näin ainakin meillä.

Niin no niin, tietääkseni täällä missä minä asun, on Elisa monopoliasemassa ja näin ollen muita nettiyhteyksiä ei tässä kaupungissa saa. Paitsi tietysti mokkulajutut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös