Tervetuloa vain. Nimimerkkisi onkin näkynyt tuolla Teräväiselle omistetussa ketjussa, jonka keskustelusta olen itse yrittänyt jäädä hieman sivummalle. Ketjua on toki tullut luettua aina välillä.Tervehdys tänne ketjuun! Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne, vaikka Chicagon pelejä tullut aktiivisesti seurattua jo useamman vuoden ajan.
Blackhawksin alavireiset esitykset eivät ole pelkästään viimeaikainen ilmiö, vaikka nyt ehkä ollaankin kauden syvimmässä aallonpohjassa. Hawksin tuloksellinen alamäki alkoi itse asiassa jo vuodenvaihteessa ennen olympialaisia, eikä vasta viime viikkoina. Minun turhautuneita peliraporttejakin lukemalla voi päätyä samaan lopputulokseen, mutta alla myös numeroiden valossa pistetahdin hiipuminen.
Koodi:
8-2-3 lokakuu
12-2-1 marraskuu
[U] 8-3-3 joulukuu[/U]
[B]28-7-7 syksy yhteensä[/B]
5- 3-6 tammikuu
2- 2-1 helmikuu
[U] 7- 7-1 maaliskuu[/U]
[B]14-12-8 kevät yhteensä[/B]
Sattumaa tai ei, Kanen 14 ottelun pisteputki päättyi 28.12.2013. Sen jälkeen taituri on kerännyt 28 ottelusta 16 pistettä, kun edeltäneet 41 ottelua tuottivat 53 pistettä. Muillakin Hawks-tähdillä pistetahti on myös hiipunut, mutta Keithiä lukuunottamatta ei kuitenkaan yhtä merkittävästi.
Koodi:
[B]Sharp[/B]
syksy 42. 22+19=41 +18 (0,98 P/G)
kevät 34. 9+23=32 -4 (0,94 P/G)
[B]Kane[/B]
syksy 42. 23+30=53 +11 (1,26 P/G)
kevät 27. 6+10=16 -4 (0,59 P/G)
[B]Toews[/B]
syksy 42. 15+25=40 +16 (0,95 P/G)
kevät 34. 13+15=28 +10 (0,82 P/G)
[B]Hossa[/B]
syksy 37. 14+20=34 +19 (0,92 P/G)
kevät 29. 13+ 9=22 +8 (0,76 P/G)
[B]Keith[/B]
syksy 42. 3+36=39 +16 (0,93 P/G)
kevät 33. 3+15=18 +1 (0,55 P/G)
Hawks hävisi nyt maaliskuun lopulla kauden ensimmäisen kerran kolme peliä putkeen varsinaisella peliajalla ja etenkin Keithille nuo olivat varsin surulliset ottelut (0+0=0 -7). Myös Toews keräsi viimeisten viiden pelin aikana (0+2=2 -3), mutta noita pelejä edelsi sentään 9 ottelun jakso, jossa kapteeni tehoili 8+2=10 +9. Jo tuolloin Hawksin peli oli todella tahmeaa ja kapteeni tuntuikin kantavan joukkuetta lähes yksin reppuselässään.
Hawksin kevätkauden tasaisin hyvän tason suoriutuja on löytynyt tolppien välistä, eikä nyt puhuta Antti Raannasta, vaikka hänkin esiintyi marras-joulukuussa lupaavasti Crawfordin oltua loukkaantuneena.
Hawks on ollut viime kautta riippuvaisempi kahden kärkiketjun tehoista, sillä viime kauden kolmosketjun tapaista pitkäaikaista syömähammasta ei ole päässyt muodostumaan. Bickellin loukkaantumisten sävyttämä alavireinen kausi ja Stålbergin siirtyminen Nashvilleen rikkoivat tuon koostumuksen.
Toewsin ja Kanen loukkaantumisesta johtuva lepo runkosarjan lopulla on hyvä ainoastaan siinä tapauksessa, että voimakaksikko ehtii toipua täyteen pelikuntoon pudotuspeleihin mennessä. En ole kovin luottavainen sen suhteen, kun Toewsin day-to-day-vammakin muuttui parin viikon saikuksi. Toisaalta hyvä, että Toews ja Kane eivät pelaa puolikuntoisina runkosarjan lopun lähes merkityksetömiä otteluita.
Nuori Teräväinen on aloittanut NHL-uransa hyvin, vaikka pistetilin avaaminen odottaakin vielä. Lupaavista otteista huolimatta minun on vaikea nähdä Teuvoa vielä korvaamassa joko Kanea tai Toewsia - puhumattakaan, että korvaisi molemmat. Mitään ottamatta pois Teräväisen esityksistä, nuorukainen on saanut pelata aika paljon turvallisempia minuutteja kuin esimerkiksi Toews, jonka valtavia saappaita ollaan sovittamassa toistaiseksi pisteettömänä pelanneelle Teuvolle uran neljännessä NHL-ottelussa. Kehityksen mennessä nappiin Hawks-ikonien korvaaminen saattaa jossain vaiheessa uraa onnistuakin, mutta ei vielä tänä keväänä. Teuvolle toki hieno haaste ja näytönpaikka jo nyt, mutta hieman aikataulua edellä ja Hawksin kokonaisuuden kannalta aika huonona hetkenä. Kaikesta huolimatta näkisin joukkueen tulevaisuuden kannalta parempana, että tänä keväänä mahdollisesti palava sopimusvuosi siirtyisi vielä ensi syksylle.
Viimeksi muokattu: