Uusi kännykkä

  • 1 242 131
  • 5 795
Suosikkijoukkue
Arsenal
Nokiasta Samsungiin

...jonkin matkaa jaksoin tämän illan nelituntisen puhelinjumpan aikana lukea näitä viestiketjuja taaksepäin, mutta en löytänyt apua. Tai melkein, mutta en ihan.

Yhteystietojen siirto pitäisi onnistua siis Outlookin tai Gmailin avulla. Ok, asensin Outlookin ja löydän kyllä sieltä komennot "Vie matkaviestimeen". Samoin löydän Gmailista nuo tuo ja vie -komennot, mutta ei mulla Gmailissa ihmisten puhelinnumeroita ole. Jotenkin pitäisi siis saada Nokiasta numerot Gmailiin tai Outlookiin, jotta voisin viedä ne Samsungiin.

Miten? Ne on synkronisoitu Ovi Suitessa, mutta ei se mitään siistiä csv-tiedostoa itsestään tee. Helvetinmoisen tempomisen jälkeen löysin koneelta yhden tänään tehdyn varmuuskopiotiedoston, mutta sen kun Exceliin avaa, niin nopeammin kirjoittelen numerot uusiksi puhelimeen kun muokkaan siitä Excelistä lukukelpoisen. Miten siis teen Nokian numeroista csv:n - se on perimmäinen kysymykseni?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ellei sitten kyseessä ole esim. Apple, jonka tuotteista tehdään tarkoituksella laadukkaampia....

Ja tämä perustuu mihin? Vakuutusyhtiöiden tilastoihin, vai siihen uutiseen, missä kerrottiin, että iPodeilla on ikävä tapa hajoilla timerin ohjaamana takuun rauettua? Toki laadukasta työtä sekin. Laatuhan ei kerro itse tuotteen laadusta paljoakaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Miten siis teen Nokian numeroista csv:n - se on perimmäinen kysymykseni?

En nyt ole ollenkaan varma, olenko ymmärtänyt ongelmasi oikein enkä osaa vastata tuohon nimenomaiseen kysymykseesi, mutta jos tarkoituksesi on siirtää yhteystiedot puhelimesta toiseen, mikset silloin siirrä niitä vain SIM-kortille ja vaihda korttia puhelimesta toiseen - näin minä toimin, kun siirsin numerot Nokialaisestani uuteen Samsungiini.
Toinen keino välittää helposti tietoja puhelimien välillä on bluetooth - sillä siirtyvät kaikki kuvat, musiikki, jne. kohtuu nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
...mikset silloin siirrä niitä vain SIM-kortille ja vaihda korttia puhelimesta toiseen - näin minä toimin, kun siirsin numerot Nokialaisestani uuteen Samsungiini.
Toinen keino välittää helposti tietoja puhelimien välillä on bluetooth - sillä siirtyvät kaikki kuvat, musiikki, jne. kohtuu nopeasti.

No tämä on se köyhän miehen ratkaisu, jolla joutui lähtemään tähän päivään kun ei malttanut jättää uutta puhelinta kotiinkaan. Siinä vaan siirtyy vain yksi numero per henkilö, joka hankaloittaa käyttöä aika tavalla. Bluetooth siirtää kyllä musiikkia ja kuvia, mutta yhteystiedot eivät taida olla yhteensopivia. Tosin en kyllä kokeillutkaan, koska pidin idioottivarmana, ettei onnistu noin.

Joten yhteystiedot on edelleen Nokiassa. Apuja saa tyhmälle antaa, kiitos!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No tämä on se köyhän miehen ratkaisu, j...

Joten yhteystiedot on edelleen Nokiassa. Apuja saa tyhmälle antaa, kiitos!

Joo - tätä arvelinkin eli toivottavasti viisaammat jatkavat neuvomistasi.

PS. Saat käyttöösi Samsungin kaikki yhteystiedoille varatut ominaisuudet vasta, kun olet tallentanut ne puhelimen muistiin - tiesit toki varmaan tämänkin, mutta joka minulle hieman tuotti aikoinaan ongelmia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
...jonkin matkaa jaksoin tämän illan nelituntisen puhelinjumpan aikana lukea näitä viestiketjuja taaksepäin, mutta en löytänyt apua. Tai melkein, mutta en ihan.

Yhteystietojen siirto pitäisi onnistua siis Outlookin tai Gmailin avulla. Ok, asensin Outlookin ja löydän kyllä sieltä komennot "Vie matkaviestimeen". Samoin löydän Gmailista nuo tuo ja vie -komennot, mutta ei mulla Gmailissa ihmisten puhelinnumeroita ole. Jotenkin pitäisi siis saada Nokiasta numerot Gmailiin tai Outlookiin, jotta voisin viedä ne Samsungiin.

Itse kyllästyin pelleilemään sen Nokian kanssa ja tallensin vain kaikki oleelliset yhteystiedot tietokoneella Gmailin osoitekirjaan josta kaikki synkronoituu nyt tuohon puhelimeen ja tulevaisuudessakin androidpuhelimiini.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olen ajatellut siirtymistä Windows Phone -maailmaan ja koska olen ollut helvetin tyytyväinen HTC Desire HD -puhelimeeni, kiinnostaisi eniten pysyä samassa merkissä. Onko jatkoaikalaisilla kenelläkään kokemusta HTC Titan -mallista? Kyseisestä mallistahan löytyy tuo Mango -versio Windowsin käyttöliittymästä.

Helvetin iso näyttö on ainakin ja koko muutenkin aika kookas, mutta tuolla nyt ei ole juurikaan itselleni väliä. Pääasiassa kiinnostaa miten itse puhelin pelittää?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Olen ajatellut siirtymistä Windows Phone -maailmaan ja koska olen ollut helvetin tyytyväinen HTC Desire HD -puhelimeeni, kiinnostaisi eniten pysyä samassa merkissä. Onko jatkoaikalaisilla kenelläkään kokemusta HTC Titan -mallista? Kyseisestä mallistahan löytyy tuo Mango -versio Windowsin käyttöliittymästä.

Helvetin iso näyttö on ainakin ja koko muutenkin aika kookas, mutta tuolla nyt ei ole juurikaan itselleni väliä. Pääasiassa kiinnostaa miten itse puhelin pelittää?

Kokeilin tuota kaverillani ja ainakin minut se vakuutti. Koko on tietysti aika iso, mutta itse ainakin pystyisin sen kanssa elämään ja sullahan on Desire HD joka myöskin on aika kookas. Jos käytät paljon ladattuja softia ja tykkäät leikkiä niiden kanssa, niin Mangon tarjonta siinä suhteessa on heikompaa, mutta käyttöliittymä muuten on mielestäni paljon androidia edellä. WP-luureille tulee kyllä vielä paljon ladattavia softia ja tarjonta paranee huomattavasti. Itse puhelin toimi loogisesti ja sulavasti.
 

J.Petke

Jäsen
Olen ajatellut siirtymistä Windows Phone -maailmaan ja koska olen ollut helvetin tyytyväinen HTC Desire HD -puhelimeeni, kiinnostaisi eniten pysyä samassa merkissä. Onko jatkoaikalaisilla kenelläkään kokemusta HTC Titan -mallista? Kyseisestä mallistahan löytyy tuo Mango -versio Windowsin käyttöliittymästä.

Minä en henk koht siirtyisi vielä wp:hen. Kaikesta huolimatta tuo järjestelmä on vielä aika lähtökuopissa. Sovelluksia vähän ja pieniä oleellisuuksia puuttuu vielä käyttiksestäkin. Odottaisin vielä seuraavan ison päivityksen ja katsoisin tilannetta vielä uudestaan.

Mutta onneksi kaikkien muiden ei tarvitse tehdä niin kuin minä teen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Löytyykö keneltäkään käyttäjäkokemuksia HTC:n Cha Cha -luurista? Pitäisi nyt siirtyä androidmaailmaan ja mieluiten saisi olla qwerty-luuri.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minä en henk koht siirtyisi vielä wp:hen. Kaikesta huolimatta tuo järjestelmä on vielä aika lähtökuopissa. Sovelluksia vähän ja pieniä oleellisuuksia puuttuu vielä käyttiksestäkin. Odottaisin vielä seuraavan ison päivityksen ja katsoisin tilannetta vielä uudestaan.

Mutta onneksi kaikkien muiden ei tarvitse tehdä niin kuin minä teen.
Sovellusten suhteen kannattaa tehdä niin, että miettii mitä sovelluksia sitä nyt oikeasti tarvitsee, selvittää onko ne alustalla tarjolla ja sen jälkeen vertailee mahdolliset sovellusten saatavuuserot huomioiden rautaa ja käyttöjärjestelmää.

Se, jos sovelluskaupassa A on tuhat taskulamppusovellusta ja kaksituhatta pierusovellusta ja sovelluskaupassa B niitä on vain yksi ja kaksi tuskin tekee merkittävää eroa laitteiden välille.
 

J.Petke

Jäsen
Se, jos sovelluskaupassa A on tuhat taskulamppusovellusta ja kaksituhatta pierusovellusta ja sovelluskaupassa B niitä on vain yksi ja kaksi tuskin tekee merkittävää eroa laitteiden välille.

Minä taas olen havainnut, että juuri Windowsin ja Symbianin kaupoissa ei oikeasti ole juuri mitään mikä saisi ihmiset pitämään innostusta yllä esim. puoli vuotta oston jälkeen. Symbianilla 80% sovelluksista on aika kökköjä ja Windowsilla taas puuttuu kaikki ns. mielenkiintoinen. En puhu roskasovelluksista vaan esim. kunnollisesta tulosseurantapalvelusta jalkapallolle. Se on totta, että oleelliset ohjelmat löytyvät mutta ne mitkä tekevät kaupasta mielenkiintoisen ja sellaisen missä kuluttaa rahaa, puuttuvat.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Miksi et synkkaa Ovi Suitesta suoraan Outlookiin?

Ohjeet täällä

Kiitoksia näistä ohjeista. Nyt ne ovat sentään tallessa Outlookissa, mutta en minä niitä näköjään Samsungiin saa siirrettyä, varsinkin kun tuo pinna on näissä asioissa ihan liian lyhyt kokeilemaan..

Eli ei onnistu ei. Outlookissa on tuollainen "Lähetä Bluetooth-laitteeseen" toiminto, mutta ei se tee mitään vaikka Bluetooth-yhteys on kunnnossa molemmissa laitteissa ja näkevät toisensa. Mitähän sitten kokeilisi?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En puhu roskasovelluksista vaan esim. kunnollisesta tulosseurantapalvelusta jalkapallolle.
Tuosta tuli mieleen juuri N9:n ero esimerkiksi iphoneen. Erilaisten seurantasovellusten tarve on hyvin vähäinen kun laittaa vain oikeat kanavat seurattavaksi twitteriin ja RSS:stä. Kaikki tulevat nätisti tapahtumaruudulle. Käyttö poikkeaa massasta varsin tuoreella tavalla.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin päätin tuossa reilu viikko sitten siirtyä nykyaikaan tilaamalla iPhone 4S:n. Viimeiset kolme-neljä vuotta onkin tullut mentyä aika vanhoilla puhelimilla, kun jossain vaiheessa rupesi tympimään tuo teknologian aallonharjalta toiselle hyppiminen. Nyt kuitenkin oli korkea aika hypätä takaisin mukaan leikkiin, kun kaikki ominaisuudet ovat kuitenkin kehittyneet niin rutkasti tässä ajassa. Monet tärkeät toiminnotkin alkavat olla niin vahvasti internetissä, jotta taskussa olisi useimmiten hyvä olla laite, jolla yhteydet pelaa kätevästi joka suuntaan.

Olen oikeastaan hyvin onnellinen, etten ostanut uutta puhelinta joskus kolmisen vuotta sitten. Olen miettinyt, että olisikohan minustakin tullut yhtä sekopäinen kuin monista muista matkapuhelinten omistajista. Kaikkialla on jatkuvasti joitakin Nokia vs Apple vääntöjä, joissa tapellaan loppujen lopuksi ihan naurettavan pienistä asioista. Mitä väliä sillä muutenkaan on minkä merkkinen luuri sieltä taskun pohjalta löytyy. Pääasia kun on itse tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin.
No tuntuuhan tuolla monille olevan väliä. Itsekin ilmoitin muutamalle kaverille tilanneeni uuden puhelimen ja vastaukset olivat luokkaa "Jaa, päätit sitten ruveta Apple-homoksi" ja "Mikset ostanut puhelinta xxx, kun se on paljon parempi". Kerrassaan hämmästyttävää.

Hämmästyin kyllä myös vähän siitä, miten hankalaa tuo puhelimen saaminen loppupeleissä onkaan. Laitoin Soneralle tilauksen tuossa reilu viikko sitten, mutta puhelimen toimitusajasta ei ole vielä mitään tietoa. Harmikseni tuli jo maksettuakin tuo tilaus, joten muualta on aika turha lähteä metsästämään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on iPhone 3GS ja tänään katsastelin uusia älyluureja paikallisessa Gigantissa. Käteen sopi erittäin hyvin Samsung Galaxy S II. Iso näyttö ja ohut/kevyt tuntuma viehätti.

Ei taitaisi olla huono hankinta laisinkaan...?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole huono, varsinkin jos hiukan perehdyt luuriin ja muokkaat omanlaiseksesi. Tosin jos sulla on Saunalahden liittymä, en suosittele, ellet halua kaynnistää vähintään kerran päivässa luuria uudelleen. Muutoin oikein tykki luuri.

Itse jos olisin vaihtamassa puhelinta nyt, en miettisi hetkeäkään vaihtoehtoja N9:lle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itse jos olisin vaihtamassa puhelinta nyt, en miettisi hetkeäkään vaihtoehtoja N9:lle.

Tuotakin hiplasin ja sopi hyvin käteen. Mikä tuosta N9 luurista tekee paremman kuin Galaxy s kakkosesta...?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sampalle on enemmän sovelluksia, mutta koska en niitä erityisen paljon tunnu käyttävän, pitäisin uutta käyttistä ja varsinkin Nokian navigaattoria kiinnostavampana. Lisäksi N9:ssä on mulle uusi luuri, eli enemmän vau kuin Galaxy 2.

SG2 on kyllä oikein hyvä luuri, joten jos siihen päädyt, niin tuskin tulet pettymään. No, akku ei ole erikoinen. Mutta kun mulla tuo jo on, haluaisin toki mieluummin N9:n.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sampalle on enemmän sovelluksia, mutta koska en niitä erityisen paljon tunnu käyttävän, pitäisin uutta käyttistä ja varsinkin Nokian navigaattoria kiinnostavampana.

Jokunen aika sitten taisi olla tutkimus tai julkaisu, että noin 100 eri sovellusta käsittää 90% koko maailman sovellusmyynnistä ja 1000 sovellusta kattaa 95% latauksista. Mut onhan se hieno tietää, että on tuhansia appseja tarjolla.

Omasta E52:sta loppuu takuu näinä päivinä. Jotenkin salaa toivon, että se hajoaisi nyt käsiin, niin voisi hyvillä omallatunnolla vaihtaa 2010-luvulle (N9:iin). Harmi vaan, että se levisi jo kesällä ja sai uuden näytön ja sisuskalut.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokunen aika sitten taisi olla tutkimus tai julkaisu, että noin 100 eri sovellusta käsittää 90% koko maailman sovellusmyynnistä ja 1000 sovellusta kattaa 95% latauksista. Mut onhan se hieno tietää, että on tuhansia appseja tarjolla.

On myös todennäköisempää löytää se haluamansa noiden tuhansien joukosta.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mulla on iPhone 3GS ja tänään katsastelin uusia älyluureja paikallisessa Gigantissa. Käteen sopi erittäin hyvin Samsung Galaxy S II. Iso näyttö ja ohut/kevyt tuntuma viehätti.

Ei taitaisi olla huono hankinta laisinkaan...?

Olen tykännyt näin viikon omistuksen ajan kovastikin!

Itse kuulin tuosta Saunalahti - Samsung Galaxy SII -epäsopivuudesta vähän liian myöhään, luin siis täältä. Itsellä on nyt molemmat, mutta ei ole vielä toistaiseksi aiheuttanut mitään ongelmia. En ole buutannut kertaakaan puhelinta ekan viikon aikana, joten joskohan ongelma olisi jo korjattu?

Puhelin itsessään on ohut, kevyt ja näytöltään ihan mahtava. Muutamia juttuja on entisenä Nokia-käyttäjänä vielä selvittämättä (manuaalia ei oikein ole jaksanut lukea), jotka varmasti helpottaisivat käyttöä kun tajuaisi miten homma on tarkoitettu toimivan. Lisäksi se numeroiden siirto Nokiasta oli ihan hanurista. Akku on varsin huono ja lisäksi latautuu hitaasti. Käytännössä latausjohtoa saa kannella aina kotoa poistuttaessa mukana. Mutta tuossa on kaikki negatiiviset asiat, mitä olen löytänyt. Esimerkiksi tuo teksti-tv -sovellus, jonka sai Nokiallekin, toimii ihan käsittämättömän hyvin Nokiaan verrattuna. Piti ihan testata samalla langattomalla verkolla vierekkäin ja ihan käsittämätön ero.

Mutta suosittelen. En ole itse nero näiden älypuhelinten kanssa, mutta tässä tapauksessa tämä älypuhelin taitaa jopa helpottaa pienen ihmisen elämää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelin itsessään on ohut, kevyt ja näytöltään ihan mahtava. Muutamia juttuja on entisenä Nokia-käyttäjänä vielä selvittämättä (manuaalia ei oikein ole jaksanut lukea), jotka varmasti helpottaisivat käyttöä kun tajuaisi miten homma on tarkoitettu toimivan. Lisäksi se numeroiden siirto Nokiasta oli ihan hanurista. Akku on varsin huono ja lisäksi latautuu hitaasti. Käytännössä latausjohtoa saa kannella aina kotoa poistuttaessa mukana.

Ite siirsin numerot suoraan muistikortilta. Ei ongelmia.

Akunkestoa pidentää JuiceDefender Plus. Tuo taitaa jonkun euron-puolitoista maksaa, mutta on ehdottomasti yksi Androidin "must"-hankinnoista.
Säästää oikeasti akkua eikä sotke puhelinta kuten mm. eräät task killerit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös