Melkein tuli tippa linssiin, kun Jussi Jokinen hääri Crosbyn ja Malkinin kanssa Pittsburghin ylivoimassa ja heitteli keksejä Carolinan uuniin.
On tuo Jokisen Jussi kyllä mielenkiintoinen pelaaja, ollut aina yksi suurimmista suosikeistani! Sitä olen hänen kohdallaan usein kuitenkin ihmetellyt, että tuntuu jakavan erittäin voimakkaasti ihmisten mielipiteet ainakin omassa tuttavapiirissäni. Monien mielestä hänelle ei esimerkiksi maajoukkuetasolla ole juuri mitään käyttöä. Olisikohan kyse siitä, että Jokisen arvoa on vaikea nähdä, koska ei ole kiekollisesti mikään näkyvä pelaaja. Häntä täytyy seurata yksilönä aika tarkasti, jotta huomaa kuinka paljon tekee järkeviä ja hyviä ratkaisuja kentällä. Jos peliä seuraa vain kokonaisuutena niin eihän Jokinen sieltä useinkaan ensimmäisenä kiinnitä huomiota. Itse olen aina tykännyt Jokisesta pelaajana, koska hän tuntuu saavan tietyssä roolissa lähes enemmänkin kuin oman potentiaalinsa käyttöön. Ei ole koskaan ollut mikään kovin nopea luistimilla, mutta silti ilmestyy hyvin usein nopeasti oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Eli peliäly ja sijoittuminen ollut aina maailmanluokkaa ja sitähän tuo Bylsmakin iltasanomien mukaan on kehunut. NHL: Kyp - NHL - Ilta-Sanomat Tietenkin on pelaajatyyppinä sellainen, että tarvii tietyn roolin ja tietynlaiset puitteet, jotta pääsee käyttämään näitä omia vahvuuksiaan. No nyt on lähtenyt kausi hyvin käyntiin, koska roolitus on sopiva ja ketjukaveritkin tietysti kohtuu hyviä.
Eikä Jokisen arvoa näin Kärppäfanin silmissä ainakaan laske se seikka, että osoittanut aina tietynlaista seurauskollisuutta sekä tekemisillään että kommenteillaan. Noussut kyllä omassa asteikossani yhdeksi kaikkien aikojen Kärpäksi!
Toivottavasti pystyy jatkamaan hyvällä tasolla ja saa peliaikaa Pingviinien rosterissa jatkossakin.