Jatkoajan Winter Classic 2009

  • 266 556
  • 1 786

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Hyvät kirjoitukset ja kuvakoosteet tapahtumasta saatu irti. Kiitokset kovasti näistä, vaikka olenkin katkera että kännipäissäni hävittämääni pelikirjaa arvosteltiin kuvakoosteessa.. :)

Oli kyllä niin helvetin hienoa olla mukana tuolla, ei sitä voi tarpeeksi huuruttaa, joten sanon vaan vieläkin.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vanha Len, (vai oliko se VanhaaLen, kuten kuulutuksessa)
Kuulutus hoidettiin perinteisen urheilukisan tyyliin rallienglannilla ja se oli
van hh Halen. Tosin tuo on ralliHollantia mutta meiltä kuuluttajilta sujuu kaikki rallialkuiset kiälet.
Kävin tämän van hh Halenin kanssa nimilistan läpi ennen peliä ja hän yritti huijata minua näissä lausumissa. M-10 kuulutusasun hän sanoi olevan ämmä, ja Rosenrot oli kuulemma punajuuri. Tuommoiseen en suostunut ja pidin oman pääni - sekä häntäni.

Terveisin koo
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Näköjään kova urheilusuoritus vei voimia sen verran, että heräsin tähän päivään vasta nyt. Yhdyn kaikkien muiden ylistyssanoihin tapahtumasta, pelaajista, kuvaajista, huoltajista, toimitsijoista ja kaikista muista osapuolista. Kaikki meni todella hienosti ja tuli tavattua loistavaa porukkaa. Illan aikana ehdittiin jo suunnittelemaan Jatkoaika-turnausta ja myös Tampereen harrasteporukkaan värvättiin uusia pelaajia. Olen kaikissa mahdollisissa kuvioissa myös jatkossa mukana.
Nokkis perkule sitten nollasi meikäläisen, tosin maalipaikkoihin en jostain syystä päässytkään. JMA tosin varasti erikoisliikkeeni heti ekassa vaihdossa, joten tuskin läpiajosta olisi mitään tullutkaan.
Erityiskiitos tietysti tutzballe.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin tämän van hh Halenin kanssa nimilistan läpi ennen peliä ja hän yritti huijata minua näissä lausumissa. M-10 kuulutusasun hän sanoi olevan ämmä, ja Rosenrot oli kuulemma punajuuri.

Jaahas...etköhän se ollut Sinä kun heitit tuon punajuuren ja eräs samassa pöydässä ollut ehdotti tuota "ämmää"...

Tosin en nyt ihan ole varma kuka tämä van hh Halen on...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Smasa kotiutui juuri Pirkanmaalta, omaa matkaraporttia tässä.

?Smasalle? kiitokset vielä että annoit minun koittaa ilmaveiviä (joka sitten vituilleen ja kiekko jonnekin keskialueelle ja omissa kolahti) etkä lähtenyt huitomaan kiekkoa pois
Olin minä, ei kestä. En viitsinyt tulla tosiaan veiviä sähläämään, lopulta hoiditkin sen itse. Olisihan se ollut makea onnistuessaan.
Saiko Rosenrot koppiin unohtuneen hokkarinsa takaisin?
Jäi meikäläisen kassiin, kun ei saatu illalla sovittua detaljeja! Nimittäin kuulin, kun Azul suunnitteli näitä rääppiäisiä
Azul ja Rosenrot siirtyvät korjaussarjalle Plevnaan tuossa yhden aikoihin tai vähän jälkeen. Seuraan liittyminen on sallittua, jopa suotavaa.
ja ajattelin, että luovutus on ehkäpä kaikkein sujuvin su-aamuna, mutta niin vain jäi homma lyömättä lukkoon enkä päässyt nettiinkään katsomaan. Itse kävin kyllä Plevnassa, mutta en nähnyt teitä. Lopputulos: luistin on nyt minulla Orimattilassa. Otan Rosenrotiin yhteyttä asian tiimoilta.

Mahtava ilta kaikin puolin! Suuri kiitos tietty tutzballe loistavista järjestelyistä sekä toimitsijoille ja valokuvaajille, homma toimi moitteettomasti. Pelaajat olivat oikealla hengellä mukana. Huolto kohotti taistelufiilistä kuten pitääkin. Hanu ja heppu vihelsivät hyvin, homma pysyi kontrollissa ja hanun matkajuttuja oli mielenkiintoista kuunnella Kustaassa. Oleellisimmat sanat ottelusta löytyy tiivistetysti esimerkiksi Jatkoajan otteluraportista.

Jälkipelit täyttivät myös odotukset, kyllä heti New Yorkiin astuessa kuuli, missäpäin hokiseurue on! Noin kello 01.00 alkaen onkin sitten sitä sekavampaa aikaa, tarjottimia kopsahti pöytään, mieskuoroa pyydettiin esiintymään jo ulkopuolisillekin... Seurue pieneni hiljalleen ja Sahaan siirryttäessä intouduin itse ukottamaan eniten pokaalin kanssa, missä poika nyt lieneekään. Lopuksi kävi perinteiset, eli kadotin kaverit baariin, joten lopulta nappasin takin ja siirryin nukkumaan - harmi, että jäähyväistassut jäivät paiskaamatta! Heräsin yhdeksältä hotellin sängystä täysissä vaatteissa ja pöydällä oli kaksi iskemätöntä pitakebabia. Priceless!

EDIT. Valokuvista on vielä nostettava esiin tämä case: "Pelleile viä kerran ni mä vedän sut niin pystyy saatana."
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jaahas tytöt ja pojat, herätty on. Hupaisaa oli koko päivän, odottelun jännityksestä lopun summeriin ja jälkipeleihin. Kannan vastuun ottelun alussa hieman onnahdelleesta maalivahtipelistä, tosin molari paransi otteitaan kuin sika juoksuaan. Eroan näillä puheilla maalivahtivalmentajan paikalta, vaikka kuin johtoryhmä väittäisi maalivahtivalmennuksen nauttivan täyttä luottamusta. Onhan tämä nähty niin monta kertaa, ensin kehutaan ja seuraavana päivänä potkut, en anna teille sitä iloa! Muuten meidän valmennus toimi oivallisesti, ei mennyt sormi suuhun kovassa paikassa, kannustusta riitti jokaiselle kyvyistä piittaamatta.

Ja sitten jälkipeleihin. Eräässä vaiheessa iltaa mystisesti kadonnut Kuningas tutzba löytyi Kustaa III:n vessasta, oli ottanut ansaitut unet eriössä. Sitä se teettää kun järjestelyjen hermopaine laukeaa ja uni vie nuoresta miehestä mehut, vaikka sitä isojen poikien mehua taisi tulla tankatuksi ihan reilusti.

Kiitos kaikille osallistuneille, toimitsijoille, kuvaajille, katsojille ja... kaikille. Paidassa on isosti nimmareita ja arvo on tiettävästi 43€ tällä hetkellä.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Doaner myös nimensä veroinen joukkuepelaaja ja röyhijä. Tällä(kin) kertaa jäi maali tekemättä mutta josko vaikka ensi vuonna kun totut uusiin varusteisiin, kun sehän se maalittomuuden syy kaiketi oli?

Kyllä vain. Tai sitten syy oli se että TosiFani pelasi aivan helvetin hyvän ottelun HC Andersenin maalissa.

Oma taktiikkani vastustajan hiillostamiseksi meni kyllä täysin metsään. Krapulainen JMA sai etupenkillä kuunnella Polon pyyhkijöiden vittumaista surinaa koko matkan ajan. Soi varmaan korvissa vielläkin? No eipä auttanut sillä jäbä dominoi kenttää välillä miten tahtoi. En tiennyt että Datsyukki kirjottelee jatkikseen myös :)

Steegil puolestaan pyrittiin hiillostamaan heti lähtövaiheessa. Jannu sai bussipysäkillä todeta kun kaksi turistia suhailee kahteenkin kertaa ohi, kummallakin kerralla meinaten pysähtyä kysymään että oletkos Steegil. No kolmannella kerralla poimittiin sitten Stegu kyytiin.

Oli kyllä aivan mahtava päivä kokonaisuudessaan. Iso kiitos ketjukavereille Iggylle ja Tutzballe. Hyviä passeja tuli muttei riittänyt kädet tällä kertaa maalaamiseen. Management tiimi oli myös huippuluokkaa. Salainen ase piristi ainakin meikäläistä kolmanteen erään ja saatiin sitten vielä vähän sählinkiä aikaiseksi Andersenin maalille.

Kiitos myös tosiaan Stegulle ja JMA:lle siitä ettei tarvinnut kuulla mitään pahaa vittuilua takaisintulomatkalla. Ja kiitos myös safkoista!

Tästä syttyi nyt kipinä jääkiekko harrastuksen aloittamiseen...kun huomasi että ei ihan kokoajan tarvinnut siellä jaloissa olla, vaikka parit pannut vedinkin.

Kiitos kaikille myös loistavista kuvista ja videoista. Kyllä nyt kelpaa fiilistellä eilistä päivää.

Olen kyllä ehdottomasti mukana, missä ikinä seuraava peli pelataankin.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Heh, olin sitten ilmeisesti painanut loppuun asti JWC-pelipaita päällä Hämeenlinnan yössä. Ei se ainakaan tämän keskustelupalstan mainetta parantanut, puhumattakaan nimimerkki Rattleheadin maineesta tai sen rippeistä. :)
 

M10

Jäsen
Hauskaa oli ja pelin vauhti sekä vakavuusaste olivat juuri sopivia.

- JMA oli kentän paras pelaaja. Hieno oli Datsjuk-veivaus
- koko HC Andersenin kakkosketju oli oikeastaan lähes liigatasoa
- Bliz oli kun olikin pelimies, vaikka maalitili ei auennut. Pari syöttöä taisi silti tilille tulla
- Hespeler näytti NHL-goonilta (pelottava ilmestys)
- hieman saman näköinen oli Twite, joka teki myös upean maalin
- kentsulla suu kävi constantly
- Teemu Aallon syöttöjä on hehkutettu aivan liian vähän. Aivan huikeaa pelin avaamista. Mies sai muuten kunnian olla JWC-historian ensimmäinen maalintekijä
- d2ucen ja Hespelerin tekemä klapklap-maali oli kyllä hieno. Lähes yhtä hieno kun Kinken tekemä maali, jota edelsi meikäläisen klassinen jättösyöttö se7venille ja tämän vapauttava syöttö maalille ehtineelle Kinkelle (harmi kun tuosta ei taida ainakaan vielä olla videota)
- AWen ylipitkän vaihdon kruunasi kompastuminen b-pisteen kaareen ja siitä seurannut pyllähdys. Onneksi miehen parempi puolisko sai tämän videolle. Lähettäkää se Sampo Marjamaalle!
- jumalauta mua jännitti siinä rankkarissa

Kivoja kuvia ootte ottaneet.

Tänään on kenties pahin darra koskaan, ja minusta näkee sen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Äläs nyt, tyttäresi selkeästi päätteli sen, että isin on täytynyt pelata kovemmin ja paremmin kuin kukaan muu, kun siltä luistelimetkin hajosi alta. :)

Tottakai siitä lähdetään että luistelussa oli niin paljon poweria takana, jotta luistimet eivät voineet kestää tuota rääkkiä loppuun asti.

Heitetään pelistä nyt vielä pari kommenttia:
- Alkuun sai pelata joka toista vaihtoa, kun Saikka oli ilmeisesti eksynyt suuressa cityssä ja jäähallilla löytäminen venähti.
- Sankari syöttöjä ei tullut paljoa haettua, oikeastaan koitin "kunnollista" syöttöä vain kaksi kertaa. Ensimmäinen katkaistiin epäreilusti ilmassa, epäreilusti siksi, että sehän olisi tietenkin vapauttanut oikeassa laidassa olleen hyökkääjän läpiajoon. Toista syöttöä panttasin itse liian pitkään, ja täten liukas hyökkääjämme kerkesi livahtamaan paitsioon (sokea tuomari).
- Hoidin puolustuksessa pujottelukepin virkaa luvatusti, sen verta helposti kaveri meni muutaman kerran ohi.
- Puolustajan jopi tuntui hankalalta, kun piti koittaa katsella missä vastustajan kyttääjät pyörivät, ja samalla teki mieli mennä mukaan hyökkäyksiin hanakammin. Aika usein homma menikin sitten välimallin muodolla, jossa vastustajan hyökkääjät olivat koko ajan vapaana, mutta en kuitenkaan auttanut hyökkäyspäässäkään ollenkaan.

Mutta kuten jo aiemmin totesin niin hauskaa oli, ja kun ensi vuonna pidetään vastaava tapahtuma, niin ehdottomasti olen mukana.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
En tietenkään itke, vaan kerron, että virhe on tapahtunut. Kaikki lukijat eivät näet niitä huomaa.

Jos tuo Jatkoajan W C 2009 ei sinulle kelpaa, niin järjestä vaikka oma scholl classic 20xx. Tuohon otteluun ei tietysi ole asiaa tavallisella rahvaalla. Jos nettotulot jäävät alle 100 000€ vuodessa, niin scholl classiciin ei ole mitään asiaa demareiden jäsenkirjasta puhumattakkaan. Pelipaitojen värit olisivat tietenkin mustapunakeltaiset. Ottelu muuten pelattaisiin DDR-hallissa Modern Talkingin musiikin tahdissa.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
- Alkuun sai pelata joka toista vaihtoa, kun Saikka oli ilmeisesti eksynyt suuressa cityssä ja jäähallilla löytäminen venähti.

Pyh, varusteongelmia. Kypärän kanssa sai säheltää ihan tarpeeksi tuossa alussa, sen takia jäi muutamat vaihdot välistä. Samalla toki ajateltiin antaa valmennusjohdon kanssa lupaavalle pelurille, Repelle, peliaikaa vähän enemmän, joka sitten tulevaisuudessa kantaa hedelmää.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JMA tosin varasti erikoisliikkeeni heti ekassa vaihdossa

Lueskelin ennen peliä, että joku aikoo tehdä "Datsuykit" niin ihan vaan vittuillessani päätin sitten yrittää. Ei ollut mitään henkilökohtaista.

Olin minä, ei kestä. En viitsinyt tulla tosiaan veiviä sähläämään, lopulta hoiditkin sen itse. Olisihan se ollut makea onnistuessaan.

Valokuvista on vielä nostettava esiin tämä case: "Pelleile viä kerran ni mä vedän sut niin pystyy saatana."

Ilmeisesti olisi ollut parempi, että olisit painanut mut pystyyn sinne maalin taakse niin eipä olisi tarvinnut hävetä kun kiekko lipeää tolpan kohdilla lavasta ja pomppaa keskialueelle. Kovaa tiki(smasa)-talkkia tuli muuten smasalta läpi pelin.

Krapulainen JMA sai etupenkillä kuunnella Polon pyyhkijöiden vittumaista surinaa koko matkan ajan. Soi varmaan korvissa vielläkin? No eipä auttanut sillä jäbä dominoi kenttää välillä miten tahtoi. En tiennyt että Datsyukki kirjottelee jatkikseen myös :)

Steegil puolestaan pyrittiin hiillostamaan heti lähtövaiheessa. Jannu sai bussipysäkillä todeta kun kaksi turistia suhailee kahteenkin kertaa ohi, kummallakin kerralla meinaten pysähtyä kysymään että oletkos Steegil. No kolmannella kerralla poimittiin sitten Stegu kyytiin.

Polon pyyhkijät olivat juu tosiaan "hieman" ärsyttävällä äänellä varustettuna ja kun olo oli kuin kummelissa konsanaan ja jokainen ääni tuntui lähes 10kertaa kovemmalta niin eihän tuo menomatka niin hauskaa ollutkaan. Mutta menomatkan parasta antiahan oli kun Steegiliä ei meinattu millään ottaa kyytiin vaikka oltiin oikeassa paikassa ja joku venaili bussipysäkillä lätkä kamojen kanssa. Kai meillä oli joku ennakkokäsitys, että Steegil on 60v parrakas vanha patu niin ei sitten huomioitu parikymppistä kaveria. Mutta, hyvä reissu oli ja Doaneri ja Stegu oli hyvää matkaseuraa. Tarjoon bisset pojille. NIIN, ja uj:lle höntsäämään joku pvä?
 
Viimeksi muokattu:

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
Jos tuo Jatkoajan W C 2009 ei sinulle kelpaa, niin järjestä vaikka oma scholl classic 20xx. Tuohon otteluun ei tietysi ole asiaa tavallisella rahvaalla. Jos nettotulot jäävät alle 100 000€ vuodessa, niin scholl classiciin ei ole mitään asiaa demareiden jäsenkirjasta puhumattakkaan. Pelipaitojen värit olisivat tietenkin mustapunakeltaiset. Ottelu muuten pelattaisiin DDR-hallissa Modern Talkingin musiikin tahdissa.

Sittenhän ensi vuoden järjestäjä on selvillä. Ja tietenkin se järjestetään ulkokentällä. Muutama ehto varmaan tulee järjestävältä taholta.

- Paikalle saa saapua ainoastaan saksalaisvalmisteisella autolla.
- Kaikilla osallistujilla on viikset, myös naisilla.
- Peliasuina nahkahousut ja -liivit.
- Kypärän virkaa toimittaa tirolilaishattu ja tuomarin pillinä on alppitorvi.
- Joukkueet ovat nimeltään Aadolf ja Horst.

Tämän vuoden tapahtuma vaikutti todella hienolta ja toivotaan että siitä tulee jokavuotinen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kokeillaas mitä tästä tulee.

Kiitoksia kaikille, oli meinaan perkeleen hauskaa. Moni nimi sai kasvot ja moni mielikuva muuttui.

Sormi murteilla, oli hämmentävää aamulla huomata sormen olevan väriltään sinisen ja mustan välissä. Mutta sehän ei haittaa, tuo vaan uskottavuutta nämä sotavammat.

Loppuillasta tuli noutaja liiallisen viinan kautta, kiitos bonelle opastuksesta. Bliz oli sanellut puoli tuntia Pasilaa mun vastaajaan kahden aikaan. Nukkumassa silloin olin jo. Jumalauta.

Kaiken kaikkiaan, oli hyvä tämä
 

Simba

Jäsen
Oli kyllä mahtava tapahtuma. Peli oli ensimmäistä erää lukuunottamatta aika tasaista ja eipä tuolla tuloksella mitään väliä kyllä olekkaan.

Alussa juttua lensi ehkä vähän vähemmän, mutta tämä puute korvattiin sitten erinomaisesti Treen yössä. Tarkemmin ehdin tutustumaan ainakin Vanha Leniin (kiitos Mad Croceista), Passengeriin, Obi-Waniin, Boneen, Streideriin (kiitos kuskille) ja smasaan. Todella mukavia olivat muutkin, mitä nyt nopeasti ehdin muihinkin tutustumaan.

Ja muistutan vielä obi-wania (jos on unohtanut ;), että olen edelleenkin valmis ensi kaudeksi tulemaan tamperelaiseen jatkoaika höntsyporukkaan.

Valokuvaajani sai muutamia otoksia, joihin linkki tässä

Suuri kiitos Tutzballe ja kaikille muille mahtavasta päivästä, illasta ja yöstä.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kovaa tiki(smasa)-talkkia tuli muuten smasalta läpi pelin.

Jep, panostin siihen kuten pelin henkeen kuului. Omalle pöytäseurueelle mainitsinkin jo Nykissä, että hauska huomata koppikäyttäytymisen lainalaisuus: missä tahansa kiekkojoukkueessa onkin, samoja Kummeli-vitsejä viljelevät kaikki. Muuten kopissa ei meinannut matsin alla läppä lentää, mutta samoja "Let's fuck" ja "Läski-Salonen luukulle" -juttuja Valkeakoskellakin jauhettiin.
 

tutzba

Jäsen
Jatkoaika teki tapahtumasta kyllä loistavan jutun - kiitokset siitä! Ainoa mikä harmittaa on se, että tuo minun kuvani on suhteellisen tuima. Enhän minä nyt tuolta näytä, enhän?
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Hieno tapahtuma äijillä ollut näemmä. Iteltä mennyt koko tapahtuma ohi huomaamatta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
En nukkunut, suunnittelin seuraavaa tapahtumaa. Oli muuten mielenkiintoinen keskustelu vessassa kun oli kaksi Koirapoikaa samaan aikaan siellä! Once in a lifetime -kokemuksia.

No sovitaan suunnitteluksi. Sattui tosiaan kaksoisolento paikalle, kaikkea sitä sattuu. Osui se kohdalle vielä kun oli lähdössä baarista pois ja olin siellä ulkona seisoskelemassa, heitimme lämpimät jäähyväiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös