Mistä on pienet nettikirjoittajat tehty?

  • 26 476
  • 170
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Jaahas, mitäs silmäni näkevätkään. Ei saa suuttua kun käsketään ottaa hieman rennommin *tähän taas sopiva hymiö*

Kyllä, tosin nettiaikanakin kynä tuntuu olevan edelleen miekkaa vahvempi. Eihän kaikkea tarvitsekaan ymmärtää eikä kaikki ole varsinkaan hauskaa, mutta se miksi ymmärtämättömyys purkautuu vihaisina reaktioina on aina mielenkiintoinen juttu. Yleensä taustalla lienee se, että pyritään tasa-arvoon jossa yksikään ei saisi olla äänessä liikaa, joillekin yksi kerta riittää, joillekin yksikin kerta on liikaa, "äänestä mikä em. mökötystavoista on demarein".

Varmasti kaikki ovat arvioineet hauskuuttasi omalta kannaltaan, mutta niinhän sinäkin arvioit muiden tosikkomaisuutta subjektiivisesti. Yllä oleva avautuminen ainakin osoittaa, että Awe omistaa inhimillisiäkin piirteitä ja johonkin on nyt osunut.
Jatkuva keskustelufoorumin floodaaminen omasta mielestä hauskoilla jutuilla ei AIVAN VARMASTI ole kaikkien mielestä hauskaa. Siitä ehkä nämä vihaiset reaktiot(?) Ketkä muuten ovat mielestäsi "ymmärtämättömiä"? Sana on vahva ase ja itsensä kohottaminen arvioijan asemaan ja määrittelemään "tosikot", "ymmärtämättömät" jne. asettaa sinut myös asemaan, jossa joudut kantaasi koko aika perustelemaan. Olet jäänyt selitysturbulenssiin, josta et pääse irti.

Katselin nyt ihan mielenkiinnosta profiiliasi ja statseissa 3v 10kk palstalla ja viestejä n. 3,5kpl/päivä. Uusi harrastus olisi lienee paikallaan? Siis ei pahalla...

Kaikki kukat kukkikoon ja jokainen miettiköön 5 sekuntia ennen sitä "lähetä viesti"-napin painamista (tosin tämä ei onnistu aina itseltänikään).

Nimim. MILF owner since 1998
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikös se ole niin, että joka työpaikassakin pitää olla joku maskotti, ehkäpä awe sitten on Jatkoaika.comin maskotti.

Miten minulle tulee awesta mieleen Colin Hunt?

Tuossa on vain se ero että Hunt on oikeasti hauska.

Pitäisin toki enemmän siitä vanhasta miehestä takan ääressä siitä syystä että hampaani eivät aina näy puhuessa ja puhun ajoittain mumisten, tai sitten taiteilijasta joka sekoaa sanaan "black". Äänekkäillä ns. humoristeilla on kyllä tapana ajautua ja tulla leimatuksi pelleksi, on sitten lopun yhteisön tehtävä määritellä onko tarinan lomassa koskaan asiaa ja onko huumori jotain mikä ei vaadi älykkyyttä? Suomalaisessa yhteisössä vaatisi usein suuren humalan että pystyisi nauramaan ja myöntämään että joku on hauskaa. Arka paikka äänekkäälle.

Olemaan hauska - asia mihin en tietenkään ole ikinä pyrkinyt! Höps.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Golden Awe taitaa ollut nyt juopotellut tms. pari päivää ja nyt teki pikkasen mieli avautua jengille, heh näin mie tämän käsitin. Mutta joo, kesällähän sitä kaikenlaista hassua ja hauskaa aina tapahtuu !
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Varmasti kaikki ovat arvioineet hauskuuttasi omalta kannaltaan, mutta niinhän sinäkin arvioit muiden tosikkomaisuutta subjektiivisesti. Yllä oleva avautuminen ainakin osoittaa, että Awe omistaa inhimillisiäkin piirteitä ja johonkin on nyt osunut.

Teet nyt hiukan liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, totuus on nimittäin se että aloitan kesälomani huomenna.

Jatkuva keskustelufoorumin floodaaminen omasta mielestä hauskoilla jutuilla ei AIVAN VARMASTI ole kaikkien mielestä hauskaa. Siitä ehkä nämä vihaiset reaktiot(?) Ketkä muuten ovat mielestäsi "ymmärtämättömiä"? Sana on vahva ase ja itsensä kohottaminen arvioijan asemaan ja määrittelemään "tosikot", "ymmärtämättömät" jne. asettaa sinut myös asemaan, jossa joudut kantaasi koko aika perustelemaan. Olet jäänyt selitysturbulenssiin, josta et pääse irti.

Mistä arvelet että ajattelen omiani jotenkin erityisen hauskoina viesteinä? Ensimmäinen viesti tähän ketjuun sisältää pari hyvää ilmaisua, en tosin nauranut niille, tunsin pientä mielihyvää kun vapauduin sanalliseen irroitteluun, siinä kaikki. Nauroin ensimmäisen kerran sille vihaiselle MR8:n viestille kun äsken mainitsin asiasta puhelimessa, kaverihan näki verhoni taakse.

Selitysturbulenssi on vähän liian hieno sana, en ymmärrä sitä, mutta annas kun selitän miten...voi vittu.

Määrittelen ihan vain sen mukaan miten ihminen yleensä käyttäytyy, ei sen kummempaa, en pidä itseäni erityisen älykkäänä, sitäkin innokkaampana tosin. Voi kun hitusen siitä energiasta saisi aina käytettyä lisää esimerkiksi iltatöihin. "Näin kulutan aikaa, maatessani alla tämän lampaan...".

Älä ajattele liikaa...

Katselin nyt ihan mielenkiinnosta profiiliasi ja statseissa 3v 10kk palstalla ja viestejä n. 3,5kpl/päivä. Uusi harrastus olisi lienee paikallaan? Siis ei pahalla...

Et ottanut huomioon paria pelikieltoa. Roth Armyyn minulla on jotain 28 viestiä päivässä, siellä tosin mennään enimmäkseen onelinereilla maailmanvalloituksesta, Kylie Minoguesta, univormuista, ranskalaisista naisista, musiikista ja neekerivitseistä. Nykyään vähän vähemmän. Kunhan surffailen. Harrastuksia on yksi, punttis neljä kertaa viikossa, paskaakos sitä enempää harrastuksia kun voi syyttää kamuja laiskuudesta, kun eivät harrasta enempää joukkueurheiluja. Perhonsidonnat ja bänditouhut ovat vähän tauolla. Kyllä, olen käynyt katsos euroopankiertueellakin, tai niin tykkään baari- ja tapahtumakeikkani Tanskassa ilmaista.

Hyvää pistoa Kommentaattori! Riittää väistelemistä, huh!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Golden Awe taitaa ollut nyt juopotellut tms. pari päivää ja nyt teki pikkasen mieli avautua jengille, heh näin mie tämän käsitin. Mutta joo, kesällähän sitä kaikenlaista hassua ja hauskaa aina tapahtuu !

Totta, paitsi että olen viime heinäkuun jälkeen ollut pienessä humalassa vain viisi, kuusi kertaa. Krapulaa en ole sairastanut kertaakaan. Äläkä sano seuraavaksi että "varmaan pitäisi sitten..."

Katellaan miten Ilosaarirockissa käy kun heilun Bourquen paita päällä siellä goottiteinien keskellä! Maltanko olla vailla kuppia...
 

GBenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska tämän ketjun järkevyydestä voi esittää monenlaisia mielipiteitä, päätin antaa oman panokseni. Sulle. Niin, just sulle siellä *wink*

Pienimunaisuudesta (?) aiheutuva huomionkipeys saattaa olla syynä siihen, miksi tämäkin ketju sai alkunsa. Tai mistä minä tiedän, kun en ole mikään psykologi. Sitä paitsi en ole edes turenkilainen. Ja kyllä, en dissaa Van Hagaria, päinvastoin. Onko tarpeeksi sekavaa, ai ei vai, no hyvä. Tai ei sittenkään. ~BREASTS!!! Aah, mahtavaa purkautua! Toivottavasti en tule kenenkään päälle. Kävin ulkona ja näin kimalaisen. Kyllä, olen überseksuaali. Haistelin myös kukkasta, koska kimalainen, jota käpälöin kehotti minua tekemään niin.

Mr. Göldeneiville sellaisia terkkuja vielä, että kai tiedostat olevasi jonkin (en tiedä minkä, varmaan itse tiedät) tarpeessa? Eipä mitään, hatun nostoa täältä suunnalta. Tempauksesellasi nostit kissan pöydälle. Vaikka minä itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Vapaa keskustelu on vapaata keskustelua. Keskustelun ja ketjujen taso onkin sitten ihan toinen juttu. Ja kolmas.

EDIT. Niin ja kiitokset purkautumismahdollisuudesta, vielä kerran.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
De ja vu...
 

Liitteet

  • colin_hunt2.jpg
    colin_hunt2.jpg
    5,7 KB · kertaa luettu: 602

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!!
~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!!~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!!
~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!!
~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ~BREASTS!!! ®

Hyvää Lomaa® meille molemmille huomisesta lähtien.

Terv. LOMAKONE fastasashark®

PS. mietin vähän että minäkin (fastasashark´s ~blog®) avaisin Oman® Blogin® tänne vapaalle puolelle....

Kai se onnistuu, ystävämme Moderaattorit®?
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pienimunaisuudesta (?) aiheutuva huomionkipeys saattaa olla syynä siihen, miksi tämäkin ketju sai alkunsa. Tai mistä minä tiedän, kun en ole mikään psykologi. Sitä paitsi en ole edes turenkilainen. Ja kyllä, en dissaa Van Hagaria, päinvastoin. Onko tarpeeksi sekavaa, ai ei vai, no hyvä. Tai ei sittenkään. ~BREASTS!!! Aah, mahtavaa purkautua! Toivottavasti en tule kenenkään päälle. Kävin ulkona ja näin kimalaisen. Kyllä, olen überseksuaali. Haistelin myös kukkasta, koska kimalainen, jota käpälöin kehotti minua tekemään niin.

En ole minäkään turenkilainen vaikka jos olen varomaton, voi huomenillalla käydä jotain sensuuntaista. Olet silti omaksunut aika hyvin tunnistettavan tekstin, joka on itseasiassa osittain muiden gurujen mukailua. Oops! Popgearjuoneni paljastui.

Mr. Göldeneiville sellaisia terkkuja vielä, että kai tiedostat olevasi jonkin (en tiedä minkä, varmaan itse tiedät) tarpeessa? Eipä mitään, hatun nostoa täältä suunnalta. Tempauksesellasi nostit kissan pöydälle.

Nyt olen hiukan pettynyt. Tästäkö sinulle maksetaan! Vaikka kuinka alleviivaan asiaa et joko ole lukenut mitään tai teet jotain käänteispsykologian käänteispsykologiaa, jossa heikkouksia alleviivaamalla pyrkisin antamaan kuvan jossa olen vahvempi, vaikka olen oikeasti heikko joka esittää. Eiku...™

Golden AWe kirjoitti:
ja takanani joku musta mies, mutta se musta mies ei koskettanut minua henkisesti eikä fyysisesti, joten olen käytännössä vielä neitsyt. Teknisesti en, mutta kukas noita leivänpaahtimia tarvitsee tähän aikaan vuodesta kun on aurinkoa ja puistoja missä lipitellä olutta ja lentopalloplimpsaa.
*****
Treffit jonkun oikean naisen kanssa? Wau. Millaista se on? (Monty Pythonia mukaillen)
*****
Naisten suhteen olen klassinen "koira lihanpala suussa", näen vedestä heijastuksena aina mehevämmän. Olen ollut ajoittain myös upeiden naisten kanssa, mutta aivan liian harvoin. En tiedä mistä koet minun brassailleen naisjutuillani, et kai ole tosissaan ottanut tosissasi kun sanoin totisen näköisesti totisella äänellä että minulla on tosi iso?
*****
"Elämäni" huippuhetkiä.
*****
Teet nyt hiukan liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, totuus on nimittäin se että aloitan kesälomani huomenna.

EDIT. Niin ja kiitokset purkautumismahdollisuudesta, vielä kerran.

Ole hyvä. Toivottavasti se ei ollut niin hyvää että olisit purkautunut myös fyysisesti (otteeni alkaa lipsua).
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
De ja vu...

Kuinka hyvin tunnet komedian historiaa? Oletko tutustunut Beagle Boyn tai Ben Eltonin tuotoksiin? Mitä pidät goldenawesta?

Hyvää Lomaa® meille molemmille huomisesta lähtien.

Terv. LOMAKONE fastasashark®

PS. mietin vähän että minäkin (fastasashark´s ~blog®) avaisin Oman® Blogin® tänne vapaalle puolelle....

Et sitten malttanut kuitenkaan...

Hyvää lomaa! Parempi idea kuin avata se Myspaceen joka on todella ala-arvoinen ja kankeasti toimiva, vähän kuin vanhojen kuvieni varasto vanhoilla kotisivuillani. Lomalla ei kannata hötkyillä liikaa Jatkoajassa paitsi jos on PA, tai paljon sanottavaa odotellessaan Ilosaarirokkia. Saas nährä miten äijän käy. Vloppuna pakko tarkistaa Faceoff-liigan draftit ja se onko taalaliigassa tehty kauppoja.

PS. Ai niin ja älä vahingossakaan kopioi jonkun toisen kirjoittajan ideaa omasta ketjusta...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kaunista, sanoi turenkilainen, kun perunan kukan näki. Niin, kukkihan se perunakin -ja niitähän Hämptonissa riittää.

Hiljaisena, rauhaisena hetkenä hän päätti sitten hengähtää. Hän laittoi nuuskan huuleensa, tottuneena ajoiltaan pitkin ulkomaiden rikkaita pitkään polkuja astelleena, ja katsoi taivaarantaan jossa aurinko hiipi jo tutimaan kiivetäkseen taas tovin kuluttua takaisin. Vielä jokunen lintu jaksoi pitää pientä illakointia, vaikka väsyneen korviin se saattaisi tuoda kaikkea muuta kuin positiivisia tunnelmia. Hän pyyhkäisi otsaansa ja raapaisi korvaansa, ajatellen "tällainen on kesäinen Suomi, tällaisia ovat suomalaiset kesäiltana", vaikka hän oli aivan yksin. Hän oli saanut seurakseen viljapellon jonka miljoonat kasvatit hän kuvitteli ystävikseen, ne vain kaikki näyttivät niin samanlaisilta ettei hän tiennyt mikä niistä voisi olla hänen paras ystävänsä.

Toden totta, viljapelto on hiukan totinen ja hiljainen ystävä kesäiltana. Vasta kun syksy ja elonkorjuu lähestyy se herää henkiin ja humisee hiukan loppukesän viilenevien tuulien puhaltaessa sen lävitse. Et ymmärrä sen sanoja, mutta ymmärrät sen kauneuden.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Teet nyt hiukan liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, totuus on nimittäin se että aloitan kesälomani huomenna.

Putsaat siis pöydän...

Mistä arvelet että ajattelen omiani jotenkin erityisen hauskoina viesteinä?

Awe, Awe, Awe. Sisäinen koomikko ei anna koskaan rauhaan. Vaikka sirkuksessa klovnitkin ovat itse asiassa niitä traagisimpia hahmoja, mutta suuri yleisö ei tiedä sitä. Toisaalta vasta kokemus ja itselläni oman MILF:in löytäminen löi elämäni eteeni alastomana. Ei se aina kaunista ole, mutta sehän olenkin minä. Tosikko.

Nämä keskustelufoorumit ovat vasta luomisen alkuvaiheessa. Yksisoluiset reagoivat ärsykkeisiin ja vain evoluutio pitkällä aikavälillä kertoo mihin mennään.

Selitysturbulenssi on vähän liian hieno sana, en ymmärrä sitä, mutta annas kun selitän miten...voi vittu.

Otat oluen siellä rokkijuhlilla ja kun laminaarisuus hiipii mieleesi on kaikki hyvin.

Älä ajattele liikaa...

...ja tämähän se juuri on se ongelma. "Mistä arvelet että ajattelen omiani jotenkin erityisen hauskoina viesteinä?" En ajattele, toimin.

Hyvää pistoa Kommentaattori! Riittää väistelemistä, huh!

Lopetan pistelyn ja toivotan hyvää lomaa. Otahan rauhallisesti.

P.S. Hiljaisuus ei ole kultaa, pelko on...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Golden Awe tietää ettei ole yhtä kova jätkä kuin mentorinsa veinikretski - ellei lennä ulos Jatkoajasta. Luulee ilmeisesti tekevän tämän tyylillä tällä tavalla.

Hämeenlinnassa asuva kärppäfani.
Olet kyllä ollut kusella kun hyviä lähtökohtia elämään on jaettu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sanoo Espoossa asuva Blues-fani.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Siis jatkoajassahan sinua vihataan ja vvainotaan ketjusta toiseen jos:

- olet demari
- olet väärässä
- olet eri mieltä jostain yleisesti hyvästä läpästä jota kaikki viljelee
- olet Golden AWe

Minusta AWe on ehkäpä paras syy seurata nykyistä jatkoaikaa, ainakin täällä vapaan puolella (no enpä muualle ole juuri kirjoitellut). Vuoden kynäniekka - palkinto AWelle? Täältä lähtisi ainakin ääni.
 

Erik Loka

Jäsen
Ei mulla sipuli yleensä noihin awen juttuihin mene, kunhan niitä ei vain tule joka viestissä. Mutta nyt tuntuu, että niitä "hauskuuksia" alkaa olemaan jokaisessa. Rajoita. Tissit.
 

TML

Jäsen
Kukaan joka fanittaa Kyle Wellwoodia ei voi todellakaan olla huono ihminen.

GA kuulu jatkoaikaan siinä missä huonot letkautukset mitä monissa topiceissa näkee. GA on ja pysyy niin kauan kun jatkoaika.


Keep up the good work!
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Merestä maalle. Pieni askel ihmiskunnalle.

(sanoituksista tahdon kiittää Stam1naa ja biisiä merestä maalle.) Kuunnelkaa se jos haluatte yhtään enemmän järkeä tähän mitä haen takaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Jätin lähes vastaamatta, sillä niin selkeästihän tämä ketju on pelkkää koukkua, ilman matoa. Mutta en malttanutkaan.

Ota itseäsi niskasta kiinni, alter egon pönkittäminen ei ole hyvästä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kenestä tämä ketju kertookaan?

Huomenta ja kiitos kaikille illan aikana vastanneille. Pistelin nukkumaan Nelosen urheilu-uutisten jälkeen, oli minulla likaisia ajatuksia Taina Nybergistäkin.

Niin, tämä ketju kertoo aika paljon vähemmän minusta kuin ihmisistä yleensä. Kyse on siis aika vähän yksittäisestä henkilöstä, enemmänkin yksittäisen henkilön asenteesta ja siitä miten joukko suhtautuu siihen, ja se on todistettu tässä ketjussa ja aiemmin sekalaisissa ketjuissa. Tämä kertoo ihmisen mielestä. Tämän kaavan voi todistaa lukemalla kaikki viestit tässäkin ketjussa.

On nimittäin aivan sama kertooko yksittäinen henkilö, tai onko hän oikeasti kuinka pienimunainen, häviäjä, yksinäinen, köyhä, nörtti, klovni, pelle, ruma, läski, perverssi, änkyttäjä, jäihinheittäjä, epäonninen, vähä-älyinen, addikti, onneton sitten tahansa MUTTA jos hänellä on tietty asenne NIIN...

...on olemassa ihmisiä jotka suhtautuvat häneen asiallisesti ja kiinnostuneesti, tai vaikka heitä ei isommin kiinnostaisi, he ovat juonessa mukana tai seuraavat sitä ilman suurempaa stressiä, käyttäytyvät siis normaalisti!

MUTTA...

...siis aivan sama kertooko tuo yksittäinen henkilö, tai onko hän oikeasti kuinka pienimunainen, häviäjä, yksinäinen, köyhä, nörtti, klovni, pelle, ruma, läski, perverssi, änkyttäjä, jäihinheittäjä, epäonninen, vähä-älyinen, addikti, onneton sitten tahansa MUTTA jos hänellä on vain tietty asenne NIIN...

AINA löytyy joku joka on SILTI hänelle kateellinen, vihainen, ärtynyt, aggressiivinen JA joka on valmis tekemään itsestään vielä suuremman pellen.

Hauskaa kesää kaikille tasapuolisesti...

"I wanna make it with chu..."
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Huhu. Tässä oli pakko olla jotain huumorinpoikasta matkassa mitä mä en tajunnut näin aamuselta. Tai sitten ei ja joku on saanut sitä AWen mainitsemaa siikaa perseeseen.

Loistava avauskirjoitus, hauskahan tuota oli lukea.

edit. Eipä ollut MR8 ainoa siikaa takalaatikkoon ottanut nimimerkki, relax guys, ei kaikkea tarvitse ottaa niin tosissaan. Awelta hyvää settiä myös avauksen jälkeen, jatka toki samaan malliin.
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Eli suomeksi: Trollin huutoon vastataan aina. Varmaan suhteellisen tuttu ilmiö kaikille, jotka ovat joskus netin keskustelupalstoilla vierailleet. Siitä nyt voidaan olla montaa mieltä tekeekö vastaaja itsestään pellen vai ei. Kumpiko se nyt on suurempi paha, trollata siellä sun täällä vai hermostua siitä ja tuoda mielipiteensä julki?

Omasta puolestani kirjoittakoon kukin keskustelupalstoille mitä lystää jos se kirjoittajasta hyvältä tuntuu.

Edit: ja tämä siis oli vastaus tuohon viimeisimpää Golden AWen viestiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös