TV-sarjaketju

  • 2 181 225
  • 9 688

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Odottaako kukaan muu antaumuksella Dexterin huomista 7. kauden finaalijaksoa? Todella mielenkiintoista nähdä, millaiset lähtökohdat luodaan viimeiseksi jäävälle 8. tuotantokaudelle.

Dexter on pikku hiljaa ruvennut lipsumaan ainaisen protagonistin pallilta aikamoiseksi pahikseksi. Parasta olisi, jos Dex pääsisi pakenemaan season finalessa ja Deb saisi pitää pomon paikkansa. Sitten viimeinen season voisi alkaa vuosien päästä, jolloin Bay Harbor Butcher (tai copycat) palaa Miamiin tappamaan rikollisia. Todella hienoa muuten, että koko seasonin ajan Dexter on ajanut itseään enemmän ja enemmän nurkkaan. Ei siis enää mikään supersankari.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Odottaako kukaan muu antaumuksella Dexterin huomista 7. kauden finaalijaksoa? Todella mielenkiintoista nähdä, millaiset lähtökohdat luodaan viimeiseksi jäävälle 8. tuotantokaudelle.

Huh, olipahan hurja tuotantokausi, ehkä parin vaisumman kauden jälkeen. Todella, todella jännää menoa!

En jaksaisi odottaa, miten Dexille käy!
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Erittäin hyvä sarja, suosittelen ehdottomasti jatkamaan katsomista. Huumoria, yllättävän näkyvääkin seksiä sekä raakaa väkivaltaa, yliluonnollisia asioita. Aika toimiva paketti.

Erinomaiset näyttelijät mainioine brittimurteineen :)

Kokonaisuutena ei voi oikein verrata mihinkään muuhun sarjaan, jonkin verran samoja elementtejä kuin Skinsissä. Outo sarja joka tapauksessa.
Tässä puhutaan siis sarjasta Misfits. Olen sitä nyt katsellut Ylen Areenalta ja sarja on ollut loistava, todella nautittavaa katseltavaa.

Nyt siirryin kolmannelle tuotantokaudelle. Näyttäisi siltä että sarjasta on jäänyt Nathania esittänyt heppu pois ja tilalle on tullut Rudy, yhdeksi viidestä sopeutumattomasta ja hänelle on annettu selkeästi samankaltaisia piirteitä kuin Nathanillakin oli. Jossakin muussa yhteydessä taikka mikäli toi Rudy olisi ollut jo alusta asti ja koko Nathan ei olisi missään vaiheessa ollut sarjassa niin Rudy varmaankin tuntuisi ihan hyvältä tyypiltä. Mutta nyt ei tunnu, koko sarjan katsominen tuntuu aika väkinäiseltä. Vähän tuntuu jopa siltä että jos ja kun Nathanista piti luopua niin olisivat jatkaneet noilla jäljellejääneillä ja eivät olisi ottaneet tuota Rudya paikkaamaan Nathanin jättämää aukkoa.

Lyhyt ennenaikainen tuomio (en ole vielä katsellut kovin paljoa season 3:sta): sarja on loistava 2 ekaa seasonia, sen jälkeen pilalla. Kaipaan Nathania takaisin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tässä puhutaan siis sarjasta Misfits. Olen sitä nyt katsellut Ylen Areenalta ja sarja on ollut loistava, todella nautittavaa katseltavaa.

Näyttäisi siltä että sarjasta on jäänyt Nathania esittänyt heppu pois ja tilalle on tullut Rudy, yhdeksi viidestä sopeutumattomasta ja hänelle on annettu selkeästi samankaltaisia piirteitä kuin Nathanillakin oli.

Lyhyt ennenaikainen tuomio (en ole vielä katsellut kovin paljoa season 3:sta): sarja on loistava 2 ekaa seasonia, sen jälkeen pilalla. Kaipaan Nathania takaisin.

Totut muutaman jakson jälkeen Rudyyn ja sen jälkeen hän on sarjan suosikkihenkilösi, trust me. Itse ajattelin ihan samoin kahden ekan jakson jälkeen kun Nathania ei näkynyt.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Totut muutaman jakson jälkeen Rudyyn ja sen jälkeen hän on sarjan suosikkihenkilösi, trust me. Itse ajattelin ihan samoin kahden ekan jakson jälkeen kun Nathania ei näkynyt.
Saapa nähdä. Alkuperäisporukasta minusta Nathan, Kelly ja Simon ovat aivan parasta A-luokkaa, Alisha ihan jees hänkin mutta ei siis samalla tasolla kuin tuo kolmikko. Curtis puolestaan koko porukan tylsin.

Paras kuitenkin totutella muutoksiin, ton mukaan Curtis on ainoa viisikosta joka jatkaa tuotantokaudelle 4:
Misfits (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ylen näyttämä 16-osainen sarja Kimmo oli muuten aivan paska.
Allekirjoitan tämän mm. sikäli, että huomioiden sarjan mainostamisen puhdasverisenä komediana, pelkästään muutama hauska Hietalahti-juttu ei oikein riittänyt klassikko-statukseen.

Mielestäni ko. sarjan tyhjyyden yössä syttyi kuitenkin katoavan hetken ajaksi loistava kipinä viimeisen jakson lopussa, kun kuviin astui se päähenkilön uutta työkaveria esittänyt tummahiuksinen, hyvin kaunis neito. En nimittäin muista nähneeni koskaan missään (kotimaisessa) tv-sarjassa tai elokuvassa lähellekään yhtä aitoa ja luonnollista roolisuoritusta, jonka hän veti. Sarja nyt tietysti oli, mikä oli, mutta silti. En myöskään muistanut nähneeni asianomaista näyttelijää aiemmin missään, joten oli pakko ihan googlettaa, kuka on kyseessä. Neitokaisen nimeksi selvisi Jemina Sillanpää (Wikipedia), ja em. artikkelista ilmi, ettei hänellä olekaan mitään suunnatonta filmografista historiaa. Tavallaan kummalliseksi homma muuttui kuitenkin, kun muistin artikkelin perusteella, että olen sittenkin nähnyt Sillanpään aiemmin: laulajana marraskuussa julkaistussa musiikkivideossa.

Harvinaisen hieno ja luonnolliselta vaikuttava taiteilija - arvostan!
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tossa Seinää vasten tv-sarjan jaksossa näyttäisi olevan Misfits-sarjan Nathan, josta tässä oli aiemmin puhetta:
Seinää vasten (16): 23.12.2012 21.55 | Tv | Areena | yle.fi

En ole seurannut tuota sarjaa ja käsittääkseni "Nathan" (kai sen roolinimi on tossa joku muu) esiintyy vain tuossa yksittäisessä jaksossa, sarjan kuvauksessa sanotaan näin:
Kussakin tarinassa päähenkilö astelee tutkintasellistä oikeussaliin kuulemaan valamiehistön päätöksen ja tuomarin langettaman tuomion teosta, johon hän on ehkä syyllistynyt, on ehkä syytön, tai kenties jotain siltä väliltä.

Ainakin tuon yhden jakson voisin katsoa (kai noita voi katsella irrallisina jaksoina, Misfitsiä ei oikein voi), mun kaltaisen Nathan fanin voi olla mielenkiintoista nähdä hänet jossakin toisentyyppisessä jutussa Misfitsin lisäksi.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Homeland "Isänmaan puolesta" alkaa vihdoin Suomessakin, 6.1.2013 klo 22.35 maikkarilla, ennakkomainonta oli kyllä aika surkeata MTV3:lla, edes kunnollista traileria en nähnyt missään vain jonkinlaisen lyhennetyn version varsinaisesta trailerista, jotenkin tuntuu että jenkkilässä osataan tuo ennakkohypetys paremmin kuin tällä, yleensäkin kun katsoo Homelandin wikipediasivulla sarjan alkamisaikoja eri maissa ei voi kuin ihmetellä miten myöhään Homeland tulee Suomeen, esimerkiksi Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa toinen kausi alkoi jo lokakuussa ja jopa Afganistanissa sarja näyttää alkaneen huhtikuussa, Ruotsissa SVT on muuten jo uusinut ensimmäisen kauden ainakin kerran.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Täälläpäin on nyt aloitettu katsomaan ensimmäistä kertaa kaksnelosta DVD:ltä. 12 jaksoa ensimmäisestä kaudesta mennyt ja ihan hyvää jännitystä on sarja tarjonnut. Välillä jää niin herkulliseen kohtaan, että on tarvinnut katsoa useampi jakso putkeen.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Täälläpäin on nyt aloitettu katsomaan ensimmäistä kertaa kaksnelosta DVD:ltä. 12 jaksoa ensimmäisestä kaudesta mennyt ja ihan hyvää jännitystä on sarja tarjonnut. Välillä jää niin herkulliseen kohtaan, että on tarvinnut katsoa useampi jakso putkeen.
Voin vakuuttaa että säilyykin jännitävänä. Kaikki eivät 24:sta pidä, minä pidän ja tässä sarjassa taso ei laske uudemmissakaan tuotantokausissa. 24:ssa tuotantokausia on kahdeksan, lisäksi Season 7:ää edelsi elokuva joka johdatteli itse tuotantokauteen. 24:ssa taso jopa paranee, tulee uusia mielenkiintoisia näyttelijöitä kuten esim Mary Lynn Rajskub jonka roolihahmo 24:ssa on nimeltään Chloe O'Brian, yhden mainitakseni.

Kiitos nimimerkille Balrog Homeland-maininnasta, ilman sitä koko sarjan pyörähtäminen käyntiin Suomessa olisi multa varmaan jäänyt huomaamatta. Samankaltainen ilmiö pätee melkein kaikkiin TV-sarjoihin joita täällä aletaan esittää, hyvin matalalla profiililla ilman ennakkohypetystä. Usein huomaakin että joku mielenkiintoisen oloinen sarja on jo meneillään mutta alku on tullut missattua ja sarja menetetty.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Homeland "Isänmaan puolesta" alkaa vihdoin Suomessakin, 6.1.2013 klo 22.35 maikkarilla, ennakkomainonta oli kyllä aika surkeata MTV3:lla, edes kunnollista traileria en nähnyt missään vain jonkinlaisen lyhennetyn version varsinaisesta trailerista, jotenkin tuntuu että jenkkilässä osataan tuo ennakkohypetys paremmin kuin tällä, yleensäkin kun katsoo Homelandin wikipediasivulla sarjan alkamisaikoja eri maissa ei voi kuin ihmetellä miten myöhään Homeland tulee Suomeen, esimerkiksi Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa toinen kausi alkoi jo lokakuussa ja jopa Afganistanissa sarja näyttää alkaneen huhtikuussa, Ruotsissa SVT on muuten jo uusinut ensimmäisen kauden ainakin kerran.
Samaa olen ihmetellyt.

Homelandia voin kyllä suositella lämpimästi kaikille, ketkä tykkäävät hyvästä tv-viihteestä. Painii laadun puolesta samassa kastissa mm. Breaking Badin kanssa. Toisin sanoen on kaikin puolin aivan mieletön sarja.

Nimimerkillä kolmatta tuotantokautta odotellen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pirunpellossa noin puolet hahmoista ovat jatkuvasti ihan saatanan vihaisia.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Totut muutaman jakson jälkeen Rudyyn ja sen jälkeen hän on sarjan suosikkihenkilösi, trust me. Itse ajattelin ihan samoin kahden ekan jakson jälkeen kun Nathania ei näkynyt.

Tässä neljän päivän sisällä olen katsonut nyt kaikki tähän mennessä tulleet jaksot, kun jään niin helposti koukkuun hyviin sarjoihin. Loistava sarja ja onneksi luen tätä ketjua niin sain tietää tästä. Mutta kyllä itsellä ainakin vieläkin Nathania on ikävä omalla hauskalla kusipäisyydellään. Rudy kyllä paikkaa ihan kiitettävästi, ei siinä mitään. Onko muuten tietoa miksi Nathan lähti pois sarjasta?
 

ace

Jäsen
Samaa olen ihmetellyt.

Homelandia voin kyllä suositella lämpimästi kaikille, ketkä tykkäävät hyvästä tv-viihteestä. Painii laadun puolesta samassa kastissa mm. Breaking Badin kanssa. Toisin sanoen on kaikin puolin aivan mieletön sarja.

Nimimerkillä kolmatta tuotantokautta odotellen.

Heh, kumpaakin mainitsemaasi sarjaa katsoin 3 jaksoa ja sitten oli pakko lopettaa. Ei vaan päässyt sisään kumpaankaan, molemmat tuntuivat liian pitkäveteisiltä.

Minulla on Dexterin viimeinen jakso katsomatta, Sons of Anarchya kaksi jaksoa, sekä American Horrorstories:n, sekä Walking Deadin uusimmat kaudet katsomatta kokonaan. Game of Thronesia ja Spartacusta odotellessa ehtisi noiden lisäksi ehkä vielä jonkun aloittaa ja olenkin tuota Misfitsiä ajatellut. Onko minkälaisia kokemuksia siitä muilla?

E: joopa, olisi kannattanut lukea samaa sivua vähän tarkemmin.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Voihan perseensuti, ei malttanut enää vaan töistä tullessani katsoin äsken 2 vikaa jaksoa Sons Of Anarchyn 5. tuotantokaudesta. Aloitin sarjan katsomisen noin 1½ kuukautta sitten aivan alusta. Koukkuun jäin heti ja 3 ekaa kautta menikin 5 päivässä... Tämän jälkeen päätin hiljentää tahtia että herkku ei loppuisi heti. Nyt tuli tämä surun aamu, ei tässä malttaisi millään odottaa seuraavan kauden alkua. Huikea sarja, suosittelen lämmöllä vaikka ajatus moottoripyöräkerhosta kertovasta sarjasta ensimmäisenä vieraannuttaisi. Henkilöt ovat todella tehneet tästä huikean sarjan. Uskaltaisin sanoa, että paras sarja ehkä ikinä mitä olen katsonut. Toki tämä huuma voi sotkea myös ajatukseni.

Muita sarjoja en tällä hetkellä seuraakaan. Ennen SoA:a en noin 2 vuoteen seurannut oikein mitään sarjaa, nyt tuli taas tyhjä olo eikä kiinnosta oikein mikään. Kaverit suositteli SoA:aa, onneksi kokeilin. Samalla suosittelivat Dexteriä. Ei uskalla vielä aloittaa, koska jos koukuttaa niin muuta elämää ei varmaan sitten taas hetkeen ole. Ehkäpä ensi vuoden puolella aloitan, kun on aikaa.

Onneksi SoA herkku jatkuu ensi vuonna ilmeisesti jossain vaiheessa. Dexterin lupaan korkata ensi vuonna, tammikuussa. Olisiko kellään heittää jotain muuta sarjaa mitä kannattaisi kokeilla? Olen huono seuraamaan ellei sarja todella koukuta. Mainittakoon että edelliset sarjat, jotka olen katsonut samalla kiinnostuksella kuin SoA:a ovat Prison Break ja 24. Tästä nyt siis voi jotain päätellä siitä, millaiset sarjat minut voisi koukuttaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olisiko kellään heittää jotain muuta sarjaa mitä kannattaisi kokeilla? Olen huono seuraamaan ellei sarja todella koukuta. Mainittakoon että edelliset sarjat, jotka olen katsonut samalla kiinnostuksella kuin SoA:a ovat Prison Break ja 24. Tästä nyt siis voi jotain päätellä siitä, millaiset sarjat minut voisi koukuttaa.
Breaking Bad, Lost, Homeland, The Walking Dead, Justified... varauksella Chuck, Burn Notice. Eiköhän noista joku ainakin kelpaa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tässä neljän päivän sisällä olen katsonut nyt kaikki tähän mennessä tulleet jaksot, kun jään niin helposti koukkuun hyviin sarjoihin. Loistava sarja ja onneksi luen tätä ketjua niin sain tietää tästä. Mutta kyllä itsellä ainakin vieläkin Nathania on ikävä omalla hauskalla kusipäisyydellään. Rudy kyllä paikkaa ihan kiitettävästi, ei siinä mitään. Onko muuten tietoa miksi Nathan lähti pois sarjasta?

Tossa on jotakin tietoa, minä ymmärrän niin että olisi näyttelijän oma valinta eikä "potkut sarjasta"
Can Misfits survive without Nathan? | Television radio | guardian.co.uk

Artikkelin kirjoittajan 13-vuotiaat siskontytöt seuraa sarjaa innolla. Jos mulla olisi tuon ikäisiä lapsia, en antaisi katsoa Misfitsiä.
 
Vähän aikaa tuli kelailtua, että minkäköhän sarjan ottaisi käsittelyyn, kun Breaking Bad, American Horror Story (joulutauko?), Game of Thrones ja Sons of Anarchy on tauolla ja päätöksestä tulikin lähinnä kolmen kauppa.. Sopranos, Dexter vai True Blood? No aloitin jälkimmäisestä ja nyt on tullut tätä HBO:n vamppyyri-sarjaa katsottua viisi jaksoa ja olen aivan koukussa. Eilen tuli yömyöhään katseltua noita jaksoja, eikä millään meinannut malttaa lopettaa.

Sarja yhdistää alun perusteella hienosti fantasiaa, draamaa, komediaa ja trilleriä. Kauhukin voisi olla yksi genre, mutta mielestäni kauhu-elementtejä sarjassa ei ainakaan vielä ole ollut. Ehdoton suosikkihahmoni on umpihomo musta mörökölli Lafayette. Tuli naurettua vedet silmissä, kun ensimmäisen kauden alussa Tara tykitti kaveria trolleilla ja mies löi niitä pikkupesarilla takaisin. Huikea hahmo.

Suosittelen ehdottomasti katsomaan, jos olet noita yllämainittuja sarjoja seuraillut. Puree varmasti.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
-TNT:n Leverage lopetetaan viidennen kauden jälkeen, sarja on ollut lähellä lopetusta jo monena aiempanakin vuotena mutta saanut viime hetkellä jatkoa.

-Kurt Sutter kritisoi AMC:ta twitterissä The Walking Deadin showrunnerin Glen Mazzaran lähdön takia: “AMC, WTF? Common knowledge that AMC cut Breaking Bad shorter than it should have been. Now you have creative differences w/ biggest hit’s savior? With FX, Showtime, HBO, Starz, Cinemax, A&E, TNT and others to sell to, it’s a real question now why good show runners should sell to AMC?”

-Monen Downtown Abbeyn katsojan pahin pelko on käynyt toteen nimittäin
Matthew Crawley eli Dan Stevens
ei jatka sarjassa neljännellä kaudella.

-FX ilmeisesti hehkuttaa American Horror Storyn katsojien keski-ikää joka oli toisella kaudella 33 vuotta joka on kuulemma kunnioitettava lukema draamasarjalle, NBC:n Revolutionin katsojien keski-ikä on 45,6 vuotta, 18-34 vuotiaiden ikäryhmä on näköjään jenkkilässä kaikkein tavoitelluin ikäryhmä tv-sarjojen mainostajien keskuudessa.

-Us Weeklyn mukaan Britney Spears saisi kenkää The X-Factorista: http://www.usmagazine.com/entertainment/news/britney-spears-will-get-the-boot-from-x-factor-20122712
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tarkoitus olisi viikonlopun aikana katsoa HBO:n Girls:n eka kausi, kun näytti CMore Playn kautta löytyvän.

Pari jaksoa takana ja onhan tuo ihan hauskaa katsottavaa. Len Dunham alkaa omata aika vahvaa recordia noin 26-vuotiaaksi
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suomi on ruotsalainen alkaa 13.1. Yle1:llä. Käsittelee Suomen ruotsalaista menneisyyttä, yhteisiä kulttuuripiirteitä yms. juttuja.

Toinen, minua vielä edellistä enemmän kiinnostava, on puhtaasti historiadokkarisarja Kuninkaittemme jäljillä. Siinä käydään lävitse Suomen ja Ruotsin yhteinen taival. Yle Teema 11.1. alkaen. Molemmat em. sarjat ovat suomalaista tuotantoa.

Ja sitten viihteellisempää menoa: Yle aloittaa 16.3. Strike back -nimisen sarjan. Onkohan tuo jollekulle tuttu? Vaikutti mielenkiintoiselta ja HBO:n/brittien kamaa, joten ei kai se läpeensa huono ole?

The Wire alkaa alusta 6.1. myöhäisillassa ja Game of Thronesin kakkoskausi 7.2. Menin tyhmyyksissäni hävittämään The Wiren boksit, joten aloitanpa vuosien jälkeen sarjan seuraamisen.

Niin, ja viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä - Suomensukuiset 30 päivässä alkaa Teemalla 2.1. klo 21. Eka jakso on ennakkona Areenassa ja sieltä löytyy myös aiemmat Venäjän halki 30 päivässä sekä Silkkitie 30 päivässä. Mainioita sarjoja ja mielenkiintoisia kurkistuksia ei niin seksikkäisiin matkakohteisiin. Aiemmat sarjat ovat nähtävissä Areenassa viikon verran. Onko muita faneja?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Onko muita faneja?

toki.. aivan loistavia matkaohjelmia on Villen molemmat sarjat olleet.. kovasti odotellaan tätä kolmatta, jossa lisämausteena on tosiaan suomensukuset kansat.

Haapasalon venäjätuntemus on laajaa ja mukavanolosta jutustelua mies harrastaa.

mii laik
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja sitten viihteellisempää menoa: Yle aloittaa 16.3. Strike back -nimisen sarjan. Onkohan tuo jollekulle tuttu? Vaikutti mielenkiintoiselta ja HBO:n/brittien kamaa, joten ei kai se läpeensa huono ole?

Ihan hyvin tehtyä ja katsottavaa actionviihdettä minusta, jotenkin kyllä minulla kiinnostus sarjaan väheni toisella kaudella ja kolmas on ainakin toistaiseksi vielä katsomattakin.

Rupesin itse tässä katsomaan Netflixista Prime Suspectia, vaikka perusasetelma onkin sama niin onhan tämä parin jakson perusteella aika erilainen kuin tuore jo lopetettu jenkkiversio.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Niin, ja viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä - Suomensukuiset 30 päivässä alkaa Teemalla 2.1. klo 21. Eka jakso on ennakkona Areenassa ja sieltä löytyy myös aiemmat Venäjän halki 30 päivässä sekä Silkkitie 30 päivässä. Mainioita sarjoja ja mielenkiintoisia kurkistuksia ei niin seksikkäisiin matkakohteisiin. Aiemmat sarjat ovat nähtävissä Areenassa viikon verran. Onko muita faneja?

En ollut fani ennen tätä päivää. Olin katsellut joitain jaksoja Villen "Venäjän halki 30 päivässä"-sarjasta, ja tykkäsin kyllä. Tänään sitten tuli Teemalta "Silkkitie 30 päivässä", jonka 10 jaksoa katsoin kokonaan ja jumalauta että oli hieno kokemus.

Ville Haapasalo, olet upea ihminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös