Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 287 393
  • 4 078

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ja mikä on laivalla tiukinta pussikamaa jota myydään, ei ole tullut koskaan kateltua moista. Ettania ostan lösina aivan varmasti, koska muut "laivamerkit" eivät oikeen kolahda.

Pusseista tiukin on mielestäni General extra sterk, vai onko strong nykyään.. Sellainen musta kiekko. Hintakin on kohtuullinen vajaa 40e torni. Etanareissulle lähden itsekin, tosin vasta ensi viikon perjantaina. Ehdottomasti parasta löysää mitä laivalta saa. Tosin harmittaa nykyään näissä kiekoissa se, että avatessa ne näyttävät siltä että niistä on jo pari tykillistä louhittu.

Jos viitsit, voisit kirjoitella tänne minkälaista valikoimaa ja millaisilla hinnoilla Viikkari tarjoaa.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pusseista tiukin on mielestäni General extra sterk, vai onko strong nykyään...

kyllä thunder frosted extra sterkki on tujumpaa (16mg/g) suosittelen lämpimästi. 06 extra strong longissa on 20mg/g eli vissiin vahvinta.
Korjaus tuohon aiempaani viestiin kaliber torni olikin 25e.
Ite olen tyytyny offroadin portion frosteddiin, ei ole liian märkä kuin thunder mut itelle parempi ettei tärise liikaa töissä (8mg/g).
 
Viimeksi muokattu:

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
kyllä thunder frosted extra sterkki on tujumpaa (16mg/g) suosittelen lämpimästi. 06 extra strong longissa on 20mg/g eli vissiin vahvinta.
Korjaus tuohon aiempaani viestiin kaliber torni olikin 25e.
Ite olen tyytyny offroadin portion frosteddiin, ei ole liian märkä kuin thunder mut itelle parempi ettei tärise liikaa töissä (8mg/g).

Saako Thunderia laivalta? En oikein pussi-ihmisiä ole, mutta viimeiset pari viikkoa olen vetänyt juuri tätä Offroadin frostedia. Ei tee ikenille kovin hyvää, eikä muutenkaan vaikuta kovin laadukkaalta. Pussit ovat omissa kiekoissani liian kosteita ja alkavat valumaan nopeasti. Puolisentoista viikkoa pitäisi vielä kestää tällä kuralla, ennen kuin pääsen itse nuuskakaapeille mouhoamaan. It will be magic!
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Jos viitsit, voisit kirjoitella tänne minkälaista valikoimaa ja millaisilla hinnoilla Viikkari tarjoaa.
Noniin kotiuduttu on laivalta ja mukana tuliaisena 10 tornia nuuskaa

Valikoimana oli:
Ettan: pussi/puru Hinta: 32€/40,5€
General: pussi/puru Hinta: 32€/33€ extra sterk/ 40€
Göteborg: pussi/puru Hinta: 32€/35€
Grov: pussi/puru Hinta: 32€/33€
LD: pussi/puru Hinta: 29€/31€
Montecristo: puru Hinta: -
Catch: pussi Hinta: 32€
Romeo&julia: pussi Hinta: -
Camel: pussi Hinta: 32€

Muiden löössejen kun Ettanin hintaa en mene sanomaan varmaksi, mutta pussit oli kutakuinkin tuota luokkaa. Ettan ja General siksi kalliimpia, kun niistä oli myynnissä nämä +10% value packit. Romeo&julia ja Montecriston hinnat jäi huomioimatta, kun en itse niihin näppejäni laittanut.

Nuuskaa sai ostaa aivan vapaasti, itse lastasin aluksi 7tornia tiskiin ja myöhemmin vielä 3 tornia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toissapäivänä Ahvenanmaa-reissu, menomatkalla Galaxylta Ettan lös 36,30e/torni. En edes vilkuillut muita mutta eipä tuolla mikään jättivalikoima näyttänyt olevan. Paluumatkallahan ollaan kotimaan lipun alla joten ei ole myyntiä ollenkaan.

Vähän tylsiähän noi päivän risteilyt on kun tulee Stadista mutta saapahan kerralla täyteen varastot. Turun sataman parkkeeraus on kyllä järjestetty niin päin helvettiä kuin olla ja voi mutta siitä huolimatta suosittelen omalla kaaralla menoa mielummin kuin junalla. Ellei sitten ota brenkkua tietysti.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Perjantaina kävin hakemassa Haaparannasta vähän täytettä pakastimeen, joka oli päässyt jo luvattoman tyhjäksi. Kuten olettaa saattaa, nuuskan hinnat olivat taas nousseet sitten viime reissun. Röda ja Skruff xtra stark lös kustansivat 51,78€/torni. Offroadin ja thunderin lös tornit 40€/torni käteisellä maksettaessa(kortilla ja kruunuissa luonnolisesti halvempaa).

Edit. Tapatalk kusee.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Hoi jatkiksen höröhuulet.

Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =] Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Itse olen käyttänyt nuuskaa jotakuinkin reilu 9wee(??) ja perus ettanin ja generalin voittanutta ei kyllä ole vaikka välissä tulisi muuta käytettyä niin aina tulee palattua tuohon ettanin ja generalin pariin. Kokeiltua on tullut varmaan lähemmäs kahta-kolmeakymmentä eri purkkia irtona ja pussina sitten määrä onkin varmaan tupla. Kotitekoista nuuskaa en ole itse tehnyt mutta kerran töissä viereisen apteekin työntekijä kysyi kiinnostaako maistaa (tottakai!!) mutta ei kyllä niin ihmeellistä ollut että itse viitsisin alkaa väsäilemään eikä varmaan tuo kauniimpi osapuoli ainakaan tykkäisi =) Jenkkinuuskaa olen käyttänyt tasan viitisen purkkia kun ystävä nykistä toi. Merkkeinä oli skoal (2makua,kirsikka ja joku), copenhagen, kodiak ja timberwolf. Yritin jääräpäisesti tykkiä käyttää mutta siitä tullut wittuakaan joten käsin sitten pyörittelin pallot ja ylähuuleen sujahti niinkun kuuluukin. Tiukasti taisi olla ruotsalaista vahvempaa mutta koostumus niin surkea sekä saatavuus myös että enpä jäänyt kaipaamaan mutta mukava sekin oli kokeilla.
 

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Eipä siinä ole ku pikku kyliä jos ei luulajaan asti pyyhkäse (matkaa joku 120-130km muistaakseni) sehän on sitten jo vähän isompi paikka. Minun kokemuksen mukaan nuuskatukku on koko ruottin hintatasoon verrattuna halpa paikka ostaa nuuskaa.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hoi jatkiksen höröhuulet.

Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =] Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Ite en ossaa sanoa muuta kuin kolarin rajapyykillä Iicassa toisella puolella jokea myydään nuuskaa. Ei tietenkän lähelläkhään niin iso valikoima ku hapitsulla (torniosta kolariin n. 109km) ja hintataso jokseenki sama kuin hapitsulla.
Aavasaksan,pellon tahi pottumuonion rajakaupoista ei tietoa.
Hapitsulla suosittelen käymään nuuskaostoksilla.

Onko kellään muuten mtn kokemusta Jakobssonin merkistä sekä Thunderin cocomintusta? Jacobssonin Wintergreen kuulostais herkkujen herkulta. Näitä ei löydy Kolarin Icasta.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos mulla olis järkyttävä nikkis ja nuuskat totaalisen loppu, niin huutaisin apua tässä ketjussa palstan säännöistä ja mahdollisista sanktioista välittämättä.

Mutta kun ei ole, niin en huutele...

...edes yv:llä
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =]

Haaparannalta pohjoiseen on Övertorneå 64,7km päässä ja siinä varrella on ainakin ihan kivoja maisemia kun tie menee melkein Tornionjoen rantaa pitkin. Övertorneåltahan on ne Johan Harju ja Linus Omark kotoisin, että ei mikään turha "pitäjä". Siitä n. 50km pohjoiseen tulee vastaan sekä Ruotsin, että Suomen Pellot. Siellä nyt ei tosin ole mitään nähtävää.

Itään päin mentäessä taitaa olla Kalix seuraavana (n. 50km), mutta siinä matkalla ei sitten olekaan muuta kuin perus havumetsää ja jotain maaseutua. Eli jos aikaa on niin hurutelkaa ihmeessä Haaparannalta pohjoiseen, ei siinä voi edes eksyä matkalla. Luleå tuolla mainittiinki, mutta taitaa olla vähän liian kaukana?

E: Tosiaan nuuskat taitaa olla halvimmat siellä Haaparannassa eli ei sen takia kannate ajella yhtään mihinkään.
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jacobsson Wintergreen

Onko kellään muuten mtn kokemusta Jakobssonin merkistä sekä Thunderin cocomintusta? Jacobssonin Wintergreen kuulostais herkkujen herkulta. Näitä ei löydy Kolarin Icasta.

Jacobssonin Wintergreen strongia paraikaa huulessa. Maku on Thunderin vastaavaan verrattuna omaan mieleen huomattavasti parempi, sellanen mukava makeahko jälkimaku tästä Jacobssonista tulee. Ihan yhtä nopeasti kuin Thunder tämä Jacobsson ei potki, mutta tiukkaa tavaraa kuitenkin. Jos ei olisi näin paatunut pussihuuli niin sukat pyörisi kyllä jaloissa. Nikotiinia pitäisi olla ihan riittävästi, about saman verrran kai kuin Thundereissa. Ei juuri valuta, mukavan kokoinen pussi ja kaikin puolin laadukasta nuuskaa tämä Jacobsson. Oma suosikki tällä hetkellä, voin kyllä lämpimästi suositella. Haaparannasta ainakin Jacobssonin Winbtergreeniä on löytynyt, muita Jacobssonin Strong -sarjan tuotteita ei Tukussa vielä ole näkynyt...

Thunderin Cocominttiä ei löytynyt ainakaan vielä Nuuskakairan tukusta kun sinne pyhiinvaelluksen kuukausi takaperin tein, joten tämä herkku vielä kokematta.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Kiitoksia vastauksista.

Joo tosiaan riippuen vähän mihin aikaan illalla lähdemme täältä pk-seudulta ajelee nii ollaan hapiksessa jo varmaan yhdeksän jälkeen aamupäivällä joten siinä ois aikaa suuntaan jos toiseen ajella katsomaan "nähtävyyksiä" eli lähinnä maisemaa jne ja siitä sitten iltapvällä koppaa nuuskat mukaan ja illaksi oulun alapuolelle kaverin mökille illaksi saunomaan ja nukkuu yö. =)

Tänään tuli laivalta tuliaisiks ettania niin pääsee rikkomaan tämän vallinneen generalin kierteen ja kyllähän tuo ettan yleensä enemmän maistuu vaikka molemmat loistavia ovatkin. Hassua vaan ajatella kun alkoi lähes 10-vuotta sitten nuuskaa käyttämään että hinta oli silloin 19e/tolppa kun se nykyään on 39e ja laivalta siis. Haaparannasta oli tarkoitus varmaan tuliaiseksi tuoda jotain vähän vahvempia nuuskia extra starkin muodossa (general,skruff,offroad,thunder yms) ja sitten toki satsi ettania.
 

PuTi

Jäsen
Onko nuuskassa niin paljon väliä vaikka viimeinen käyttäpäivä on mennyt umpeen muutama kuukausi takaperin. Tuote kuitenkin on säilytetty viileässä, ja löysän koostumus on mitä mainioin. Aiona ongelma vaan on ettei siitä oikein saa mitään irti. Johtuneeko juurikin tuosta päiväyksestä vai onkohan toleranssit nousseet..?
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Onko nuuskassa niin paljon väliä vaikka viimeinen käyttäpäivä on mennyt umpeen muutama kuukausi takaperin. Tuote kuitenkin on säilytetty viileässä, ja löysän koostumus on mitä mainioin. Aiona ongelma vaan on ettei siitä oikein saa mitään irti. Johtuneeko juurikin tuosta päiväyksestä vai onkohan toleranssit nousseet..?

Ei mitään väliä. Olen itse käyttänyt puolikin vuotta sitten "vanhaksi" mennyttä nuuskaa, kuivempaahan se on mutta enpä ole kuollut. Nytkin käytän syyskuun alussa "vanhaksi" mennyttä generalia, ja vaikka tälläkin hetkellä on ylähuuli täynnä niin en ole havainnut ongelmaa. Varsinkin kun sinulla on vielä pysynyt nuuskat koostumukseltaan kondiksessa niin no problemo, höröt vintille ja hymyä huuleen. Pakastaminen on myös hyvä vaihtoehto niin pysyy paremmin kosteana, itsellä joskus vaan unohtuu jääkaapin syövereihin/takin taskuun pitemmäksi aikaa silloin tällöin kiekko jos toinenkin, mutta hyvää ei saa heittää pois. Vähän vettä sekaan niin käytettävää kuivuneemmastakin saa. Niin, ja jokapäiväisestä elintarvikkeesta kun puhutaan niin kai siihen joku päiväys on pitänyt työntää, mutta kyllä hieman ns. vanhentuneetkin jotenkin potkivat.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Nuuskaa laivalta.

Kaveri tulee huomenna laivalta ja tuo tietenkin ettania taas tuliaisina ja nytpä ilmeisesti tämän kuun on siljalla (symphony) tarjouksessa 3tolppaa ettania 94e ja tuon nyt maksaa ihan mielellään. Kiva että taas välillä ettan tarjouksessa eikä ne ainaiset generalit ja göteborgit. =)
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kaveri tulee huomenna laivalta ja tuo tietenkin ettania taas tuliaisina ja nytpä ilmeisesti tämän kuun on siljalla (symphony) tarjouksessa 3tolppaa ettania 94e ja tuon nyt maksaa ihan mielellään. Kiva että taas välillä ettan tarjouksessa eikä ne ainaiset generalit ja göteborgit. =)

Itse olen kyllä Generalin ja Göteborgin ystävä, mutta nämä ovat niitä tunnettuja makuasioita. Nyt kun kerroit, että kaveri on tuomassa, niin minullakin pari kaveria lähdössä laivalle lähiaikoina (VG/Silja), niin onko sinulla tietoa onko tällä hetkellä noista "G" nuuskista minkäänlaisia tarjouksia päällä?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Onko nuuskassa niin paljon väliä vaikka viimeinen käyttäpäivä on mennyt umpeen muutama kuukausi takaperin. Tuote kuitenkin on säilytetty viileässä, ja löysän koostumus on mitä mainioin. Aiona ongelma vaan on ettei siitä oikein saa mitään irti. Johtuneeko juurikin tuosta päiväyksestä vai onkohan toleranssit nousseet..?

Itse olen vetänyt vuodenkin vanhaa nuuskaa, jota tosin on säilytetty kokoajan pakkasessa avaamattomassa purkissa. Itse en huomannut minkäänlaista eroa. Niin ja toleranssin nousu on aina mahdollista.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymykseen lienee muutamaan otteeseen tässäkin ketjussa vastattu, mutta kertaus on opintojen äiti:
Myydäänkö Turusta lähtevällä Ruotsinristeilyllä (23H, ei maihinnousua) nuuskaa lainkaan?

Erikoinen matkajärjestely tuli eteen, kun kavereiden kanssa halutaan Ruotsiin, mutta alle 21-vuotiaina emme pääse Stadista lähtemään ilman valvojaa... Turusta taas pääsee näille 23H risteilyille, mutta turhaankos sinne jos ei mustaa kultaa tartu kainaloon.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
..niin onko sinulla tietoa onko tällä hetkellä noista "G" nuuskista minkäänlaisia tarjouksia päällä?


Soitin kaverille ja kysyin ja siljalla tällä hetkellä ainoastaan ettan tarjouksessa, viimekuussa oli general. Vaihtuvat ilmeisestikin kuukausittain.
 

Fled45

Jäsen
Ensi viikonloppuna tarkoitus lähteä Ruotsiin merenkurkun yli Vaasasta Uumajaan RG-Linella (luulisi nyt tuohon asti olevan vielä firma pystyssä). Miten tuo nuuskan myynti on mantereella välillä Örnsköldsvik - Skellefteå, onko sen päätien varrella jotain hyviä kauppoja, vai saako ihan mistä tahansa marketeista tornitavaraa suht normaalein hinnoin(lähinnä Offroadin ja Thunderin "makupussit" houkuttelisi). Paljonko mahtaa olla hinnat, jotta tietää varata oikean määrän valuuttaa. Vinkkejä tarvitaan, aikaisemmin nämä ostokset on tehty vain laivalla kun maihin ei ole tullut noustua.

Ainakin Haaparannassa Offroadin pussin hinnat pyörii siinä kahnekymmenen euron kieppeillä. +/- 2 euroa. Thunder sitten hitusen kalliimpi. Nämä siis Haaparannassa, tuon alueen hinnoista voi sitten joku muu informoida. Ja kyllä niitä torneja marketiskan saa, mutta luullakseni jonkun euron siellä saa enemmän pulittaa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Päivitellään nyt sitten kun tänään tuli haaparannassa nuuskatukussa ja luulajassa piraattikioskilla käytyä. Elikkä Ettan, General, Göteborgit, Röda lacket elikkä ihan yleisimmät olivat hintahaarukassa 440-480kr/tolppa. Thunderit, Odensit, Phantomit ja Offroadit hintahaarukassa 350-380kr/tolppa. Halvimpia nuuskia olivat Kaliber ja Megapole, hinnoissa 180-230kr/tolppa.


Edit: Muokataan sen verran että hinnat tarkoittavat irtonuuskaa. Pusseista ei ole mulla hajua ku yhtään niitä ostanu.
 
Viimeksi muokattu:

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Täytyy sanoa että Thunder frosted ja Thunderin extra strong ei iske sitten yhtääni!! Ei meinaa pudota meikäläiselle millään, 1,5tornista saanut käytettyä tasan muutaman purkin ja siihen taitaa jäädä. Jos joku jatkislainen haluaa vaihtaa tylsän torninsa Ettania, Generalia tai Rapea Thunderin torniin 6kpl frostedia ja 4kpl extra stongia nii lähestyköön allekirjoittanutta YV:llä. Pahoittelut moderaattoreille jos tämä oli kiellettyä (aiempien vaihto, -ja ostojuttujen hoitaminen yv:llä ilmeisesti ei) niin kärsin toki seuraukset.

Makuasioitahan nämä ovat kaikki, kovasti oli kaverit ja muut tutut kehuneet tätä Thunderia mutta ehkä mä sitten vaan jotenkin tykkään noista ns "tavallisista" merkeistä. =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös