Jinxaus – nuolaistu ennen kuin tipahti

  • 32 889
  • 72

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ilta-Sanomien otsikko:

Presidentti Niinistö: "Ei meillä ole huolestumisen syytä"

Ei helvetti. Kädet ristissä toivotaan, että nyt jäi taivaanisältä pressamme jinxaus huomaamatta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ilta-Sanomien otsikko:

Presidentti Niinistö: "Ei meillä ole huolestumisen syytä"

Ei helvetti. Kädet ristissä toivotaan, että nyt jäi taivaanisältä pressamme jinxaus huomaamatta.

Ei valitettavasti jäänyt edellinenkään suomalaisen päättäjän jinxaus huomaamatta. Se koski lamaa ja Euroopan talousahdinkoa.

Jyrki Katainen: "Ei koske Suomea."

Eli eiköhän siellä ala täysi suursota, ja kohta on ryssä Suomenkin rajalla kuten niin monen monta kertaa ennenkin viimeisen reilun tuhannen vuoden ajan.

Yksi pomminvarma tapa hoitaa tappio MM-jääkiekossa on iltapäivälehtien standardiotsikko ennen peliä: "Tänään kaatuu Tshekki!"

Tämä ennen kuolemanpeliä, niin MM-lätkään voi palata taas seuraavana vuonna Suomen pudottua ratkaisupeleistä ulos.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Eli eiköhän siellä ala täysi suursota, ja kohta on ryssä Suomenkin rajalla kuten niin monen monta kertaa ennenkin viimeisen reilun tuhannen vuoden ajan...

Jos vanha perivihollinen yrittää taas päräyttää rajan yli, niin toivon samanlaista aloitusta, kuin Sallassa 1939: päivää ennen sirkuksen alkua lähettävät ensin soittokunnan vetämään internationaalia rajapuomille.

Iltahämärässä olivat peruuttaneet takaisin metsään, mutta rajavartijoilla oli tässä vaiheessa jo varmistin poistettu.

Ei liity mitenkään ketjun aiheeseen, mutta olen joskus miettinyt, että nykypäivän some-aikana tuosta saisi hyvän tragikoomisen videon youtubeen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jos vanha perivihollinen yrittää taas päräyttää rajan yli, niin toivon samanlaista aloitusta, kuin Sallassa 1939: päivää ennen sirkuksen alkua lähettävät ensin soittokunnan vetämään internationaalia rajapuomille.

Iltahämärässä olivat peruuttaneet takaisin metsään, mutta rajavartijoilla oli tässä vaiheessa jo varmistin poistettu.

Ei liity mitenkään ketjun aiheeseen, mutta olen joskus miettinyt, että nykypäivän some-aikana tuosta saisi hyvän tragikoomisen videon youtubeen.

Minua ei huoleta Ukrainassa mahdollisesti syttyvä sota ja että se jotenkin eskaloituisi tänne asti. Mutta se joka huolestuttaa on Venäjän arvio että jopa miljoona ihmistä saattaa lähteä Ukrainasta rajan yli liikkeelle. Ikävin skenario on että Suomen rajan lähellä tapahtuu jotain vakavaa, joka laittaa pakolaisvyöryn liikkeelle ja kohta on miljoona venakkoa tms tunkemassa rajan yli tänne...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ikävin skenario on että Suomen rajan lähellä tapahtuu jotain vakavaa, joka laittaa pakolaisvyöryn liikkeelle ja kohta on miljoona venakkoa tms tunkemassa rajan yli tänne...

Siellä on totuttu jonottamaan, ei tule mitään tunkua.

Itse ketjun asiaan sain ensiapupakkauksen erään tilauksen kylkiäisenä. Onkohan se nyt sitten jinksi, kun kohta kompastun kylpyhuoneessa tai ainakin leikkaan leipäveitsellä sormeen. Niin tai näin, nyt olen kuitenkin varustautunut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Siellä on totuttu jonottamaan, ei tule mitään tunkua.

Itse ketjun asiaan sain ensiapupakkauksen erään tilauksen kylkiäisenä. Onkohan se nyt sitten jinksi, kun kohta kompastun kylpyhuoneessa tai ainakin leikkaan leipäveitsellä sormeen. Niin tai näin, nyt olen kuitenkin varustautunut.

Asian sivusta, on totuttu, mutta tavat ovat muuttuneet. Ainakin joka paikassa ulkomailla missä olen venakoihin törmännyt niin nimen omaan kiilavaat kaikkien ohi jonoissa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitten ketjun asiaan. Avopuolisolla on joko ennalta näkemisen kykyä tai sitten jotain outoja hengen voimia, koska aika monta kertaa on sanonut jotain ja hetken päästä se tapahtuu (yleensä vain negatiiviset asiat).
Viimeksi pari kk sitten tuli yllättävä työreissu Helsinkiin. Sanoi lähtöaamuna että toivottavasti tulisi jotain että minun ei tarvi lähteä. No Vaasan lentokentällä sitten istun ATR propellikoneen kyydissä ja 30 min yritetään käynnistää toista moottoria. Siihenhän se kone jäi ja korvaava kyyti olisi ollut 3 tunnin päästä.
Näitä vastaavia tapauksia muistan 4 tai 5 kappaletta (pari matkoihin liittyvää). Oikeasti olen nykyään käskenyt pitää suun kiinni kun olen lähdössä matkalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asian sivusta, on totuttu, mutta tavat ovat muuttuneet. Ainakin joka paikassa ulkomailla missä olen venakoihin törmännyt niin nimen omaan kiilavaat kaikkien ohi jonoissa.

No toki. Pankki tai amerikkalainen hampurilaisfirma, niin kolmelle kassalle on kuusi tai seitsemän jonoa. Pelottaa, että loppuu kesken, niin pakko tunkea.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Torino 2006 tuli jinxattua itse aika täydellisesti. Ennen finaalia ei ollut mielessä pienintäkään mahdollisuutta että Suomi voisi hävitä ottelun. 1-0 maalin tullessa taisin sanoakin kaverille ääneen että "no niin, siitä se alkaa". Sittenpä ei kaikki mennytkään putkeen... Suomen jahdatessa tasoitusta ilman maalivahtia ja Olli Jokisen päästessä tekopaikkaan ja laukaistessaan näytti ensiksi siltä että kiekko olisi mennyt maaliin. Pomppasin sohvalta ylös ja huusin "JES", vain pudotakseni takaisin istuma-asentoon lannistuneena kiekon mennessä ohi. Vittu.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Siellä on totuttu jonottamaan, ei tule mitään tunkua.

Itse ketjun asiaan sain ensiapupakkauksen erään tilauksen kylkiäisenä. Onkohan se nyt sitten jinksi, kun kohta kompastun kylpyhuoneessa tai ainakin leikkaan leipäveitsellä sormeen. Niin tai näin, nyt olen kuitenkin varustautunut.

Ei vaan nimenomaan päinvastoin. Jos et olisi vastaanottanut ko. ensiapupakkausta, jokin pieni vamma olisi ollut varma.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ikävin skenario on että Suomen rajan lähellä tapahtuu jotain vakavaa, joka laittaa pakolaisvyöryn liikkeelle ja kohta on miljoona venakkoa tms tunkemassa rajan yli tänne...

No, voisi sitä huonomminkin käydä kuin miljoonan venäläisnaisen saapuminen Suomeen meitä pinttyneitä sinkkumiehiä ilahduttamaan. Saisivat tietysti olla sitten nuoria ja hehkeitä eivätkä mitään kurttuisia Baba-yagoja.

Venakko siis tarkoittaa venäläisnaista. Jos tarkoitat venäläisiä yleisesti, niin mitä sitä suotta kaunistelemaan, ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi. Rehdimmin vain ryssä kuin esimerkiksi mikään ryby, joka tarkoittaa ihan samaa mutta on turha kiertoilmaus ja kuulostaa minusta jotenkin kierommalta.

Toki voi puhua ihan venäläisistäkin, mutta ennen vanhaan oli sikäli helpompaa, että sai puhua neukuista ja se oli oikein käypä termi. Jinxausketjun hengessä olisi varmaan parempi olla tätä mainitsematta, sillä kohta Putin pistää Neuvostoliitto mk. II:n tulille, liittää Ukrainan pakolla ja V-Venäjän vapaaehtoisesti Venäjään ja sitten voi taas puhua neukuista kylmän sodan alkaessa jälleen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ilta-Sanomien otsikko:

Presidentti Niinistö: "Ei meillä ole huolestumisen syytä"

Ei helvetti. Kädet ristissä toivotaan, että nyt jäi taivaanisältä pressamme jinxaus huomaamatta.

Tänään tuota hokivat Carl "Provokraka-Calle" Haglund ja Pekka "Antonion melkein pressamies" Haavisto. Tosiasiahan on, että Suomi on aivan kusessa ja Putinin sekä unisedän pommit alkaa putoilemaan hetkenä minä hyvänsä. Voin vaikka lyödä asiasta 20 tonnia vetoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tänään tuota hokivat Carl "Provokraka-Calle" Haglund ja Pekka "Antonion melkein pressamies" Haavisto. Tosiasiahan on, että Suomi on aivan kusessa ja Putinin sekä unisedän pommit alkaa putoilemaan hetkenä minä hyvänsä. Voin vaikka lyödä asiasta 20 tonnia vetoa.
Venäjän federaation ulkorajat ulottuvat kesään mennessä Greenwichin pituuspiirille. Kaikista ilmansuunnista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pitää toivoa ettei tarvitse kaivaa "Röllipukua" kaapista eikä tule kutsua Schmidt & Benderin läpi tuijottelemaan.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se näin poijjaat taitaa olla, että tornilogoisia kirjeitä voidaan alkaa odottelemaan postiluukusta. Se on menoa sitten ! Jaws ei taida ehtiä mukaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä se näin poijjaat taitaa olla, että tornilogoisia kirjeitä voidaan alkaa odottelemaan postiluukusta. Se on menoa sitten ! Jaws ei taida ehtiä mukaan.

Ehtii toki, jos iso rähinä kestää yhtä kauan kuin mitä viimeksi meni esimerkiksi jatkosodassa 1941-1944. Armeija ehtii tekemään pojista miehiä parinkin vuosikerran edestä kun edellisiä viedään etulinjaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ilta-Sanomilla mehevä otsikko:

Yli 7000 kaupunkia pimenee tänään

Jos ei tietäisi, että kyseessä on Earth Hour, olisi tämä aika mielenkiintoinen - joskin toki hieman eri kaavan mukaan tehty - jinxaus. Silti laskisin jinxaukseksi, jos nyt räjähtäisi iso pommi ja 7000 kaupunkia pimenisi. Voisin syyttää kaikesta IS:ia.
 

Nick Neim

Jäsen
Tällä hetkellä nollan jäähyminuutin pelaajien pistepörssiä johtaa Evgeni Kuznetsov.

Ryan O'Reilly pilasi mahdollisuutensa ylivoimaiseen voittoon muutama päivä sitten ottaessaan ensimmäiset jäähyminuuttinsa pelatessaan Sharksia vastaan kauden peliään numero 72. Nyt O'Reillylla on siis kasassa 58 pistettä ja 2 minuuttia jäähyjä.

Tällä hetkellä nollan jäähyminuutiin pelaajien pistepörssin kärki näyttää tältä:

1. Evgeni Kuznetsov - 11 GP - 2+5 = 7 P
2. Beau Bennett - 15 GP - 2+3 = 5 P
3. Linden Vey - 18 GP - 0+5 = 5 P
4. Zach Boychuk - 9 GP - 1+3 = 4 P
5. Rob Scuderi - 47 GP - 0+4 = 4 P

Scuderilla myös ihan kunnioitettava määrä pelejä alla ilman yhtäkään jäähyminuuttia. Ja pelaa ihan kohtalaisia minuutteja vastustajan parhaita vastaan.

No eiköhän se Scuderi mennyt heti ottamaan sen kauden ensimmäisen jäähynsä kun menit asiasta täällä mainitsemaan.

Ihan hyvä jinxaus valkeaorilta. Tuo kirjoitushan on kolme tuntia ennen pelin alkua, joten ei siinä..
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lasketaanko tämä viime kesäkuussa avaamani äänestys jinxaukseksi?

Toivottavasti Kazakstan säästyi jinxiltä. Äänestyksessä siis kyseltiin, että matkustaisitko mieluummin Ukrainaan vai Kazakstaniin. Veikkaisin, että nyt olisi hieman eri äänestystulos, jos uusintakierros otettaisiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mihinkä ne miehet jäävät?

Niinpä. Kelpaisi kyllä venakoita evakkoon, äijät voisi jättää puolestaan rajan toiselle puolelle. Venäläisnaisten pitäisi tosin opetella suomen kieli ja vaihtaa sekä kansallisuutta että sukunimeä, jotta heistä ei muodostuisi venäläisvähemmistöä jonka turvin Putin voisi oikeuttaa invaasion.

Sukunimen saisi vaihdettua helpostikin, tarjoudun antamaan oman sukunimeni sopivalle nuorelle, nätille ja hyväluontoiselle venakolle, jolla on mielellään joku tutkinto, borssikeiton sukuresepti ja halu länsimaalaistua ja opetella suomen kieli.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Aamuyöstä nimim. pehtoori kirjailee tähän tapaan...

...Ja sitten n. 20 tuntia myöhemmin jysähtää 20 nimimerkin edestä. Mahtava jinxaus.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Jinxaanpa tämän vuoden MM-kisat nyt sitten lopullisesti tämän mtv.fi:n uutisen innoittamana. Olen jo pitkään nähnyt jääkiekkoilullisen yhteyden tämän vuoden ja vuoden 1998 välillä. Mietitäänpä:

-Kolme vuotta kumpaakin näitä vuotta aiemmin Suomi voitti MM-kultaa.
-Kun mennään kummastakin vuodesta neljä vuotta taaksepäin niin tuli olympiapronssia
-Kumpanakin vuonna, myös 16 vuotta toisistaan kuten aikuisten MM-kullat, tuli alle 20-vuotiaiden MM-kultaa
-Kumpanakin vuonna tuli Olympiapronssia
-Kumpaakin vuotta edelsi kaksi mitalitonta vuotta, sekä kotikisat
-Kumpaankin vuoteen liittyy olennaisesti Päällikkö
-Vuonna 1998 Suomi voitti Venäjän nuorten MM-finaalissa mutta hävisi heille olympiavälierässä, tänä vuonna Venäjän paikan otti Ruotsi...
-Ja Ruotsin paikan Venäjä!!! Suomi nimittäin voitti vuonna 1998 Ruotsin nuorten kisojen alkusarjassa, sekä olympiapuolivälierässä. Tänä vuonna samat temput tehtiin Venäjälle

-Suomi siis tulee ottamaan tänä vuonna MM-hopeaa, häviten finaalissa Venäjälle, jolle hävisi myös alkusarjassa, aivan kuten tapahtui 1998 MM-kisoissa Ruotsia vastaan

Toivottavasti jinxasin positiivisesti, eli siten että tulee kultaa.

-------------------------------------------------------------------

-Uskon myös NHL-mestarin linkittyvän tähän maagiseen 16 vuoden sykliin. Mestaruuden vie Chicago siksi, että myös 16 vuotta sitten saatiin tuplamestari (Detroit).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös