Timo Lindström

  • 98 088
  • 211

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Joku jannu siellä penkillä oli pipo päässä, mutta ei kai kukaan oikeasti tiedä, miltä tämän niin kutsutun Timo Lindströmin pitäisi näyttää?

Jos näitä aiempia viestejä katsoo niin joltain sienipiirakan ja porakoneen sekoitukselta?

Mutta ihan kiva, että sai Timokin nimensä liigan virallisiin pöytäkirjoihin...
 

tehiS79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä skenaariossa Timo on sienipiiras ja Sakke on se tahvo, joka on käynyt ostoksilla. Vika ei ole sienipiiraan, vaan sen ostajan. Lunkka on emmental - täynnä reikiä. Vitsivitsivitsi !

Ja JHag on kuin perusvarma Edam, maistuu (ja kuulostaa) vuodesta ja kaudesta toiseen takuuvarman samalta. Vitsivitsivitsi.

Hifkillä on näin tullista tulleen silmin melkeinpä liigan paras maalivahtitilanne ja silti arkeamme viihdyttämään suolletaan sivukaupalla tarinaa Lindströmistä:) Tosin tämäkin ketju käsittelee käsittääkseni enemmän Lundellia, Riksmania ja ikuista mystisyyden verhoamaa kirousta IFK:n maalivahtipelin yllä, kuin kyseistä Unkarin lahjaa Nordensköldinkadulle.

Ja pienenä enemmälti asiapitoisena, kenties väärähköön ketjuun kuuluvana loppukaneettina: JHag...useaan otteeseen olet nostanut esille kuinka muilla liigapaikkakunnilla 'naureskellaan' vuodesta toiseen IFK-maalilla torjuvalle sysipaskalle Lundellille. Joo, tuskin Jannea varsinaisesti pelätäänkään, mutta pääsääntöisesti Lunkkaa kyllä pidetään hyvän uran tehneenä hyvän tason SM-liigaveskarina. Ja ainakin minä saan (kuten myös näiden Ifk:n mv-peliä koskevien viestiketjujen perusteella jo jotkut kanssasi samaa joukkuetta kannattavat persoonatkin) Lundellin huonoudelle naureskelua enemmän hupia kiistämättömästä Jan Lundell-antipatiastasi. Ja oikeasti, olen pitänyt pitkään huomioitasi erittäin asiantuntevina ja tarkkaavaisina, mutta tämän kauden aikana olet tuutannut tilastoja tilastojen perään ja toistanut samaa mantraa. Jos näistä (Ifk:n maalivahteja ja etenkin Lundellia koskevista asioista) on pakko vääntää, niin olisi mukava kuulla perusteluja jotka pohjautuvat edes hieman mv-teknisiin seikkoihin. Ota vaikka palstaveli Salamasta mallia...ja heitä edes hetkeksi ne prosentit ja keskiarvot hiuksista svidduun. Sitä paitsi hänkään ei kuulu käsittääkseni Pro Lundell, Pro Riksman, Pro Lindström tai edes ProJHag koulukuntaan.
Ja siis peace. Bottomlinenä mainittakoon, että pidän edelleen jääkiekkotietämystäsi/panostustasi kunnioitettavana!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Hifkillä on näin tullista tulleen silmin melkeinpä liigan paras maalivahtitilanne ja silti arkeamme viihdyttämään suolletaan sivukaupalla tarinaa Lindströmistä:) Tosin tämäkin ketju käsittelee käsittääkseni enemmän Lundellia, Riksmania ja ikuista mystisyyden verhoamaa kirousta IFK:n maalivahtipelin yllä, kuin kyseistä Unkarin lahjaa Nordensköldinkadulle.

Puuttumatta muuten asiallisesti kirjoitettuun viestiisi tyydyn vain toteamaan, että on aika helvetin helppo tulla Lukon kannattajana vittuilemaan meille, että ihan hyvin teillä on ja on ollut pullat uunissa molareiden suhteen.. ja tähän se hymiö, jota jatkoajassa ei saa käyttää! Koska Lukko muuten viimeksi on lähtenyt kauteen huonolla molarilla, tai jota ei ainakin olisi kiireen vilkkaa vaihdettu parempaan, jos homma ei ole lähtenyt toimimaan odotetulla tavalla? Ei varmaan ikinä? Sä et vaan voi pilallehemmoteltuna käsittää meidän tuskaa tän asian suhteen!

Kyllä noi porakonevertailut on ihan täyttä tavaraa, varsinkin kun jokainen jo tietää, että meidän ykkösmolari on tehty lasista ja pahat kielet lisäksi kertovat, että sillä on 10 vuotiaan pikkutytön herkkähipiäisyys... Siitä skenaariosta ei olekaan enää mikään jättiläisenloikka siihen, että Lundell tekee pudotuspeleissä keput, ja meillä on unkarilainen poirakone maalin suulla, kun koko muu joukkue on rakennettu voittamaan mestaruus. Jos Riksman ei olisi niin RISK-man mitä hänen terveydelliseen tilaan tulee, niin tällaistakaan keskustelua tuskin täällä käytäisiin.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö meillä tosiaan playoffeissa olisi tolppien välissä K-Raudasta ostettu (A-junnuista nostettu) porakoneen prototyyppi tuon unkarilaisen pustakoneen sijasta, jos varsinaiset työkalut olisi hajonneet? Mä ainakin ymmärsin, että tarkoitus oli antaa junnuille mahdollisuus PELATA junnuissa SM-liigassa portin aukomisen sijaan, mutta olisi ihan eri asia jos pääsisi liigassa suoraan pelaamaan. Jos kahdesta epävarmasta pitäisi valita, niin mieluummin nuori ja kehityskelpoinen. Ja jos ei junnuja tosiaan ole tällä kaudella enää saatavilla, niin kukas sitten on meidän nelonen joka availee luukkua kun Unkarin ihme on tolppien välissä? :)
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä nyt puutun ainoastaan tähän: Jan Lundell oli tuossa säälärisarjassa aivan tuhannen pillun päreinä, eikä hänen olisi alunperinkään kuulunut pelata siinä kunnossa. Nieminen pelasti säälisarjan ja aloitti, kuten kuuluikin, Blues-sarjan. Ensin voitto vieraissa ja vain yksi omiin. Toka matsi, kotipeli ja omissa kolisi 6 kertaa. Märkäkorva-mokke, pelataan kovaa sarjaa, 6 omiin... Baxu laittoi aivan oikein Jannen maaliin, paitsi että Lundell oli niin rikki, että pahaa teki katsoa hänen torjumistaan ja oikeasti hänen ei olisi kuulunut olla edes luukkuvahtina.

JHagin viestihän vaan muistutti siitä, että niinkin tuoreelta ajalta kuin parin vuoden takaa löytyy edellinen kerta kun kolmosvahti joutui meillä ploffeissa torjuntatöihin. Itse asiassa edellinen pleijarisarjan voittaja oli meillä kolmosveska.

mutta pääsääntöisesti Lunkkaa kyllä pidetään hyvän uran tehneenä hyvän tason SM-liigaveskarina.

Käsi sydämellä: jos täällä ilmoitettaisiin, että Lundell on tehnyt 2+1 sopparin Lukon kanssa mikä olisi ensireaktiosi?

Nythän Lindströmin pelaaminen ei ollut kovinkaan lähellä, mutta jos Riksmania vaivaa muu kuin tavallinen flunssa on kyllä jo pakko alkaa miettimään peluutuksessa miten Lunkka saadaan pelaamaan mahd. hyvät pleijarit, eli on pakko antaa välillä lepovuoroja. Jannen tasohan lähti käytännössä lakemaan tuon vuodenvaihteen rykäisyn loppupuolella ja uudestaan ei ole varaa peluuttaa Jannea piippuun. Eli hyvinkin voidaan vielä nähdä Timo tolppien välissä tällä kaudella. Toivotaan vaan ettei kakkossija karkaa kelvottoman sieniporan takia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JHagin viestihän vaan muistutti siitä, että niinkin tuoreelta ajalta kuin parin vuoden takaa löytyy edellinen kerta kun kolmosvahti joutui meillä ploffeissa torjuntatöihin. Itse asiassa edellinen pleijarisarjan voittaja oli meillä kolmosveska...

Muistaakseni joku täällä sanoi, että Lindström hankittiin luukkumieheksi, jotta junnut saavat keskittyä omiin peleihinsä. Jos Riksman ei pysty pelaamaan ja Lundell loukkaantuu, Lindström pelaa kyseisen ottelun loppuun, seuraavaan peliin on mahdollista vaihtaa junnu maaliin. Eli HIFK:n kolmosmaalivahti on A-nuorten paras maalivahti??
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni joku täällä sanoi, että Lindström hankittiin luukkumieheksi, jotta junnut saavat keskittyä omiin peleihinsä. Jos Riksman ei pysty pelaamaan ja Lundell loukkaantuu, Lindström pelaa kyseisen ottelun loppuun, seuraavaan peliin on mahdollista vaihtaa junnu maaliin. Eli HIFK:n kolmosmaalivahti on A-nuorten paras maalivahti??
Näin mäkin olen ymmärtänyt asian olevan. Mutta eihän tuolla nyt vielä ranteita saa avattua, joten nyt Lindström onkin jo HIFK:n maalivahti pudotuspeleissä. Ja Lunkan vika.

Älkääkä nyt käsittäkö väärin, Lundell ei ole mun mielestäni ykkösveskariainesta, mutta eihän se ykkönen olekaan. Mitä mä en ymmärrä on se, että jos HIFK:n ykköseksi hankitaan selkävaivainen kaveri joka ei pysty pelaamaan niin syypää onkin kakkosveskari jonka tilalle olisi pitänyt hankkia toinen ykkönen. Mutta eikös parempi ratkaisu olisi ollut se että ykkösveskari olisi perusterve joka pystyy pelaamaan peleissä, joten kakkosveskarin olisi tarvinnut jeesata ainoastaan ne 10-15 peliä pahimmissa otteluruuhkissa.

No, kait se maalivahtikolmikko pitäisi sitten olla Vehanen-Noronen-Lassila vaikka ongelmiahan tuostakin seuraisi. Mitä sitten jos kaikki loukkaantuisivat?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No, kait se maalivahtikolmikko pitäisi sitten olla Vehanen-Noronen-Lassila vaikka ongelmiahan tuostakin seuraisi. Mitä sitten jos kaikki loukkaantuisivat?

Noronen-Riksman- Lundell/Norja olisi ollut ihan mahdollinen, ja tuossa skenaariossa ei olisi ollut niin paljon Riksmanin "flunssan" varassa. Eri asia sitten on, kannattiko ylipäätään klesaa veskaria hankkia, mutta toivotaan nyt vaan, että Riksman on pelikunnossa koko kevään.

Mutta tää Lindströmin ketju on suorastaan legendakamaa jo: 134 viestiä ja 38686 lukukertaa miehestä, joka on olemassa ainoastaan pöytäkirjoissa :) Koskakohan feispuuuuuuukissa menee hänellä 100 000 frendiä rikki.
 

Stigu

Jäsen
Älkääkä nyt käsittäkö väärin, Lundell ei ole mun mielestäni ykkösveskariainesta, mutta eihän se ykkönen olekaan. Mitä mä en ymmärrä on se, että jos HIFK:n ykköseksi hankitaan selkävaivainen kaveri joka ei pysty pelaamaan niin syypää onkin kakkosveskari jonka tilalle olisi pitänyt hankkia toinen ykkönen.
Mäkin olen yrittänyt avata tätä logistiikkaa jo kolme kuukautta, mutta ei vain aukea. Timo Lindströminkään hankinta ei herättäisi niin suurta hilpeyttä/ahdistusta, jos meillä olisi ykkösveskari, joka pystyy pelaamaan. Saiskohan Lindströmin hankinnan muuten jotenkin Lunkan syyksi?
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin mäkin olen ymmärtänyt asian olevan. Mutta eihän tuolla nyt vielä ranteita saa avattua, joten nyt Lindström onkin jo HIFK:n maalivahti pudotuspeleissä. Ja Lunkan vika.

En tiedä oliko viesti suunnattu minulle, mutta puolustaudun kuitenkin. En mielestäni ikinä väittänyt, että Lindström pelaisi pudotuspelejä. Sen sijaan kirjoitin, että mikäli Riksmanin selkä on klesa Lindströmiä olisi peluutettava runkosarjassa siten kuin se parhaiten palvelee Lunkan pelaamista pleijareissa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin olen yrittänyt avata tätä logistiikkaa jo kolme kuukautta, mutta ei vain aukea. Timo Lindströminkään hankinta ei herättäisi niin suurta hilpeyttä/ahdistusta, jos meillä olisi ykkösveskari, joka pystyy pelaamaan. Saiskohan Lindströmin hankinnan muuten jotenkin Lunkan syyksi?

Minä puolestani olen yrittänyt avata tätä problematiikkaa viimeiset kaksitoista kautta. Eikä ole selvinnyt. IFK:ssa on aina surkea maalivahti tilanne kaikki syyt miksi emme voita mestaruutta johtuvat siis aina kaikissa tilanteissa maalivahdista. (voittavat sen mestaruuden lähdettyään meiltä, parissa kaudessa ollen mestaruuden tärkein lenkki.) IFKssa maalivahdin pitää siis ottaa aloitusvoitto, antaa avaussyöttö, antaa syöttö maaliin ja tehdä se maali vastustajan verkkoon. Sekä tietysti torjua nolla peli n 60 kertaa kaudessa. Tosin eiväthän maalivahdit tee tuota kaikkea muissakaan joukkueissa mutta meillähän se on silti minimi vaatimus......
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Jospa Timo Lindströmiä ei olekaan olemassa ja tuo on vain koodinimi kenelle tahansa jampalle, joka kiskotaan jostain harrastelijasarjasta täyttämään nimetöntä kolmeakymppiä tarpeen mukaan. Joku jannu siellä penkillä oli pipo päässä, mutta ei kai kukaan oikeasti tiedä, miltä tämän niin kutsutun Timo Lindströmin pitäisi näyttää?

Totta, sehän saattoi olla jopa itse "Kai Rautio".
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin olen yrittänyt avata tätä logistiikkaa jo kolme kuukautta, mutta ei vain aukea. Timo Lindströminkään hankinta ei herättäisi niin suurta hilpeyttä/ahdistusta, jos meillä olisi ykkösveskari, joka pystyy pelaamaan. Saiskohan Lindströmin hankinnan muuten jotenkin Lunkan syyksi?

Vaiko sittenkin logiikkaa ;)?

Mä olen toivonut parasta ja pelännyt pahinta siitä saakka, kun Juuson soppari julkistettiin. Mulla ei aidosti ole mitään Juusoa vastaan, vaikka moni sitä tuntuu epäilevänkin. Mulle ei myöskään tuota vaikeuksia myöntää, ettei Lunkalla kannata lähteä taistelemaan mestaruudesta. Siis ensisijaisesti :). Mä en syytä Juusoa mistään, koska hänen ei tietyllä tavalla "kuulukaan" ajatella sopimusasioissa kuin itseään. Hänen ja agenttinsa tavoitteena on saada paras mahdollinen soppari aikaiseksi. Ja ilmeisen hyvän ovat saaneet, koska IFK hankkii siirtorajan kynnyksellä itselleen kolmosveskariksi Lindströmin Timpan Unkarin sarjasta. Jos Timppa olisi otettu ottelukohtaisella sopparilla loka-marraskuun vaihteessa muutamaksi peliksi avaamaan luukkua, tilanne olisi täysin toinen. Tai niinkin, että Juuso olisi ollut kunnossa koko kauden, mutta hankittiin kuitenkin ne "varaluistinten varaluistimet", just in case.

Mutta IFK hankki Timo Lindströmin tilanteessa, missä on täysin mahdollista, että Juuso ei pysty pelaamaan ja mitään mahdollisuutta vahvistuksiksi luokiteltujen pelaajien hankkimiseksi ei ole. Vaikka Juuso olisikin eilen ollut oikean nuhan takia pois kokoonpanosta, on edelleen täysin mahdollista, että hänen selkänsä pettää kriittisillä hetkillä. Mä en edes ihmettelisi, jos Juusoa olisi peluutettu "väkisin", jotta annettaisi ulospäin sellainen kuva, että kaikki on kunnossa.

Mä en syytä tästä tilanteesta ketään muuta kuin Nybondasta, joka ei katsonut aiheelliseksi hankkia tänne sellaista veskaria, jonka oikeasti uskaltaisi pakon edessä heittää maalille. Ja oikeasti, nyt puhutaan muutamista tuhansista euroista, kun ajatellaan esim. jonkun jonipuurulan sopimuksen rahallista arvoa. Jos jonipuurulat eivät olleet halukkaita tulemaan availemaan luukkua, olisi pitänyt pistää lisää hynkkyä tiskiin. Ja ei, mikään jonipuurula ei olisi myöskään ollut ratkaisu IFK:n maalivahtitilanteeseen tai Juuson sairastelukierteeseen. Mutta olisi se nyt ollut saatanan paljon uskottavampi hankinta kuin Timo Lindström Unkarista. Ei taida olla Timpalla ensimmäistäkään liigapeliä alla...

Toivon todella, että uhkapeli kannattaa ja kirstun pohjalle jää ne 4000€ enemmän rahaa... Tämä on kuitenkin HIFK ja maalivahdit, joten en jää pidättämään hengitystäni.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Juuso olisikin eilen ollut oikean nuhan takia pois kokoonpanosta, on edelleen täysin mahdollista, että hänen selkänsä pettää kriittisillä hetkillä.
Eiköhän Juuso ole ihan noin periaatteessa pelikunnossa, mutta Nokka ymmärtää paremmin kuin Jokereissa aikanaan säästellä Juusoa. Ei noin kovaa veskaria kannata peluuttaa puhki ja juurihan Juuso pelasi edellisen pelin. Jos lohdutusta haette niin onneksi Juusolla heikkoja paikkoja ovat vain flunssa ja selkä. Pleijareissa aspiriinin voimalla nuha kuriin ja selkä nyt ei veskarille kovin iso juttu ole, kun käytössä on räpylä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei taida olla Timpalla ensimmäistäkään liigapeliä alla...

Toivon todella, että uhkapeli kannattaa ja kirstun pohjalle jää ne 4000€ enemmän rahaa... Tämä on kuitenkin HIFK ja maalivahdit, joten en jää pidättämään hengitystäni.

Eliteprospects.com - Timo Lindström
Ja taas herjataan Timoa ilman perusteita. Hän on pelannut 2 peliä KalPassa ja yhden HPK:ssa, sm-liigassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Juuso ole ihan noin periaatteessa pelikunnossa, mutta Nokka ymmärtää paremmin kuin Jokereissa aikanaan säästellä Juusoa. Ei noin kovaa veskaria kannata peluuttaa puhki ja juurihan Juuso pelasi edellisen pelin. Jos lohdutusta haette niin onneksi Juusolla heikkoja paikkoja ovat vain flunssa ja selkä. Pleijareissa aspiriinin voimalla nuha kuriin ja selkä nyt ei veskarille kovin iso juttu ole, kun käytössä on räpylä.

Varmasti on pelikunnossa, koska sinne tolppien väliin hänet on heitetty. Mutta "periaatteessa pelikunnossa" ja pelikunnossa olemisessakin on eroa.

Ja kiitos lohdutuksen sanoista! Nyt tuntuu jo helvetin paljon paremmalta :). Jos Aspiriini ei toimi, ainahan voi kokeilla Buranaa tai Ketoriinia. I feel so much better now!

EDIT: Sori Timppa, oletkin jo kokenut kettu liigatasolla. 3 peliä. Me ollaan voitettu tää kausi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BOL: Vedä nyt henkeä välillä ! Olin itse katsomassa säälärimatsin Tepsiä vastaan, jossa Lunkka imuroi viisi vetoa seitsemästä. Tätäkö ei saa kutsua flopiksi, koska Lunkka oli pipi? Älä nyt jaksa naurattaa. Se oli ihan oikea säälärisarjan ottelu, jossa maalivahtimme oli säälittävämpi kuin säälipleijarit. Ikävää, että hän oli kipeä, mutta eikös se ole ihan sallittua jättää umpikipeä kaveri katsomoon? Muahan ei katsojana kiinnosta hevonhelvetin vertaa mistä johtuu HIFK-maalivahdin imurointi. Pääasia on se, että hän seisoo kentällä ja imuroi. Varmasti oli selkä kipeänä, mutta ei missään tapauksessa järkyttävän paskana, koska siinä tapauksessa Janne olisi maannut sairastuvalla oikeasti. Lisäksi tämä sama selkäpotilas kaivettiin vielä kerran pelaamaan muutaman päivän päästä. Haettiinko se sairaalasta? Ja Tim Thomasilla oli kuulemma 37,1 astetta kuumetta vuoden -99 finaalisarjassa, joten ei voi laittaa hänen piikkiinsä sitä leijaa.

Mullako antipatioita Lunkkaa kohtaan? Taidan olla ainoa realisti, joka näkee, että tässäpä kaveri, josta mikään muu joukkue ei ole ollut kiinnostunut vuosikausiin. Realismi näyttää antipatialta taputapu ja halihali -ymmärtämisviestien seassa. Ja mitä säkin masa&tepi jaksat heittää tällaista logiikkaa:

Älkääkä nyt käsittäkö väärin, Lundell ei ole mun mielestäni ykkösveskariainesta, mutta eihän se ykkönen olekaan.

Tämä on varma laini. Lunkka ei ole ykkönen eikä ykkösainestakaan.

Mitä mä en ymmärrä on se, että jos HIFK:n ykköseksi hankitaan selkävaivainen kaveri joka ei pysty pelaamaan niin syypää onkin kakkosveskari jonka tilalle olisi pitänyt hankkia toinen ykkönen.

Tämä on omituista fuulaa. Kuka ja missä on sanonut, että Lundell on syypää siihen, että selkävaivainen Riksman ei pysty pelaamaan? Kuka ja missä on ollut niin vitun dorka? Kenellä täällä on ÄO allle kymmenen? Ei kenelläkään, joten miksi heität ilmaan tuollaisen väitteen. Ei ihme, ettet ymmärrä sitä. Muistin virkistykseksi: Tämä on Timo Lindström -ketju ja Timppa on 3-veskarimme. Niinpä esitin tylsän faktan: edellisen playoffsarjan voiton on HIFK:lle torjunut 3-mv Nieminen. Pointin ymmärsi ainakin stroh80. Valitettavasti mainitsin ennen tätä viestiäni, että Ahlqvist oli sairaana ja Lunkka floppasi. Lundellista siis kaksi sanaa. Ja 3-mv -pointtaus oli jopa alleviivattu. Seuraus: Käsilaukut heiluen tullaan monen miehen ja naisen voimin itkemään, että voivoi kun taas dissaat Lunkkaa, joka on kiva kaveri. Miettikää nyt vähän itsekin asioiden mittakaavaa ja lukekaa viestini uudestaan. Oliko järkyttävää Lunkka-dissausta vai sinänsä relevanttia pohdiskelua siitä, että 3-mv ei ole HIFK:n karmalla yhdentekevä henkilö? Käyttääkseni samaa logiikkaa: Jani Nieminen ei ole ykkösmv-ainesta, mutta onko hänen syynsä, että yksikään HIFK-maalivahti ei ole hänen jälkeensä voittanut playoffsarjaa? Omituista fuulaa, tuossakaan ei ollut järjen häivääkään.

Ja varmistan vielä onko nyt näin: HIFK hankkii tyhmyyttään selkävaivaisen 1-mv:n ja kakkoseksi keskinkertaisen reliikin. Myöskin tyhmyyttään. Kun 1-mv loukkaantuu ja kakkonen torjuu, onko Pohjois-Koreassa todellakin kiellettyä kommentoida kakkosen edesottamuksia otteluihin liittyvissä ketjuissa, koska ei ole hänen syynsä, että ykkönen loukkaantui? Onko kiellettyä sanoa, että hemmetti soikoon, nyt se päästi 5 maalia seitsemästä laukauksesta? Pitääkö katsomossa vaan istua kliinisesti paikoillaan ja hymistellä ymmärtäväisesti että sillä on varmaan selkä kipeä? Eikö saa sanoa ääneen, että voi vitun vittu mikä imuri!! Sori, mä sanoin niin säälimatsissa Tepsiä vastaan ihan livenä. Sovitaanko, että käydään deletoimassa pois PW;tä kritisoivat kommentit siltä ajalta, kun hän stunttasi Mickeä ykkösen keskellä? Hemmetti, eihän se ole PW:n vika, että Micke on lasia! Kuvottavaa kaksinaamaisuutta. Huonoa mv-peliä ei saa nähdessään mainita. Paitsi jos maalissa oli Riksman.

Mutta eikös parempi ratkaisu olisi ollut se että ykkösveskari olisi perusterve joka pystyy pelaamaan peleissä, joten kakkosveskarin olisi tarvinnut jeesata ainoastaan ne 10-15 peliä pahimmissa otteluruuhkissa.

No ei todellakaan. Paras ratkaisu olisi se, että joukkueessa olisi kaksi erinomaista maalivahtia. Jypin malli. Ja ehdottomasti paras. Vielä parempi olisi se, että joukkueessa olisi kolme sairaan hyvää veskaria. Miksi tällaisia itsestäänselvyyksiä kyseenalaistetaan/kysellään? Ykkösmaalivahdin terveyttä on vaikea ennustaa ennen kautta, se on kohtuuton vaatimus. Kärpistä Bäckström loukkaantui aikanaan keväällä ja kausi läsähti siihen. Näitä sattuu, tämä on lätkää. Ja kun tiedossa on, että 1-mv todennäköisesti tarvitsee huilia yli 20 matsin ajan, on puhdasta tyhmyyttä pitää kakkosena kaveria, josta kaikki sanovat suu vaahdossa yhteen ääneen: Hän on hyvä kakkonen, ei ykkösen tasoa!! Miksi ei ole huomioitu, että toinen mv joutuu pelaamaan paljon enemmän kuin 10-15 peliä ja hankittu toista kelvollista veskaria?

BOLilta loppuun äärimmäisen fiksuja lausahduksia, joista olen samaa mieltä. Ja älkää nyt vittu sentään aina hyppikö seinille, kun sanon Lundell. Mua ei kiinnosta koko kaveri pätkääkään sen jälkeen kun hän uransa lopettaa.

BOL:
Mulla ei aidosti ole mitään Juusoa vastaan, vaikka moni sitä tuntuu epäilevänkin.
Hah - ihan kuin minun lausahdukseni Lunkasta : D. Sulla on epäilyksiä siitä, että mulla ei aidosti ole mitään Jannea vastaan ja mulla on epäilyksiä siitä, että teikäläisellä ei ole aidosti mitään Juusoa vastaan. Mitä tehdään? Meidän molempien kirjoituksista paistaa näköjään läpi jonkunlainen aito mielipide jostain asiasta. Ikävää, pitää olla konsensusta!

BOL:
Sen sijaan, että Tom Nybondas olisi tehnyt sitä duunia, mistä hänelle maksetaan, hän hankki halvan, uskollisen ja hyväksi havaitun Lundellin joukkueeseen.
Tähän kaikki aina palaa, mutta vaihda Nyban paikalle ihan reilusti vaan Sakari, jolle mv-kuvio on HIFK:ssa uskottu. HIFK teki sen tänä keväänä taas. Hankki 3-maalivahdin, jonka mahdollinen pelaaminen on yksinomaan pelottava ajatus. Ja nyt se kolmonen on ollut jo kerran luukkumiehenä ja kyllä se sieltä peliinkin vielä tulee. Sorry, että vituttaa HIFK:n mv-tilanne.

bozikilta täyttää asiaa ilman antipatioita, kuten aina ja helppo se on tosiaan käydä Lukon leiristä heittämässä, että hyvä veskarihan Lunkka on. Olisi mahtanut riemu revetä, jos Vehanen tai Raanta olisi korvattu Lunkalla. Mä sanon teille Raumalle, että ymmärtäkää jo kuinka loistava valmentaja Rauli Urama onkaan. Pitkä ura ja kaikkea kivaa. Yleisesti ottaen peace & love kaikille ja koetetaan nyt olla niin, että kaikki ovat kaikesta samaa mieltä ettei kenellekään tule sitten sitä mielipahaa! Nyt on kevätkin ja linnut kohta laulaa ja elämä on ihanaa.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL:
Mulla ei aidosti ole mitään Juusoa vastaan, vaikka moni sitä tuntuu epäilevänkin.
Hah - ihan kuin minun lausahdukseni Lunkasta : D. Sulla on epäilyksiä siitä, että mulla ei aidosti ole mitään Jannea vastaan ja mulla on epäilyksiä siitä, että teikäläisellä ei ole aidosti mitään Juusoa vastaan. Mitä tehdään? Meidän molempien kirjoituksista paistaa näköjään läpi jonkunlainen aito mielipide jostain asiasta. Ikävää, pitää olla konsensusta!

BOL:
Sen sijaan, että Tom Nybondas olisi tehnyt sitä duunia, mistä hänelle maksetaan, hän hankki halvan, uskollisen ja hyväksi havaitun Lundellin joukkueeseen.
Tähän kaikki aina palaa, mutta vaihda Nyban paikalle ihan reilusti vaan Sakari, jolle mv-kuvio on HIFK:ssa uskottu. HIFK teki sen tänä keväänä taas. Hankki 3-maalivahdin, jonka mahdollinen pelaaminen on yksinomaan pelottava ajatus. Ja nyt se kolmonen on ollut jo kerran luukkumiehenä ja kyllä se sieltä peliinkin vielä tulee. Sorry, että vituttaa HIFK:n mv-tilanne.

No, ehkä meidän eromme tulee siitä, että mä kipitän tänne huohottamaan joka kerta, kun Juuso on poissa siksi, että on sairaana ja sä tulet heti, kun koet Jannen sössineen jonkun maalin. Eli suurin piirtein jokaisen Lundellin pelaaman matsin ja maalin jälkeen.

Mullahan ei ole pahaa sanaa sanottavana Juuson peliesityksistä, vaikka en varmastikaan ole pelkkää posia antanutkaan jokaisen pelin ja päästetyn maalin jälkeen. Ainoa asia, mikä mua vituttaa tässä Juuson hankinnassa on se, että Juuso ei ole 100% kunnossa. Eikä edes 90% kunnossa. Ei ole koko nyky-IFK-aikanaan ollutkaan. Sanotaan, mitä sanotaan. Ja edelleenkin, syy ei ole Juuson, vaan joukkueen kokoajan. Vastuun joukkueen kasaamisesta kantaa Tom Nybondas. Toki päävalmentaja Kari Jalonen kantaa oman kortensa kekoon, mutta mä en oikeasti jaksa uskoa, että Jalonen on Juusoa vaatimalla vaatinut.

Väitätkö nyt tosissasi, että Nybondas HIFK:n UTJ:nä antaa Sakelle valtuudet hankkia maalivahdit? Älä nyt viitsi. Sä olet enemmän sekaisin kuin kuvittelinkaan... Tai sitten Nybondas on ihan vitun sekaisin. Ei ole mikään salaisuus, että Sakari ei Juusosta "pidä" ja lyön vaikka pääni pantiksi, että Sakari Lindfors ei ole Juuso Riksmania IFK:hon missään vaiheessa halunnut. Pitäiskö avata peli ja vaatia Nybondakselle kenkää?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigassa on monentasoista pelaajaa ja veskaria: puhutaan esimerkiksi liigatason kassareista, mm-tason maalivahdeista ja EHT-tason veskoista, mutta teillä on käsissänne todellinen helmi: U16 Pohjola Camp Roster-tason veskari. Kalpenee monien career highlightsit tuon Johanneksen linkittämän Timo Lindströmin eliteprospects-profiilin vastaavien rinnalla. Pahoitteluni, mutta tätä pelaajaa on todella vaikea käsitellä vakavalla naamalla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Lunkan Tsekki-visiitistä on kantautunut mielenkiintoisia tietoja suoraan joukkueen lääkäriltä. Runkosarja meni oikein hyvin ja kaikki olivat kuvioon tyytyväisiä, mutta pleijareiden tullen Lunkka itse ilmoittautui sairaaksi(oliko se kuumetta vai mitä). Joukkueen lääkärin mukaan mitään sairautta ei ollut ja hänen puolestaan JL oli pelikuntoinen, mutta Lundell pysyi "sairaana" loppuun asti ja siihen yhteen kauteenhan se sitten vähemmän yllättäen loppui tuo seikkailu.

Jokainen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta lähde on ainakin totaalisen luotettava, ellei lääkäri itse valehdellut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lunkasta kertoo Tami yhdessä kirjassaan, siinä jossa kuvataan yli 10 kauden takaista playoff-sarjaa Kärpät-TuTo, jonka Kärpät hävisi voitoin 2-3 ja viimeisen pelin Oulussa jatkoajalla, että Lundell on ainoa pelaaja hänen urallaan, joka on häipynyt kokonaan paikkakunnalta, hyvästelemättä ketään, kun ottelusarja päättyi. Lundell oli ratkaisupelissä maalissa ja sen jälkeen katosi Oulusta.

Göteborgin Västra Frölundaan Lundell meni maalivahdiksi, mutta joutui siellä niin epäsuosioon, ettei saanut vaihtaa edes pelivarusteitaan joukkueen kanssa pukukopissa ja harjoitteli ennen lähtöään vain VF:n junnujen kanssa ja pelasi jopa VF:n junnuissa yhden pelin 27-vuotiaana. Sitten on kai tuo Tshekki-episodi, jonka KPL kuvasi.
Eliteprospects.com - Jan Lundell

Lundell valittiin sm-liigan kuukauden pelaajaksi tammikussa 97-98. Sen kunniaksi HIFK ilmeisesti siirtorajan päätteeksi kauppasi Lundellin TPS:lle ja hankki maalin suulle Tim Thomasin.

Etää tällaista Timo Lindströmistä, jonka Unkarin, Rovanimen reissut kalpenevat pahasti Lundellin kiertolaiselämän edessä, johon kuuluu kausi Tanskan sarjassa, pari kautta Tshekin mestiksessä, Frölundan keikka Ruotsisssa, Augsburgissa pelaaminen Saksan kakkosliigassa ja vierailuja KiVa:ssa, silloin tällöin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta lähde on ainakin totaalisen luotettava, ellei lääkäri itse valehdellut.

Hyvin mielenkiintoista. Lunkka pelasi Tsekeissä 4 po peliä 1.98 ka ja torjuntaprosentti oli 93.9%. Feikkasi sairauden, koska pelkäsi olevansa liian hyvä? Seuraava juoruämmä kehiin. Lääkäriys ei todellakaan ole mikään luotettavuuden mittari - ammattiryhmä josta (näin kärjistäen) mielenkiintoisen suuri osa luulee olevansa jumalasta seuraavia.
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Hyvin mielenkiintoista. Lunkka pelasi Tsekeissä 4 po peliä 1.98 ka ja torjuntaprosentti oli 93.9%. Feikkasi sairauden, koska pelkäsi olevansa liian hyvä? Seuraava juoruämmä kehiin. Lääkäriys ei todellakaan ole mikään luotettavuuden mittari - ammattiryhmä josta (näin kärjistäen) mielenkiintoisen suuri osa luulee olevansa jumalasta seuraavia.

No, jos ei muuta, niin tilastoista voi tsekata, että Lunkan tiimi pelasi kyllä enemmän kuin 4 matsia tuon kevään pleijareissa ja tuskinpa valmentaja tuollaisilla statseilla liikkuvaa mokea olisi penkittänytkään. Luonnollisestihan siellä oltiin melko pettyneitä/vittuuntuneita tilanteeseen. Tämä oli lääkärin versio ja muuta en tiedä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No, ehkä meidän eromme tulee siitä, että mä kipitän tänne huohottamaan joka kerta, kun Juuso on poissa siksi, että on sairaana ja sä tulet heti, kun koet Jannen sössineen jonkun maalin. Eli suurin piirtein jokaisen Lundellin pelaaman matsin ja maalin jälkeen.

Voi rakas BOL! Kivaa, että olet olemassa ja kanssasi saa väitellä. Oikeasti siis : D

Kuules nyt tytönhupakko (olen ymmärtänyt, että naiset tosiasiassa rakastavat tytöttelyä). Nythän on niin, että minä tulin ensin Timo "Unkari" Lindströmin ketjuun ja nostin esiin sen faktan, että HIFK:ssa myös kolmosmaalivahti voi joutua ns. tuleen. En siis tullut sen takia, että Janne olisi sössinyt jonkun maalin. Sinä sen sijaan tulit hiukset kauniisti hulmuten puolustamaan Jannen kevään -08 playoffsuoritusta Timpan 2011-kevättä käsittelevään ketjuun. Lue itse meidän viestit. Aloitin viestini niin, että Nieminen joutui maaliin, kun Allu sairastui ja Lunkka floppasi. Kimpaannuit yhdestä sanasta. Koskien vuotta 2008. Rohkenin käyttää termiä "floppasi", koska siitä ei päästä mihinkään, että maalissa ollut Lunkka poistui tolppien välistä TPS:n johtaessa 0-5. Lunkka oli torjunut 2/7 laukausta. Jos tätä ei saa kutsua maalivahdin "floppaamiseksi", niin kerrotko mikä on limiitti ? 10-0? Moni viisashan täällä (ja kaikkien heidän mielestään Lunkka on ihana 2-mv) kertoi kuinka Riksman floppasi Stadikalla HIFK:n voitettua 4-3 ja samassa ketjussa kerrotaan myös, että Lunkka ei flopannut päästettyään 5 maalia Tepsiä vastaan. Voin olla väärässä, mutta tuntuu olevan hieman erilainen mittakaava tietyillä maalivahdeilla? Ja oma suojelukohde otetaan siipien suojaan vielä taannehtivastikin 2 kevään jälkeen.

Veli Johannekselta mainiota, kiihkotonta ja faktoihin pohjautuvaa historiaa Jan Lundellista. Luultavasti Tami puhuu paskaa ja Lunkalla oli selkä pipi? Palataan hetkeksi kevääseen -07, jolloin pakki nimeltä Cory Murphy oli pelannut aivan käsittämättömän hienon kauden. Pakki, jonka pistekeskiarvo runkosarjassa oli yli 1,0. Risti seinään ja rispektit perään. Penan hankinta btw. No, ennen pleijareita Murphy loukkaantui ja hänet kursittiin kasaan pleijareihin. Ikävä kyllä. Murphy oli kuin varjo entisestään ja häntä kävi lähinnä sääliksi. Siltikin minua ja montaa muuta vitutti, kun HIFK hävisi playoffsarjan ja Murphy pelasi huonosti. Tällaista on jääkiekko. Joukkuelajia siis. On erittäin kivaa, kun oma joukkue pärjää ja erittäin ikävää, kun oma joukkue ei pärjää. Ei minussa ole sellaista alpomaista humanistia, joka istuu katsomossa sfinksinä ja hymähtää: No mutta, ei voi mitään - mieshän pelaa kipeänä, koetetaan ensi kaudella uudestaan! Kyllä se vituttaa kun oma veskari imee kaiken kohti tulevan. Olisiko tilanteen voinut pelata toisin? Kyllä. Jos Lunkka tiesi olevansa niin kipeä, että hänen kuntonsa ei kestä täysipainoista suoritusta, niin kysyn:

1) Miksi vitussa se ei saanut turpaansa auki?? Eikös Janne ole nimenomaan hyvä joukkuepelaaja. Olisi pitänyt olla munaa sanoa, että nyt ei pysty. Vai oliko enemmän kuitenkin kyseessä oman perseen ajattelu, koska diiliä ei vielä ollut (eikä tullut) ensi kaudeksi? Toisin sanoen: Onko Lunkkakin vain ihminen?

2) Miksi vitussa Baxu-Kiva-Sakke trio = 6 silmää, ei osannut katsoa treeneissä, että Lunkka ei taivu, eikä pysty liikkumaan ja on järjetöntä peluuttaa häntä? Ehkä siksi, että treeneissä Lunkan fysiikassa ei ollut mitään vikaa ja ongelma itse ottelussa liittyikin psyykeen? Tämän puolesta puhuu se, että Lunkka kaivettiin vielä otteluun numero 4, josta kysyn:

3) Eikö se tullut jo sekä joukkueelle että Lunkalle selväksi, että nyt on kauhean pipi selkä ja peli meni vituiksi sen takia ensimmäisellä yrityksellä - joten miksi vitussa Potilas Saarinen tuotiin koomaosastolta vielä 4 päivän päästä sunnuntaina Espooseen ja lyötiin tolppien väliin? Tuohan on kidutusta!

Ari Korvolan minulle antamin valtuuksin en osta sitä selitystä, että Lunkan -08 playoffit menivät huumorin puolelle pelkästään fyysisten kipujen takia. Hän ei olisi muuten aloittanut kahta ottelua kyseisessä sarjassa. Onko tämä nyt kovin vaikeaa käsittää? Minä en siis avannut sitä ovea, jonka takaa ilmestyi Lunkka vm. -08 -keskustelu Timppa Lindström 2011 -ketjuun. En missään tapauksessa. Käytin sanaa "floppaaminen" kun mv päästi 3v sitten viisi maalia seitsemästä kudista ja miettikääs nyt oikein tarkkaan: Kenellä tässä todellisuustaju on oikeasti kateissa ja kenellä tässä on oikeasti JL:n suhteen tunteet niin pinnassa, että pelkästään miehen mainitseminen aloittaa tunnevyöryn. Herranjumala, pelkkä sivulausessa oleva kahden sanan maininta saa aikaan käsilaukkuhurmoksen! Mun viestini -kuten esim. stroh80 pointtasi- käsitteli oikeasti pelkästään sitä mahdollisuutta, että Timppa voi joutua pelaamaan pleijareissa ja otin verrokin niinkin läheltä kuin 3 vuoden takaa. That´s all. Mutta hei, nyt kun tuli puheeksi, niin menipä Lunkalta helposti eilen TPS:n toinen maali! Pyynnöstä mainitsen tämän pikku viiveellä - siis "aina kun Lunkka on imaissut maalin". Tuli ihan mieleen Juuso Stadikalla. Mutta onneksi HIFK voitti molemmat ottelut.

BOL: Mää siis oikeesti tykkään susta vitusti - kuten Petri Nygård sanoisi. Ymmärräthän, että tässä kerrankin väittelevät asiat, eivätkä ihmiset. Korjaan: asiat, eivät nickit. Ja olet huolissasi, kun Juuso on kipeä, koska....? Koska HIFK joutuu laittamaan maaliin Lunkan tai Timpan? Eikös homman pitäisi olla ihan jees, kun Lunkka pääsee kehiin? -hymiö-. Ja onko Nyba perseestä, kun hankki Riksmanin vastoin Saken toiveita? Saman Riksmanin, jonka toivot siis pelaavan. Miten sellainen hankinta voi olla paska, jonka pelikuntoa täällä jännitetään koko ajan? Pelillisestihän kyseinen kaveri tuntuu siis hyvältä hankinnalta? Okei, hankittiin ilman varmuutta koko kauden pelikunnosta. Mutta eikös Nyba edelleen ole toiminut ihan oikein, että hän hankki maailman parhaan 2-mv:n Lunkan näiksi hetkiksi? Miksi olla huolissaan, kun faktat kertovat näin:
-toivot Riksmanin pystyvän pelaamaan ja sanot, että hänen pelaamisestaan sinulla ei ole mitään valittamista - plussapiste tästä Riksmanille, eikö vaan?
-pidät Lunkkaa erinomaisena kakkosmaalivahtina, joka tarvittaessa hoitaa ykkösenkin tehtävät - ja Lunkka pelaa kun Riksman on klesa - tämähän on match made in heaven!
Kaikenhan pitäisi olla ookoo? Erinomaisesti torjuva ykkönen ja liigan ehdottomasti paras kakkonen. Eihän mv-osastolla pitäisi olla huolen häivää?

oikeasti mä toivon joka matsissa, että hifk-veskari pitää nollan ja mun on nähty hurraavan Lunkan, Niemisen ja Riksmanin hyville peleille ihan tasapuolisesti
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL: Mää siis oikeesti tykkään susta vitusti - kuten Petri Nygård sanoisi. Ymmärräthän, että tässä kerrankin väittelevät asiat, eivätkä ihmiset. Korjaan: asiat, eivät nickit. Ja olet huolissasi, kun Juuso on kipeä, koska....? Koska HIFK joutuu laittamaan maaliin Lunkan tai Timpan? Eikös homman pitäisi olla ihan jees, kun Lunkka pääsee kehiin? -hymiö-. Ja onko Nyba perseestä, kun hankki Riksmanin vastoin Saken toiveita? Saman Riksmanin, jonka toivot siis pelaavan. Miten sellainen hankinta voi olla paska, jonka pelikuntoa täällä jännitetään koko ajan? Pelillisestihän kyseinen kaveri tuntuu siis hyvältä hankinnalta? Okei, hankittiin ilman varmuutta koko kauden pelikunnosta. Mutta eikös Nyba edelleen ole toiminut ihan oikein, että hän hankki maailman parhaan 2-mv:n Lunkan näiksi hetkiksi? Miksi olla huolissaan, kun faktat kertovat näin:
-toivot Riksmanin pystyvän pelaamaan ja sanot, että hänen pelaamisestaan sinulla ei ole mitään valittamista - plussapiste tästä Riksmanille, eikö vaan?
-pidät Lunkkaa erinomaisena kakkosmaalivahtina, joka tarvittaessa hoitaa ykkösenkin tehtävät - ja Lunkka pelaa kun Riksman on klesa - tämähän on match made in heaven!
Kaikenhan pitäisi olla ookoo? Erinomaisesti torjuva ykkönen ja liigan ehdottomasti paras kakkonen. Eihän mv-osastolla pitäisi olla huolen häivää?

No, yhdestä asiasta olemme näemmä ainakin samaa mieltä: mäkin tykkään musta ihan vitusti :).

Mä takerruin siihen "Lunkka floppasi"-kohtaan siksi, että mielestäni siinä oli lieventävänä asianhaarana selkeä loukkaantuminen. Ja kas, olemme samaa mieltä myös siitä, että Lunkka oli tuolloin huono. Jee!

Mä olen huolissani Juuson sairastelusta siksi, että HÄNET ON PALKATTU JOUKKUEEN YKKÖSMAALIVAHDIKSI. Vaikka Janneen luotankin, olen sitä mieltä, että hänen ei pitäisi olla mestaruuteen tähtäävän joukkueen ykkösmokke armon vuonna 2011. Eikä häntä siihen rooliin ole palkattukaan, vaan kakkoseksi. Kakkosen tehtävänä on pelata peli silloin, toinen tällöin, jotta ykkönenkin saa treenata välillä kovaa.

Nyt siis kuitenkin itsekin myönnät, että Juuso oli Nyban hankinta? Kuitenkin edellisessä viestissäsi kirjoitit: "...mutta vaihda Nyban paikalle ihan reilusti vaan Sakari, jolle mv-kuvio on HIFK:ssa uskottu." Hmm... Eiköhän sullekin ole selvää, mitä mieltä mä olen Sakari Lindforsin kompetenssista mv-koutsina, joten ymmärtänet, että Saken mielipiteellä ei ole minun mielestäni mitään merkitystä. Saken duuni on valmentaa veskareita ja jos ei kykene jättämään henkilösuhteita duuninsa ulkopuolelle, tulee hänen vaihtaa tehtäviä. Ehkäpä tässä onkin ollut joku hidden agenda Nybondaksen puolelta? Palkata Juuso ja saada Sakke nostamaan kytkintä? Olen kuitenkin sitä mieltä, että aikuisten maailmassa pitäisi pystyä esimiesasemassa antamaan monoa huonoille työntekijöille, vaikka oltaisiin siviilissä kuinka hyviä frendejä tahansa. Tiukka paikka, mutta sellaista elämä on.

Juuso on mielestäni paska hankinta terveystilanteensa vuoksi. Ei siksi, että olisi jotenkin huono maalivahti, vaan siksi, ettei ole pystynyt pelaamaan kuin puolet kaudesta, jos sitäkään. Koska hänet on selkeästi hankittu ykkösmolariksi, hänen tulisi pystyä pelaamaan enemmän. Jos Juuso olisi tämän kauden aikana loukkaantunut ensimmäisen kerran selkänsä osalta, tilanne muuttuisi olennaisesti, koska mun mielestäni ei voida vaatia, että joukkueen kokooja valmistautuu heti kauden alussa pahimpaan. Mikäli kauden aikana tapahtuu jotain olennaisesti maalivahdin terveystilanteeseen vaikuttavaa, siihen pitää reagoida, jos muu joukkue on osoittanut kykenevänsä illasta toiseen pelaamaan tasolla, missä mestaruuden tavoittelu on täysin realistista. Tällä kaudella näin on ollut, vaikka pieni notkahdus joukkueen otteissa tapahtuikin. Tänäkin aikana joukkueen kakkosvahti pelasi joko korkealla tai vähintäänkin riittävällä tasolla, antaakseen joukkueelle mahdollisuuden voittoihin. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että pleijareihin lähdettäessä joukkueella PITÄÄ olla kaksi maalivahtia, joista molemmat voidaan heittää tolppien väliin.

Vaikka Juuso nyt oikeasti kärsisikin pelkästä flunssasta, hänen liikkumisessaan kentällä on ollut viitteitä siitä, että selkä ei täysin kunnossa ole. Ja kun tilanne näyttää jopa meikäläisen silmiin tältä, on hyvin mahdollista, että yksikin väärä liike voi tämän pelikunnon murentaa. Tällöin Juusolle tulee pakkolepoa ja Janne hyppää tolppien väliin. Runkosarjaa on jäljellä 10 kierrosta. IFK selviytyy pleijareihin, sitä huolta ei siis ole. Mutta mitäpä, jos Juuso on pakkosaikulla kuukauden päästä ja Jannella on oksennustauti, joka kestää neljä päivää ja jonka jälkeen hän on 3 päivää vielä enemmän tai vähemmän toipilaana? IFK heittää maaliin Timo Lindströmin ja nostaa A-junnun varaveskaksi. Pahimmassa tapauksessa eka pleijarikiekka pelataan Unkarista tulleen 3-veskarin kanssa, joka imee kaiken. Sarja on taputeltu. Hyvää yötä, jälleen kerran. Miksi KJ ei esim. tänään heitä Lindströmiä kehiin? Varmaan siksi, että luottoa ei ole riittävästi.

Mä kritisoin Nybondasta Juuson palkkaamisessa siitä, että hän otti näin ison riskin, kun on ennakkoon tiedetty, että Juuson selkä ei tule enää ikinä olemaan 100% kunnossa. Tuskin Riksman oli niin haluttu maalivahti viime kesän markkinoilla, että häneen oli pakko heti tarttua. Eikö maailmassa todellakaan ollut yhtään sellaista maalivahtia, joka olisi ollut Riksmania ainakin ennakkoon varmempi arpa? Jos ongelmaksi nousi se, ettei Sakkeen luoteta tarpeeksi, Sakesta pitää jumalauta hankkiutua eroon! Ei tämä ole niin vaikeata. Edes mä en ole niin urpo, ettenkö ymmärtäisi, että Juuso on täysin Nybondaksen oma haku ja valinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös