Menivätkö Azulin ja ansin tuomiot oikein?

  • 12 399
  • 87

Menivätkö Azulin ja ansin tuomiot oikein?

  • Kyllä

    Ääniä: 56 29,0%
  • Ei

    Ääniä: 106 54,9%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 31 16,1%

  • Äänestäjiä
    193
  • Poll closed .

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pääasiahan on että aina sattuu ja tapahtuu, joten varmasti meni tuomiotkin ihan liigan linjan mukaan.

Eli ihan oikein meni.

Näin juuri. Pitää vielä lisätä, että nämä jotka kitisee modejen linjanneen että huumorilla heitettyjä arvailuja voidaan jättää rankaisematta ovat samanlaisia kuin pienen ylinopeussakon saaneet, jotka valittavat että poliisi on linjannut että pienestä ylityksestä ei saa automaattisesti sakkoa. Jos sääntöjen valvoja katsoo, että sääntöjä rikotaan, niin rangaistus seuraa. Pakkoko sitä on sääntöjen rajalla kikkailla.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Siitä samaa mieltä osan kirjoittajista kanssa, että turhaa käytännössä lähteä "arvuuttelu" asioita ollenkaan harrastamaan. Samaan hengenvetoon se, että kumpikaan ei paljastanut käytännössä mitään. Tämän moderaattoreiden antaman huumoripointin myötä täysin liioitellut rangaistukset. Ehkä se viikko olisi ollut sitten paikallaan "peloitteeksi".
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Hah hah..

Kyllä se on niin, että katumusnurkkaa pukkaa. Netin keskustelupalstan perusta on oikeus nimettömyyteen. On siksi turhaa vedota edes huumoriin, mikäli jonkin kirjoittajan henkilöllisyyttä paljastetaan edes vahingossa tai leikillään, varsinkaan jos palstan säännöt sen vielä erikseen kieltävät.

Sehän nyt olisi näissä "piireissä" aivan uuuuh joillekin tietää, kuka joku oikeesti on, mutta neuvoisin siinä tapauksessa ostamaan sen kuuluisan oikean elämän.

Veikkaan lisäksi, ettei tätäkään ketjua olisi edes avattu, ellei rangaistuksen yksi osapuoli olisi NAINEN nimimerkillä Azul. Totean tähän schollmaisesti, että nyt sitten palstaveljet tekevät joukolla itsestään pellen tulemalla tänne itkemään naisen puolesta, miten naista on kaltoin kohdeltu. Prinssit taas vauhdissa ;)
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Vähän samoilla linjoilla kun tuo ylempi kaveri tuossa. Naurattaa hiukkasen tämä äänestys.
Joku sai kirjoituspalstalla kirjoituskiellon. Ei jumalauta. Toivottavasti Ilta-sanomat huomaa uutisoida tämän!

Totta, vaivauduin itsekkin kommentoimaan tätä. Anteeksi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Vähän samoilla linjoilla kun tuo ylempi kaveri tuossa. Naurattaa hiukkasen tämä äänestys.
Joku sai kirjoituspalstalla kirjoituskiellon. Ei jumalauta. Toivottavasti Ilta-sanomat huomaa uutisoida tämän!

Totta, vaivauduin itsekkin kommentoimaan tätä. Anteeksi.
Äänestyksen tekeminen aiheesta menee kyllä vähän yli. Asiasta keskusteleminen ei lainkaan.

Onko se mielestäsi jokin ihme, että suht mielivaltaisesti jaettu rangaistus saa saman palstan muut keskustelijat ottamaan aiheeseen kantaa? Koskaan kun ei voi tietää koska vastaava osuu omalle kohdalle.

Veikkaan lisäksi, ettei tätäkään ketjua olisi edes avattu, ellei rangaistuksen yksi osapuoli olisi NAINEN nimimerkillä Azul. Totean tähän schollmaisesti, että nyt sitten palstaveljet tekevät joukolla itsestään pellen tulemalla tänne itkemään naisen puolesta, miten naista on kaltoin kohdeltu. Prinssit taas vauhdissa ;)
Hah. Kauan se kestikin ennenkuin joku välkky alkoi tuotakin epäillä. Olisikohan asian pitänyt sitten antaa olla, vain siksi että rangaistuksen toinen osapuoli sattuu olemaan nainen? Tiedoksesi, että tämä ei ole ensimmäinen moderaattorien antama rangaistus joka herättää keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hah hah..

Kyllä se on niin, että katumusnurkkaa pukkaa. Netin keskustelupalstan perusta on oikeus nimettömyyteen. On siksi turhaa vedota edes huumoriin...

No, miksi moderaattorit sitten vetosivat huumoriin, kun jättivät rankaisematta kirjoittelijan oikeaa henkilöllisyyttä vihjailleen??

"Moderaattorit kirjoitti:
Koska asia herättää suurta kiinnostusta, raotamme salaisuuksien verhoa sen verran, että olemme tehneet hiljattain uusia linjauksia toimintaamme koskien. Yksi muutoksista liittyy tuohon henkilöllisyyden vihjailuun. Jos kyseessä on ollut selvä huumorimielessä tehty heitto, emme ole reagoineet asiaan. Pitäähän meillä nyt sen verran huumorintajua olla. Sääntöpykälä on tarkoitettu sitä varten, että käyttäjät voivat säilyttää anonymiteettinsä keskusteluissa. Niitä tapauksia, missä jonkun kirjoittajan henkilöllisyys on ns. yleisessä tiedossa, linjanveto ei ole aina yksinkertaista. Toivomme kuitenkin, että luotatte harkintakykyymme tässä asiassa.

Ja koska Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen sivusto, meiltä ei mene yöunet minkään tv-ohjelman takia. Toivottavasti ei teiltäkään.

Ystävänne, moderaattorit."


Näin siis kirjoittivat moderaattorit 17.1.2007.

Syy miksi löysin tämän helposti on se, että samaan aikaan kävimme Max Power:n kanssa omaa vääntöämme ja hän välillisesti paljasti minun henkilöllisyyteni. Hänkään ei saanut pelikieltoa, koska olin kertonut yksitysviestillä liikaa ja Max paljasti nämä palstalla. Minä sain tässä tapauksessa varoituksen, kun paljastin yv:n sisällön.

Nuo molemmat tapaukset olivat selvästi pahempia, kuin tämä, eikä pelikieltoa tullut. Eli tulkinta on muuttunut, mutta sitä ei olla kerrottu pelaajille eli kirjoittajille.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eikä sitä, milloin oma henkilöllisyys on arvuuttelujen ja jäljittelyjen kohde.
Joo, voin heti kertoa että olen miespuolinen ja asun Tuusulassa. Tuon perusteella on jo paljon helpompi arvata oikea henkilöllisyys kuin Azulin ja ansin viestien tapauksessa.

Ehkä tässä sitten tulikin rangaistus siitä että joku uskalsi uhmakkaasti etsiä Jatkoajan kirjoittajan tiedot Googlella. Tällä palstalla ainakaan ei mitään paljastettu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Veikkaan lisäksi, ettei tätäkään ketjua olisi edes avattu, ellei rangaistuksen yksi osapuoli olisi NAINEN nimimerkillä Azul.

Väärin veikkasit...sorry. Sukupuolella ei ole tässä mitään tekemistä vaikka kivaahan tuokin näkökanta on tähän soppaan mukaan tuoda. Eikös näillä keskustelun avauksilla ole tarkoitus juuri herättää...keskustelua? Sitähän täällä on riittänyt eli aihe kiinnostaa.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Onko se mielestäsi jokin ihme, että suht mielivaltaisesti jaettu rangaistus saa saman palstan muut keskustelijat ottamaan aiheeseen kantaa? Koskaan kun ei voi tietää koska vastaava osuu omalle kohdalle.

Kyllä se mielestäni on pienimuotoinen ihme. En voi käsittää kuinka tärkeä tämäkin palsta voi joillekkin ihmisille olla.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikein meni.
Säännöt on säännöt ja kaikilla on oikeus olla täällä nimimerkein.
On väärin että joku "kehuu" tietävänsä jonkun todellisen minän ja kenties jotain muutakin mitä kyseinen henkilö ei halua julki. Esim. tässä tapauksessa heti herää 100 Sherlockia tutkimaan jotain galleriaa ja kaivamaan tietoja esiin ja jossain vaiheessa voi natsata. Aivan varmasti Azul on saanut useita yksityisviestejä jossa tuota osoitetta/tietoa kysytään, ja jos esim. tulee hyvä "vaihtari", voi tieto lähteä jakoon. Tieto esim. profiilista ja alaikäisistä "faneista" voi olla kiusallista sinällään. plus että tosiaan arvuuteltu henkilö tuntee olonsa varmasti kiusalliseksi ja kiristetyksi kun tuommoisia heittoja heitellään, varsinkin jos ei halua todellista nimeään missään nimessä julki, ja harva halunnee?

Suoraa paljastusta ei tässä tullut mutta selvästi siis rangaistava teko kumminkin. Tämä Azulin heitto ei siis mene Moderaattorien salliman huumorin piikkiin, ja selkeät huumoriheitot tyyliin "taidat olla joku Virmanen/Pena" eivät mielestäni ole kiellettäviä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, voin heti kertoa että olen miespuolinen ja asun Tuusulassa. Tuon perusteella on jo paljon helpompi arvata oikea henkilöllisyys kuin Azulin ja ansin viestien tapauksessa.
Tuolla ylempänä joku kertoi osanneensa noiden Azulin vinkkejen ja jonkun toisen kirjoittajan kommentit yhdistämällä yhidstään oikean henkilön nimimerkkiin, joten epäilen tuon lainatun väitteen paikkaansapitävyyttä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Tuolla ylempänä joku kertoi osanneensa noiden Azulin vinkkejen ja jonkun toisen kirjoittajan kommentit yhdistämällä yhidstään oikean henkilön nimimerkkiin, joten epäilen tuon lainatun väitteen paikkaansapitävyyttä.
Ja tämän ketjun ensimmäisellä sivulla todetaan, että tuo Azulin löytämä nimi ei edes ole schollin vaan jonkun joka "hassuttelee" esiintymällä schollina. Joten melkoinen suoritus olisi onnistua yhdistämään oikein...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jaa. Minun mielestäni taas siinä vaiheessa kun ollaan samalla nimellä esiintyvä henkilö onnistuttu selvittämään, niin sen oikean nimen päätteleminen on jo hyvin hyvin hyvin helppoa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aavistuksen verran liian kova rangaistus kuitenkin kun muistetaan, että eihän Brad Maykaan saanut kuin 12 ottelua aikanaan huitomisesta änärissä.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Ja tämän ketjun ensimmäisellä sivulla todetaan, että tuo Azulin löytämä nimi ei edes ole schollin vaan jonkun joka "hassuttelee" esiintymällä schollina. Joten melkoinen suoritus olisi onnistua yhdistämään oikein...

No joo, löysin nimen omaan tämän tyypin vihjeiden perusteella joka ilmeisesti vain hassuttelee olevansa scholl...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa. Minun mielestäni taas siinä vaiheessa kun ollaan samalla nimellä esiintyvä henkilö onnistuttu selvittämään, niin sen oikean nimen päätteleminen on jo hyvin hyvin hyvin helppoa.

Itse haluaisin kyllä tietää sen mekanismin, miten irc-galleriasta saa tietää sinne rekistöröityneen jäsenen nimen Azulin antamilla tiedoilla. Eli kun tietää, että tällä jäsenellä on faniclubi, jossa keski-ikä on alle 18v. Itse en usko, että näillä tiedoilla jotain pystyttäisiin selvittämään.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Itse haluaisin kyllä tietää sen mekanismin, miten irc-galleriasta saa tietää sinne rekistöröityneen jäsenen nimen Azulin antamilla tiedoilla. Eli kun tietää, että tällä jäsenellä on faniclubi, jossa keski-ikä on alle 18v. Itse en usko, että näillä tiedoilla jotain pystyttäisiin selvittämään.
Ja sen jälkeen jos tuon on selvittänyt, pitäisi dana77:n mukaan olla hyvin hyvin helppoa päätellä sen oikean schollin oikea nimi. Toiset ne vaan osaavat.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mielestäni taas siinä vaiheessa kun ollaan samalla nimellä esiintyvä henkilö onnistuttu selvittämään, niin sen oikean nimen päätteleminen on jo hyvin hyvin hyvin helppoa.
Kerrataan siis vielä:

1) Joku esiintyy nimimerkki x:nä
2) Joku onnistuu selvittämään, kuka esiintyy nimimerkki x:nä
3) Tästä pystytään päättelemään nimimerkki x:n nimi ja henkilöllisyys

Pakko sanoa, että aikamoinen salapoliisi olet.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
dana77 ilmeisesti olettaa että että schollina esiintyvä henkilö esiintyy myös schollin oikealla nimellä, mikä ei välttämättä pidä paikkaansa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
dana77 ilmeisesti olettaa että että schollina esiintyvä henkilö esiintyy myös schollin oikealla nimellä, mikä ei välttämättä pidä paikkaansa.
Yleensä ottaen on niin että jos esim nimimerkki Hämähäkkimies haluaa esiintyä Batmaninä, niin silloin hänen kannattaa esiintyä nimellä "Batman", eikä esim nimellä "Robin" (vetoan moderaattoreihin ettei tätä nyt pidetä minkäänlaisena vihjailuna).

Tosin tästä tapauksesta myöhemmin saamieni tietojen mukaan olen sitä mieltä, että vitun sama.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tiedän schollin oikean nimen. Onko minulla jatkossakin oikeus kirjoittaa Jatkoaikaan?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Koska tuskin historiasta löytyy mitään tätä päätöstä tukevaa.

Noh, itse aikanaan sain kuukauden pelikiellon väitellessäni erään nimimerkin kanssa. Pelikielto pamahti sen jälkeen, kun olin väittelykumppanin hieman kummallisten kommenttien jälkeen naureskellut, että kirjoittaja vain peesaa mielipiteillään erästä Jatkoajan päätöntä kolumnistia, eikä kukaan muu ole asiasta samaa mieltä.

Saman tien tuli julkinen ilmoitus, että olen saanut kuukauden pelikiellon henkilön ja nimimerkin yhdistämisestä. Päättelin moderaattorien ilmoituksesta, että väittelyn nimimerkki ja tuo kolumnisti olivat yksi ja sama henkilö. Mielestäni kuitenkin nimimerkki "moderaattorit" oli se, joka tuossa tapauksessa omalla toiminnallaan tuon yhteyden paljasti.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Yleensä ottaen on niin että jos esim nimimerkki Hämähäkkimies haluaa esiintyä Batmaninä, niin silloin hänen kannattaa esiintyä nimellä "Batman", eikä esim nimellä "Robin" (vetoan moderaattoreihin ettei tätä nyt pidetä minkäänlaisena vihjailuna).

Tosin tästä tapauksesta myöhemmin saamieni tietojen mukaan olen sitä mieltä, että vitun sama.

No vitun sama täälläkin, mutta tässä tilanteessa tämä tyyppi, joka ilmoittaa nimekseen N.N., esiintyy Teräsmiehenä, tietämättä välttämättä, että Teräsmies on Clark Kent. See?

EDIT: En siis tiedä schollin oikeaa nimeä, joten siksi vaikea sanoa mikä tässä nyt on tilanne, mutta helppoahan se on vaan heittää että "oon scholl"... Mutta joo, aiva vitun sama!
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omituista on, että tämä vääntö täällä on keskittynyt lähes täysin Azulin rangaistukseen, vaikka ansin penaltti on paljon enemmän perseestä. Eihän kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että luuli tuota ansin linkin tyyppiä tämän palstan Azuliksi. Ja jos joku rookie-kirjoittaja näin luulisikin, niin moderaattorit ainakin tiesivät, että ansi ei vihjaillut Azul-nimimerkin henkilöllisyydellä (tai sitten minäkin paljastin pari sivua sitten sopulin henkilöllisyyden). Ansin rike oli aivan vastaava kuin jos heittäisin, että "taidat eleven olla melkoinen clark kent". Ei vihjailua henkilöllisyydestä.
Toki tuo Azulinkin penaltti on huono myös.

Jonkin verran ihmetyttää myös ne nimimerkit, jotka vaivautuvat kirjoittamaan tännä vielä useampaan otteeseen, että ei kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös