Hölmöä odottaa...
Siinä lukikin, että toivotaan...;-)
Hölmöä odottaa...
Siinä lukikin, että toivotaan...;-)
Itse olen koko ajan ihmetellyt kuinka yllättävänkin moni ei tunnu näkevän Sheddenin tuomaa lisäarvoa maajoukkueelle. Tietenkin meitä on moneen junaan ja monilla kritiikki kumpuaa joistain muista kuin pelillisistä lähtökohdista, mutta yllättävän kovaa on itku ja vaikerrus ollut.
Jatkuva eläminen mukana pelissä eikä roikkuminen puoli vuotta sitten sovituissa ketjumuodostelmissa sun muissa. Koko ajan haetaan rohkeasti parempaa, eikä hirttäydytä liiaksi ennalta sovittuihin kuvioihin. Tässä yksi tärkeimpiä asioita, joista toivoisi Suomessa otettavan oppia. Ei tarvitse aivan noin innovatiivinen olla kuin Shedden, mutta jotain luovuutta lisää jatkossa, please. Eletään hetkessä ja paikan päällä.
En muista milloin maalivahtipeli olisi viimeksi ollut näin rauhoitettu näin pitkälle turnausta. Entisinä aikoina olisi Nikkeä saattanut aitio kutsua Kanada-pelin jälkeen, jos olisi niinkään pitkälle päässyt, kun 'pitäähän muillekin maalivahdeille antaa otteluja' jne. Just just.
Sheddenin tavassa lähestyä ja antaa palautetta pelaajille on selvästi opittavaa monellakin. Tähän suuntaan ovat vihjanneet myös monet eri kuppikuntaan kuuluvat toimittajat. Hyvä että maajoukkueen seuraava koutsi on aitiopaikalla seuraamassa tätäkin.
Vähänkin kartalla oleva valmentaja osoittaa luottamuksensa ykköselleen, varsinkin kun takana on tälle tasolle noin epävarmat kortit.
Itse asiassa kisojen aikana olisi Suomesta lennätetty joku varaveskari paikalle ja tämä olisi sitten pelannut ratkaisevan ottelun viimeisen erän, ajatellun kolmosveskarin ensin ripuloitua maalilla kahden erän aikana 5 maalia sisään...Kyllä Aravirta olisi onnistunut turnauksen aikana saamaan Rämön ykköseksi. Se olisi mennyt niin, että Norja-pelin jälkeen Vehasesta olisi tullut kolmonen. Sitten Kanada-pelissä viimeistään 4-1 tilanteessa Rämö olisi vaihdettu tolppien väliin ja hän olisi jatkanut eilen. Se olisi ollut pomminvarmasti näin.
Kumma homma ettei Jutia ole näkynyt Suomen vaihtoaitiossa lukuunottamatta eilistä Usa peliä. Heti kun on hommassa jotain panosta niin Juti ilmestyy paikalle gloryhunttaamaan. Varmaan heitti Sakullekin eilisessä pelissä "läheltä ylös" kun Saku ei saanut nostettua maalin edestä veskarin yli. Voihan Juti peluuttaa pakkeja, ei tarvi ohjeistaa muuta ku "älä lähe shinne" niin pakit voittaa kaikki kaksinkamppailut.Mielenkiintoista muuten nähdä miten liitto vahvistaa valmennustiimiä kun Shedden on poissa. Jalonen - Lehkonen ei riitä. Lehkonen menee ihan hyvin osana valmennustiimiä kuten nytkin, mutta Jalonen tarvitsee yhden pätevän miehen lisää. Timo Jutila ei siis kelpaa, vaan joku oikeasti hyvä valmentaja.
Täytyy toivoa, että tämä ei ole yhdenmukainen enemmistön, eikä ainakaan liiton, mielipiteen kanssa. Kisoissa on mukana 6 oikeaa jengiä ja sinun mielestäsi valmennusjohto ansaitsee kiitettävän sillä, että jättää taakseen näistä kaksi? Aika stnan alhaalla on kyllä rima. Suomen valmennusjohto on siis ansainnut kiitettävän about yhtäjaksoisesti -95:stä lähtien, suht hyvin on valmentajat onnistuneet.Oma vaatimaton mielipiteeni siis on että tällä kaudella Shedden/Jalonen-duo on onnistunut jo työssään ja päätavoitteessaan kiitettävän arvosanan arvoisesti. Tyylistä viis jos tulosta tulee.
Täytyy toivoa, että tämä ei ole yhdenmukainen enemmistön, eikä ainakaan liiton, mielipiteen kanssa. Kisoissa on mukana 6 oikeaa jengiä ja sinun mielestäsi valmennusjohto ansaitsee kiitettävän sillä, että jättää taakseen näistä kaksi? Aika stnan alhaalla on kyllä rima. Suomen valmennusjohto on siis ansainnut kiitettävän about yhtä jaksoisesti -95:stä lähtien, suht hyvin on valmentajat onnistuneet.
Oma asteikko: Kulta 10, hopea 9, pronssi 8,5 ja 4. 8. Tätä alemmat max. 7. Eli hyvään arvosanaan täytyy voittaa kolmesta matsista vähintään kaksi. Jos kuolemanmatsin voittamisesta antaa kiitettävän niin, mitä kullasta annetaan? 12?
Muistelepa Summasta tai Westerlundia. Aika vähällä on Shedden mielestäni päässyt. Lähes kaikki arvostelu on kuitenkin perustunut hänen tekemisiinsä nimenomaan valmennukseeen liittyen.Vieläkin tänne kirjoitetaan kriittisiä kirjoituksia Sheddenistä, vaikka joukkue on jo neljän joukossa! Olen lukenut keskustelua jatkoajassa vuosia ja mitään tämäntyyppistä ei koskaan aikaisemmin maajoukuueen valmentajan ole tarvinnut ottaa vastaan!
Muistelepa Summasta tai Westerlundia. Aika vähällä on Shedden mielestäni päässyt. Lähes kaikki arvostelu on kuitenkin perustunut hänen tekemisiinsä nimenomaan valmennukseeen liittyen.
Enemmän ihmettelen sitä, että hänet on joidenkin toimesta nostettu jonkinlaisen jumalan asemaan. Mielestäni hän on näillä näytöillä kuitenkin aivan tavallinen maajoukkuevalmentaja, tosin aina voittaa Tamin ja Apen ;-)
Kylmää realismia pitäisi olla sen että Suomi ja sen valmennusjohto on jääkiekon arvokisoissa onnistunut silloin kun selviää välieriin saakka. Tulosurheiluahan tämä on.
Kohtuutonta on ollut Sihvosen yhden miehen ajojahti, jonka hän on perustanut kovin yksinkertaistettuun ajatukseen. Uskomatonta on se, että tämän on joku ottanut todesta.Onhan Shedden tähän nähden saanut kohdalleen aivan kohtuutonta kritiikkiä.
Mitenkään kohtuutonta ei sensijaan ole arvostella ylivoimapeluutuksista ja ketjukokoonpanoista, varsinkin kun asialla ovat olleet usein jääkiekon parissa työskentelevät ihmiset. Pitäisikö hihkuen ottaa vastaan kaikki absurdilta vaikuttavat ideat heitellen karjalalippistä ilmaan?
Sihvonen siis on yleinen mielipide. No, ehkä en tiedä yleisestä mielipiteestä kun en lue iltapuluja. Minä olen saanut puolestani sen kuvan, että itse valmennuspesti on tuomittu epäonnistuneeksi. Tähän on vaikuttanut Sheddenin epäonnistuminen Jokereissa, sekä hänelle luotu kaksoisrooli, joka ei tosiaan antanut hyviä lähtökohtia. Toki kauden aikana on tullut risuja myös peleistä EHT:lla.Näin tuskin on tehnyt kukaan. Sheddenhän on ainakin mun käsityksen mukaan ollut yleisen mielipiteen mukaan jo ennen pestinsä alkua tuomittu epäonnistuneeksi
Pelitapaan ja valintoihin liittyvä arvosteluhan ei missään nimessä ole kohtuutonta, mutta sehän on ollut suhteellisen vähäistä.
Mikä ihmeen läppä tämä on, jota monet (ammatti)kirjoittajat viljelevät, että "Tämä oli se ottelu, jota Shedden palkattiin voittamaan."? Onko Suomella muka ollut jotain erityisiä ongelmia puolivälierien voittamisessa? Ei minun mielestäni.
Suomellahan taisi olla surkeimmat statsit finaaleista? Ties montako tappiota ja vain yksi vaivainen voitto.
Ja tämän tekstin kirjoitit samana päivänä, kun Suomen Leijonat taistelevat pääsystä MM-finaaleihin. Joillekin ei sitten mikään riitä.
Ja tämän tekstin kirjoitit samana päivänä, kun Suomen Leijonat taistelevat pääsystä MM-finaaleihin. Joillekin ei sitten mikään riitä.
Et tainnut ymmärtää Salama15 pointtia? Kyse ei varmastikaan ollut vain tästä turnauksesta ja mahdollisesta menestyksestä, vaan lähinnä suomikiekon kokonaiskuvasta ja siitä, mitä se on tulevaisuudessa ja jo ensi vuonna.