Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 173
  • 68 366

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
. Ja oikeastaa voi sanoa ihan rehellisesti, että olen jo voittanut enemmän kuin esim. yksikään Eurojackpotin suurvoittajat. Minä voitin elämäni takaisin ja sitä ei mikään raha maailmassa pysty tuomaan.

Jatkakaa vaan jätkät harjoituksia. Koitan silloin tällöin täällä käydä moikkaamassa teitä ja tiedä vaikka jos syksyllä innostuisi taas kunnolla kun KHL kuviot Jokereilla alkaa. Ja onhan noi futiksen mm-kisatkin kesällä :)

Älyttömän mukava lukea jätkältä tällaista raikasta tekstiä. Sinulla oli tosiaan aiemmin sangen tumma ja hieman ilkeällä tavalla hämyinen tyyli. Pidä lippu korkealla.

Henkilökohtaisesti olen taas luovimassa vastatuuleen syvillä vesillä, jossakin mannerjalustan reunalla, mutta näistä selvitään aina. On aina selvitty. Jalkapallon MM-kisat on minullakin eräs etappi matkalla parempiin päiviin.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
I'm back!...

.............Siinä kait jotain nykyhetkestä skrivaamista. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta ajattelin nyt poiketa täälläkin ennenkuin pää tyynyyn menee.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jos ei tällaiset jutut kiinnostaisi tässä paskojen uutisten maailmassa, niin saa olla aika huonovointinen ihminen. Tällaiset tarinat aiheuttaa hyvää mieltä.

Loistavaa. Kiitos.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tilanne on monella tapaa oudoksuttava, mielummin olisin tänä nimenomaisena hetkenä jossain muualla kuin turvallisessa koto-Suomessa. Tuntuu, että täällä teen arjessa jokainen hetki hidasta mutta vääjäämätöntä kuolemaa.

Jossain kaukana muilla mailla - se on minun henkireikäni edes muutaman päivän verran kerrallaan, ja odotankin nyt melkoisesti ensi maanantaita, jolloin pääsen irti työstä ja kotiympyröistä edes neljäksi päiväksi Itävaltaan ja Slovakiaan. Päivä kerrallaan mennään tämän viikon loput työpäivät.

Olen paininut hyvin samojen tuntemuksien kanssa kuin sinäkin, arkeen ja erityisesti omaan työarkeeni liittyvät viimeaikaiset asiat ovat olleet sellaisia, että olen myöskin miettinyt urani jatkuvuutta ja tulevien työvuosien mahdollisuuksia, jotka tuntuvat loppuun tai peräti ansaan ajetuilta.

Viime vuosina asiat ovat heikentyneet hitaasti mutta varmasti, suunnanmuutos on minusta riippumaton ja ylipäätään mahdollisuuteni vaikuttaa omaan työhöni ovat heikentyneet. Lisäksi koen, että minun on tietyissä asioissa annettu ymmärtää toisin ja annettu elätellä toiveita asioista, jotka eivät sitten olekaan toteutumassa, päin vastoin.

Hyviäkin puolia on, mutta ne ovat varsinkin tänä keväänä vähentyneet tai vähentymässä melkoisesti, ja syksy saattaa tuoda hyvinkin epämiellyttäviä muutoksia tullessaan.

Lisäksi koen olevani tietyllä tapaa umpikujassa myös omien henkilökohtaisten projektieni kanssa, joista yksi on se kuuluisa "roikkuva gradu". Se on roikkunut useamman vuoden, mutta minulla ei työssä ollessani yksinkertaisesti riitä voimia eli elinvoimaa ja henkistä (ei aina fyysistäkään) tarmoa sen loppuun saattamiseen, varsinkin kun koko aihe tympii ja on tympinyt vuosia. Kuitenkin haluaisin tuon saada päätökseen.

Ehkä ei auta kuin ottaa pidempi virkavapaa ilman palkkaa, mikä taas on tällä tulotasolla hankala toteuttaa, koska rahaa ei jää paljoa ylimääräistä. Kenties tuo vain on pakko toteuttaa, niin saisin tuon väkisin päätökseen ja kenties sen avulla voisi avautua mahdollisuuksia muihinkin töihin. Tosin pullollaanhan tämä maa on työttömiä maistereita, FM-papereilla varsinkin humanistisesta tiedekunnasta voi pyyhkiä lähinnä perseensä.

Oravanpyörä pyörii, ja tiedostan yhä vahvemmin olevani se orava.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tai on väärin sanoa etten voi käytännössä laisinkaan vaikuttaa, kyllä minä voin, mutta se tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi hylätä minulle merkityksellisiä ihmisiä, mitä en ole valmis tekemään nyt tai koskaan.

Tilanne on monella tapaa oudoksuttava, mielummin olisin tänä nimenomaisena hetkenä jossain muualla kuin turvallisessa koto-Suomessa. Tuntuu, että täällä teen arjessa jokainen hetki hidasta mutta vääjäämätöntä kuolemaa.

Mieti tätä vielä tarkkaan. Ei maisemanvaihdos tarkoita sinne jäävien hylkäämistä. Minulla olisi turvalliseen koto-Suomeen jäädessä tullut varmaankin nopea ja vääjäämätön kuolema. Siinä oli kaikenlaista ja jotain tarvitsi tehdä.

Eihän elämä mitenkään täydelliseksi onnelaksi tuosta vain yhtäkkiä muutu tai muuttuuko koskaan, mutta kaikkea kannattaa kokeilla. Kyllä ne läheiset ymmärtävät ratkaisusi tai, jos eivät ymmärrä, niin asialle ei sitten mitään voi. Se pitää tietysti myös huomata, että arki on arkea kaikkialla.

Facebookin tsätti ja Skype ovat ihan mainioita palveluita tuohon hylkäämisongelmaan, vaikka se nyt ei ihan sama olisikaan.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tähän kohti tuhannes viesti.

Itselläkin kuluu aikaa palstalla ja muussa somessa paljon. Toisaalta työ on supersosiaalista. Syitä roikkumiseen on sisäinen itseilmaisun tarve ja tarve täyttää "tyhjää" aikaa. Nytkin näppäilen päiväkodin pimeässä nukkarissa jossa läsnäoloni merkitys on olla valmiudessa mikäli joku lapsista herää tai meinaa pudota sängystä tms.

Onnellisimmissa hetkissä palstoilla ei roikuta. Silloin puhelimen latausta ei voi käyttää loppuun turvallisuussyistä ja kädet ovat täynnä puuhaa.

Palstaroikkuminen ei yksilön kohdalla kerro onnellisuudesta tai sen puutteesta, mutta kyllä selvästi voi havaita sellaisen trendin, että paljon ilmaisevilla kiristää usein vanne päätä.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lisäksi koen olevani tietyllä tapaa umpikujassa myös omien henkilökohtaisten projektieni kanssa, joista yksi on se kuuluisa "roikkuva gradu". Se on roikkunut useamman vuoden, mutta minulla ei työssä ollessani yksinkertaisesti riitä voimia eli elinvoimaa ja henkistä (ei aina fyysistäkään) tarmoa sen loppuun saattamiseen, varsinkin kun koko aihe tympii ja on tympinyt vuosia. Kuitenkin haluaisin tuon saada päätökseen.
Kaikki se, mitä Jatkoaikaan kirjoittamasi tekstin määrästä ja laadusta voi päätellä, on omiaan kertomaan että sinulla on yllin kyllin voimavaroja sekä henkisiä edellytyksiä useammankin gradun polkaisemiseksi. Eikä tee edes tiukkaa.

Moni tekee pikku gradusta itselleen aivan törkeän suuren vuoren, jonne ei sitten uskalla tai jaksa käydä kapuamaan. Tarpeetonta painolastia. Minä tosin tein graduani toista vuotta, mutta tehollista aikaa siihen ei mennyt kuukauttakaan. Ja toisella kerralla olisin tehnyt saman homman jostakin toisesta aiheesta jo muutamassa viikossa. Tuo on ihan mahdollista, kun miettii asioita vähän ennakkoon, tekee hetken aikaa ahkerasti hommia, eikä pyri perfektionismiin eikä aikaansaamaan esimerkiksi maailmanrauhaa gradullaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Metro-lehden tekstarisivuja tulee aina silloin tällöin luettua, koska niitä tutkimalla pääsee hyvin perille keskimääräisen kansanosan aatoksista. Omalla tavallaan se tuo mieleen Radio Suomen Kansanradion, koska niin moni valittaa milloin mistäkin asiasta. Aikoinaan kyseisellä sivulla velloi liki parin vuoden ajan lähes sotatilanne uskovien ja ateistien välillä, kunnes hiljalleen molemmat osapuolet kyllästyivät aiheeseen.

Tänään seuraava viesti sai aikaan pienen naurahduksen.

Ei Ylen uutistoimittajia aamuisin taida nolottaa kertoa amerikkalaisten kiekko-otteluiden tuloksia?

TURHAHUVI

Joko kyseinen henkilö katsoo vain Liigan pelejä tai sitten hän inhoaa kaikenlaista urheilua.

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ai vittu kun tuntuu epätoivo hiipivän pikkuhiljaa puseroon tämän oparin kanssa. Vielä vajaa viikko sitten tuntui siltä, että tässä ollaan ihan hyvällä mallilla tämän kanssa, mutta nyt alkaa tunnelmat olla aivan toisesta ääripäästä.

Reilu pari viikkoa olisi viimeiseen seminaaripäivään aikaa, ja nyt nämä viimeiset työstä puuttuvat asiat laittavat ihan huolella hanttiin. Tuntuu että tämä työhön tarvittava mittausaineisto on sellaista sekamelskaa ettei tästä ota mitään tolkkua vaikka istuisi päivän koneella. En tiedä saatana, niinköhän tästä tulee yhtään mitään.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Elämäm_koululainen ennen Kataisen eroilmoitusta: "Vitun Käteinen ymmärrä erota saatana vittu tyä miehe selkä nahan kuppaaja ! ! "

Elämäm_koululainen Kataisen eroilmoituksen jälkeen: "Vitun Käteinen selkä rangaton paska paljonko maksetaan ero rahaa ei taida olla karenssia ! ! ! "

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Elämäm_koululainen ennen Kataisen eroilmoitusta: "Vitun Käteinen ymmärrä erota saatana vittu tyä miehe selkä nahan kuppaaja ! ! "

Elämäm_koululainen Kataisen eroilmoituksen jälkeen: "Vitun Käteinen selkä rangaton paska paljonko maksetaan ero rahaa ei taida olla karenssia ! ! ! "

Eikö olekin hienoa, että meillä on maailman paras koulujärjestelmä?

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK

Täytyypi sanoa, että olen jo hetken aikaa kiehunut tuolla facebookia lueskellessani. Ei siinä mitään, jossei äikkä nyt ihan hallussa ole, mutta on se nyt perkele, kun mitään ei osata kirjoittaa edes lähestulkoon sinnepäin oikein per kele! Saa tanan tyä miähet ihan tör keen help po lu kea tälläi stä kir joitusta!

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyypi sanoa, että olen jo hetken aikaa kiehunut tuolla facebookia lueskellessani. Ei siinä mitään, jossei äikkä nyt ihan hallussa ole, mutta on se nyt perkele, kun mitään ei osata kirjoittaa edes lähestulkoon sinnepäin oikein per kele! Saa tanan tyä miähet ihan tör keen help po lu kea tälläi stä kir joitusta!
Kävin aamupäivällä työkaverini huoneessa toisella osastolla, pöydällään osui silmääni jonkun alaisensa jättämä loma-anomus.

Se oli perusteluidensa osalta kaunista luettavaa: "Vuosi loma, hää matka."

Suosikkijoukkue
HIFK
Duunipaikassani, viestintäalan oppilaitoksessa, oli eilen jonkin sortin avoimet ovet kaikelle kansalle. Tämän vuoksi ympäri taloa oli murjottu suunnistamista ja tutustumista helpottavia lappuja. Hyvää mainosta tuli, kun yhdyssanat olivat lähes poikkeuksetta päin helvettiä.

Duunipaikassani, viestintäalan oppilaitoksessa, oli eilen jonkin sortin avoimet ovet. Tämän vuoksi ympäri taloa oli murjottu suunnistamista ja tutustumista helpottavia lappuja. Hyvää mainosta tuli, kun yhdyssanat olivat lähes poikkeuksetta päin helvettiä.

*reps*
Sekä huvittaa että semisti risoo onnitella tuloksesta, joka on periaatteessa kelpo saavutus ja hieno juttu, mutta sattuneista syistä en olisi pistänyt hanttiin vaikka homma olisi mennyt puihinkin. Perkele. No, kesä on jo ovella;)

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Duunipaikassani, viestintäalan oppilaitoksessa, oli eilen jonkin sortin avoimet ovet kaikelle kansalle. Tämän vuoksi ympäri taloa oli murjottu suunnistamista ja tutustumista helpottavia lappuja. Hyvää mainosta tuli, kun yhdyssanat olivat lähes poikkeuksetta päin helvettiä.

Tulee mieleen erään oppilaitoksen laput jossa kiellettiin ovesta meneminen rakennustyön takia. Muuten hyvin tehty mutta kielletty-sanasta puuttui yksi kappale l-kirjaimia, koko roska oli kirjoitettu yhteen ja rakennustyömaakin oli saatu kirjoitettua virheellisesti heittämällä teksti näin:

rakennustyö
maa

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jengi on käynyt kakkukahveilla Toijalan Hallamäentien R-kioskilla. Samalla on voinut tuijottaa kopiota voittokupongista. IS:n toimittaja voisi tuolla ulosannilla tästä lähtien kirjoittaa uutisensa.

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Meillä on maailman paras sauna. Puulla lämpiävä ja keraamiset kivet. Varpaatkin on kiukaan yläpuolella. Kuivat kuusihalot mukavasti poksahtelee kiukaan uunissa, upea tunnelma.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
jos tänä vuonna kävis superpesismatsissa. söis makkaraa, jois kokista ja huutelis törkeyksiä tuomareille eli ihan Pihkalaan aattelin mennä. ei voita Tahko tänäkään vuonna, muttei voittanut Hifkikään eli normimenoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy