Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 753
  • 6 880

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Muuten voit puolestani Erva vitsailla minkä lystäät, mutta 12-vuotiaan urheilijapojan krapuloista iltayhdeksältä voisit olla fantasioimatta.

Edit: en asu Jampassa + poistan kaikki edelliset viestiniaiheesta.Jatkakaa.
Kummaksi on Jatkoaika mennyt.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Muuten voit puolestani Erva vitsailla minkä lystäät, mutta 12-vuotiaan urheilijapojan krapuloista iltayhdeksältä voisit olla fantasioimatta.

Edit: en asu Jampassa + poistan kaikki edelliset viestiniaiheesta.Jatkakaa.
Kummaksi on Jatkoaika mennyt.

Jatkoajan moderaattoreilta huonoa asiakaspalvelua on ollut havaittavissa jo pitkään, kun ervan vittuileva mukahassuttelu saa jatkua näemmä ikuisesti.
 

Fiiu

Jäsen
Mites homma menee puhelinmyynti tilanteessa kun kohteena on laajakaistaliittymä? Lähinnä onko tässäkin voimassa se että voi vapaasti peruuttaa tilauksen kahden viikon aikana.

Tuli meinaan tilattua soneralta 10M liittymä, ja kun irtisanoin Welhon niin lupasivat samaan hintaan kun sonera, eli ei tarvitsisi säätää mitään. Soneralla uhkailevat nyt kaiken maailman sopimusrikkomus-sakoilla, on kuulemma sitova tilaus, määräaikainen kun sattui olemaan.

E. Ja lisätään vielä että myyjä soitti minulle, jos sillä nyt on merkitystä.

Ainoa millä on nyt merkitystä on se paperilla oleva tilausvahvistus jonka olet joko jo saanut tai on matkalla. Jos ei vahvaria ole kuulunut niin näin ollen ei voida vahvistaa sinun tehneen sopimusta. Itse allekirjoitusta ei tarvita, 14 päivän sääntö pätee (pääosin se on siitä vahvarin päiväyksestä, tietysti hyvän tavan mukaan siihen annettaisiin se pari päivää postin kuljetusaikaa) tähänkin.

Aina pitää tulla tilausvahvistus postitse, aina, kun on kyse puhelinmyynnistä. Sitovahan se tilaus voi kyllä olla mutta vasta kun sen on hyväksynyt (=ei ole peruuttanut 14 päivän sisällä).

Saatan olla toki väärässäkin mutta tuskin kokonaan, nimim. aspassa töissä. :)
 

Veijari

Jäsen
Etsin läppäriä eukolle ja erehdyin kävelemään Gigantin ovesta sisään. Liuku-ovien auetessa tuli kyllä mieleen että koskaan tästä kaupasta en ole hyvää palvelua saanut joten tuskinpa saan tänäänkään. Ajattelin että mennään nyt kuitenkin, sillä en sitä läppäriä aiokaan vielä ostaa vaan katson ensin pari liikettä läpi mitä kullakin on tarjolla ja mihin hintaan.

Menin kannettavien tietokoneiden osastolle ja hypistelin laitteita. Huomasin heti että laitteet olivat esillä hyvin epäloogisessa järjestyksessä ja koneiden ominaisuudet oli huomattavasti huonommin esillä kuin esim. Veikon Koneessa. Eikä ollut esim. Sonyt yhdessä rivissä ja Acerit toisessa, eivät olleet edes hintajärjestyksessä vaan ihan sekaisin.

Siinä pyörin kuin puolikka ämpärissä kahisevissa housuissani ja hetken päästä tuli parikymppinen finninaamainen maahanmuuttaja kysymään haluanko asiakaspalvelua. Hetken epäröin että mitäköhän Aso tietokoneista tietää mutta annoin mahdollisuuden. Suorastaan häiritsevää tällaiselle hygieniastaan huolehtivalle tuulipuvun käyttäjälle oli tämän maahanmuuttajan poskipäissä olevat mätäiset finnit ja hengityksen haju. Ei ollut poika hampaitaan aamulla muistanut pestä tai sitten ei kuulu tapoihin. Häiritsi myös pojan jatkuva kännykän vilkuilu - en tiedä yrittikö tehdä minuun vaikutusta kosketusnäyttöisellä kännykällään vai odotteliko tyttöystävän soittoa?

Selitin alkuun että etsin max. 600 euron kannettavaa kotikoneeksi, jolla ei pelata eikä pyöritetä filmejä vaan surffataan netissä. Katsottiin siinä pari Toshibaa ja jotain Aceria. Aceri oli muuten ok mutta ylihintainen ja sanoinkin että en meinaa tonnia maksaa kotikoneesta. Sitten tämä pakkotyöllistetty vei minut Sony Vaion eteen ja sanoi "tää on tosi kova kone, mä tykkään tästä". Meinasin kysyä että mitä tarkoittaa kova kone - onko se iskun kestävä vai mitä? Sanoin toisen kerran että en aio maksaa 1100 euroa läppäristä. Sitten ymmärsin että tältä kaverilta en apuja saa, kiitin palvelusta ja sanoin että jatkan itsekseni koneiden katselemista.

Parin minuutin päästä katsoin sivusta päätä pyöritellen miten tämä maahanmuuttaja keskeytti erään pariskunnan palvelvelemisen menemällä sivummalle puhumaan kännykkäänsä. Ilmeisesti tyttöystävällä oli tärkeätä asiaa ettei ehtinyt asiakasta juuri sillä hetkellä palvella.

Taas päätin ettei Giganttiin tarvitse enää mennä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Videovuokraamo tai kioski tai mikä tahansa, jossa on joku nuori töissä, joka on päättänyt raahata kaverinsa mukaansa tai ei osaa sanoa heille, että nyt ollaan töissä enkä voi täällä viettää aikaa teidän kanssa kuten vapaalla.

Asiakaspalvelija, joka siis viettää asiakaspalvelutehtävässä enemmän aikaa ystäviensä kansa kuin asiakaspalvelussa, vituttaa.

Törmäsinpä tässä pari viikkoa sitten eräässä postikonttorissa työskentelevään nuoreen naiseen, joka uskalsi väittää esimiehelleen, että muissa pääkaupunkiseudun postikonttoreissa saa kyllä työajalla käyttää facebookia, kun esimies uskalsi kieltää häntä käyttämästä työajalla kyseistä yhteisöä. Esimies totesi hänelle tuon olevan kyllä kiellettyä kaikissa konttoreissa työajalla.
 

J.Petke

Jäsen
Meillä oli kesätöissä toissakesänä semmonen 18v kloppi jonka tyhmyydelle ei ole vielä löytynyt vertaa. Yhtenä Lauantaina hän toi tyttöystävänsä mukaan töihin ja lopulta tyttökaveri istui työpaikan parkkipaikalla odottamassa 5 tuntia poikakaveriaan töistä. Se on omistautumista se.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Etsin läppäriä eukolle ja erehdyin kävelemään Gigantin ovesta sisään. Liuku-ovien auetessa tuli kyllä mieleen että koskaan tästä kaupasta en ole hyvää palvelua saanut joten tuskinpa saan tänäänkään.
Gigantissa en ole ennen saanut palvelua käytännössä ikinä ja on lähinnä yleinen vitsi, että gigantissa on kyllä myyjiä töissä, mutta nämä muodostavat aina mihin paikkaan milloinkin erilaisia muodostelmia ja juoruilevat siellä keskenään.

Nyt kun turun gigantti on muuttanut sinne ikean naapuriin, niin olen muutaman kerran vieraillut siellä ja palvelu on kuin toiselta planeetalta. Myyjät tulevat tiedustelemaan tarvitaanko apua ja jos ei tarvita, niin lähtevät sitten vetämään. En tiedä, millaiset uudet ohjeistukset näille on annettu, mutta palvelun laatu on mielestäni noussut potenssiin sata. Ehkä nämä vätystelijät ovat siirtyneet sinne toiseen uuteen giganttiin, mutta on tuolla isossa ainakin muutama vanha naama töissä. Ilmeisesti tämä sinua kiusannut "mätäinen ja löyhkäävä finninaama aso" on sitten vain poikkeus.

Mutta kehutaan nyt kerrankin, kun on aihetta.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Minä annoin Gigantille mahdollisuuden aikanaan. Ostin sieltä itse asiassa melko monellakin eurolla ihan käypäistä roinaa. Mutta nimen omaan asiakspalvelusyistä vaihdoin liikkeen Veikon Koneeseen 200m päähän. Hinnoissa ei ole juurikaan eroa, mutta siinä palveluasenteessa on saatanasti. Paikka on Tampere ja Vuohenoja (ei siis koskaan Kaleva, koska sieltä on oikeasti Kalevaan n. 2km, vittu).

t. hanu
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Varmaan ihan molemminpuolinen ilo. Rasistiset ja ennakkoluuloiset asiakkaat tuskin painavat vaakakupissa suuressa kodintarvikejätissä, ellei ole provikoita käytössä.

Tuskin on. Gigantti, niin kuin niin moni muukin liike toimii franchaise periaattella ja kauppialle lienee suhteellisen yhdentekevää ovatko asiakkaat skineja, paskakuskeja tai raumalaisia. Kunhan löytyy maksuvoimaa.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Jimm's PC-store

Tilasin lokakuun alussa Jimm's PC-Storesta pöytäkonepaketin, johon kuului pelkkä keskusyksikkö komponentteineen, ilman mitään ohjelmistoja. Kone valmistui suhteellisen nopeasti, ja oli noudettavissa noin kahden viikon päästä tilauksesta, ja kävin sen hakemassa.

Kun avasin paketin kotona, tarkoituksena asentaa käyttöjärjestelmä ja säätää kone käyttökuntoon, oli vastassa epämiellyttävä yllätys. Nohevat kasaajat olivat jättäneet pakettiin kuuluneen DVD-aseman kokonaan pois. Hieman kyllä vitutti kun ensimmäinen toimenpide uuden koneen kanssa oli kotelon avaaminen. Kun vielä varta vasten ostin pitkästä aikaa valmiiksi kasatun koneen, niin eikös siitä puutu osia. Onneksi vanhan koneeni raadosta sai DVD-aseman, pääsi sentään asennuksia tekemään.

Eniten ihmetystä tässä herättää kuitenkin Jimm's PC-Storen toiminta asian suhteen. Ilmoitin heille puutteesta samantien. Mitään pahoittelua ei tullut, sanottiin vain että saan osan liikkeestä, ja jos haluan sen asennettuna niin minun pitää tuoda keskusyksikkö mukanani. No en todellakaan alkanut roudaamaan konetta moisen takia, joten sanoin että asentelen kyllä itse. Tähän tuli vastaus että DVD-asemat ovat nyt loppu, joten uusi joudutaan tilaamaan, ja saapumisesta tulee ilmoitus. Reilu pari viikkoa on muuten mennyt, eikä ole asemaa kuulunut.

Tässähän ei mitään vakavaa ole tapahtunut, inhimillinen unohdus ja kyseessä vain muutaman kympin komponentti. Asian hoitaminen Jimm'sin taholta on kuitenkin todella surkeaa. Ensinnäkään, asiaa ei ole pahoiteltu sanallakaan, vaikka virhe on selkeästi heidän. Toiseksi, ei ole tultu vastaan, edes sen vertaa että saisin puuttuvan osan kotiinkuljetettuna, saati tarjottu pienintäkään hyvitystä (ei sillä että sellaisen tarpeessa olisin, vaan periaatteesta). En kyllä tiedä jaksanko edes hakea koko asemaa, jos siitä nyt sattuisi vielä ilmoitus tulemaan, pitäkööt romunsa. Antaa kyllä todella huonon kuvan ko. liikkeestä tällainen toiminta. Toki ostin vain halvimman konepaketin (599e), joten ehkä siihen hintaan ei kuulukaan saada mitään erityistä palvelua. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kone jonka tuosta paskapuljusta ostin.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kone valmistui suhteellisen nopeasti, ja oli noudettavissa noin kahden viikon päästä tilauksesta, ja kävin sen hakemassa.

Jimm´sistä ei ole kokemuksia, mutta kaksi viikkoa tilauksesta? Ainoa syy voi olla tuolle että oli erikoinen osa (mitä sulla ei käsittääkseni ollut) tai tuote oli jostain syystä lopussa hetkellisesti. Mutta kaksi viikkoa ei ole normaali aika. Liikkeitä joita itse tiedän, toimittavat muutamassa päivässä.
Voiko jollain mennä niin hyvin tänä päivänä että kestää toimitukset noin paljon?
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Jimm´sistä ei ole kokemuksia, mutta kaksi viikkoa tilauksesta? Ainoa syy voi olla tuolle että oli erikoinen osa (mitä sulla ei käsittääkseni ollut) tai tuote oli jostain syystä lopussa hetkellisesti. Mutta kaksi viikkoa ei ole normaali aika. Liikkeitä joita itse tiedän, toimittavat muutamassa päivässä.
Voiko jollain mennä niin hyvin tänä päivänä että kestää toimitukset noin paljon?

Kyseinen pulju kasaa koneet siis tilauksesta, eikä niitä ole valmiina lainkaan. 1-3 viikkoa on toimitusarvio, ja nyt jonot olivat kuulemma sen verran pitkät, että lähelle tuota maksimia menee. Hieman nopeammin saivat kuitenkin koneen pakettiin, tosin tällä huikealla nopeudella oli näemmä myös omat sivuvaikutuksensa.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jimm´sistä ei ole kokemuksia, mutta kaksi viikkoa tilauksesta? Ainoa syy voi olla tuolle että oli erikoinen osa (mitä sulla ei käsittääkseni ollut) tai tuote oli jostain syystä lopussa hetkellisesti. Mutta kaksi viikkoa ei ole normaali aika. Liikkeitä joita itse tiedän, toimittavat muutamassa päivässä.
Voiko jollain mennä niin hyvin tänä päivänä että kestää toimitukset noin paljon?
Jos pelkät komponentit toimitetaan niin ei siinä silloin mene kun tuo pari päivää. Mutta kun kyseessä oli myös koneen kasaaminen, niin siinä se aika on mennyt. Uskoisin ettei Jimmsillä ole niin montaa työntekijää että tuo saataisiin nopeasti ohitse. Kasaamisessahan ei mene kuin pari tuntia maksimissaan jos homman osaa mutta voi olla että tuolla on ollut jonoa tai jotain sellaista.
Minä en ole Jimmsiltä muuta ostanut kun telkkarin toissa kesänä, se kyllä tuli nopeasti ja vielä satasen halvemmalla kun missään muualla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kyseinen pulju kasaa koneet siis tilauksesta, eikä niitä ole valmiina lainkaan. 1-3 viikkoa on toimitusarvio

Juuri tämän vuoksi olen pöytäkonetta halutessani kasannut sen itse. Olen hakenut ensin osat milloin mistäkin ja sitten kasannut niistä toimivan kokonaisuuden. Aikaa tuohon kasaamiseen menee max. pari tuntia ja se on ihan mielenkiintoista hommaa. Suosittelen.

En ole siis laskenut tuntihintaa tuolle osien keräilylle useammasta liikkeestä, enkä kasaukselle, koska molemmat ovat ihan mielenkiintoisia juttuja tehdä tse.

Odottaisin kuitenkin valmiiksi kasatulta koneelta edes sen verran, että kaikki tilatut osat ovat koneessa kiinni, kun kerran siitä kasaamisesta on maksettu jollekin "asiantuntijalle". Tietokoneissa on aina pieniä ongelmia olivat ne sitten itse kasattuja tai liikkeessä kasattuja, mutta kyllä osien puuttuminen on aika paha virhe.

Jos omistaisin tuollaisen yrityksen, joka kasaa koneita tilauksen mukaan, kävisin hakemassa puuttuvan osan vaikka kilpailijalta ja toimittaisin sen asiakkaalle. Muutaman kympin tappio yhdessä toimituksessa voi kumuloitua tuhansien tappioksi, kun asiakas reklamoi netin keskustelupalstoilla. Pari ravintoloihin liittyvää reklamaatiota tulee päälimmäisenä mieleen tästä "googlebombin" melko kovista sivuvaikutuksista.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nyt kun turun gigantti on muuttanut sinne ikean naapuriin, niin olen muutaman kerran vieraillut siellä ja palvelu on kuin toiselta planeetalta. Myyjät tulevat tiedustelemaan tarvitaanko apua ja jos ei tarvita, niin lähtevät sitten vetämään. En tiedä, millaiset uudet ohjeistukset näille on annettu, mutta palvelun laatu on mielestäni noussut potenssiin sata.

En tiedä Turun Gigantista, mutta yleisesti Giganttien palvelutaso on noussut kyllä hurjasti. Liekö siellä jokin provikkapalkka nykyään käytössä, koska todella kiinnostuneita tosiaan ovat myymään ja toki muistavat laittaa myyjänumeronsa "laskuun", jonka kirjoittavat.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Törmäsinpä tässä pari viikkoa sitten eräässä postikonttorissa työskentelevään nuoreen naiseen, joka uskalsi väittää esimiehelleen, että muissa pääkaupunkiseudun postikonttoreissa saa kyllä työajalla käyttää facebookia, kun esimies uskalsi kieltää häntä käyttämästä työajalla kyseistä yhteisöä. Esimies totesi hänelle tuon olevan kyllä kiellettyä kaikissa konttoreissa työajalla.

Tämä kertoo mielestäni karua kieltään siitä, miten kauas työelämän perusperiaatteista ja aikaisemmin itsestäänselvyytenä pidetyistä elämän lainalaisuuksista ja tärkeysjärjestyksestä on menty.

Oli mulla asiaakin:

Kävin pitkästä aikaa Espoossa, tarkemmin sanottuna Tapiolan Stockan Alkossa. Sieltä sain varsin pätevännäköiseltä nuorehkolta ladylta loistopalvelua: viinisuositus, joka osoittautui toimivaksi ja lupausten mukaiseksi. Asiantunteva, asiakaspalvelun perusteet osaava ja luonnollisesti esiintyvä asiakaspalvelija alkaa näinä aikoina olla harvinaisuus, jota osaa tavatessaan arvostaa.

Alkon myyjiltä kannattaa muuten kysyä, kokemusteni mukaan he tietävät asioista (viineistä) paljon enemmän kuin mitä itse viitsii ottaa selvää.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Juuri tämän vuoksi olen pöytäkonetta halutessani kasannut sen itse. Olen hakenut ensin osat milloin mistäkin ja sitten kasannut niistä toimivan kokonaisuuden. Aikaa tuohon kasaamiseen menee max. pari tuntia ja se on ihan mielenkiintoista hommaa. Suosittelen.

En ole siis laskenut tuntihintaa tuolle osien keräilylle useammasta liikkeestä, enkä kasaukselle, koska molemmat ovat ihan mielenkiintoisia juttuja tehdä tse.

Joo, itsekin olen toiminut noin parin edellisen koneen kanssa. Kasaaminen on ihan leppoisaa hommaa, mutta se osiin perehtyminen vuosien tauon jälkeen ei oikein nappaa. Siksi ottaa mieluummin valmiiksi mietityn kokonaisuuden, joka varmasti toimii. Ja onhan se tietynlaista luksusta kun kone on valmiiksi nipussa. Opiskeluaikoina ei ollut varaa ottaa konetta kasattuna, vaan nekin kympit lyötiin parempiin osiin. Nykyään on elintaso sen verran kohentunut että halusin valmiin paketin. Mutta laita Jimm's PC-Store asialle, tee itse uusiksi...

Odottaisin kuitenkin valmiiksi kasatulta koneelta edes sen verran, että kaikki tilatut osat ovat koneessa kiinni, kun kerran siitä kasaamisesta on maksettu jollekin "asiantuntijalle". Tietokoneissa on aina pieniä ongelmia olivat ne sitten itse kasattuja tai liikkeessä kasattuja, mutta kyllä osien puuttuminen on aika paha virhe.

Jos omistaisin tuollaisen yrityksen, joka kasaa koneita tilauksen mukaan, kävisin hakemassa puuttuvan osan vaikka kilpailijalta ja toimittaisin sen asiakkaalle. Muutaman kympin tappio yhdessä toimituksessa voi kumuloitua tuhansien tappioksi, kun asiakas reklamoi netin keskustelupalstoilla. Pari ravintoloihin liittyvää reklamaatiota tulee päälimmäisenä mieleen tästä "googlebombin" melko kovista sivuvaikutuksista.

Eipä käynyt edes mielessä että voisi osia puuttua paketista, kertoo kyllä omaa kieltään firman laatutarkkailusta. Tämänkin vielä jotenkuten sietäisi, mutta vielä pitäisi viikkokausia odottaa puuttuvaa osaa, ilman mitään pahoittelua asiasta! Jos ei olisi ollut omasta takaa vanhaa DVD-asemaa niin olisin varmasti hieman avautunut, ja ostanut aseman joltain kilpailijalta.

Olen tässä miettinyt että mitä teen sitten jos ilmoittavat että puuttuva osa on saapunut. 21.10. on viimeinen sähköposti tullut, jossa todetaan "Tällä hetkellä nuo dvd asemat ovat loppu myymälästämme joten joudun tilaamaan sinulle uuden. Saat siitä vahvistuksen kun se on täällä". Alan hieman epäillä että ovat unohtaneet koko asian, ainakaan ei tunnu olevan pienintäkään kiirettä. Taidan jonkun ajan kuluttua todeta mokomille että antaa olla, oli asemasta tietoa tai ei.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Alkon myyjiltä kannattaa muuten kysyä, kokemusteni mukaan he tietävät asioista (viineistä) paljon enemmän kuin mitä itse viitsii ottaa selvää.
Johtunee siitä, että Alkossa on hirvittävän hyvin järjestetty koulutusta työntekijöille. Joskus opiskeluaikoinani olin kolmisen vuotta töissä paikallisessa Alkossa, ja siinä ajassa minut käytettiin vähintään 10 eri koulutuksessa. Tämän lisäksi oli sitten iltaisin maistelutilaisuuksia joissa paneuduttiin joihinkin kausituotteisiin tai tietyn alueen viineihin. Siihen aikaan piti vielä maistaa kaikkia uusia tuotteita ja täyttää niistä arvostelukortti viikon aikana, työaikana tottakai. Nykyään ei kai saa maistella työaikana.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Alkon myyjiltä kannattaa muuten kysyä, kokemusteni mukaan he tietävät asioista (viineistä) paljon enemmän kuin mitä itse viitsii ottaa selvää.

Olen törmännyt myös asiantunteviin myyjiin Alkossa. Harvoin toki Alkossa käyn, kun suurimmaksi osin viinit tulee ostettua Tallinnan suunnalta. Täytyy kyllä todella antaa krediittiä, kun tuosta palvelusta ei edes tarvitse maksaa hirveästi ylimääräistä vrt. vaikkapa katsastuskonttori.

Yleensä tulee kyllä siellä punaviinihyllyssä tiirailtua noita "Erittäin täyteläinen" vaihtoehtoja ja valittua randomilla niistä joku. Harvoin on mennyt metsään.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Olenko vain vainoharhainen, vai en, kun yrittäessäni tilata pixmaniasta näytönohjainta he lähettävät kahteen kertaa! saman "väärän" näytönohjaimen, joka eroaa siis haluamastani tuotteesta muistityypin (ddr2 vs. Gddr3) osalta eli siis tuotenumerossa kyse on 2 vs.3.

Tilasin siis tuotteen ensin 1,5 viikkoa sitten, maanantaina postissa tuli em. väärä tuote, joten pistin palautusruman eteenpäin ja tilasin samantien uudestaan haluamani tuotteen ja nyt kun FedEx sen tänne kiikutti (oli alunperin tarve saada näytönohjain tulevaksi viikonlopuksi) niin kyseessä on taas "väärä" versio.
Eli eikun taas soittelemaan UPS:lle palautuksen muodossa.

Eli ovatko a) Pixmanian varastomiehet lukutaidottomia idiootteja vai b) Firma yrittää huijata asiakkaita lähettämällä miltei samanlaisia (mutta halvempia) tuotteita kuin mitä asiakas on tilannut.
 

ipaz

Jäsen
Tuskin on. Gigantti, niin kuin niin moni muukin liike toimii franchaise periaattella ja kauppialle lienee suhteellisen yhdentekevää ovatko asiakkaat skineja, paskakuskeja tai raumalaisia. Kunhan löytyy maksuvoimaa.

Sen verran haluan täsmentää että Suomessa on sekä pääkonttorivetoisia Gigantti-tavarataloja, että franchise-myymälöitä joissa on siis omat rahansa kiinni laittanut kauppias. Isojen kaupunkien talot ovat tavallisesti näitä ketjujohtoisia. Sen olen itsekin huomannut viime aikoina että ovat ainakin täällä Tampereella alkaneet panostamaan asiakaspalveluun entistä enemmän. Siis silloin kun myyjiä löytää, niin kyllä ne hyvin yrittävät.

Gigantti, kuten vaikkapa Bauhaus tai joku muu iso ulkolainen erikoisliike toimii kuitenkin suomalaisille vielä hieman vieraalla tavalla. Volyymi korvaa usein laadun. Eli kun halvoilla hinnoilla saadaan paljon asiakkaita sisään, niin kyllä siitä porukasta joku jotain ostaakin. Yleensähän kodinelektroniikkakauppa on ollut melkoista veljeilyä ja ihmiset ovat olleet kanta-asiakkaita kauppiaalleen vuosikausia, hinnasta viis. Nyt tyyli on muuttumassa / sitä ollaan muuttamassa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Heh, eeppistä, nyt aspasta ilmoittivat että minä olisinkin muka tilannut tuon tuotteen "2" vaikka kyllä tilausvahvistuksessakin selvästi lukee että tuote on "3". Pitänee soittaa sinne heti kun puhelinlinjat avautuvat ja kovistella vähän lisää, onneksi toki otin tilaukseen tuon joustavan ostamisen palvelun eli rahojen saaminen takaisin on ongelmatonta ja toisaalta kun kuitenkin maksoi Visalla, niin on helppo sitten usuttaa ongelmatilanteessa luottokunta pixmanian kimppuun.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen verran haluan täsmentää että Suomessa on sekä pääkonttorivetoisia Gigantti-tavarataloja, että franchise-myymälöitä joissa on siis omat rahansa kiinni laittanut kauppias. Isojen kaupunkien talot ovat tavallisesti näitä ketjujohtoisia. Sen olen itsekin huomannut viime aikoina että ovat ainakin täällä Tampereella alkaneet panostamaan asiakaspalveluun entistä enemmän. Siis silloin kun myyjiä löytää, niin kyllä ne hyvin yrittävät.

Gigantissa on ainakin ollut tällainen systeemi, jossa myyjä saa tietyn peruspalkan ja provikoita sitä mukaa mitä oma osasto myy kokonaisuudessaan. Eli jos olet hyvä myyjä, mutta koko muu tiimi hoitaa myynnit päin vittua, et saa juuri mitään ekstraa. Näistä turvista saa tosin henkilökohtaisen provision, joka ei ole sidoksissa kokonaistulokseen. Näin ollen työntekijöiden keskuudessa sanonta "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa" on varsin tuttu. Tämän olen siis kuullut eräältä henkilöltä, joka on joskus työskennellyt puljussa.
 

12961

Jäsen
Gigantissa en ole ennen saanut palvelua käytännössä ikinä ja on lähinnä yleinen vitsi, että gigantissa on kyllä myyjiä töissä, mutta nämä muodostavat aina mihin paikkaan milloinkin erilaisia muodostelmia ja juoruilevat siellä keskenään.

Gigantissa on myyjiä töissä mutta ammattitaito on vähän niin ja näin. Olin katsomassa telkkareita ja kysyessäni kahden koneen välisiä eroja kaveri antoi esitteen käteen ja sanoi että en mä tiedä, kato tosta. Ihmetteli vaan kun poistuin välittömästi paikalta mutisten että eikö provikat kiinnosta saatana yhtään enempää.

Myytti Gigantin halpuudesta on myös vertaansa vailla.

Ostin Mielen lippulaiva-pesutornin kesällä, tein hintavertailua eri liikkeiden välillä, kaikissa muissa paitsi Gigantissa tarjottiin konetta selvästi ohjehintaa halvemmalla ja aika pieneen, 100€ haarukkaan osuivat. Pienimmässä, mihinkään ketjuun kuulumattomassa Vihannon liikkeessä hinta oli kuitenkin halvin, 1740€. Asiakaspalvelu kerrassaan loistavaa, nouto onnistui puoli tuntia sulkemisajan jälkeen yms. Musta Pörssissä palvelu oli myös ok.

Gigantissa asiakaspalvelu oli taas kerran hanurista ja tornin hinta 2200€. Alkoi muuten tyrkyttämään jotain vinkuintian vehjettä ensin vaikka nimenomaan pyysin Mieleä, jouduin kysymään että onko tämäkin 100% made in Germany ja että voisitko tarjota sitä Mieleä? Koulutusta ei ollut kenellekään myöskään järjestetty, jouduin antamaan mallinumerot käteen ja siitä sitten repi tuon "parhaan" tarjouksensa. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa vai miten se oli?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös