Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 971
  • 33 830

ditrim

Jäsen
Minä voin ainakin myöntää, että kun olin tuossa vuoden alussa Lontoossa käymässä, niin ei se Subilla asioiminen mitään maailman helpointa ollut. Mustaihoista vittupääjengiretale-sandwich-artistia ei tuntunut vittuakaan nappaavan, että tajuanko mitä mä hän kyseli. Sellaista emmerdalea en ole kuullut edes Skinsseissä. Itselleni nolon tuntuisen tilanteen jälkeen sain sitten lopulta sämpylän käteen, mutta ei se ollut iisiä edes Englannissa. Eikä tässä nyt ollut kyse kielitaidon puutteesta, saariapinoiden kieltä on tullut opiskeltua ihan akateemisellakin asteella.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mäkissä taas ei ole standardia
Viimeksi mäkkärissä käydessäni huomasin että autokaistaluukulla oli ohjeteksti jossa luki "Pelkän hampurilaisen mukaan laitetaan kaksi paperia". Eli kai niillä joku standardi on.
Yleensä tilatessani minulla kyllä on n. 5kpl papereita. Se ei kyllä haittaa yhtään, sillä yleensä tulee autossa sotkettua esim. jäätelöllä tai virvoitusjuomalla, jolloin sitten kaivan hanskalokerosta näitä mäkkäripapereita.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuuntelin tässä Alice In Chainsin uutta tuotantoa, ja ihmettelin miksi niillä kesti näinkin kauan saada noita Layne Staleyn vanha demonauhoituksia ulos...

...kunnes minulle avautui, että eihän tässä olekkaan Layne mukana. Tämä uusi laulaja - William DuVall - kuullostaa pirun paljon Laynelta.

No anyway, AiC:n uusi levy "Black Gives Way to Blue" julkaistaan 30. syyskuuta.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Minulle avautui että legendaarinen JanJ kirkoittaa vieläkin Jatkoaikaan

Sama. Tosin näin hitaana hämäläisenä mulla meni siihen kolmisen viikkoa sinua kauemmin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piti oikein tarkistaa, olivatko ne läpikypsät eltaantuneet harmaat liuskat paahtopaistia vai viereisestä Citymarketista ostettuja vaihtopohjallisia.

Ainakin Turussa on sekä Kupittaan, että Länkkärin Kitymarketeissa aika helvetin kattava patonkitiski. Hintaa taitaa olla 3,40 e kaikilla patongeilla. On paahtopaistia, kanaa, kalaa, katkarapua, kasvismalleja ja paljon muuta. Niin ja oma suosikkini pekonipatonki. Jokainen hakkaa mielestäni Subwayn sekä laadussa, että hinnassa. Joten ihmettelen, että mikset hakenut patonkia sieltä.

Jaa, ei tää ollutkaan ihmettelyketju. Noh, siinä tapauksessa mulle avautui, että siellä päin ei cittareissa ilmeisesti ole patonkitiskejä tai jos on, niin joku ihan oikeasti pitää subwayn tuotteita parempana. Tietysti siihen saa valita vapaasti haluamansa leivän, kastikkeen ja rehut, mutta silti. Kokeile seuraavaksi cittarin tarjontaa ja hämmästy.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Ainakin Turussa on sekä Kupittaan, että Länkkärin Kitymarketeissa aika helvetin kattava patonkitiski....

Mielipide asioita, mutta kerronpahan kuitenkin, että Kupittaan Kitumarketin patongit hakkaa 6-0 Länkkärin patongit. Ja ovat sitäpaitsi halvempiakin. Feta-patonki paahdetulla sipulilla lisättynä, on tämän miehen suosikki.

Itselleni taitaa avautui vaimon harukset tänään =D
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kupittaan Kitumarketin patongit hakkaa 6-0 Länkkärin patongit.

Länkkärissä ei ole tullut enää juurikaan vierailtua, kun viimeisen muuton myötä tuo Kupittaan sittari on lähes vieressä. Sieltä nykyään tulee patongit haettua ja harvoin jos koskaan tulee citymarketissa käytyä niin, että patonkia tai paria ei messiin tarttuisi.

Kysäisin kerran tiskin takana olleelta tytöltä, että montako patonkia päivässä menee. Hän sanoi, että sellaiset 600-800, viikonloppuna helposti yli tuhat. En tiedä, että laittoiko omiaan, mutta uskon kyllä helposti tuon väitteen. Sen verran herkullisia ja halpoja nuo patongit ovat.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui, että kuinka huono ohjelma Ben Stiller show on. Vahingossa katsoin pienen pätkän ja kanava kyllä vaihtui hyvin nopeasti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sen verran herkullisia ja halpoja nuo patongit ovat.
Täältä myös ääni Kupittaan patongeille! Juuri mahtavat valikoimat ja maut, pelkäänkin että hinta alkaa pompsahtelemaan, miten muistaisin että jo nyt se olisi ollut 3,90...?

Pekonipatonkia en ole nähnytkään siellä, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen kyllä olisi. Ja saako tuota paahdettua sipulia kaikkiin halutessaan lisäksi, vai onko joidenkin tiettyjen patonkien special?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui, että kuinka huonoa osa Radio Suomen jääkiekkoselostajista on. Varsinkin se, kuka selostaa Ässien kotipelit. Semmoista muminaa, että ei edes kuule, jos vierasjoukkue tekee maalin.

"Sieltä tulee pelaaja x, syöttää y:lle ja onko se y vai z, kumpi teki? ----- Pelaaja y siirsi ottelun yhteen nollaan"

Tuossa yläpuolella loistoesimerkki selostuksesta. Ja kaikki tuo sillä samalla, monotonisella äänellä.

Kun taas Osku Laukkanen (TPS:n kotipelit) on ainakin omasta mielestä todella hyvä selostaja. Osaa luoda hyvin tunnelmaa ja korottaa jopa ääntäänkin.
No jokaisella on varmasti omat mielipiteensä.
 

J.Petke

Jäsen
Avautui, että kuinka huonoa osa Radio Suomen jääkiekkoselostajista on. Varsinkin se, kuka selostaa Ässien kotipelit. Semmoista muminaa, että ei edes kuule, jos vierasjoukkue tekee maalin.

"Sieltä tulee pelaaja x, syöttää y:lle ja onko se y vai z, kumpi teki? ----- Pelaaja y siirsi ottelun yhteen nollaan"

Aika huonosti on kyllä asiat jos joutuu pelaajista puhumaan x,y ja z kirjaimilla.

Luulen, että radiolta on tullut käsky olla mahdollisimman puolueettomia ja herättämättä suuria tunteita. He vain välittävät tapahtumat ottamatta kantaa mihinkään. Sen sijaan paikallisradion selostaja voi olla vaikka kuinka puolueellinen kun kerta vain turkulaiset sitä kuuntelee. Miksi TPS ei lähetä omaa selostajaa vieraspeleihin?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Pari päivää sitten avautui iltapäivälehteä lukiessa, että Ilkka Remes on taiteilijanimi, eikä suinkaan kirjailijan oikea nimi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun taas Osku Laukkanen (TPS:n kotipelit) on ainakin omasta mielestä todella hyvä selostaja. Osaa luoda hyvin tunnelmaa ja korottaa jopa ääntäänkin.
No jokaisella on varmasti omat mielipiteensä.
Mä pidän huomattavasti enemmän Jouko Färdistä (siis Porin selostaja - vaikka tuntuikin eilen olevan tavallista enemmän tutkalla kuin yleensä) kuin Osku Laukkasesta. En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään kehuvan Laukkasta.

Vai sekotanko nyt? Kukas se vajaamieliseltä kuulostava hehkuttaja olikaan eilen Inter-TamU-pelissä? Hänen selostuksensa on niin raivostuttavaa kuunneltavaa, ja johtuu tietenkin TPS-hehkutuksesta. Sopii varmasti paikallisradioon, mutta ei valtakunnalliselle merisääkanavalle.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vai sekotanko nyt? Kukas se vajaamieliseltä kuulostava hehkuttaja olikaan eilen Inter-TamU-pelissä? Hänen selostuksensa on niin raivostuttavaa kuunneltavaa, ja johtuu tietenkin TPS-hehkutuksesta. Sopii varmasti paikallisradioon, mutta ei valtakunnalliselle merisääkanavalle.

En kyllä tiedä puhutaanko samasta kaverista, kun en eilen kuunnelut toista erää pidemmälle. Saattaa hyvinkin olla sama selostaja, koska käsittääkseni hän selostaa myös jalkapalloa.
Se on kyllä totta, että Laukkasella on melkoisen mustavalkoiset lasit päässä, mutta näin TPS-fanina se ei haittaa. Joka tapauksessa Laukkanen osaa luoda hyvin tunnelmaa. Aina tulee hyvä fiilis, jos TPS on tehnyt ja Laukkanen hehkuttaa.
Ja taas sitaatti:

"Hyyvät naiset ja herrat, Turussa koetaan todellista lauantai-illan huumaa, TPS siirtyi 3-1 johtoon...."
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Täältä myös ääni Kupittaan patongeille! Juuri mahtavat valikoimat ja maut, pelkäänkin että hinta alkaa pompsahtelemaan, miten muistaisin että jo nyt se olisi ollut 3,90...?

Pekonipatonkia en ole nähnytkään siellä, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen kyllä olisi. Ja saako tuota paahdettua sipulia kaikkiin halutessaan lisäksi, vai onko joidenkin tiettyjen patonkien special?

Pekonipatonkia maistaneena voin sanoa, että siinä ainut miinus Kupittaan cittarin keittiölle, kun pekoni tuskin on pannua tai muutakaan lämmitystä nähnyt, muuten täysi 10. Paahdettua sipulia saat kaikkiin lisäksi, kunhan muistat sanoa sen tilatessasi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Vielä tuohon yo. patonkiasiaan, niin se hinta tosiaankin on 3,29e/kpl.

Tänään avautui että Jokereiden tuore hankinta Semir Ber-Amor on suomalainen jääkiekkoilija.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Avautui tuossa juuri, että Sm-liiga osiossa on kohta juhlahetki kun tulee 1miljoona viestejä täyteen. Tähän komeaan rajapyykkiin matkaa vaivaiset 110 viestiä!!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Parhaat ratkaisut ovat yksinkertaisia, tai yksinkertaiset parhaita. Koko iPodin omistamishistoriani ajan olen kiroillut sitä, että siitä ei löydy custom-vaihtoehtoa taajuuskorjaimesta. Valitsi minkä esivalinnan tahansa, joko bassot jumputtavat tai diskantit särkevät. Tai sitten ääni on muuten vain scheissea. Hetken mielijohteesta googlasin jälleen kerran aihetta, ja hämmästykseni oli suunnaton. Parhaan lopputuloksen saamiseksi koko halvatun taajuuskorjain kannattaa yksinkertaisesti tempaista pois päältä, jos kuulokkeet ovat riittävän hyvät. Ja tämäkin piti kertoa minulle viisaampien taholta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pekonipatonkia maistaneena voin sanoa, että siinä ainut miinus Kupittaan cittarin keittiölle, kun pekoni tuskin on pannua tai muutakaan lämmitystä nähnyt

Nooh, eihän se mitenkään rapeaa ole, mutta kypsää toki. Ainakin itsellä ollut joka kerta. Pekonia, paistettua kananmunaa, maustekurkkua, punasipulia ja normaalit salaattihärpäkkeet+ maltillinen määrä majoneesia. Ehdottomasti patonki #1! Vaikka toki ihan kaikki ne hyviä ovat, vähän päivästä kiinni, että mitä tekee mieli. Savukalakin on järjettömän hyvää, samoin kana. Katkarapupatonkikin kuulemma on hyvää, itse en kyseistä tavaraa mielelläni syö, joten se on jäänyt kokeilematta.

Hinnasta sen verran, että eipä tuolla olisi väliä vaikka maksaisivat sen neljäkin euroa/ leipä. Ei se siltikään olisi vielä kallista. Mutta älkää silti kertoko tätä asiasta päättäville elimille. Nykyisellään hinta/laatu-suhde on enemmän kuin kohdallaan.

Ja näiden juttujen jälkeen... aamusta heti noutamaan pekonipatonkia. Tai kahta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jaa, Kärppien UTJ onkin Hilli eikä mikään hiili. Varmaan satoja kertoja lukenut miehen nimeä eripuolilta nettiä ja sanomalehtiä tajuamatta edes kyseenalaistaa moista.
Kaikkea sitä.
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Mä pidän huomattavasti enemmän Jouko Färdistä (siis Porin selostaja - vaikka tuntuikin eilen olevan tavallista enemmän tutkalla kuin yleensä) kuin Osku Laukkasesta. En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään kehuvan Laukkasta.

Vai sekotanko nyt? Kukas se vajaamieliseltä kuulostava hehkuttaja olikaan eilen Inter-TamU-pelissä? Hänen selostuksensa on niin raivostuttavaa kuunneltavaa, ja johtuu tietenkin TPS-hehkutuksesta. Sopii varmasti paikallisradioon, mutta ei valtakunnalliselle merisääkanavalle.

Siis tuo Radio-Merisään TPS-hehkuttaja-selostaja on ärsyttävyydessään aivan yliveto. Mies saa jokaisen lähetyksen kuulostamaan suurinpiirtein alkuräjähdystä muistuttavaa kiekkoihmettä, kun suurin tapaus kentällä on suurinpiirtein joku Erkinjuntin lyömä pitkä kiekko, joka melkein meni maalivahdin alueen läpi. Tuon Dorkan sanoissa TPS oli varmaan "erittäin lähellä lisätä maalisaldoaan."

Kiekkokierrosta kuunnellessa alkaa nykyään vituttamaan jo se, että TPS:llä on kotipeli.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
No, tämä ei oikeastaan avautunut minulle mutta sain tietää: ihana Aamu-tv -ilmestys Kirsi Pelttari on nykyään Kirsi Heikel. Vaikka omassa elämässä ei tapahdu juuri mitään, mutta muiden tuntuu tapahtuvan - onnea vaan oikein paljon juu..
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Avautui tuossa juuri, että Sm-liiga osiossa on kohta juhlahetki kun tulee 1miljoona viestejä täyteen. Tähän komeaan rajapyykkiin matkaa vaivaiset 110 viestiä!!
Yhteensä Jatkoaikaan on kirjoitettu kohta noin 2,8 miljoonaa viestiä.
Siinä on kyllä pari kertaa näppäimistöä näpytetty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös