MM 2008 - Kisajoukkue tällä hetkellä?

  • 701 804
  • 3 046
Tila
Viestiketju on suljettu.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ainiin, mielestäni sekä Kukkonen että Timonen eivät ole tulossa, vaikka philly olisikin tippunut. Näin ainakin muistan lukeneeni IS Arvaajasta. Ja en tiedä, onko asia ollut jo täällä ilmi aiemmin.

Timonen on ainakin ilmoittanut ettei tule kisoissa pelaamaan, vaikka Philadelphia tippuisikin. Eiköhän Lepistön ja Jokelankin passit leimata heti jos ja kun Philly rynnii idän konferenssifinaaliin.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pirnes, Immonen sekä Petrell ovat selvästi Sheddenin luottomiehiä, mutta jonkun on tässä kohdin lähdettävä.

Siinähän kävi juuri niin kuin veikkailin, eli joku tuosta kolmikosta saa pakata kamansa ja lähteä kotimatkalle. Valmennusjohto tekee päätöksen kotiinlähtijästä kuitenkin ilmeisesti vasta alkuviikosta, toivottavasti kukaan tuosta kolmikosta ei vedä hernettä nenään samalla tavalla kuin Tony Salmelainen viime vuoden kisoissa. Edelleen olen sitä mieltä, että lähtijän on oltava sentteri ja nimenomaan Pirnes. Erityisesti Petrellin lähtö olisi hyvin erikoinen, koska silloin joukkueseen jäisi kaksi varasentteriä, mutta varalla olevia laitureita ei olisi ollenkaan.

Puolustajien ja maalivahtien vallinoissa nähtiinkin sitten pieniä yllätyksiä. Petri Vehasen nousu 2.veskariksi ohi Rämön oli ainakin meikäläiselle suuri yllätys. Rämö pelasi yhden harjoitusottelun Tshekkiä vataan ja piti Suomea tuossa ottelussa pystyssä, rankuissa Rämö ei tosin ollut parhaimmillaan. Vehanen pelasi Ruotsia vastaan hyvin tehden tukun huipputorjuntoja, mutta Ruotsin maali meni helposti sisään. Olikin hiukan ihmeellistä, ettei viimeistä harjoitusottelua Kanadaa vastaan pelattu puoliksi näiden herrojen kesken vaan Vehanen sai ylimääräisen näyttöpaikan, jonka turvin nappasi luukkuvahdin paikan.

Puolustuksesta suurin ihmetys kohdistuu Lepistön puuttumiseen pelaavien pakkien joukosta. Lepistöllä on kuitenkin loistava kausi takana ja hän on puolustuksessa toinen mies, jolla on NHL-kokemusta tällä kaudella. Ihmeelliseltä tuntuu, kun Lepistö ei ollut harjotuksissakaan saannut näyttää osaamistaan ylivoimalla, jossa hän olisi ilman muuta elementissään. Kiekkollisten pakkien vertailussa Lepistö menee mielestäni selvästi Niskalan ja Salmelan edelle. Puolustaviakin pakkeja on hyvä joukkueesta löytyä, mutta Niemi on ollut harjoitusotteluissa heikoimpia pakkeja, joten hänenkin valinta on syytä kyseenalaistaa. Kokemus on tietysti Niemen valttina, mutta liikaa ei saisi kokemukselle painoarvoa valinnoissa laittaa.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Flintti se vain jaksaa hämmentää oli kyse sitten mistä vaan.

Omasta mielestä Hannes on ihan kokeilemisen arvoinen sillä miehen peli on todellakin kokonaisvaltaistunut Kärppä aikoina. Varsinkin kun Doug tykkää pistää hyökkääjiä sinne yv:lle niin miksipä ei Hannestakin silloin. En usko miehen tuovan mitään hirmutehoja 5 vs. 5 peliin, mutta ylivoimalle perus Luoman tilalle ehdottomasti. Toki nyt olisi tarjolla ihan kiitettävästi niitä potentiaalisia kiekollisiakin pakkeja, mutta Dougilla on systeeminsä, mitä nyt ei ainakaan näin etukäteen kannata tyrmätä. Pyörälän mukaan otto on vielä perustellumpaa. Hahlin kanssa loistava av-kaksikko ja muutenkin juuri sellainen työteliäs ja tärkeä nelosen mies jonkinmoisilla käsilläkin, joita tarvitaan. Toiseen laitaan sitten Pillu niin ihan hyvä nelonen saadaan kasaan.

Lepistön leimaamatta jättäminen sen sijaan kummastuttaa. Mielestäni mies on ehdottomasti Niskalan edellä ja lisäksi samalla tehtäisiin palvelusta tulevaisuuteen. Niskala on ollut aina vaisu maajoukkueessa, mutta kaipa nyt sitten on edellytyksiä parempaan. Toivotaan ainakin näin. Luoma sen sijaan, huh huh. Mies on joo iso, mutta myös pehmeä, joten itse en ainakaan ymmärrä. Mies tekee kausi kauden perään kovia tehoja Ruotsissa ja muutenkin kerää kehuja, mutta itse kisoissa sitten melko flegmaattista toimintaa virheillä höystettynä. Dougin systeemeihin kuuluu isot pakit (joita toki tarvitaankin juuri mm. Kanadaa vastaan) joten toivottavasti Mikko nyt näyttäisi ja pelaisi hyvät kisat.

Vehasen ja Rämön väliltä päädyttiin sitten raumalaiseen. Itse olisin valinnut Rämön jo ihan tulevaisuuden kannalta, mutta samapa tuo kuka sen Norja pelin pelaa. Rämökin otetaan mukaan sitten viimeistään alkusarjan jälkeen, sillä kaipa miehen leimaamatta jättämisellä halutaan jättää hivenen lisäysvaraa muille osastoille.

Nyt sitten odotellaan sitä Sakun kohtaloa ja jos huom. jos mies tulee niin sitten Pirnes ja Immonen vaan mäkeen ja Petrell joukkueeseen. Ilman Sakuakin varmaan Immonen/Pirnes akselista karsitaan. Ennen sitä voidaan jo Lepistö leimata ja Habs - Flyers parin selvittyä (Kukkonen?) mitä luultavimmin myös Jokela saa leiman passiinsa. Toki pari viimeistä saadan sitten iskeä vasta alkusarjan jälkeen.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En itsekään ymmärrä Hyvösen valintaa pelaavaan kokoonpanoon, mutta olen siitä iloinen, koska se luo jännitettä kisojen seuraamiseen. Ja Hyvösen tuhkimotarina tällä kaudella on liikuttava.

Edelleen muuten olen sitä mieltä, että kiitos kuuluu selkeästi minulle, jonka vuolaat kritiikit Hannes on lukenut. Sisuuntunut niistä. Ja sama toisin päin: Flint saa syyttää minua siitä, että skabat ovat taas kerran pilalla ennen kuin ehtivät edes alkaa.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näyttäisi olevan tuo pakisto taas Suomen akilleen kantapää...joko yllättää positiivisesti tai sitten siellä tehdään liian suuria henkilökohtaisia virheitä. Etenkin viime vuoden ratkaisupeleistä jäi mieleen herrojen Luoma, Saravo ja Mäntylä jatkuvat vaikeudet pysyä vastustajien hyökkääjien mukana.

Hieno homma, että Salmela ja Niskala ovat nyt saamassa vastuuta. Niskala on ollut jo muutaman kauden ihan valmiina debyyttiin MM-tasolla ja nyt se sitten nähdään mihin rahkeet riittää. Salmelan urakehitys on ollut Pelsu-pestin alettua hurjaa tähän päivään asti ja on mielenkiintoista nähdä kuinka minimiin mies pystyy karsimaan virheet, joita väistämättä seuraa miehen melko riskialttiista pelityylistä. Itse odotan Salmelalta alkusarjassa hyviä tehoja ja sitä kautta Petteri Nummelinin jättämän aukon osittaista paikkaamista.

Hyvönen saa myöskin nyt sen mahdollisuutensa. Itse luulen, että nämä kisat jäävät miehen viimeisiksi, mutta toivottavasti pystyy näyttämään luuloni täysin vääräksi ja tekee tehoja vielä pudotuspeleissäkin.

Maalivahtitilanteesta on kai turha paljon jupista (kuitenkin jupisen). Rämö sanoi, että mikä tahansa rooli kelpaa ja nyt näyttäisi olevan se "J.Tammen-paikka" hänelle katsottu. Vehanen on ollut tasaisen hyvä koko kauden ja varmasti ansaitsee sen yhden pelin minkä Bäckström saa huilata. Entä sitten kun Bäckströmille uppoaa yksi helppo Tanskaa vastaan ja media IS-Veikkaajan johdolla aloittaa jokakeväisen maalivahtispekulaationsa?

Hah.
 
Kuinka vitun kännissä voi Shedden olla kun ei vielä Rämön kisapassia leimannut...? Nyt valoja päälle, mitä helvettiä tän pellen päässä oikee liikkuu.

Sheddenin takia toivoisin Suomen jäävän alkusarjaan näissä kisoissa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kuinka vitun kännissä voi Shedden olla kun ei vielä Rämön kisapassia leimannut...? Nyt valoja päälle, mitä helvettiä tän pellen päässä oikee liikkuu.

Sheddenin takia toivoisin Suomen jäävän alkusarjaan näissä kisoissa.

Mitä helvettiä? :D
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Edelleen muuten olen sitä mieltä, että kiitos kuuluu selkeästi minulle, jonka vuolaat kritiikit Hannes on lukenut. Sisuuntunut niistä. Ja sama toisin päin: Flint saa syyttää minua siitä, että skabat ovat taas kerran pilalla ennen kuin ehtivät edes alkaa.

Ei yksi vitun löysäilijä Hannes minun kisojani pilaa, toivottavasti ei pilaa silti Suomen mahdollisuuksia omalla löysäilyllään. Minä olen nähnyt valitettavan läheltä kuinka paska pelaaja Hyvönen on viivamiehenä, joten ennen kuin näen jotain mikä antaisi uskoa selän suoristajan pystyvän MM-tasolla edes auttavaan viivapeliin en tuota valintaa enkä tuota kuviota tule ymmärtämään. Toivottavasti ei tarvitsisi sanoa tuttua "mitä minä sanoin" -kommenttia.

Ja yleisellä tasolla Sami Lepistöstä sen verran että Lepistö on hyvin pitkälle samantyylinen pakki kuin Anssi Salmela, paitsi että Lepistö on parempi painos Salmelasta samalla kiekkorohkeudella.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Aika rohkeasti ylivoimalla tullaan pelaamaan, sillä Shedden tulee peluuttamaan kahden miehen ylivoimalla viittä hyökkääjää. Yhden miehen ylivoima mennään neljällä hyökkääjällä. Puolustajana ylivoimalla toimii luultavasti Koistinen tai Niskala.

Rigtin pelaajia ei kauheasti ole. Tämän takia Hannes on tärkeä ylivoimalla ja myös veto on erittäin hyvä. Kyllä ihan oikeutettua päästää Hyvönen kisoihin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinka vitun kännissä voi Shedden olla kun ei vielä Rämön kisapassia leimannut...? Nyt valoja päälle, mitä helvettiä tän pellen päässä oikee liikkuu.

Sheddenin takia toivoisin Suomen jäävän alkusarjaan näissä kisoissa.
Sheddenin päässä liikkuu ainakin sen verran, että parhaat käytettävissä olevat pelaajat saavat leiman passiinsa. Miksi Rämön NHL-status pitäisi olla niin autuaaksi tekevä asia, että sillä aukeaisi automaattisesti paikka pelaavassa kokoonpanossa? Vehasella on vahvat näytöt maajoukkueessa kuluvalla kaudella ja sen Mr Shedden on huomannut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sheddenin päässä liikkuu ainakin sen verran, että parhaat käytettävissä olevat pelaajat saavat leiman passiinsa. Miksi se Rämön NHL-status pitäisi olla niin autuaaksi tekevä asia, että sillä aukeaisi automaattisesti paikka pelaavassa kokoonpanossa? Vehasella on vahvat näytöt maajoukkueessa kuluvalla kaudella ja sen Mr Shedden on huomannut.

Ja vastassa on ollut suunnilleen ylä-kirgiisian joukkueita. Rämö pelasi yhden erinomaisen pelin samoja vastustajia vastaan. Ja Rämöllä on kokemusta pienestä kaukalosta, Vehanen on täysin märkäkorva kapeaan kaukaloon.

Silti tällä valinnalla ei suurta merkitystä Suomelle ole, Bäckströmin mukana Suomi joko voittaa tai kaatuu.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Hannes pelaa samalla asenteella kisat kuin mitä pelasi pleijarit niin hyvä tulee. Kädellisyys on hyvä ylivoimalle ja luulen että asenne on ihan eri luokkaa kuin mitä oli viimeksi Jokereissa, tietysti joku enemmän pelejä nähnyt kärppäläinen voisi kertoa että montako kertaa Hannes viime kaudella aiheutti alivoimahyökkäyksen vastustajalleen.

Kohta varmaan jotkut vouhkaajat uhkaavat lähteä Kanadaan banaanilaivalla protestoimaan Hannesta. (=
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kohta varmaan jotkut vouhkaajat uhkaavat lähteä Kanadaan banaanilaivalla protestoimaan Hannesta. (=

Heh heh. :D Tää oli hyvä kuitti.

Menisin tottakai Dingoa kuunnellen paikalle mutta ei nuo töissä taida päästää kun ei ole noita lomia tuohon käytettäväksi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kuinka vitun kännissä voi Shedden olla kun ei vielä Rämön kisapassia leimannut...? Nyt valoja päälle, mitä helvettiä tän pellen päässä oikee liikkuu.

Vehasen puolella tuntuvat täällä olevan vain raumalaiset. Eihän SM-liiga ole tasoltaan lähelläkään änäriä, mutta silti runkosarjan yhdeksänneksi sijoittuneen maalivahdin torjuntaprosentin ollessa 92.44, torjuntojen määrän ollessa 1786 ja pelattujen ottelujen määrä ollessa 55 voitaneen todeta kyseessä olevan melkoisen erinomaisen maalivahdin. Nämä "kokemusta pienestä kaukalosta" -jutut ovat ihan omaa luokkaansa, varsinkin kun seuraavassa lauseessa muistutetaan, ettei siellä kuitenkaan kakkonen pelaa "kuin sen Norja-pelin". Itse valitsisin tuohon Peten melkeinpä jo senkin takia, että nuoremmalla Rämöllä on vielä monta vuotta aikaa pelata noita kisoja. Petehän on jo kolmikymppinen.

Eikä se viimeinen Kanada-peli siellä "pienessä kaukalossa" ihan täysin penkin alle mennyt...
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh heh. :D Tää oli hyvä kuitti.

Hitto mistä arvasit kenelle se lähinnä oli tarkoitettu? (=

Itse en ymmärrä kahta asiaa tuossa joukkueessa.

Sitä että Lepistöä ei ole leimattu, koko ei voi olla syynä tai ainakin Samin kiekollisuus paikkaa koon puutteen, kaverihan pelasi erinomaisen kauden juuri pienessä kaukalossa.
Toinen on se että O.Jokista ollaan istuttamassa Selänteen kanssa, luulisi että kun molemmat on maalintekijöitä niin ne jaettaisiin kahteen eri ketjuun. M.Koivu olisi varmasti oivallinen kaveri Selänteen ketjuun, ainakin siihen asti kun (jos) vanhempi Koivu tulee kisoihin.
 

jäinenjänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton & Espoo
Kuinka vitun kännissä voi Shedden olla kun ei vielä Rämön kisapassia leimannut...? Nyt valoja päälle, mitä helvettiä tän pellen päässä oikee liikkuu.

Sheddenin takia toivoisin Suomen jäävän alkusarjaan näissä kisoissa.

Luulen että tässä on takaajatuksena Antero Niittymäki. Jos heti ois leimattu Bäcks ja Rämö, vois Niitty kattoo et liikaa NHLvahtei, en saa peliaikaa, en jaksa tulla. Mutta nyt on Bäcks ja Vehanen leimattu, joten Niitty saattaa kattoo et Vehanen on 3.vahti, ja Bäcksin kanssa pääsis taisteleen peliajasta.

Tosin Rämö ois kannattanu leimaa heti, on Vehasta parempi ja Montreal on aika suossa Phillyä vastaan (3-1 tappiolla) joten Philly lienee jatkossa.
Saku Koivu on ainoa jota kannattaa enää odotella kisoihin. Mutta tuskinpa tulee sen taannoisen jalkavamman takia. Dallas johtaa muistaakseni 3-1, samoin Pittsburgh ja Detroit meni jatkoon jo. Eli suomalaisten edustamilla jengeillä menee aika hyvin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
jäinenjänis kirjoitti:
Tosin Rämö ois kannattanu leimaa heti, on Vehasta parempi

Itse olen ollut Lukkokannattajana, totta kai Vehasen kannalla maalivahti valinnoissa. Kuitenkin nyt, kun luin analyyttisen perustelusi, miksi Rämö olisi kuulunut valita kallistun ehdottomasti kanssasi samalle kannalle. Varsinkin tuo kohta, jossa analysoit veskareiden ominaisuuksia paineettomassa tilassa ja pienen kaukalon kulmasta kimpoavan kiekon liikeradan arvioinnissa, avasi silmäni ja joudun toteamaan, että Shedden on tehnyt elämänsä virheen.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Hetken sulateltuani ja ihmeteltyäni näitä leimauksia, niin kyllähän ne ihan loogisilta alkavat vaikuttaa. Siellä tosiaan halutaan katsoa tämä Mon-Phi -ottelusarja loppuun asti ennen lopullisia leimauksia.

Rämön leimaamatta jättäminen kieltämättä hieman aluksi ihmetytti, mutta taas toisaalta Vehanen pelasi hyvän harjoitusottelun Kanadaa vastaan ja taidettiin valita jopa Suomen parhaaksi pelaajaksi, ellen väärin muista. Taitaa kokemus tässä myös kallistaa kuppia raumalaismolarin puolelle. Ja muutenkin, ellei loukkaantumisia tapahdu, niin Bäckström pelannee ainakin melkein kaikki ottelut (lukuunottamatta ehkä Norja-matsi).

Puolustuksessa on tällä hetkellä 6 nimeä ja se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että Lepistön passi tullaan leimaamaan, ellei nyt Montreal satu yltämään ihmetekoihin. Eli Kukkoselle pidetään ovea vielä auki kaiken varalta, vaikka totuushan nyt on se, että Philadelphia menee jatkoon mahdollisesti jo lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä, jonka jälkeen Lepistön passi siis leimataan. Erikoistahan tämä nyt siinä mielessä on, että Luoma kiilasi edelle, mutta toisaalta taas ihan sama, koska Lepistö tulee joka tapauksessa pelaamaan kisoissa.

Se, että 2 sentteriä jätettiin tässä vaiheessa ulkopuolelle, tarkoittaa sitä, että vanhemmalle Koivulle pidetään ovea auki, joka myöskin on aivan loogista. Mikäli Koivu päättää mukaan tulla, niin menee kyllä ketjukoostumusspekulaatiot melko mielenkiintoiselle tasolle; päädytään siihen, että jokaiselle huippusentterille ei löydy lähellekään tasoaan vastaavia laitureita. Toisaalta taas aivan sama, sillä Sakullehan nyt on pidettävä aina ovea auki. Mikäli skenaario toteutuu, tullee N.Kapasen peliaika olemaan melko vähäistä ja samalla myös Petrell saanee leiman passiinsa, joskin ylimääräiseksi hyökkääjäksi. Itse asiassa näyttää siltä, että Pyörälä kiilasi Lennun ohi nelosen laidalle ja tämä hieman harmittaa itseäni, sillä mielummin olisin tuohon rooliin halunnut fyysisemmän rouhijan (lue: Lennun). Tämä Petrell - Hahl - Pihlström -toivomukseni alkaa näyttää tällä hetkellä vain märältä unelta. Toivon kuitenkin, että Petrell on noista hyökkääjistä se pelaaja, jonka passi leimataan, huolimatta siitä tuleeko vanhempi Koivu mukaan vai ei.
 

Machoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
??

Itseäni ihmetyttää kovasti se että Mikko Luoma pääsi jo tässä vaiheessa pelaavaan kokoonpanoon ja Lepistö että Jokela jätettiin vielä odottelemaan. Olisin näistä kahdesta ottanut molemmat mielummin kuin Luoman. PRKL. Aina käy niin että joukkueessa on yksi omasta mielestä sinne kuulumaton. Viime vuonna se oli Mäntylä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itseäni ihmetyttää kovasti se että Mikko Luoma pääsi jo tässä vaiheessa pelaavaan kokoonpanoon ja Lepistö että Jokela jätettiin vielä odottelemaan. Olisin näistä kahdesta ottanut molemmat mielummin kuin Luoman. PRKL. Aina käy niin että joukkueessa on yksi omasta mielestä sinne kuulumaton. Viime vuonna se oli Mäntylä!

Tää on hauskaa. IFK:n miehet puhuvat Jokereiden Jokelaa ja entistä Jokeria Sami Lepistöä joukkueeseen ja täältä suunnalta IFK:n loistavaa taklaajaa Lennart Petrelliä on ehdoteltu useasti nimenomaan Suomen nelosen laidalle.

Kaikkien suosikkipelaajan Hannes Hyvösen mietteitä ennen arvokisadebyyttiä.
 
Viimeksi muokattu:

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vehasen puolella tuntuvat täällä olevan vain raumalaiset. Eihän SM-liiga ole tasoltaan lähelläkään änäriä, mutta silti runkosarjan yhdeksänneksi sijoittuneen maalivahdin torjuntaprosentin ollessa 92.44, torjuntojen määrän ollessa 1786 ja pelattujen ottelujen määrä ollessa 55 voitaneen todeta kyseessä olevan melkoisen erinomaisen maalivahdin

Kyllä ja varsinkin, kun ottaa huomioon minkälainen puolustus siellä oli edessä, kaikella kunnioituksella.

Ja eikö se nyt ole suht saman tekevää, kumpi siellä luukkua aukoo? Vehanen pelannee kuitenkin joka tapauksessa vain sen Norja-ottelun, sekä mahdollisesti jatkosarjan Latvia/Slovenia -ottelun. Rämö on mielestäni kisoissa pelkästään NHL-statuksen vuoksi. Ei sillä, että Rämö olisi todellakaan huono maalivahti, mutta ihan yhtä perusteltua on myös peluuttaa Vehasta, joka on mielestäni hyvä maalivahti ja parempi kuin Rämö.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
No niin, ykköskokoonpano on leimaamisten myötä selvillä. Tällä miehityksellä ketjut ovat luultavasti tällaiset:

Tuomo Ruutu - Mikko Koivu - Teemu Selänne
Selänteelle hyvin peliä tekevä Koivu jr. sentteriksi ja toiseen laitaan rouhimaan Koivun hyvä tutkapari Ruutu.

Jussi Jokinen - Olli Jokinen - Ville Peltonen
Saas nähdä kuinka Jussi toimii Ollin laidassa. Toinen vaihtoehto on sitten Bergenheim, joka sopisi ehkä jopa paremmin sinne. Tällöin kentässä olisi edellä jo aiemmin mainittu "rouhija-viimeistelijä-pelintekijä"-kolmio. Toki O.Jokiseltakin tuo kiekkojen kaivelu onnistuu, mutta Bergenheimin kanssa roolitus olisi selkeämpi. J. Jokinen taitaa kuitenkin itsensä kakkosesta löytää "kovemman statuksen" myötä, eikä hän välttämättä kolmoseen täysin sopisikaan. Ehkä.

Sean Bergenheim - Niko Kapanen - Hannes Hyvönen
Neutraali kahdensuunnan kenttä, Hyvönen on tässä selkeästi se hyökkäävä osapuoli kun Bergenheim ja varsinkin Kapanen yrittävät ehtiä joka paikkaan.

Antti Pihlström - Riku Hahl - Mika Pyörälä
Erittäin mukavannäköinen neloskenttä, en oikein muuta osaa sanoa. Tämä kolmikko osaa hoitaa neloskentän hommat, mutta eivät mitään puukäsiäkään ole.

Saku Koivun liittyessä mukaan, laittaisin ketjut näin:

Bergenheim Koivu Selänne
J.Jokinen O.Jokinen Peltonen
Ruutu Koivu Hyvönen
Pihlström Hahl Pyörälä

Bergenheim pääsisi ykköseen riistämään kiekot Koivulle ja Selänteelle, loistava yleispelaaja M.Koivu putoaisi neutraaliksi/puolustavaksi sentteriksi kolmoseen ja tutkapari Ruutu seuraisi perässä. Hyvöselle hoidettaisiin kiekkoa hyviin tekopaikkoihin.

Toivottavasti maalivahtien kanssa ei tehdä kuten aika paljon on ollut tapana: eli peluutetaan molempia maalivahteja alkusarjassa ja sitten mietitään että kuinka jatkossa tehdään... Pidetään mieluummin ykkösmaalivahti kuumana ja peluutetaan häntä kaikki pelit! Väittäisin että ykkönen kärsii näin lyhyessä turnauksessa enemmän pelaamattomuudesta kuin kakkonen, joka heitettäisiin askiin vasta ykkösen loukkaantuessa.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Rämökin otetaan mukaan sitten viimeistään alkusarjan jälkeen, sillä kaipa miehen leimaamatta jättämisellä halutaan jättää hivenen lisäysvaraa muille osastoille.
Hetkinen, meneeköhän tämä nyt näin? Omasta mielestäni alkusarjaan voidaan nimetä 20 kenttäpelaajaa, sekä kolme maalivahtia. Jatkosarjaan voidaan nimetä lisää kaksi kenttäpelaajaa. Maalivahdin leimaamatta jättämisellä ei voi lisätä kenttäpelaajien lukumäärää.

Kyllä se on nyt sellainen homma, että turhaan sinä flintstone haukut Hyvösen maanrakoon tämän passin leimaamisen takia. Selkeä roolipelaaja valmennuksen mielestä. Toki varmasti moni muu valmentaja olisi enemmän luottanut pelkkiin puolustajiin, kun ylivoimapelin viivamiehiä mietitään. Kovan laukauksen Hannes omaa, joten annetaan nyt kokeilla, mitä siitä touhusta tulee. Vaihdetaan pommittajia sitten, jos homma ei nyt suunnitellulla tavalla toimi.

Esimerkiksi Niskalasta tähän asiaan liittyen voisi sanoa, että silloin kun Lukossa teki 21 maalia runkosarjan aikana, niin moni niistä maaleista syntyi ennenkaikkea tarkalla ja myöskin suhteellisen vedolla viivasta. Sieltä saakka, kun veto lähtee, niin tarkkuus on tärkeämpi ominaisuus, kuin kovuus. Maskimiehen rooli on sitten peittää se veskarin näkyvyys sillä hetkellä, kun kiekko lähtee liikkeelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös