Lämärin kovuus?

  • 22 400
  • 40

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, onkos tullut lämättyä tutkaan lätkässä tai salinbandyssa?

Meikäläinen on kerran lämännyt tutkaan salibandyssa sellaset viisi vuotta sitten. Silloin pamahti tutkaan 127 km/tunnissa, nykyään varmaan menee sellaset 140 vähintään.

Lätkässä en ole tutkaan laukonut, mutta olisi ihan mukavaa tietää kuinka lujaa se kiekko saa kyytiä. Veikkaisin, että 125, eli Pekka Laksolat tutkaan tärähtäisivät.....

Mites muut?
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Parikertaa olen tutkaan salibandypalloa räväyttäny ja paras noteeraus on parin kolmen vuoden takainen 141 km/h. Mutta tuo laukaus lähti kyllä niin hyvin kuin meikäläisen veto voi lähteä, joten arkipäivää tuommoiset vedot eivät minulla ole.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Ei se lämäri...

Muutaman kerran olen tuollaiseen tutkaan ampunut...
Jos salibandysta puhutaan, niin lämäri ennätys taitaa olla 100km/h. Mutta mikä tästä hauskan tekee on se, että ranteilla olen ampunut muistaakseni 115km/h, jollen väärin muista. Kuitenkin kovempaa ranteilla, kuin lämärillä.

Kiekkoa en ole ikinä tutkaan ampunut. Luulisinpa, että sellainen 50km/h voisi olla hyvä tulos :D
 

Rocco

Jäsen
Jääkiekossa ammuin kerran tutkaan, maila oli ainakin 15 senttiä pidempi mitä olen itse tottunut käyttämään ja veto olikin samankaltainen kuin odottaa voisi, taisi jotakin 90km/h lähteä kaikki kolme totaalista suutaria. Kerran lämärissä mailan lapa osui alustana olleen pleksin etureunaan n. metri ennen kiekkoa... Hoh hoh... Futispalloa olen potkaissut 99km/h, liitokiekkoa olen heittänyt 132km/h ja salibandypallo lähti 129km/h.
 

Damaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo elikkäs kiekko on lähteny levyltä pari kesää sitte jotain 120, mutta salibandypallo sai kyytiä toissa kesänä katusählyn lopputurneessa hesassa. 158 km/h!!!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
14-vuotiaana kiekko sai kyytiä 119 km / h vauhdilla.
Nykyään voisi helposti lisätä 10 km / h tuohon lukuun.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Salibandyssa sama juttu kuin acidjamilla, eli ranteella lähtee paljon kovempaa kuin lämärillä. Tutkaan en ole ampunut, mutta ero on kyllä silminnähtävä.

Lätkässä en ole tutkaan ampunut kuin kerran, viime kesänä, ja silloinkin aivan kauheassa kännissä. Veto lähti muistaakseni jotain 85 km/h, puhelin lensi huitsin nevadaan ja äijä tuskallisesti perseelleen.. Eli kyllä mä luulisin että se veto "oikeasti" muutama 10 km/h kovempaa lähtee.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
joo..

Kerran latasin lätkässä tutkaan semmoset 134km/h ja se tapahtui vielä kun oltiin kavereitten kanssa rakkaassa naapurimaassamme eli Ruotsissa toissa syksynä. Siellä oli semmonen NHL Challenge kiertue ja siellä piti lämätä sellaseen pumppulinnaan mihin oli laitettu maali. No lämäsin siinä sitte pari kiekkoa sisään, mutta yksi kiekko meni vähän ohi ja se osui siihen pommpulinna osaan, ja yht'äkkiä alkoi kuulua sellanen suhina jostain ni perkele koko pomppulinna puhkes kasaan. Olin vielä hiukkasen tuubassa, niin aloin siinä tuuletella jotain, ja kyllä hurrit seuras huvittuneena meidän touhuja ku muutkin kaverit yhtyivät tuuletteluun. :) että semmosta tällä kertaa. (ja tarina on aivan tosi)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiekolla en ole laukonut. Tulos voisi olla jotain 60-70 km/h luokkaa, ihan oikeasti. Kaukalopallomailalla ja pallolla tulos olisi huomattavasti kovempi, muttei mikään hirmutykki kuitenkaan.

Salibandyssä tulos vaihtelee todella paljon. En ole kokeillut tutkaan koskaan, joten lukuja en ala arvailla, mutta onnistunut laukaus on kuitenkin kova. Onnistumisprosentti on kuitenkin ollut viimeaikoina suhteellisen heikko, viime sähläilyssä ainut "lämärini" lähti kyllä sellaisena suutarina, ettei pahemmasta väliä. Ja mikä paikka: suora linja vajaan kymmenen metrin päässä maalista.

Mitä mailoja muuten käytätte salibandyssä/sählyssä?
Itselläni on Fatpipen RR 250.
 

ifota

Jäsen
Sama maila kuin edellisellä. Tutkaan oon lämännyt vanhalla Chrstianilla 142 km/h. Pesäpalloa olen heittänyt joskus kauan sitten 92 km/h. Kiekkoa en ole ikinä lämännyt, mutta tuloksena olisi varmasti n.90 km/h
 

Rob Van Dam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotoisessa SM-liigassa HIFK
Vähän matkan päässä V
joo omistan Wabor 28:in ja se on ihan hyvä maila. Sillä lähti kuukausi sitten turnauksessa 129 km/h lämärillä. Lätkää en kovaa lämää olisiko ollut 92 km/h ja Squashissa 150 km/h.
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
13 -vuotiaana vedin salibandytutkaan 115 km/h ja eiköhän (toivottavasti) se ole parantunut.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Ysiluokalla tai lukion ekalla vedin vieraalla sählymailalla 130km/h tutkaan. Omalla olis menny jonkun verran kovempaa. Nykyisin reikäpallo lähtee todennäköisesti 5-10km/h hiljempaa.
 

Rocco

Jäsen
Mulla on myös tuo RR250. Tuntuu että vanhalla 95cm vartisella Canadienilla lähtisi vedot paljon kovempina.
 

tsei_tsei

Jäsen
Salibandyssä tuli mitattua jollain huonolla mailalla ja alustalla muistaakseni sellaiset 115km/h. Paremmalla alustalla ja omalla mailalla noussee vähän, mutta ei merkittävästi varmaan kuitenkaan.

Kiekolla en ole mitannut, mutta tuskin saan kiekko maaliin saakka, ja tutkalla saattaa olla vaikeuksia saada lukemaa.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Salibandymailalla 138 tasan vuosi sitten.
Jääkiekolla en ole kokeillut, mutta taitaa sekin melko hanakasti lähteä.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kiekko about 50-85 ja sählypallo tutkan mukaan 128km/h lämärillä ja 111km/h ranteella ja sähly mailana Fatpipe Wolder ja Karhu Silver
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Nyt voi tännekin tulla keulimaan, kun on tulos molemmista lajeista.

Pari vuotta takaperin lätkää tuli lämättyä kuivilla tasan 100 km/h. Luistimilla ja jäällä ei ole kokeiltu.

Lauantaina maailmanpisinsalibandyottelu-tapahtumassa pääsin testaamaan sabaa tutkaan ja neljästä vedosta vieraalla, tosin hyvällä mailalla irtosi parhaimmillaan 118 km/h.

Tekniikkaa tulee joskus kotipihalla harjoiteltua ja siitä on kyllä pitkässä juoksussa oikeesti hyötyä.
 

HokiHero

Jäsen
Fatpipen tutkaan on tullut lätkittyä varmaan satoja toistoja ja paras tulos taitaa olla 154kmh, Jääkiekkomailalla tuloksista ei ole tietoa, mutta luultavasti sekin sujuisi kun koko ikänsä on pakkina pelannut ja mailan vipuvarsi on pitkä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mutu-tuntumalla arvioin, että sählyssä saisin pallon liitämään noin 70 kilometriä tunnissa.
Lätkämailalla ja luistimet jalassa tuskin edes 40 km/h menee rikki ja nyt puhutaan siis rannevedosta. Lämäriä kokeilin joskus 17 vuotta sitten ja se ei onnistunut alkuunkaan. Kuivalla maalla voisin ehkä päästä 50 km/h, mutta se on iso ehkä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmissa satanen rikki, kiekossa todella niukasti eikä salibandyssäkään kovin kummoista tulosta verrattuna yleiseen tasoon. Tenniksessä on tullut paukutettua henkilökohtaisesti kovin luku tauluun.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
2002 lauoin Karhun järjestämässä tapahtumassa tutkaan jäykimmällä mahdollisella sabamailalla 161 km/h, silloin kävi kyllä niitä mailoja todella sääliksi.

Tämän vuoden huhtikuussa tunnin ähkimisen jälkeen parhaaksi tulokseksi jäi 169 km/h. Parannuksen uskon olevan pääasiassa mailojen kehittymisen tulos.

Aikanaan ennen armeijaa kiekolla laukoessani 122 km/h oli muistaakseni paras tulos.

Pesistä löin joskus junnuja n. 125 km/h tutkaan ja luulisin, että nykyään menisi enemmän, mutta en ole käynyt missään sitä kokeilemassa moniin vuosiin. Mieli tekisi kyllä.
 

Johnnie

Jäsen
Ainoan kerran kun olen tutkaan päässyt laukomaan, nasahti kengät jalassa levyn päältä lämärillä 109 km/h ja ranteella 112 km/h. Tämä siis ihan lätkävermeillä. Uskoisin että luistimet jalassa jäällä noihin lukemiin tulisi ainakin se 10 km/h lisää.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pesistä löin joskus junnuja n. 125 km/h tutkaan ja luulisin, että nykyään menisi enemmän, mutta en ole käynyt missään sitä kokeilemassa moniin vuosiin. Mieli tekisi kyllä.

Itse löin pesistä aikoinaan 147 km/h. Sitä kai voi ihan kohtalaisena tuloksena pitää, olisinkohan 15- tai 16-vuotias ollut silloin. Futista olen potkaissut tutkaan muistaakseni 108 km/h. Lätkän lämäriä en muista koskaan tutkaan koittaneen, mutta tokkopa se paljoa päälle sadan menisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös