Humpauttaja kirjoitti:
Heil!
Itse pääsin tuolta pois 7.1.2005 ja vielä onneksi ole postilaatikko kolahtanut kutsun merkiksi. Kyllähän sitä aina välillä haikeana muistelee niitä aikoja. Varmaan hauska fiilis sitten joskus käydä tuossa BetoniLinnakkeessa munkit vetäsemässä. Toki ensin täytyy ottaa joku noista loistavista grillin pitsoista. Mitäs niitä nyt olikaan? Olikos joku termiitti tai savusukeltaja? Mutta hyviä olivat ainaki silloin inttiaikana.
Missä palvelit?
Niin se grilli oli tullut sodeen, meidän aikaan ostoskeskusessa oil Vekagrilli, joka toi safkat portille. Olen ollut 2 kertaa kertaamassa, 2000 ja 2004, kun ei kerralla opi :) Olin itse panssarintorjunnassa, samassa komppanjassa palveli II/94 Apulannan Toni. Itseasiassa Apulanta oli keikallakin -95 sodessa, juuri suuren suosionsa alkuvaiheessa.
-95 ei tarvinnut mennä sen pääportin kautta ilmoittamaan, pääsi sodeen ilman sitäkin, siviileissäkin. Eikä niitä aitoja ollut ympärillä. Varmaan kyllästyivät häröilyyn.
Parhaat munkit söin tuolla Vekaralla, oltiin kineksessa, sotilaspoliisien apuna, oli tossa pääportilla vartiovuorossa, pääsin suoraan sodeen kun vuoro loppui, oli juuri leivottuja munkkeja tarjolla. Eipä ole mulla ainakaan sotilaspoliiseista pahaa sanottavaa, saman saapumiserän tyypit oli ihan ok. Noita kineksiä oli kun 4-5 kertaa intin aikana, jossa joutui vartionakkeihin.l