Karaoke – kuka on kokeillut?

  • 12 122
  • 79

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tämännimistä otsikkoa en ole vielä tavannut, eikä kukaan muukaan täällä toivottavasti.

Itselleni on Luoja kohtalaisen lauluäänen suonut, joten olen joitakin kertoja uskaltautunut Tukholman- ja Tallinnanlaivoilla karaokelavoille kömpiä. Vaikka vitsihän tuo karaoke enimmäkseen on. Minnekään lähiöiden kälyisiin karaokebaareihin en sisään lähde, en varmasti! ;)
Kappaleista parhaiten on onnistunut henk.koht. ehkä Yön Joutsenlaulu, tai sitten Georg Otsin Moskovan valot. Hienoja biisejä kummatkin...

Kuka muu jatkoaikalainen tunnustaa laulaneensa karaokessa? Ja mitä kappaleita?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No juu, onhan sitä tullu lauleskeltua.
Soittamisen myötä mulla on hyvä nuottikorva ja laulaakin kait osaan ihan kiitettävän hyvin.
Mä olen tosin laulanut monissa konserteissa myös.

Tukholman laivojen karaokessa on tullut vedettyä milloin mitä.
I will always love you on yksi, kaikenlaista Dingosta Edit Piafiin asti.
Tosin tein historiaa esittämällä koulumme juhlassa karaoke-versiona erään abipojan kanssa Rammsteinin Sonnen...:)
 

The Rock

Jäsen
Onhan sitä "pienessä" pöhnässä tullut lauleskeltua karaokea baareissa. Bravuurini on Frederikin Tsingiskaani. Minua on jopa kehuttu kun olen esittänyt kyseisen kappaleen...... :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta minäpä kuulin kerran ruotsinlaivalla, kuinka yksi tuulihousuerkki "lauloi" Päivänsädettä ja menninkäistä. Taustalla tosin soi nauha biisistä Hopeinen kuu, mutta se ei tänä tinaloa tuntunut haittaavan. Mykistävä kokemus.

Jos joskus tapaan tyypin, joka toi karaoken Suomeen, niin ammun sen.

Olemme Lushnikin A7-katsomossa muuten odottaneet karaoken kiekkoversiota: puetaan yhdeksi kentälliseksi tavallisia katsojia, mielellään fyysisesti vammaisia, vaikkapa sokeita, ja katsotaan kun ne luistelevat siellä seassa. Kliffaa hei! Tai karaoke-mäkihyppy?? Jes!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En.

Siksi en, koska karaoke on harrastelijoiden puuhastelua, enkä minä ryhdy mihinkään, mikä on harrastelijoiden puuhastelua. Jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla, eikä puolivillaisesti. Mutta kyllä olen laulaa luikauttanut joskus, ilman noita harrastelijoiden laitteita.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä, valitettavasti.

Mutta vain kerran. Ja lupaan pyhästi, etten moiseen enää koskaan ryhdy.

Eli perinteisessä suomalaiskansallisessa tilassa keskellä viikkoa paikallisessa - ei ehkä kovin noloa, mutta seuraavan aamun muistinvirkistyshetket ja mieleen tullut 'laulu'suoritus riittivät selkeään päätöksentekoon. Ei enää koskaan sitä lajia.

Piisi oli muuten tämä hurrien maalilaulu.. grr.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Kaikkea pitää kokeilla kerran

Ja siihen se saa karaoken kohdalla jäädäkin.
kerran vedin firman kesäjuhlissa yhden anniskeluravintolan lavalla karaokena Hassisen Koneen Rappiolla ja Eppu Normaalin Urheiluhullun vaikkei jälkimmäisen melodiasta ollut mitään hajua. Panostinkin enimmäkseen kertosäkeistön volyymiin.

Puolustuksena tässäkin tapauksessa useamman keskarin kumara, joka poisti itsesuojeluvaiston ja nosti itsensänolaamisvietin maksimiin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottahan toki on tullut vetäistyä montakin kertaa. Itsellenikin on jonkin verran tuota lauluääntä suotu, joten mitäpä sitä vakan alle piilottelemaan... En muuten sanoisi, mutta jotkut ovat jopa kehuneet. :)

Biiseistä Junnu Vainion tuotanto on tutuin. "Albatrossi" ja "Kotkan poikii ilman siipii" tulee luikautettua melkeinpä aina. Eräs hienoimmista kokemuksista onkin, kun Haminassa merimiesravintola (ei, se ei ole mikään hinaajien paikka) Kompassissa vetäisin kerran tuon jälkimmäisen ja yleisö oli kovasti haltioissaan. Hieno kokemus siksi, että tuo paikka sopi mainiosti kyseiselle biisille, onhan Junnullakin eräs kappale, missä hän kertoo iltapäivän istumisestaan Kompassissa. Harmi vain, sitä biisiä en ole tavannut karaokebiisinä.

"Kävin jokin aika sitten Haminassa, iltapäivää Kompassissa istumassa. Aioin mennä Vallinsarveen, mutta takerruin miesparveen, joka väijyi torin laidalla ja tikkuviinaa joi..."
 

JanJ

Jäsen
Olen laulanut joskus vuosia sitten yhden lauseen verran.
Siihen loppui karaokeurani.

Kappaleena oli Tapsa Kansan Delilah, ja aloitin lauseella "Kaihdinta vasten näin rapparin raiskaavan Railin", ja sitten tuli portsari ja heitti mut ulos.
Olisin vielä halunnut jatkaa, "kaihdin tuo kestänyt painoa ei rakkaimpain" mutta turhaan.
 

Jonna79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi, minä kyllä tykkään laulaa karaokea. Älkää kysykö miksi, en tiedä.
Kaksi bravuuriani on Arja Korisevan Enkelin silmin ja Kaija Koon Kuka keksi rakkauden.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Luulen, että jos karaokea laulaisin, saisin syytteen ainakin kolmen eri lain rikkomisesta. Varmaksi en voi sanoa, sillä olen aina armahtanut paikallaolijoita ja jättänyt laulamatta.

Oletteko koskaan kuulleet minkälaista ääntä kurkkukipuinen kuikka pitää?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jonna ja girlzilla: Onko minun ymmärrettävä näin, että kesän ÄTPPOMK-tapaamisessa saamme pystyttää karaokelaitteet teitä varten? Tämä on tällä sovittu ja alkakaahan kaivella bravuureitanne arkistoista.

Löytyisikö näistä:

Juice Leskisen: "viidestoista yö se saapuu aina naisineen..." ja Dingon "...pimeässä -piip- kun rinnoilles tuon, en edes uskalla naamaas katsoa, säkki päähäsi vain ja sitten uudestaan" ja tietenkin Akin ja Turon "rakas, en ehkä odottanut prinsessaa, mutta viittisiksä vinkata, että missä kohtaa sun naama noin niinku suunnilleen on"
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viimeksi perjantaina Suomen saatua turpiin Ruotsilta vetäisin Kivikasvojen "Tankerous loven" kertosäkeellä "ettei meitä hurrit voita". No siinä vaiheessa jengi ei oikein syttynyt enää aiheesta, mutta muuten kappale on bravuureitani. Muita ovat Tuomari Nurmion "Lastenmehuhetki" ja Hassisen Koneen "Rappiolla". Nämä kaikki tietysti vähintään viiden tuopin jälkeen ja ilman kunnon lauluääntä. Kaikkein surkeimpia tapauksia ovat laulajat, jotka oikeasti osaavat laulaa ja tulevat esiintymään karaokeen. Ei mitään särmää ja h-vetin tylsää.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu, kerran

Noin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua - laivalla. Oltiin kaveriporukalla Silja Europalla ja kaveri ehdotti, että nyt mennään heittämään duona jotain. Olin ihan paineissa tietty, kun en aiemmin ollut karaokea vetänyt. Humala alkoi jo kasvamaan ihan mukavasti ja piti sitten vielä pari rohkaisuryyppyä ottaa, että oli pokkaa mennä esiintymään.

No sitten tuli meidän duon vuoro ja vedettiin "Rentun ruusu". Huomasin, ettei se olekaan niin kamalaa. Kului vähän aikaa ja ilmoittauduttiin taas. Seuraavaksi oli vuorossa "(Jos jotain yrittää) Harva meistä on rautaa". Meidän jälkeen esiintyi vielä pari esiintyjää ja sen jälkeen paikka vaihtuikin discoksi.

Kaiken kaikkiaan huomasin, että se on jotenkin hienoa. Suosionosoitukset esityksen jälkeen olivat niin palkitsevia. Keskimääräistä isommat ablodit saimme. Sen voin ainakin vielä taata, että yksin ei ole uskaliaisuutta mennä esiintymään, mutta kaverin kanssa se menee hyvin duona. Vielä pitää joskus paikallisissa baareissa katsastaa, jospa menisi kokeilemaan ihan maissakin karaokea - ja joskus kenties yksin.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Jepulis jee

Pari kertaa olen vetänyt Raulin biisin nimeltä "Nuori rakkaus".Yritin lava-showssani liikkua samallalailla kuin Rauli.Kuvitelkaapa tälläinen kaljamahainen julli heilumassa lavalla.Sain kyllä melkoiset aplodit,joten meinaan ottaa sen joskus uusiksi.

Korakin kanssa voisi laulaa,vaikkapa "Tahdon olla sulle hyvin hellä"-biisin.;)
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
No toki.

Kappaleita:
Katri "Metri-" Helena: Katson autiota hiekkarantaa
Rauli Badding Somerjoen useita hittejä
Irwin Goodmannin useita hittejä

Kehuttu on myös lauluääntä, laulan kuulemma komeasti kuin raiskattu orava.
Tosin, kappaleita tuskin kukaan on tunnistanut esitystavasta/ esittäjien kunnosta/taidoista riippuen, mikä on sinänsä positiivista.
Esityksen jälkeen erityisen palkitsevaa on ollut tulla opastetuksi ulkotiloihin.
Totta on muuten se, että ärsyttävimpiä karaoke-esiintyjiä ovat juuri taitavat, ja selväjärkisimmät otukset. Niitä täydellisiä versioita kuulee levyiltä, jos on siihen tarvetta.
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
joo..

pari kertaa...kapakassa

ruåttalaisia "hittejä"vikingarna; "guldbruna ögon"
-muija ei saanu mennä toistamiseen uusintaa laulamaan!!hhöh

-tomas ledin; "sommaren e kort"

-om muuten hiton vaikeeta,vaikka texti valuu siinä silmien edessä..
-olis vaan kivaa ku pääsis vetään IRWININ "alko pistää pulloooon ja minä kaadan kalloooon,näin yhteistyöllä kyllä hommat hoidetaaaaan"!!!:)
 

Jonna79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Jonna ja girlzilla: Onko minun ymmärrettävä näin, että kesän ÄTPPOMK-tapaamisessa saamme pystyttää karaokelaitteet teitä varten? Tämä on tällä sovittu ja alkakaahan kaivella bravuureitanne arkistoista."


Tämä on tällä sovittu...


Dingon "...pimeässä -piip- kun rinnoilles tuon, en edes uskalla naamaas katsoa, säkki päähäsi vain ja sitten uudestaan" ja tietenkin Akin ja Turon "rakas, en ehkä odottanut prinsessaa, mutta viittisiksä vinkata, että missä kohtaa sun naama noin niinku suunnilleen on" [/B]


...kunhan nuo vaan ei kerro meistä


:p
 

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Juu laulanut olen, about 50 kertaa, joten voi jo puhua melkein harrastuksesta. Suosikkini on Janoksen tapaan Moskovan valot. Suosikkejani on tangot suuntaan Kultaiset Korvarenkaat ja Hopinen Kuu. Myös Janne Hurmeen Kirje ja Postikortti ovat mukavia laulettavia, taasen Eppujen ja Kirkan kappaleet ovat hirveitä laulettavia.
 

theref

Jäsen
Koskaan en ole karaokea laulanut. Ja miksikö en? Luotan siihen että joku levy-yhtiö bongaa meikäläisen muutenkin, olenhan Suomen johtava kylppäritenori ja "autossa radion mukana laulaen" listalla olen ollut viimeiset 6 vuotta TOP 5:ssä!

Missä ihmeessä ne levy-yhtiön kaverit viipyvät?
 

Miguel

Jäsen
Tykkään hirveästi lauleskella kotona. Kotona siksi, etteivät muut varmaan hirveämmin tykkäisi, jos minä laulaisin julkisella paikalla.

Viikonloppuna olin laivalla ja tarkoitus oli mennä laulamaan karaokea. Olisin voinut mennä vaikka selvänäkin laulamaan, mutta kun kerran juomaan oli alettu, niin ajattelin odottaa parempaa laulufiilistä humalan mukana. Sitten kun olisin halunnut mennä, karaoke oli jo loppunut, vaikka kello ei ollut paljoakaan. Siinä sitten vähän kirottiin, että miksi se niin aikaisin loppui ja harmiteltiin hukattua tilaisuutta. Pari joukkuekaveria kävikin laulamassa, mutta nekin minä missasin.

Ensimmäinen karaokeni antaa siis odottaa vielä itseään, mutta kyllä sekin päivä joskus koittaa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Krhm... On tullut kokeiltua. Kaveriporukalla ja aivan puhtaasti tsoukkimielellä huhtikuun lopulla Tallinnan laivalla. Kyllähän se tiedettiin, mitä siitä tulee kun kaksi seiskan laulajaa, yksi hyvä, yksi vielä parempi, ja yksi joka ei osaa kappaleen sanoja laitetaan laulamaan....:rolleyes: Lauluna oli Dingon "Sinä ja Minä".
Poistulomatkalla piti sitten vielä ottaa uusiksi, ja kunniaksemme on kyllä sanottava, että vaikka meillä meni pieleen, meni jollain vielä pahemmin pieleen.. :D
 

Mr.Big

Jäsen
No, voi toki

Onhan sitä tullut käytyä lauleskelemassa. Monesti olen käynyt tuottamassa iloa kanssakulkijoille. Ääni ei ole komea, mutta onneksi ei mieskään. Huumorilla olen vedellyt erilaisia kappaleita ja monesti ovat ihmiset naureskelleet kovasti. Kiva, kun ihmiset ovat tyytyväisiä.

Kerran kävin selvinpäin laulamassa täpötäydessä ravintolassa ( ja vielä maksoin siitä). Se ei välttämättä ollut elämän ylentävimpiä kokemuksia, mutta tulipahan tehtyä sekin. Hauskempaa se näyttää olevan kunnon kumarassa.:D
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime tammikuussa tuli firman pikkujouluissa laulettua porukan mukana. Kappaleesta ei ole kyllä mitään havaintoa, meikäläistä ei ihan helposti saa mikrofonin kanssa estradille. Sen verran kunnioitan muita ihmisä.

Yksi kaverini, todella laulutaidoton isolla ällällä, taas laulaa joka ikisessä baarissa, josta löytyy karaoke, kappaleen sankarit. Siinä vaiheessa muu seurue vajoaa pöydän alle ja vannoo ettei tunne kyseistä ihmistä.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se olin minä

joka pilasi illan. Aloitin "Left a good job in the city, Workin' for The Man ev'ry night and day..." eli CCR:n Proud Mary tuli laulettua silloin ruattin lautalla. Koskaan en ole mennyt sen jälkeen lavalle laulamaan, enkä mene. Ei ole suomalaisten hommaa. Sydämellä lauloin ja hyvin se tuntui rullaavaan, mutta trauma tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös