Mikael Granlund HIFK:hon!

  • 1 765 286
  • 3 872

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Samaa mieltä, mutta ilman tuota pelotonta ja uhrautuvaa asennetta Micke olisi vain toinen taitava nuori pelaaja, joita Suomesta on tullut kyllä ennekin.

Se mikä mielestäni tekee Mickestä erityisen, siis koko liigahistoriassa, niin kuin minä sen haluan muistaa, on se yhdistelmä röyhkeyttä ja nöyryyttä, jolla Micke vääntää joka matsin.

Pieni kokoinen Granlund taklaa agressiivisesti, vääntää ja änkee itseään vaarallisiin tilanteisiin. Granlund heittäytyy laukausten eteen pelitilanteissa, jossa useimmat perusduunaritkaan eivät sitä tee. Miehellä ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai käsitystä tähtistatuksensa tuomasta erivapaudesta. Tämä on harvinaista ja ihaltavaa.

Valitettavasti kuitenkin pelkään, kuten sinäkin, että tämä rohkea ja uhrautuvainen pelityyli tulee tarkoittamaan paljon loukkaantumisia ja katkonaista uraa.

Minä taas luulen että suomessa Micke muistetaan muutamasta poikkeuksellisesta kyvystään; (muut lisätköön jos jotain unohtuu)
-Voittaa kaksinkamppailut huomattavasti suurempia vastustajiaan vastaan kulmissa, tullen kiekko hallussaan kulmasta pois
-Hyvä syöttö (ei rysty)
-Poikkeuksellinen kentän hahmotus
-Pelin luku
-Rauhallisuus maalintekotilanteissa
-Tasaisuus
-Vaatimattomuus (ei välttämätön jääkiekkoilijalla.)
-Hyvä syöttö (ei rysty)

NHL:ään siirtyessään todennäköisesti määräykset tulevat lopettamaan Micken höntyilyn. Tuskin siellä on vapaita käsiä taklata, kuten nyt SM-liigassa on.
 
Täytyy myöntää, että kun eilen katsoin matsin ja tietenkin täysin jokerilasein, niin silti aina toivoin jostain kumman syystä Granlundille onnistumisia. Poika tekee ihan jokaisen asian kentällä oikein!

Ehdottomasti SM-liigan kaikkien aikojen pelaaja.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Ehdottomasti SM-liigan kaikkien aikojen pelaaja.

Ei lähelläkään. Ensin pitäisi pelata se 10-15 vuotta liigaa, mikäli puhutaan nimenomaan SM-liigan kaikkien aikojen pelaajasta. Tällä hetkellä menee todella monta nimeä Granlundin edelle.

Mutta kuka ties onko Mikael kenties kaikkien aikojen suomalaispelaaja 20 vuoden kuluttua?
 

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Ei lähelläkään. Ensin pitäisi pelata se 10-15 vuotta liigaa, mikäli puhutaan nimenomaan SM-liigan kaikkien aikojen pelaajasta. Tällä hetkellä menee todella monta nimeä Granlundin edelle.

Mutta kuka ties onko Mikael kenties kaikkien aikojen suomalaispelaaja 20 vuoden kuluttua?

Ja Granlund tuskin tulee pelaamaan niin montaa vuotta liigassa. Enkä kyllä usko, että nousee 20 vuoden päästäkään kaikkien aikojen suomalaispelaajaksi. Kurrin ja Selänteen saavutuksiin vaaditaan niin paljon.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Kovin?

Micke pääsee hieman korkeammalle listalla jos ei tarkastella koko uraa vaan tilannetta tietyllä hetkellä. Jos ajattelee esimerkiksi kuka on pelannut parhaan kauden ever.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
IFK:lla on toki kaksi tämän hetken SM-liigan parasta pelaajaa; Granlund ja Peltonen - Isä ja Poika.
Ja Hirso - Pyhä Henki...:D

Sorry...en voinut mitään assosiaatiolle.

Mikestä samaa mieltä - taidoiltaan kenties paras kautta aikojen.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja Hirso - Pyhä Henki...:D

Ei oikein jaksa naurattaa, kun eivät pelaa samassa ketjussa. Viime kaudella meillä oli Isä, Poika ja Pyhä IFK-henki samassa ketjussa.

Täytyy muuten olla onnellinen, että sen esityksiä pääsi todistamaan. Ei tuollaista ketjua nähdä tässä liigassa ihan joka kausi. Muuta en oikein voi sanoa. Olen mykistynyt.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Granlundin kupla on puhjennut, pari viime peliä on näyttänyt kaverin todellisen tason.

Granlund pelasi oikein hyvin perjantaina KalPaa vastaan. Paljon hyviä syöttöjä ja kiekollista peliä, mutta joukkuetoverit eivät saaneet kiekkoa paikoista maaliin. Lauantaina MG pelasi huonon ottelun. Heikkoja ratkaisuja ja heikkoa kaksinkamppailupelaamista.

Mitä olen itse nähnyt, niin Granlund on pelannut tällä kaudella yhden oikeasti huonon ottelun.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Granlund pelasi oikein hyvin perjantaina KalPaa vastaan. Paljon hyviä syöttöjä ja kiekollista peliä, mutta joukkuetoverit eivät saaneet kiekkoa paikoista maaliin. Lauantaina MG pelasi huonon ottelun. Heikkoja ratkaisuja ja heikkoa kaksinkamppailupelaamista.

Mitä olen itse nähnyt, niin Granlund on pelannut tällä kaudella yhden oikeasti huonon ottelun.

Kaikki matsit nähneenä yhdyn tuohon mielipiteeseen, että yhden on pelannut paskasti. Ja siltikin oli jengin parhaimpia, mihin ei silloin tosin paljon vaadittu. Pahoin vaan pelkään että näitä paskoja esityksiä alkaa tulee lisää jo pelkästään ylipeluuttamisen takia. Ei voi kondis kestää tollaista, varsinkin kun taitaa suorittaa inttiä samalla, niin palautumisajatkin jää normaalia lyhyemmiksi.
 

VSP73

Jäsen
Peluutuksesta

On hyvin ymmärrettävää, että MiG ei voi onnistua ketjussa, jossa laidoilla kovissa näyttöpaineissa pelaavat ES ja JP. Jos Matikaisella yhtään on pelisilmää, hän laittaa erittäin nopealla tahdilla kapteeninsa Miken laitaan. En ymmärrä miten paniikin partaalla pelaavalla "vallassa olevalla" mestarilla on varaa peluuttaa kenties koko SM-liigahistorian tuhovoimaisinta duoa erillään?!

Nyky näytöillä ES:n ja JP:n paikka ei millään muotoa ole ns. 1-ketjussa. Harmi, että Kuhta on saikulla. Nimittäin VP-MiG-KK pelitti upeasti alkukaudesta.
 

Fordél

Jäsen
Tänään Mikael ei saanut tehopisteitä, mutta pelaaminen oli taas todella hienoa katseltavaa. Kaikki ylistysssanat on tottakai sanottu tämän kaverin kohdalla, joten tämä jauhanta on aika turhaa. En ole kuitenkaan nähnyt moista kotimaista kaveria kotoisessa liigassamme, joka pystyy täysin hallitsemaan peliä. Vaihdosta toiseen tulee fiksuja rauhallisia ratkaisuja, jotka rakentavat ketjukavereille hienoja maalipaikkoja. Alivoimalla Granlund on Peltosen kanssa todella toimiva kaksikko, koska pystyvät pelaamaan loistavan taitotasonsa ja peliälynsä ansiosta hyvää kiekollista peliä ja tärkeitä kymmeniä sekuntteja pois.

HIFK:n pelejä tulee seurattua erityisellä mielenkiinnolla muutenkin, mutta Granlundin takia niihin tulee ihan erilainen nautittava elementti. On se vaan hienoa, että Granlund jäi vielä täksi kaudeksi sarjaamme. Ensi kaudella edessä on NHL, jossa tekee terveenä ollessaan taatusti hienon uran.
 

VSP73

Jäsen
Eihän Eero edes pelaa Miken kanssa? Kyllä siellä broidi laidalla viillettää. Eero on ylivoimalla Miken kentässä.

Murray hyvä, silloin kun tekstini väsäsin, Eero nimenomaan pelasi ns. ykkösessä Miken ja floppi-Pesosen kanssa. Toivoisin toki, että tuon Pesosen etuliitteen poistaisi mies itse näytöillään kaukalossa...
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murray hyvä, silloin kun tekstini väsäsin, Eero nimenomaan pelasi ns. ykkösessä Miken ja floppi-Pesosen kanssa. Toivoisin toki, että tuon Pesosen etuliitteen poistaisi mies itse näytöillään kaukalossa...

My bad. Kattelin väsyneenä kirjoituksia tältä päivältä ja katoin sunkin viestin olevan tänään (taino periaatteessa eiliseltä) kirjotettu. Pahoittelut.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Murray hyvä, silloin kun tekstini väsäsin, Eero nimenomaan pelasi ns. ykkösessä Miken ja floppi-Pesosen kanssa. Toivoisin toki, että tuon Pesosen etuliitteen poistaisi mies itse näytöillään kaukalossa...

Olisiko tuo etuliite lähtenyt pois, jos joukkuetoverit olis esim tänään naulannut Pesosen passeista? Kyllä Pesonen pelaa ihan hyvin, ja varmasti parantaa. Tehopisteet alkaa ropista sieltä kyllä, tänäänkin hyviä syöttöjä mutta ei maistu. Pesosen peli aukeaa minä hetkenä hyvänsä.
 

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Mikke on kyllä ottanut taas kerran isoja askeleita eteenpäin. Huikea peli eilen, hienoja kiekon ylöstuonteja ja oivaltavaa hyökkäysalueen pelaamista koko ajan. Iso ero edelliskausiin se, ettei mies enää juurikaan kaatuile, anna harhasyöttöjä tai menetä kiekkoja, vaan saa käytännössä joka tilanteessa pelattua ainakin kiekon omilleen jos jääkin itse Väänäsen ja laidan väliin. Vielä kun Pesonen saa kiekollisen itseluottamuksensa ja luistelunsa tasolleen, niin kasassa on kova parivaljakko. Eilen varsinkin Pesosen raskas ja kankea luistelu oli kaukana totutusta, ja kiekollisesti mies yritti ohittaa pakkeja turhan heppoisilla harhautuksilla, kun pelirohkeus IFK-nutussa ei näytä vielä muuhun riittävän.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK-ikoni Granlundista: NHL arveluttaa Miken kohdallaSuomiKiekko.fi

En ainakaan huomannut, että olisi vielä ollut. Tuossa vähän Köllin mietteitä meidän Mikestä.

-Se minua arveluttaa, että kannattaako Grandlundin olla ihan noin rämäpäinen ja pelirohkea tuolla kulmissa, vaikka se hieno asia onkin.


Mikeltä taas pari aivan huikeaa yksittäistä suoritusta Jokerit-pelissä. Toivon, että Pesonen löytää pian iskukykynsä. Tuo parivaljakko tulee tekemään vielä mieletöntä jälkeä - aluksi SM-liigassa ja myöhemmin kotikisoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös