Vedonlyönti

  • 3 961 535
  • 21 674

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
26.4 klo 6.30 1A-divisioonan MM-kisat Unkari-Japani

Unkarilla ei mitään panosta ja Japani varmistaa suoralla voitolla nousun 10 vuoden tauon jälkeen A-tasolle. Selkeä motivaatioetu Japanille plus Japani on pelannut paljon tasaisemmin kuin Unkari. Nordicbet tarjoaa Japanin voitolle 2.10. Pelatkaa äkkiä ennen kuin kerroin putoaa. Markkinoiden keskiarvo tällä hetkellä 1.89, eli selkeä ylikerroin tarjolla.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suhteutan yleensä panostuksen siten, että voittomäärä on joka kohteessa sama, eli menee ns. lineaarisesti kertoimen mukaan, ehkä kannattaisi panostaa niihin "hyviin" kuin tuolla tavalla arvottaa kaikki "samanarvoisiksi"?

Hyvää tekstiä koko juttu, mutta tässä on varmasti yksi isoimmista vioista mitä teet. Panosta ei mielestäni ikinä tulisi tehdä sen perusteella, paljonko kerroin on. Se tulee sen perusteella, kuinka vahvasti itse uskot sen kohteen osumiseen. Vedonlyönnistä enemmän tietäväthän laskevat prosentteja peleihin ja panostavat sen mukaan, kuinka paljon oma arvio eroaa bookkereiden kertoimista. Eli maksimibetsin voi yhtä hyvin laittaa 3.50 kertoimelle, jos itse on arvioinut kohteelle kertoimeksi vaikka 2.50.

Itsellä on tämä vuosi mennyt varsin hyvin. Pyrin pysymään single-kohteissa, välillä tosin tulee lipsumisia isompien lappujen kanssa. Kuitenkin, jokaiselle bookkerille, jonne olen tämän vuoden puolella rahaa latonut, olen myös voitolla.
Parhaimmat tuotot tulleet F1-puolelta, josta ainoastaan avauskisa oli täysi farssi. Sen jälkeen n. 130% palautusprosentilla kolme edellistä kisaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun tekis mieli lyödä taas vetoa, mutta en jaksa uhrata siihen niin paljoa aikaa mitä se mulla vei. Oli siinä myös pieni stressikin koko ajan. Tappiolle jäämistä mä en silleen pelännyt, mutta se joidenkin matsien tuoma vitutus oli välillä niin armotonta tällaiselle ahdistumaan taipuvalle jampalle, vaikka tietenkin yritin vaan mätkästä ne parhaimmat kohteet tiskiin ja sillä sipuli. Niitä kohteitahan ei niin hirveästi joka päivälle löydä.

Voittava vedonlyönti on oikeastaan todella helppoa. Välillä mä oikein ihmettelen miten joillakin se palautusprosentti pystyy sinkkukohteissa olemaan vaikka 70 tai 80. Silmät kiinni vetämällähän saa sen noiden firmojen palautusprosentin verran, joku 90 % tai jotain, enemmänkin. Eli siis hatusta arpomallakin pelaisi paremmin, heh. Tietenkin siinä on miljoona pientä juttua blaa blaa. Ja kaikki ei ensisijaisesti halua jäädä voitolle, vaan pelaa jännityksestä. Pelaahan jotkut niitä peliautomaattejakin. Jossakin lotossa taas on naurettavan pieni palautusprosentti, mutta se on siitä fiksu peli kun antaa mahdollisuuden unelmiin.

Aloittaessani mä meinasin lainata kirjastosta jonkun vedonlyöntikirjan tai parikin, mutta paskat jaksoin niin kuivaa juttua lukea. Onneksi nykyään on netti. Omalla urheilutietämyksellä mä en viitsi edes yrittää, vaikka esimerkiksi lätkää seuraan. Nopea myös kannattaa olla ja sen takia sitä nettiä saikin vähän väliä kyttäillä. Erilaisista kilpailuistakin napsahti usein vähän rahaa pelitileille tai jotain muuta pientä, kirjaa, pipoa, pelipaitaa nimmarilla, lippuja matseihin, joskus jopa aitioonkin jne. Kaikkiin kampanjoihin ei tietenkään kannata lähteä, mutta kyllä mä usein ne pienimmätkin hyödyt keräsin. Onko niitä enää nykyään edes niin paljoa, en tiedä.

Joo suht pienillä summilla mä pelailin, ainakin verrattuna joihinkin. Mutta sen esimerkiksi mä muistan kun hoksasin että mähän voin vedonlyöntivoitoilla hakea joka päivä 30 cm patongin tosta Subwaysta, heh.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nordicbet tarjoaa Tapparan voitosta 4,05. Pakkohan tuota on kokeilla, vaikka Kärpät selvä suosikki onkin, mutta kyllähän nämä aika tasaiset jengit on, kun kaikki 7 peliä tarvittiin.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Manchester United - Norwich : 1 , 1.35

Noh, kerroin ei varmaan houkuta ketään pelaamaan, mutta minä laitan tuon lapulleni. Moyesin potkut saa varmasti hyvän ilmapiirin loppukaudelle, ja Giggs tuntee jokaisen pelaajan läpikotaisin. Odotan hyvää formaatiota, ja tuntuvaa voittoa.

Boston Bruins - Detroit Red Wings : 1 , 1.72

Bostonilta tuttua suorittamista oikeastaan koko sarjan. Ensimmäinen ottelu meni 0-1 Detroitille, tuo kirjataan kategoriaan "tapaturmavahingot". Olisi iso ihme, jos Boston ei kolmen peräkkäisen voiton rinnaksi katkaisisi sarjaa tänään.


Pittsburgh Penguins - Columbus Blue Jackets: 1, 1.82

Sisältää riskin, sillä Penguinsin maalivahti Marc-Andre Fleury jäätyi aivan totaalisesti viime pelissä. Puhutaan henkilökohtaisella tasolla yhden ottelun 100% lahjoittamista Columbukselle. Pingviinit on kuitenkin tulivoimaltaan tosi kova jengi. Voi voittaa ottelun, vaikka se lähtisi menemään maalintekokilpailun suuntaan. Noh, voitothan ovat sarjassa 2-2, ja itse ajattelen tämän niin, että Pingviinit ansaitsisivat olla 3-1 johdossa. Tänään tulevat kovalla asenteella paikkaamaan viimekertaisen vahingon.

4,23 saa tuolla lapulle kertoimen. Jos nyt vaikkapa 30e kokeilisi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tälläkin palstalla on varmaan voitollisia ja ammattimaisia pelaajia jotka pitävät tarkkaa kirjaa peleistään, olisi teille muutamia kysymyksiä/mielipiteitä omasta pelityylistäni.
.

En ole missään nimessä ammattimainen pelaaja, mutta jonkin verran voitolla olen onnistunut pysymään parin vuoden aktiivisen harrastelun tuloksena. Muutaman viime viikon aikana on kyllä tullut turpaan jonkin verran - ja kuten sinullakin, juurikin näiden kolmen kohteen lappujen kanssa, joissa aina ja ikuisesti se yksi ottelu kusee jollain käsittämättömällä tavalla. Kirjoitan hieman omasta taktiikastani, mutta en pidä sitä millään tavalla oikeana tapana enkä edes suosittele käyttämään vastaavaa. Avaan vaan vähän erilaista lähestymistapaani.

Kuten tuossa Tähtipakkikin sanoi, panosten asettaminen varmasti on se tärkein muutos millä tulos käännetään voitolliseksi. Itse pyrin siihen että ottelua arvioidasseni en alkuun edes vilkaise tarjolla olevia kertoimia vaan arvioin todennäköisyydet ensin itse ja funtsin millaisen vedon ko. otteluun tai kisaan voisi asettaa. Mitään tarkkoja laskukaavoja en (enää) käytä, koska niistä ei lopulta ole ollut itselleni mitään hyötyä suhteessa niiden ottamaan aikaan. Panostukseenhan löytyy kyllä kaikenlaisia ohjeita ja kaavoja, mutta itse olen käyttänyt todella yksinkertaista kolmen tason järjestelmää. Kutsuttakoon nyt vaikka sitten "Varmat", "Todennäköiset", "Haut".

"Varmoja" kohteita on yleensä vähiten ja niihin isketään maksimipanos. "Todennäköisiä" on sitten yleensä jo iso liuta, mutta näissä on myös usein kertoimet kohdillaan. Näihin panostetaan ns. keskiarvopanoksen verran. "Hakuja" löytyy toisinaan, mutta äärimmäisen harvoin. En ole koskaan syttynyt idealle pelata Granadan vierasvoittoa Barcelonaa vastaan kertoimella 27.00, vaikka se mahdollisesti ylikerroin olisikin, koska en tule kuitenkaan ikinä pelaamaan 26 kertaa vastaavaa matsia, jotta siitä ylikertoimesta olisi hyötyä. Hakuja löydän eniten lätkän tasoituksellisista vedoista sekä futiksen lopputulos&maalimäärä tai muista erikoisvedoista.

Tietenkin kaikki pelit pitää olla omasta mielestäni "ylikertoimia", mutta ei tuohon käsitteeseen kannata hirttäytyä; kuten Tähtipakkikin sanoi, ylikerroin voi olla 2.50 -> 3.50 tai vaikka 1.20 -> 1.35, eikä sen kertoimen sinällään tarvitse välttämättä vaikuttaa panokseen.

Esimerkiksi tuo aiemmin ketjussa mainitsemani KHL:n ensimmäinen vierasottelu, jossa arvioin ilman kertoimia Levin niukasti voittajaksi ja meinasin pudota pallilta kun näin kertoimen. Siihen laitoin "normipanoksen" suoralle voitolle, maksimipanoksen ML-voitolle ja pienemmän vielä -1.5 tasoituksella.

Eli silloin kun joku kohde on mielestäni todella selkeästi ylikerroin, panostetaan kunnolla. Kohteita löytyy viikonloppuisin ehkä kymmenkunta ja viikolla reilusti vähemmän. Joskus on päiviä ettei mitään järkevää löydy. Silloin pitää vain olla pelaamatta, eikä vääntää väkisin jotain vaikka mieli tekisi. Kärsivällisyys palkitaan.

edit. Lisättäköön vielä, että suosittelen ehdottomasti pitämään kirjaa myös vetojen tyypeistä ja miten ne osumat jakautuu. Itse olen jättänyt tavalliset yli/alle maalimääräveikkaukset kokonaan pois, kun niistä palautus oli tuntuvasti muita vetoja alhaisempi.
 
Viimeksi muokattu:

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
disco-stu, kirjoittaa fiksuu..

Hyvä kirjoitus. Olen itse myös ollut jonkun aikaa voitollinen pelaaja ja tarina on hyvinkin samankaltainen kuin tällä simpsonien hahmolla.

Ennen laskeskelin todennäköisyyksiä lukemani kirjan innoittamana, mutta suhteellisen pian huomasin, että työelämän ja todennäköisyyksien laskemisen yhdistäminen ei vain toimi, ja huomasin myös, että pystyin tehdä voittoa ilmankin. Itse vain käytän termejä; "varma", "pankki" ja "haku". Lähes kaikki pelaamani kohteet ovat tuota "pankki" -tasoa. Hakuja pelaan äärimmäisen harvoin, puhutaan ehkä viidestä kerrasta vuodessa.

Harvemmin tulee arkiviikolla löydettyä listoilta mitään. Tai siis arkena laitan ehkä kolmesta neljään lappua sisään, ja nyt keväisin kun jääkiekossa olevat kohteet alkavat vähenemään tulee vetoja lyötyä entistä vähemmän. Viikonloppuisin lappujen määrä voi vaihdella aina nollasta yli kymmeneen. Yleensä jos en viikonloppuna vetoja lyö tarkoittaa se sitä, että on jotain tapahtumaa elämässä joka estää tämän (juominen).

Kaikilla on tietysti omat lajinsa mitä betsataan. Itse seuraan jääkiekkoa aktiivisesti ja yritän käyttää näitä perus-perttiä parempia lajitietoja hyödyksi myös vetoja tehtäessä. Jääkiekon MM-kisat ovat tietysti vedonlyönnin kannalta vuoden kohokohta. Olympialaisista sai ihan mukavan tilin tehtyä myös, etenkin "all-in" turnauksen avauspeliin Ruotsi-Tsekki toi mukavasti kotiin, koska jostain syystä Ruotsille tarjottiin lähes 2,5 kerrointa. Mutta voitollista vedonlyöntiä voi tehdä myös pienemmillä summilla. Pelaaminen tulisi aina suhteuttaa siihen, että olet valmis häviämään rahat, toki rahojen menettäminen saa ja pitää vituttaa, mutta pitää myös ymmärtää pelin henki - kortti vie, kortti tuo.

Itselläni on tapana katsoa kertoimet ensimmäisenä. Kertoimet katson siksi, etten tuhlaisi aikaani peliin jossa tiedän, että pelattavaa ei tule löytymään. Minun vain tulee perustella itselleni se, miksi joku joukkue voittaa toisen. Esimerkiksi juuri jääkiekossa luokittelen NHL:ssä (ja muissakin liigoissa) joukkueet eri luokkiin. On joukkueet, jotka ovat: AAA-luokkaa, AA-luokkaa ja A-luokkaa. Tämän lisäksi tutkiskelen loukkaantuneet pelaajat, joukkueiden kalenterit, kuntopuntarin, mahdolliset motivaatiotekijät sekä mietin myös pelitavallisia asioita.

Rankkaahan se oli maaliskuussa, kun tuntui ettei mikään onnistunut. Siinä vaiheessa kun jokainen veto menee seinille on itselläni tapana ihan vain puhtaasti pitää tauko pelaamisesta. En tiedä olenko ainoa, mutta jos oma itseluottamus tällä saralla romuttuu ei pelaamisesta tule mitään. Paluu tehdään vetojen äären varovasti, (hyvin) pienillä panostuksilla. Sieltä se itseluottamus taas kasvaa ja jälleen uskaltautuu pelailemaan vähän isommilla summilla.

Itse en kyllä pelaa lainkaan kohteita, joissa kertoimet ovat alle 1,5€. En vain näe, että yksikään kohde olisi niin varma että tuo olisi se kerroin johon uskaltaisi panostaa. Usein jos mahdollista odottelen, että peli alkaa ja lyön live-vedossa sitten betsin sisään kunhan kerroin tarpeeksi nousee. Esimerkiksi Pafin live-veto on aivan loistava, ja kohdevalikoima on juuri tarpeeksi laaja, että voitollista vedonlyöntiä on jopa suhteellisen yksinkertaista harrastaa.

pettter sanoi, että voittava vedonlyönti on oikeastaan helppoa. Itse en kyllä allekirjoita tuota väitettä lainkaan. Itsellä menee ainakin urheilun seuraamiseen tuhottomasti aikaa sen takia, kun vedonlyönnin takia joutuu olemaan ajan hermolla. Tosin suunnilleen saman verran seuraisin urheilua joka tapauksessa, ainoastaan nyt siitä saa hiukan rahaa.

Jääkiekon MM-kisojen aikaan minulla on ihan lomaa, joten voi olla että tulee vedonlyöntiä harrastettua vähän enemmänkin, erityisesti live-vedon osalta.

----------------------------------

Tuossa eilen yritin nostaa Pafilta hiukan rahaa tililleni. Ainoa ongelma oli se, etten muistanut omaa turvakysymystä, jonka takia pelitilini lukittiin. Toki parin sähköpostiviestin jälkeen tilini saatiin avattua ja nyt kyseiset rahat ovatkin jo liikkumassa tililleni. Ja nyt päätin kirjoittaa oman turvakysymykseni vastauksen ylös, jotta sama ei toistuisi. Ei tässä muuta MM-kisoja odotellessa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eilen napsahti hieman rahaa kiitos Kärpät - Tappara pelin tasurin ja Bruinsin sekä Penguinsin voiton.

Tänään on kyllä mielestäni vaikeita pelejä, mutta mielestäni Flyersin 3,4 ja Bluesin 3,1 kertoimet ovat aika mukavat ja ehkä kokeilemisen arvoiset?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Rangersin voittoon uskotaan ja kolminumeroisella summalla betsiä kehiin, kun Nordicilla kohde taas live-vetoon avautuu. 2.00 kerrointa tarjoiltaisiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pettter sanoi, että voittava vedonlyönti on oikeastaan helppoa. Itse en kyllä allekirjoita tuota väitettä lainkaan. Itsellä menee ainakin urheilun seuraamiseen tuhottomasti aikaa sen takia, kun vedonlyönnin takia joutuu olemaan ajan hermolla.
En mä urheilutietämyksellä yritäkään veikata, kuten tuolla kerroin. Netti on aivan täynnä infoa ja vihjeitä. Vedonlyöntifirmoilla on varmaan ammattilaiset siellä töissä ja tietokannassa hirveästi dataa menneistä otteluista, tai en mä yhtään tiedä, mutta en mä niillä seikoilla viitsi niitä vastaan kilpailla.

Vedonlyöntifirmat saattavat vaikka prosentin sadasosan tarkkuudella tietää miten paljon jotkut asiat vaikuttavat todennäköisyyteen, tai en yhtään tiedä, mutta mulla noi jutut menee ihan mutulla...

Ei ole sen ekan kerran jälkeen tarvinnut vedonlyöntitileille rahaa siirrellä, kotiuttelen vaan aina välillä.
 
Viimeksi muokattu:

tiikeri

Jäsen
Jos joku pystyy pelkällä mutulla ja jollain nettivihjeillä tekemään voitollista vedonlyöntiä pitkässä juoksussa, niin on kyllä helvetin kova kaveri. Olisi ihan kiva tietää kuinka kauan olet pettter vedonlyönnillä rahaa tehnyt, kun se kerran noin helppoa tuntuu sinulle olevan. No pääasiahan on, että olet itse tyytyväinen, toivottavasti homma jatkuu yhtä positiivisena jatkossakin.

Voitollinen vedonlyönti ei toki ole mitään rakettitiedettä, mutta aika monelta alan ammattilaiselta voi käydä kysymässä, että miten paljon aikaa ja työtä se oikeasti vaatii.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku pystyy pelkällä mutulla ja jollain nettivihjeillä tekemään voitollista vedonlyöntiä pitkässä juoksussa, niin on kyllä helvetin kova kaveri. Olisi ihan kiva tietää kuinka kauan olet pettter vedonlyönnillä rahaa tehnyt, kun se kerran noin helppoa tuntuu sinulle olevan. No pääasiahan on, että olet itse tyytyväinen, toivottavasti homma jatkuu yhtä positiivisena jatkossakin.

Voitollinen vedonlyönti ei toki ole mitään rakettitiedettä, mutta aika monelta alan ammattilaiselta voi käydä kysymässä, että miten paljon aikaa ja työtä se oikeasti vaatii.
Joo tuosta ajasta mä jo tuolla puhuinkin. Enkä mä siis urheilutietämyksellä yritä kilpailla, mikä loppujen lopuksi monella perusveikkaajalla on sitä mutua, vaikka kuinka kova lätkäfani olisi. Miten paljon esimerkiksi joku kolmen ottelun voittoputki vaikuttaa todennäköisyyteen? Varmaan niissä vedonlyöntifirmoissa on ihan palkattuja henkilöitä tekemässä sitä työkseen, kun taas mä teen tätä ihan vaan harrastuksena. Eikä mun päässäni ole niin paljoa dataa kuin noiden firmojen tietokannoissa. Ja varmaan niillä on paremmat systeemit ja menetelmät noiden eri juttujen laskemiseen kuin se mun mutuni: "Kolmen ottelun voittoputki, mäpä tiedänkin kun lätkään seuraan. Jee nyt sain niskalenkin Veikkauksesta". Ei mulla ole edes mitään kontakteja mihinkään suuntaan.

Ja siitä "todennäköisyydestä" on vielä miinustettu se, minkä noi firmat ottavat välistä. Kovan homman saa siis tehdä, mutta ei se tietenkään mahdotonta ole.

Netissä taas on paljon sivustoja, missä vinkkaillaan hyvällä prosentilla. Mullakin oli kirjanmerkeissä ainakin 15 eri sivua, mitä joka päivä selailin kun enemmän tuota harrastelin. Mä en ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa. Esimerkiksi jos vaikka jollakin foorumilla seuraisi jotain yksittäistä henkilöä, jonka palautusprosentti olisi 110, niin kuinka paljon se oma sitten olisi jos niitä samoja kohteita vetelisi? 70 vai 80 vai kentien jopa 90 vai mitä?

Osa niistä eri vihjesivustoista on tietenkin hölmöjä, kuka tahansa kun voi nettisivut tehdä ja vedonlyöntifirmatkin sponsoroi joitakin. Ja osa sivuista on maksullisia, mutta en mä niitä jaksa.

Ja muutenkin netistä löytää paljon erilaista infoa, esimerkiksi kun kokoonpanot ilmoitetaan tai jos ottelun merkityksestä selviää jotain uutta. Nopeudella saa etua. Muutenkin netti helpottaa tätä hommaa tosi paljon. Ja tilit tietenkin kannattaa olla monessa puljussa. Joistakin saa jopa aloitusbonuksen kun liittyy.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuvitellaan esimerkiksi neljän matsin liigakierrosta ja joku perusjamppa pistäisi veikkaukset lapulle. Jos vedonlyöntifirman palautusprosentti olisi esimerkiksi 90, saisi tämä perusjamppa keskimäärin 0,9x0,9x0,9x0,9 = 65 % takaisin. Veikkausfirma ottaa vain sen 10 %. Kenelle se 25 % menee?

Niinpä. Siellä on ilmaista rahaa jaossa.

Kyllä se sinne vedonlyöntifirman kassaan kilahtaa. Veikkausfirman palautusprosentti on laskennallinen ja toteutuu teoreettisesti jos kertoimet on laskettu oikein ja vedonlyöjät pelaavat pelkkiä single-kohteita.

Tuollainen neljän kohteen veikkaaja antaa jo lähtökohtaisesti veikkausfirmalle 35 % edun. Se tyhmän pelaajan raha voi tulla muille korkeintaan palautusprosentin nostamisen kautta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se sinne vedonlyöntifirman kassaan kilahtaa...

Se tyhmän pelaajan raha voi tulla muille korkeintaan palautusprosentin nostamisen kautta.
Joo sitähän mä tarkoitin.

Mä seuraan lätkää ja varsinkin Liigaa aktiivisesti, mutta sillä tiedolla en uskalla veikata. En mä vaikeimman kautta halua asioita tehdä. Intternetti on keksitty ja sieltä löytyy tietoa. Tai no tietenkin urheilun aktiivinen seuraaminen voisi olla kivaakin puuhaa, mutta en mä vedonlyöjänä halua sitä isompaa riskiä ottaa. Hitto tappiolle vielä jäisin.

Enkä mitään taulukoitakaan jaksa laskeskella. Keep it simple, stupid.
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo sitähän mä tarkoitin.

Kirjoitit ilmaisesta rahasta ja se ei tässä yhtälössä toimi. Jos palautusprosentti on 90 ja yksi pelaa 50 % tuotto-odotuksilla, niin ei se nosta yhtään niiden muiden mahdollisuuksia pelata voitollista peliä. Ei ole mitään 90-10 sääntöä, jolla raha jaetaan yhtiön ja pelaajien välillä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Periaattessahan sitä ilmaista rahaa on Vakiossa, Tulosvedoissa ja Monivedoissa yms. muuttuva kertoimisissa, jos tyhmät pelaajat laskevat tietyt kertoimet/prosentit liian alas niin toiset nousevat väkisin kannattaviksi? Toisaalta näissä se teoreettinen pal% on pienempi kuin pitkävedossa. Tästä nyt ei ihan suoraan varsinaisesti keskusteltu, mutta kuitenkin.

On noissa ja monesti vielä samalla kaavalla. Esimerkiksi lätkän tulosvedossa pienimaalisten tulosten (esim. 1-1 ja 2-1) kertoimet nousevat säännöllisesti liian korkeiksi.

Palautusprosentit ovat matalammat, vaikka muuttuvakertoimisissa peleissä ei ole vedonvälittäjällä samanlaista riskiä. Toki osassa muuttuvakertoimisista pelimuodoista todellinen palautusprosentti on varmasti pitkävetoa suurempi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitit ilmaisesta rahasta ja se ei tässä yhtälössä toimi. Jos palautusprosentti on 90 ja yksi pelaa 50 % tuotto-odotuksilla, niin ei se nosta yhtään niiden muiden mahdollisuuksia pelata voitollista peliä. Ei ole mitään 90-10 sääntöä, jolla raha jaetaan yhtiön ja pelaajien välillä.
Ai nyt mä vasta tajusin. Mun moka. Poistin koko typerän viestin. Mä vaan mielessäni jotenkin hassusti mietin jotain että pari tuollaista tyyppiä löisi pöydälle rahaa hävityistä vedoista ja kolmannen palautusprosentti olisi mysteeri jne. En mä sen kuvitellut mun mahdollisuuksia parantavan, mutta virheellisesti kuvittelin että joidenkin täytyisi pelata voitollisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
31.3.2014
Chelsea on muuten jännä joukkue. Voittaa sarjan top9-joukkueet mutta häviää sarjan häntäpään jengeille. Tein tilastoa, että Chelsea on voittanut kaikki kahdeksan viime peliä, kun vastassa on ollut sarjan tämän hetken top9-porukka. Sen sijaan jos vastassa on ollut häntäpään "top9"-porukka, niin voittoja on kahdeksaan pelin vain neljä. Ja viimeisistä viidestä pelistä vain yksi voitto näitä vastaan. Kannattaa siis veikata Chelseaa voittamaan pelit kärkiporukoita vastaan mutta ei-voittamaan noita häntäpään ja alemman keskikastin jengejä.
Kai te nyt saitte kiinni eilisen Liverpool - Chelsea -pelin merkin 2...

Kun sokea kana kerrankin löytää jyvän, niin pitäähän sitä vähän esitellä.
 

dändi

Jäsen
Puolilta päivin jatkuvat snookerin MM-kisat Sheffieldissä puolivälierillä. Vedonlyöjän kannalta listoilta löytyy yksi herkkupala: Hawkins - Dale (1.25 - 3.35). Dominic Dale on ollut kisoissa vakuuttava tähän asti ja lyönti on kulkenut kun taas Barry Hawkins joutui jo edellisellä kierroksella yllättävän koville Ricky Waldenia vastaan. Veikkauksen 3.35 on räikeä ylikerroin ja sitä kannattaa iskeä lapulle!
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puolilta päivin jatkuvat snookerin MM-kisat Sheffieldissä puolivälierillä. Vedonlyöjän kannalta listoilta löytyy yksi herkkupala: Hawkins - Dale (1.25 - 3.35). Dominic Dale on ollut kisoissa vakuuttava tähän asti ja lyönti on kulkenut kun taas Barry Hawkins joutui jo edellisellä kierroksella yllättävän koville Ricky Waldenia vastaan. Veikkauksen 3.35 on räikeä ylikerroin ja sitä kannattaa iskeä lapulle!

Tuli pistettyä BET365:n 3.4 kertoimella Dalea, nyt seurannu nuo pari ekaa freimiä niin kyllähän Hawkins varmemmin ottein nyt vetelee kuin Dale. 2-0 johdossa menee, 3 kertaa jo lyöny, että Dale voittaa freimin... josko onnistuis vielä kääntämään tämän kolmannen vaikka juuri tällä hetkellä Barryn vuoro pussitella... Mokais nyt saatana.

E: Ja mokaskin vielä, Dale vei kolmannen freimin. Enää ainakin 12 framea Dalen voittoon! (:D)
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myös ottelupari Selby - McManus tarjoaa jännittäviä frameja, nyt menossa 5. ja tilanne 2-2. Selby tekee hölmöhkön oloja mokia huononpaansa vastaan. No kai se on kivempi pitkittää peliä. Selbyn kerroin voitolle on 1.14 tällä hetkellä niin ei juuri houkuttele, tuota McManusta tullut pariin frameen lyötyä. Bet365:ltä löytyy näihin hirveä määrä vetoja ja ottelut näkyy suorana (näkyy kyllä vissiin muiltakin vedonlyöntiyhtiöiltä).
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
KHL:n finaalit ovat edenneet Game 7 asti. Onko tämän palstan asiantuntijoilla jotain mielipidettä, miksi ei kannattaisi näin tasaisten joukkueiden kohtaamisessa pelata vierasjoukkueen Moneyline kerrointa 2.45? Kyseessä ei olisi Lev Prahan ensimmäinen vierasvoitto tässä sarjassa..

Chelsea - Atletico Madrid: 1, 2.25

Chelseaan ei siis tunnu löytyvän luottoa kansainväliselta vedonlyöntiyhtiöltä.. Minä en näe, miksi näin? Chelsea pelasi viime viikon ensimmäisen osaottelun juuri niin, kuin Jose Mourinho heidän halusi pelaavan. Mitä tapahtuikaan viime sunnuntaina? Ai niin, Chelsea pudotti Liverpoolin maan pinnalle, ja Steven Gerrard ei vieläkään juhli liigamestaruutta.

Tulokset eivät tule kauniilla pelillä, mutta ei vedonlyönnissäkään kysellä tyylipisteiden perään. Chelsea hoitaa tänään homman kotiin. Kaikki sanovat,ettei Stamford Bridgellä nähdä bussia, mutta kotijoukkueen ottaessa 1-0 johdon, tulee johdon puolustaminen Chelsealla selkärangasta.

San Jose Sharks - LA Kings: Kings ML, 2.18

Game 7. Erona KHL-finaaliin se, että Kings on voittanut 3 ottelua peräkkäin. En näe tähän peliin muuta vaihtoehtoa, kuin luottaa heihin. Hailaumalla on sulanut aivan kaikki, jopa Antti Niemi, viime peleissä.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Levin ML-kerroin näyttää olevan vieläpä nousussa: 2,65 tarjotaan jo nyt. Kyllä tuolla laittaisin jo rahaa sisään ellei jo valmiiksi olisi tuossa Levin mestaruudessa vetoa kiinni.

Altavastaajahan Lev kuitenkin on ja Vehasen sekä puolustuksen tulee parantaa paljon edellispelistä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Chelsealle tosiaan tarjolla omaankin silmaan melkoinen ylikerroin. Ja nayttaisi olevan nousussa 2.375 talla hetkella. Lisaksi Chelsean voitto&alle 2.5 maalia houkuttelisi kertoimella 3.80.

Pitanee katsella kokoonpanot viela, mutta vaikuttaa kylla kaiken jarjen mukaan erinomaisilta kohteilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös