Montako kierrosta erkkaa?

  • 27 027
  • 25
Tila
Viestiketju on suljettu.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
teemu73 kirjoitti:
Miksi pelkkään lapaan? Laita mailan varsi myös täyteen. Pari rullallista riittää.
Käytä paria eri väriä varteen niin saat mailasta hienomman. Musta ja punainen on mun suosikit.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Footless kirjoitti:
Käytä paria eri väriä varteen niin saat mailasta hienomman. Musta ja punainen on mun suosikit.
Kuka hemmetti laittaa lapaan ja varteen samanlaatuista erkkaa? Mailan varteen kuuluu oikeaoppisesti grippipintainen teippi. Erivärinen toki kuin lapa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Lapaan kannataa laittaa useampi kerros, niin saa pehmeemmän tatsin. Ite käytän yhdistelmää, jossa laitetaan perus jenkkierkka pohjille, toinen kerros harsoa ja pintaan ajetaan tervaerkkaa. Ainakin ittellä ylälompet räpsyy.
 

TML

Jäsen
Lavassa kahteen eri kohtaan erkkaan. Pääset paremmin piireihin kun erkkaat oikein hienosti pariin eri kohtaan. Kantaan ja kärkeen.

Sitte otat parikytä senttiä erkkanauhaa irti ja pyörittelet sen pätkän semmoseks kierteiseks. Sitten laitat sen kierteen sinne tupin luo eri kohtiin niin saat paremman otteen mailasta kun pelaat. Sen päälle sitten vielä erkkaukset että se pysyy.

Näillä nikseillä olet ulkokenttien Ulanov ja jääratojen Joenväärä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ennenku kierrät yhtään kierrosta niin pistä lavan pohjaan pätkä pitkittäin niin ei oo erkka heti puhki ensimmäisten lämmitelykutien jälkeen. Mailan varteenhan ei kovat jätkä laita erkkaa. Ainoastaan tuppiin ja yläkädelle. Ennenku laitat niin hiot vähän ohuemmaksi niin saat tosi pitävän otteen, ku käytät vielä yllä esiteltyä pyöritystekniikkaa. Näillä nikseillä voit olla jopa Larionov.
 
Eddie kirjoitti:
Mailan varteenhan ei kovat jätkä laita erkkaa. Ainoastaan tuppiin ja yläkädelle.

Correct. Alakäden liikkuvuus esteyttyy, mikäli tunkee sen 'lämärimerkin' siihen mailan varteen -> pehmeistä käsistä tulee puiset (mikäli sellaiset omaa).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
retro kirjoitti:
Mailan varteen kuuluu oikeaoppisesti grippipintainen teippi.
Hitto muuten kun joku erkka olisikin sellaista että saisi otepinnasta komposiittimaisen tuntuisen, tarraavan pinnan.
Ulkokentillä, pakkasen seassa, varsinkin helposti normierkka muuttuu aika liukkaaksi otepinnaksi... Tennis/saba -mailojen grippiä nuppiin..?
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Mikäli tarkoitat kierroksella yhtä kiekkokautta, niin eiköhän Westerlundille riitä tämä yksi.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
stiflat kirjoitti:
Hitto muuten kun joku erkka olisikin sellaista että saisi otepinnasta komposiittimaisen tuntuisen, tarraavan pinnan.
Ulkokentillä, pakkasen seassa, varsinkin helposti normierkka muuttuu aika liukkaaksi otepinnaksi... Tennis/saba -mailojen grippiä nuppiin..?

Kuulemma Exelin grippiteippi ajaa asian erinomaisesti. Itse tosin suosin ihan normierkkausta, eli tuppi ilman "jengoja", siihen harso päälle. Lapaan ehottomasti VALKOINEN erkka, Eddien mainitsemalla pohjateipillä, ja toinen mistä en tingi, eli ehottomasti kannasta kärkeen erkataan, ei missään nimessä kärjestä kantaan. Jostain joskus junnuna lukenu että Gretzky erkkaa samoin, siitä tärpin sain. Samassa jutussa The Great One mainitsi, että tällä tavalla erkatessa ei lumi keräänny niin herkästi lapaan.
 

Hack

Jäsen
Sir von Aulis kirjoitti:
Kuulemma Exelin grippiteippi ajaa asian erinomaisesti. Itse tosin suosin ihan normierkkausta, eli tuppi ilman "jengoja", siihen harso päälle. Lapaan ehottomasti VALKOINEN erkka, Eddien mainitsemalla pohjateipillä, ja toinen mistä en tingi, eli ehottomasti kannasta kärkeen erkataan, ei missään nimessä kärjestä kantaan. Jostain joskus junnuna lukenu että Gretzky erkkaa samoin, siitä tärpin sain. Samassa jutussa The Great One mainitsi, että tällä tavalla erkatessa ei lumi keräänny niin herkästi lapaan.

Öh, erkkaako joku eri suuntaankin? Jotenkin ainakin minä olen automaattisesti juuri kannasta lapaan erkannut. Pitäisiköhän sitä Exelin grippiteippiä kokeilla, itsekin käytän ns. normaalierkkausta.

Onko sillä lavassa sitten väliä, onko valkoista vai mustaa? Paitsi tietysti tyylillisesti.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hack kirjoitti:
Onko sillä lavassa sitten väliä, onko valkoista vai mustaa? Paitsi tietysti tyylillisesti.

Mustasta erkasta kiekko ei erotu niin selvästi kuin valkoisesta ja maalivahdin on vaikeampi arvioida mihin laukauksen suuntaat. Eli ehdottomasti mustaa erkkaa lapaan. Toisaalta on reteämpää käyttää valkoista, joten ehkä sittenkin sitä.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Hack kirjoitti:
Öh, erkkaako joku eri suuntaankin? Jotenkin ainakin minä olen automaattisesti juuri kannasta lapaan erkannut. Pitäisiköhän sitä Exelin grippiteippiä kokeilla, itsekin käytän ns. normaalierkkausta.

Onko sillä lavassa sitten väliä, onko valkoista vai mustaa? Paitsi tietysti tyylillisesti.

joo, jotku vääräuskoiset sitä harrastaa. :D

Kannattaahan sitä kokeilla, on ihan mukavan tuntoinen kädessä ja ote on jämäkkä ilman kummempaa turhaa puristamista.

Eihän sillä tietenkään kaikille oo hirveää merkitystä, Sakke Lindfors sano jossain haastattelussa kysyttäessä, kumpi on veskarille pahempi; musta vai valkoinen, niin sanoi et ei hirveää merkitystä mut ehkä se sitten se musta on. Mut itellä valkoinen miellyttää silmää enemmän... Makuasia.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Näkkäri kirjoitti:
Toisaalta on reteämpää käyttää valkoista, joten ehkä sittenkin sitä.
Varsinainen reteysmagneetti oli 90-luvun keskivaiheilla ne neonväriset erkat. Laatu oli täyttä *skaa, mutta "cool" oli.
 

Erik Loka

Jäsen
Eddie kirjoitti:
Ennenku kierrät yhtään kierrosta niin pistä lavan pohjaan pätkä pitkittäin niin ei oo erkka heti puhki ensimmäisten lämmitelykutien jälkeen.

Toisaalta, erkattuasi normaalisti lavan, voit ottaa puukon käteen ja viiltää lavan alaosasta (siis siitä joka koskee jäähän) siivun erkkaa pois, jolloin pelien loppupuolella jään ollessa heikko (=lunta jäällä) lapa luistaa paremmin ja voit jatkaa huoletta kynäilyä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lavan pohjaan yksi pitkittäinen erkanpätkä, lusikalle vaikka kaksi ja rystylle yksi. Ei kai sitä enempää tarvitse?

Itse erkkaan koko lavan ja kannasta kärkeä kohti. Tämähän on se perinteinen "jos pakki erkkaa kannasta kärkeä kohti menee erkka rullalle, kun se luistelee takaperin" -viisaus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Immortal kirjoitti:
Mikäli tarkoitat kierroksella yhtä kiekkokautta, niin eiköhän Westerlundille riitä tämä yksi.
Mutta eikö sillä ole jo toinen menossa? Vastauksena avausviestiin siis kaksi, korkeintaan kolme, muuten alkaa tuntuma kärsiä ja Erkka repeilee helposti.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
jacquar-fan kirjoitti:
Correct. Alakäden liikkuvuus esteyttyy, mikäli tunkee sen 'lämärimerkin' siihen mailan varteen -> pehmeistä käsistä tulee puiset (mikäli sellaiset omaa).

Millä tavalla sitten puukäsistä saa pehmeät?

Terv.

Grönv... eiku mä pysynkin nimimerkin takana...
 

Hack

Jäsen
iiron_troikka kirjoitti:

Tuolle on tullut aikaisemminkin hajoiltua.

"Mailojen lapaan saa laittaa eristysteippiä. Eristysteippiä kannattaa

aittaa mailojen lapaan. Mailojen lapaan kannattaa laittaa eristysteippiä,

koska se suojaa mailaa. "


Oh shit, tää jätkähän tietää! (joskaan sitä eristysteippiä ei laiteta sen takia, että se suojaisi lapaa)
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi kierrosta mailan lavan kärkeen. Tämän jälkeen Vladimir Vujtekin kanssa vertailemaan kummalla menee vähemmän erkkaa kauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Musta teippii of course!!
Valkealla teipillä lapa näyttää hieman käyremmällä, siksi suosin mustaa.
Kiekkokin tuntuu, että pysyy paremmin mustalla.
Valkella, ehkä kovemmat kudit, mutta laukominen ei ole minun hommia, syöttöä tolpille vaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös