Perttu Lindgren - ei riitä
Otsikointi poimittaneen vuoden päästä arkistoista ja kuittaillaan, jos kaveri a) tulikin, b) riitti. En itse silti ihan tähän korttiin usko tarpeeksi.
Uskon sen sijaan, että Asplund valittiin tässä kohtaa kokeilukohteeksi, jotta saataisiin nykysenttereistä enemmän irti ja muistutettaisiin joukkuetta, että nykyinen meno ei riitä ja ollaan hereillä. Toisaalta säästetään rahaa ja uskalletaan rohkeastikin mielummin etsiä rauhassa oikeaa puuttuvaa lenkkiä.
Jos minulta kysytään, niin olen mielummin valmis siihen, että odotellaan vaikka marraskuuhun, vaikka sillä mahdollisesti menetettäisiinkin ote runkosarjan kärkisijoihin. Ratkaisevampaa on mielestäni hankkia se todellinen huippuvahvistus vaikka hänen käytettävissä olevaan aikaan nähden suurella rahalla kuin keskitasoinen "Möttönen" pidemmäksi ajaksi. Kevättähän tässä JYP-fanina ensisijaisesti odotellaan ja tämän vuoden tuloksia mitataan vasta keväällä, ei näin alkusyksystä.
Jos siis käytössä olisi vaikkapa 200 k€ sentteriin, niin mielummin maksetaan "400 k€:n per kausi" miehestä loppukauteen se koko raha kuin haetaan "200 k€ per kausi" -mies aiemmin. Menkööt taistelu kotiedusta, jos sen kompensaationa joukkue on keväällä siinä iskussa, että pystyy tappelemaan mitaleista.
Karsintaa pelkäävät herätkööt jo tässä vaiheessa ja pisteet nimimerkki Nelforille, että kannat nyt aika isoa vastuuta tämän asian muistuttelusta.
Mielestäni viime kauden tapahtuvat velvoittavat meidät JYPin aktiivikannattajat pitämään joukkuetta hyvänä vastoinkäymistenkin keskellä. Olen erittäin pettynyt siihen tunnelmaan, mikä täällä joillakin vallitsee. Eivätkö RD ja Seppänen joukkueineen ansaitse ja tarvitse meitä kannattajia ja katsojia enemmän kuin ehkä koskaan heidän aikanaan?
Jätetään ilkkumiset ja provoilukortit viime kauden menestyksestämme ärsyyntyneille vastustajajoukkueen kannattajille ja keskitetytään me rakentavan palautteen ja kehittävien ajatusten jakeluun. Itselleni JYP on jotain sellaista, mitä ei jätetä vaikeuksienkaan keskellä "yksin". Vuodesta 85 joukkuetta seuranneena on niitä surkeampiakin kausia nähty - jos (ja kun) tämän vuoden lopputulosesta osaan jotain oikeaan osuvia arvioita tehdä näin ennakkoon...
Jupa