Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 645
  • 6 860

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eikös täällä joku laajakaistaketju ollut, millään en sitä löytänyt? No pistetään tänne.

Tampereen Puhelimesta soittelivat ja sanoivat että täällä Hervannan alueella siirrytään vanhanaikaisesta kupariverkosta valokuituverkkoon ja kutsui toimistolle juttelemaan etuuksista, joihin kuuluu ainakin ADSL-modeemin ikuinen takuu ja lupasi lykätä vielä samalla ilmaisen tulostin/skanneri/kopiokoneen kainaloon.

Ainahan ilmainen kama kelpaa mutta mitä ne siellä kauppaavat kun menen käymään? Kenellekään muulle asiasta soiteltu?
 

Rocco

Jäsen
Työpaikkahuumoria Vaasassa...

Eräs tuttavani lähetti kyselyn erääseen Vaasan ydinkeskustan tavarataloon, koska pariston vaihto ei onnistunut. Kyseessä oli aivan päivittäin vastaantuleva kysely, mutta mitä sitten tapahtuikaan, on aivan eri asia. Talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu sähköposti ajautuikin vahingossa replynä myös kyselyn tehneelle tuttavalleni, joka saikin talon sisäisen vitsin itselleen luettavaksi. Tässä sähköpostin vaihto teille luettavaksi (ilman nimiä ja puhelinnumeroita tottakai):

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Palautelomake [mailto:palautelomake@yritysxxxxxxx.fi]
Lähetetty: ke 8.11.2006 10:37
Vastaanottaja: XXXXXX XXXXXXXX; Asiakas Palaute
Kopio:
Aihe: Talopalaute: Palautelomake vastaanotettu

Viesti: Ostin kysesisestä liikkeestä Duracell-patterin, joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kotiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saanut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavassa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19€. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !
--------------------------------------------------
Lähetetty: 08.11.2006 10:37:33

Tähän sitten osaston myyjä vastasi huumorilla infon hoitajalle (?), mutta... reply ja forward-napit olivat ilmeisesti menneet sekaisin ja talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu sähköposti lähtikin myös cc:nä takaisin alkuperäisen palautteen lähettäjälle, eli tuttavalleni.

xxxxxxxxxxx Vaasa

xxxxx xxxxxxxxx

xxxxx xxxxxxxxx <xxxxx.xxxxxxx@yritysxxxxxx.fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. xxxxxxxxx -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi xxxxxxxxxx -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.

Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.

Mutta. xxxxx, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19€ ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.

Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista

xxxxxxxxx, Vaasa


PS. Soitin jo xxxxxxxx:aan sekä xxxxx:aan. Hekään eivät halua teitä.

No, eipä mennyt kauaa kun osaston myyjä huomasi virheensä ja laittoikin palautteen tulemaan.


xxxxxx xxxxxxxxxx <xxxxxx.xxxxxxxx@xxxxxxxxxxx.fi> kirjoitti:
----------------

Hyvä asiakkaamme.

Pahoittelen todella paljon äsken lähettämääni viestiä. Kyseessä oli puhtaasti talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu vastaus jonka ei pitänyt lähteä teille asti. Se kuitenkin vahingossa lähti mikä oli virhe. Viestin sävy oli ilkeä, suoraan sanottuna se oli puhtaasti vittumainen. Koko viestin kirjoittaminen oli lapsellista, tiedän sen hyvin mutta työpaikkahuumori voi olla toisinaan julmaa. Se ei kuitenkaan ole mikään tekosyy sille mitä tein ja olen todellakin asiasta erittäin pahoillani.

Pariston saatte ilman muuta palauttaa, se olisi tässä tapauksessa ollut muutenkin päätöksemme. Mikäli haluatte ottaa yhteyttä, suora numeroni töihin on 06-xxxxxxxxx. Mikäli haluatte ottaa yhteyttä asian tiimoilta tavaratalojohtajaani, ymmärrän täysin. Hänen nimensä on xxxxx xxxxxxxxx ja hänet voi tavoittaa maanantaina numerosta 06-xxxxxxxxx.

Olen todellakin pahoillani tästä, näin ei olisi saanut tapahtua, mutta niin kävi. En voi selitellä tekoani.

xxxxxxxxxx Vaasa

xxxxx xxxxxxxxx


Että kannattaa katsoa mitä kirjoittaa talon sisällä... edes vitsinä.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Rocco kirjoitti:
Että kannattaa katsoa mitä kirjoittaa talon sisällä... edes vitsinä.

LOL.

Idioottihan se asiakas oli, mutta tosiaan järkeään saa käyttää myös siellä toisesssa päässä, koska vahinkojahan tunnetusti aina sattuu. Toisista vahingoista vain koituu suurempi harmi, myöskin ehkä itselle. :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vintsukka kirjoitti:
Tampereen Puhelimesta soittelivat ja sanoivat että täällä Hervannan alueella siirrytään vanhanaikaisesta kupariverkosta valokuituverkkoon ja kutsui toimistolle juttelemaan etuuksista, joihin kuuluu ainakin ADSL-modeemin ikuinen takuu ja lupasi lykätä vielä samalla ilmaisen tulostin/skanneri/kopiokoneen kainaloon.

Mulle on soiteltu kolmesti. Ekalla kertaa kävin siellä. Melko samat hinnat, kuin muillakin palveluntarjoajilla... en kuitenkaan mennyt vaihtamaan liittymää, Soneran vastaava pelaa meikäläisellä ihan yhtä hyvin.

Ensimmäisellä kerralla (viime kevättalvi) taloyhtiööni oli juuri asennettu valokaapelit. Toisella kerralla (tänä syksy) taloyhtiööni oli juuri asennettu valokaapelit. Eli siis samaa mainoslausetta he käyttävät näköjään koko ajan. Toisella kerralla, kun soittivat, kutsuivat taas käymään, eivätkä uskoneet, kun sanoin käyneeni jo puoli vuotta aiemmin tällaisessa. "Ei ole mahdollista, ei tämä nyt voi olla mitenkään sama"... Kolmannella kerralla (pari viikkoa toisen kerran jälkeen) kuitenkin tiesivät, että olin käynyt aiemmin keväällä ja yrittivät yhä suostutella. En suostunut.

Mietin tuota valokuitu-hässäkkää... en näistä runkoverkoista niinkään tiedä, mutta eikös se ole niin, että samassa runkoverkossa se data liikkuu, oli liittymä sitten Soneran, Elisan tai Tampereen Puhelimen? Vai onko operaattoreilla jotain pienempiä paikallisia omia piuhojaan?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Sistis kirjoitti:
Mietin tuota valokuitu-hässäkkää... en näistä runkoverkoista niinkään tiedä, mutta eikös se ole niin, että samassa runkoverkossa se data liikkuu, oli liittymä sitten Soneran, Elisan tai Tampereen Puhelimen? Vai onko operaattoreilla jotain pienempiä paikallisia omia piuhojaan?

Toiset tekee oman, toiset lainaa muilta. Mm. Hämeenlinnaan Päijät-Hämeen puhelin rakensi oman kuituverkkonsa. Ja siinä ohessa tuhosivat muutaman kilometrin uutta pyörätietä, paskiaiset...

Että silleen...
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Rocco kirjoitti:
Eräs tuttavani lähetti kyselyn erääseen Vaasan ydinkeskustan tavarataloon, koska pariston vaihto ei onnistunut. Kyseessä oli aivan päivittäin vastaantuleva kysely, mutta mitä sitten tapahtuikaan, on aivan eri asia. Talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu sähköposti ajautuikin vahingossa replynä myös kyselyn tehneelle tuttavalleni, joka saikin talon sisäisen vitsin itselleen luettavaksi.

...Että kannattaa katsoa mitä kirjoittaa talon sisällä... edes vitsinä.

Tuo "sisäinen vitsi" oli tietenkin loukkaava, mutta ehdottomasti herätti minussa arvostusta ja kiinnostusta kyseistä puljua kohtaan. Tuon olisi pitänyt olla se oikea vastaus.

Anteeksi pyyntö olikin sitten taas tosi noloa perseen nuolentaa ja asiakkaan älyn väheksymistä. On ikävää, että asiakaspalvelulla tarkoitetaan nykyään tällaista nöyristely kisaa. Niin kuin tuossa "sisäisessä vitsissä" todettiin asiakkaat eivät enää tiedä mikä on plavelua ja mikä ei.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Zuppana kirjoitti:
Voitko hiukan tarkentaa? Jos vaihdat sähkötoimittajaa niin silloin saat "oman alueesi sähköyhtiöltä" laskun sekä siltä joka ns. tuottaa sähkön.

Kuullostaa erikoiselta. Ettei vain olisi kyse siitä, että vanha paikallinen toimittaja vastaa sähkön siirrosta (tätä ei voi vaihtaa eika kilpailuttaa) ja uusi yhtiö sähkön myynnistä (tämän voi kilpailuttaa)? Molemmilta siis tulee edelleenkin lasku, mutta niissä on eri asiat. Aiemmin, jos sähkön siirto ja myynti tuli samasta yhtiöstä, niin näkyivät samalla laskulla. Loppusumman pitäisi olla jokseenkin samaa luokkaa noista kahdesta laskusta yhteensä siihen vanhaan nähden.
 

scholl

Jäsen
Yläpesä kirjoitti:
Kuullostaa erikoiselta. Ettei vain olisi kyse siitä, että vanha paikallinen toimittaja vastaa sähkön siirrosta (tätä ei voi vaihtaa eika kilpailuttaa) ja uusi yhtiö sähkön myynnistä (tämän voi kilpailuttaa)? Molemmilta siis tulee edelleenkin lasku, mutta niissä on eri asiat.

Tuolla tavalla se tosiaan menee. Vaatii todellista pässiyttä, jos asiaa ei laskut avattuaan havaitse. Toki kahdessa laskussa on hieman enemmän vaivaa kuin yhdessä, mutta säästön takiahan se asiakas on alunperin lähtenyt sähköntoimittajaa vaihtamaan, eikä siksi, että homma olisi helpompaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ioota Rhoo kirjoitti:
Tuo "sisäinen vitsi" oli tietenkin loukkaava, mutta ehdottomasti herätti minussa arvostusta ja kiinnostusta kyseistä puljua kohtaan. Tuon olisi pitänyt olla se oikea vastaus.
En nyt ehkä osaa arvostaa mitään yritystä tuon vuoksi, eikä tuollaista saisi päästää asiakkaan silmiin, mutta ko. jampan huumorintaju ja ilmaisukyky iski minuun. Vastaavaa voisin itsekin väsätä, ja toisaalta olisi tehnyt muutaman kerran mieli kirjoittaakin. Pitäisi varmaan perustaa oma yritys, jotta voisi naureskella asiakkaiden kustannuksella mielin määrin.
 

Rocco

Jäsen
Ioota Rhoo kirjoitti:
Tuo "sisäinen vitsi" oli tietenkin loukkaava, mutta ehdottomasti herätti minussa arvostusta ja kiinnostusta kyseistä puljua kohtaan. Tuon olisi pitänyt olla se oikea vastaus.

Anteeksi pyyntö olikin sitten taas tosi noloa perseen nuolentaa ja asiakkaan älyn väheksymistä. On ikävää, että asiakaspalvelulla tarkoitetaan nykyään tällaista nöyristely kisaa. Niin kuin tuossa "sisäisessä vitsissä" todettiin asiakkaat eivät enää tiedä mikä on plavelua ja mikä ei.

Tottahan se on että kaikki "asiakaspalvelut" ovat nykyisin sellaisia paikkoja missä vain kilpailutetaan hintoja tai kerätään jollakin muulla tavalla asiakkaita, itse palvelu on jäänyt aivan taka-alalle. Esimerkkinä matkapuhelinalan operaattoripuolella asiakkaat ovat itse aiheuttaneet paljon pahaa ahneudellaan. Kaikkea pitää saada ilmaiseksi ja mistään ei makseta senttiäkään. Ja aina löytyy joku joka suostuu asiakkaan pyyntöihin, ja muiden on pakko seurata... Mutta sellaista se on.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
scholl kirjoitti:
Tuolla tavalla se tosiaan menee. Vaatii todellista pässiyttä, jos asiaa ei laskut avattuaan havaitse. Toki kahdessa laskussa on hieman enemmän vaivaa kuin yhdessä, mutta säästön takiahan se asiakas on alunperin lähtenyt sähköntoimittajaa vaihtamaan, eikä siksi, että homma olisi helpompaa.

Kuitti! Näin juuri!
Jos näkee kaksi laskua vaivaksi niin uskoisin, että molempiin on mahdollista saada suoraveloitus!
Ja siis olen ymmärtänyt, että jos toimitaan kyseisellä tavalla niin nämä paperiasiat todellakin hoitaa uusi sähkötoimittaja eli siis nämä neitokaiset!!!
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Rocco kirjoitti:
Eräs tuttavani lähetti kyselyn erääseen Vaasan ydinkeskustan tavarataloon, koska pariston vaihto ei onnistunut. Kyseessä oli aivan päivittäin vastaantuleva kysely, mutta mitä sitten tapahtuikaan, on aivan eri asia. Talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu sähköposti...Tässä sähköpostin vaihto teille luettavaksi (ilman nimiä ja puhelinnumeroita tottakai):

Samainen posti näköjään kiertää jo nimien kanssa, juuri äsken tuli itselleni 'sensuroimaton' versio.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aamulla ei Hesaria näkynyt, vaikka ei edes lunta ollut tullut. Syy selvisi lehden kotisivulta, mikäs siinä, tuommoisia teknisiä ongelmia välillä tulee.

Tänään on digilehti sitten ilmainen. Ei kyse nyt mistään järkyttävän isosta asiasta ole, mutta pääseepähän kuitenkin lukemaan lehden heti tuoreeltaan, eikä joskus illalla. Pieni, mutta erittäin hyvä kädenojennus tilaajille.

Ja sekin vielä, että se on kaikille ilmainen (ei sillä, että sen pitäisi olla) eikä esimerkiksi vain vaikka asiakasnumerolla, mistä sen tähän hätään kaivaisi.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
Postimyyntifirman suomi asiakaspalvelu

Ihmettelin tässä yhtenä päivänä normaalisti melko kiltin avopuolisoni puhelinkeskustelua. Aloin kuuntelemaan juttua kesken puhelun ja jonkin verran oli jo ehtinyt mennä ohi korvien ennenkuin tajusin että jotakin outoa oli menossa.

Hän oli soittanut Ello... nimeltämainitsemattoman postimyyntikatalogi firman asiakaspalveluun jostain takista jonka hän oli tilannut. Takki ei vastannut väriltään kuvaa joka siitä oli ollut ja avopuolisoni halusi tietää olisiko heillä tarjota vastaavaa tuotetta johon hän voisi vääränvärisen takin vaihtaa.

Puhelinkeskustelu(t) menivät jokseenkin näin:

*automaatti pyytää asiakasnumeron jotta asiointi sujuisi joutuisammin*

M: "Ällöksella"
A: "Hei, hain juuri postista teiltä saamani paketin ja siellä oli tämä takki -"
M: "Antaa asiakasnumero?"
A: "Mm... näppäilin sen juuri puhelimella. Eikö se ole tullut näkyviin?"
M: "Minä ei näe sitä. Antaa asiakasnumero!"
A: "Okei. Mutta painoinkohan jotakin väärin sitten tuossa äsken?"
M: "Minä ei nähdä mitään numeroa! Antaa asiakasnumero!"
A: "Tässähän se on tilausk-"

*tuut* *tuut* *tuut*
Varmaan meni puhelu vahingossa poikki. No, uusi soitto.

*Automaatti jälleen pyytää numeroa*

M: "Ällöksellä"
A: "Hei, juteltiinko juuri?" (myyjä kuulostaa tutulta) "Puhelu meni poikki."
M: "Ei ollut minä" (myyjä kikattaa kuin vitsi olisi hyväkin) "Mitä asia?"
A: "No, sain juuri teidän tilauksen ja minulla olisi siitä kysyttävää."
M: "Asiakasnumero, kitos"
A: 12345
M: "Ei tämä olla asiakasnumero. Asiakasnumero?"
A: Katson sitä tästä tilauslähetteestä. Auttaisiko jos kertoisin tämän tilauksen numeron?
M: "Minä tarvi asiakasnumero"
A: "Tässä lukee että 12345"
M: "Ei se olla oikea. Pitäisi olla pidempi"
A: "No täältä löytyy sitten vielä viivan jälkeen numeroita. 678"
M: "Mitä haluta kysyä?"
A: "No, tästä takista. Tilasin tumman punaisen takin mutta tämä minkä sain ei nyt lainkaan ole samanlainen vaan neon punainen. Soitin vain kysyäkseni löytyisikö teiltä vastaavaa takkia oikean punaisena tai mustana?"
M: "Hetki minä etsi. Ei tässä tilauksessa olla takki. Mitä te nyt tarkoittaa?"
A: "No tilauksen numero on xxxxxx ja tämä takki tuli juuri. Kyllä tämä tässä tilauksessa on ollut mukana."
M: "Kyllä minä nähdä teidä tiedot mutta ei tätä olla tässä.... Antaa se takki tuotenumero."
A: "505-900"
M: "Juu, tässä olla. Mitä te haluta?"
A: "Tietää onko teillä vastaavaa takkia. Tämä ei ole lainkaan samanlainen kuin kuvassa."
M: "Mmm.. Tässä kuvassa olla kyllä punainen takki. Ihan oikea takki teillä olla."
A: "Mutta minä en halua neon punaista takkia vaan hillitymmän värisen. Onko teillä sellaista?"
M: "Mutta kuvassa olla punainen takki. Mite te oikein haluta?"
A: toistaa aikaisemman
M: hiljaa jonkin aikaa. "Minä ei nyt ymmärrä mitä te haluta! Eikö te olla parempi tekemist ku soitta tänne ja kysyä tällaista?"
A: "Haluan palauttaa takin. Haluan tietää onko teillä varastossa vastaavaa tilalla jotta tiedän onko minulle tulossa takkia vai onko tuote jo loppu"
M: "Miksi te ei mennä kauppa ja osta? Miksi te soitta tänne?"
A: "Anteeksi nyt vaan mutta onko tämä ell.... asiakaspalvelu?"
M: "Tämä olla Ällöksen asiakaspalvelu, mutta minä ei tietä mitä te halu että minä tehdä. Te voida soitta jonnekin muualle."
A: "Onko teillä siellä joku joka puhuu suomea?" --allekirjoittanut tuli tässä vaiheessa kuuntelijaksi
M: "Te nyt odotta. Minä selata katalog."
*odottaa*
A: "Haloo?"
M: "Kyllä tämä kuva olla punainen. Minä selata katalog"

*tuut* *tuut* *tuut*
Nyt ei enää tuntunut luonnolliselta katkeumalta. Ja puhelu ei ollut ilmainen.

Kolmas puhelu.
*automaatti pyytää asiakasnumeroa*
*sitä ei enää annettu*
*itse en muuten olisi enää soittanut takaisin*

M: "Ällöksen asiakaspalvelu."
A: "Onkohan teillä siellä jotakuta esimiestä paikalla? Tämä on kolmas kerta kun soitan ja minulle on lyöty luuri korvaan jo kaksi kertaa."

... Tämä asiakasneuvoja puhui huomattavasti parempaa suomea. Takki lähti pikapakettina ja puolella hinnalla heti seuraavana päivänä tulemaan lähimpään r-kioskiin. Kaikki ei tämän myyjänkään kanssa onnistunut, mutta se oli selvästi kiinni yhtiön rajoituksista kuin halusta. Ja myyjä myös pyysi anteeksi että näin oli päässyt käymään.

Onkohan heillä siellä jokin ovela tapa vähentää asiakaspuheluita. Ensimmäiseen juuri ja juuri vastataan. Toisella kertaa jos vielä jaksaa soittaa, niin asiasta kysellään ja jos on monimutkaista niin luuria korvaan. Kolmannella kerralla sitten jos itsepäisyyttään jaksaa soittaa niin palvelua löytyy koska tällainen asiakas luultavasti vain jatkaisi valitusta.

Kielimuuri... Niinpä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
scholl kirjoitti:
Miksi se kioskiin lähti, eikä teille?
Elloksen paketit tulee ärrään. Heillä on kioskin kanssa sopimus.

Monella muullakin firmalla on vastaavat systeemit, esim. Elisan sim-lukitut puhelimet ovat myöskin tulleet ärrälle. Elisa toisaalta muuttaa parhaillaan systeeminsä, sillä he ovat tehneet uuden sopimuksen DHL:n kanssa, niin jatkossa asiakas saa kännykän kotiovelle.
 

d2uce

Jäsen
Herätellääs tätä ketjua taas vähän henkiin.

Pakko kehua jopa vähän parjattua Giganttia. Ostin käytetyn DVD -soittimen jossa oli vielä takuuta voimassa. Soitin ei kuitenkaan toiminut joten soitin asiakaspalveluun josta vastattiin yllättäen nopeasti (soitin itseasiassa kolme kertaa, kun kysyttävää tuli välillä lisää, joka kerta nopeaa palvelua) ja vian kuvailtuani todettiin "Kyllähän tuo takuuseen menee, lähetä tänne vaan". Joka kerta puhuin eri ihmisen kanssa ja kaikki olivat ystävällisiä ja asiallisia, juuri sellaisia mitä asiakaspalvelijan pitääkin olla.

Itse asun kaukana lähimmästäkin Gigantista ja lähetin soittimen liikkeeseen mistä se oli ostettukin (Hakametsä, Tre).

Paketti lähti täältä 10.11. ja tänään hain sen postista, eli suhteellisen nopeaa, ottaen huomioon Postin viemän ajan sekä viikonlopun välissä. Tiistaina tuli puhelinsoitto Gigantista "Soittimesta oli ilmeisesti lukupää rikki joten lähetämme teille uuden soittimen, pitäisi olla parin päivän päästä siellä".

Jotakuta saattaisi ehkä harmittaa kun vikaa ei voitu varmaksi sanoa, mutta minua ei juurikaan kiinnostanut, rikki mikä rikki. Mieluummin uusi kuin korjattu.

Kiitos tästä!
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aloitin lukemaan ihan, ihan alusta asti tätä ketjua mutta pistetään väliin aika tarkkaan vuosi sitten kokemani reklamaatio.

Ostin Pepsi MAX 2x1,5ltr:n pulloparin ja seuraavana aamuna jääkaapissa oli sitten Pepsiä. Ehkä desilitran verran. Katsoin pullon korkit, eikä mitään vikaa. Sitten kävi selväksi, että toisen pullon pohja vuotaa. Pohjassa oli ihan pikkuriikkinen lohkeama, josta päättelin juoman valuneen yön aikana.

Pepsillä tuli marinoitua paperikääreessä ollut loimulohi, jonka hinta oli muistaakseni 17,4€. Oli siellä uimassa muitakin ruokapaketteja, mutta ne pystyi kuivaamaan rätillä. Meni jääkaapinkin putsaamisessa pieni tovi - varsinkin kun aamulla heräämisen jälkeen himoitti saada kahvia. Ja kun jääkaapin oven avaa, niin joutuukin heti töihin.

Pistin netin kautta Hartwallille palautetta ja kerroin, että voin lähettää pullon heidän haluamaansa paikkaan.
Sieltä tuli postitusohjeet, miten voin ilman postimaksua lähettää sen heille. He myös pyysivät, että pistäisin kuitin siitä lohesta mukaan. Vastasin, että ei ole kuittia tallella, joten unohdetaan se lohihomma sitten. En juuri koskaan säästä ruokakauppakuitteja, saatikka edes tarkista onko minua veloitettu oikein.

No pullo pakattiin pahvilaatikkoon ja sitten ohjeiden mukaan eteenpäin tutkittavaksi. Ajattelin, että nyt varmaan pysytään koko loppuvuosi ilmaisissa Pepseissä.

Meni vajaa viikko ja sieltä tuli kännykkään soitto. Hartwallin ystävällinen nainen kertoi, että reikähän siellä pohjassa on ja totesi että joskus jopa lasipulloissa oli löytynyt vastaavia. Sitten hän toivotti hyvät jatkot ja joulunodotukset. Jäin monttu auki ihmettelemään :"Tässäkö se nyt sitten oli?". Sitten mietin, että heillähän on mun tilinumero, joten eiköhän sinne sitten lävähdä jotain piakkoin.

Ja lävähti. Kaiken vaivan jälkeen tililleni oli tullut Hartwallin maksamana muhkeat 20€! Silloin tuli mieleen "Fuck you very much!".

Nyt juon sitten Coca Colaa. Pidän Pepsin mausta enemmän, mutta en kuitenkaan niin paljon enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Andy_McCoy kirjoitti:
Aloitin lukemaan ihan, ihan alusta asti tätä ketjua mutta pistetään väliin aika tarkkaan vuosi sitten kokemani reklamaatio.


Nyt ei taas mahdu kyllä minun aivoihini tämä juttu. Eli siis jotta olisi ollut tyytyväinen niin sinun olisi pitänyt saada koko loppuvuoden Pepsit ilmaiseksi? Jos nyt lasketaan, että tarjouksessa kyseinen pullopari maksaa 2,99€ ja sinä sait lopulta siis rahat melkein 7 kertaisena takaisin mutta silti sanot, että asia hoidettiin huonosti? Eihän nyt herranjumala mikään firma voi kaikesta aina loppuvuoden kamoja ilmaiseksi antaa. Vaikkakin tässä tapauksessa se aika onkin vain 1,5kk niin kyllä tuo minusta aika hyvältä korvaukselta kuulostaa. Ja se asia tässä eniten ihmetyttää, että miten se Pepsi ei ole siellä kaupassa valunut pois siitä pullosta?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Andy_McCoy kirjoitti:
Ja lävähti. Kaiken vaivan jälkeen tililleni oli tullut Hartwallin maksamana muhkeat 20€! Silloin tuli mieleen "Fuck you very much!".

Nyt juon sitten Coca Colaa. Pidän Pepsin mausta enemmän, mutta en kuitenkaan niin paljon enemmän.

Minäkään en itse asiassa näe tässä tapauksessa mitään huonoa asiakaspalvelua. Ottaen huomioon sen, että tuo lohikin maksoi tuon 17,5 euroa ja limut 5 euroa, niin sait kutakuinkin omasi takaisin. Ja jos olisi ollut kuittia näyttää, niin olisit varmaan saanut tuon koko hinnan takaisin.

Mitäköhän muuta Hartwallin olisi sitten pitänyt korvata? Työn, mitä jouduit tekemään kun puhdistit jääkaappiasi? Mutta onko toisaalta Hartwallin vika, jos et huomaa pullossa olevaa reikää ja työnnät sen jääkaappiin? Joka tapauksessa eipä mielestäni tuollaisesta jääkaapin puhdistuksesta tarvitsisi tullakaan mitään ja onhan se hyvä puhdistaakin aika ajoin, ja nyt sinulla oli siihen oikein syy. Ja sitäpaitsi muitahan elintarvikkeita ei mennyt pilalle, niin ainakin kerroit?

Joten mielestäni ihan ok-asiakaspalvelua. Ystävällinen soitto, lähes kaikki vahingot korvaavat 20 euroa tilille ja thats it.

Tuli tästä muuten mieleen, että Hämeenlinnan paikallisradio on yhä allekirjoittaneelle pystyssä yhden cokispullon (0,5l.). Voitin kerran noin kymmenen vuotta sitten radion lätkäveikkauksesta 24 pullon korin kyseistä limpsaa, mutta joku tolvana oli mennyt juomaan yhden pulloista, joten sain vain 23 pulloa. No joo, tämä tällaisena oheismausteena....
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvän korvauksenhan ne antoivat ilman minkäänlaista todistusta että siellä jääkaapissa olisi ollut mitään muuta kuin se virheellinen pullo.

Harmin paikka jos tuotevirheen vuoksi meni kalliit lohet vituiksi, mutta jos ei ole laput tallessa niin se on aika vaikeaa todistaa siellä mitään lohia edes olleen.

Harvemmin toki itsekään kuitteja otan matkaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ihminenhan on perusluonteeltaan ahne, niin myos tassa tapauksessa. Vahinkoja tapahtuu. Se, etta ajattelee saavansa "vuoden ilmaiset limpsat" siita hyvasta, etta yhden pullon pohjassa oli pieni (ties mista sinne tullut) reika, ei kerro muusta kun suhteellisuuden tajun puutteesta. Hartwall:kin ilmeisesti tajusi taman ja laittoi hyvaa hyvyyttaan asiakaspalvelijan soittamaan asiakkaalle ja maksoi moninkertaisen summan verrattuna siihen paljonko tama yksi pullollinen colaa kaupassa maksoi. Oliko asiakas tyytyvainen? Ei, koska han halusi ahneuksissaan enemman.

Hanesta ei ikina tule asiakaspalvelijaa.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vastataas vielä Janikselle ja Vilperille.

Se reikä todellakin oli niin pieni, että siitä ei ollut valunut mitään kaupan puolella. Eikä mitään ollut valunut muovikassiinkaan. Ei sitä reikää (tai siinä vaiheessa vasta lohkeama) olisi bongannut itse Loimaan Erkkikään.

En tiedä, ehkäpä jääkaapin juomapulloteline, jossa pulloja pidetään vaakatasossa jotenkin laukaisi lohkeaman auki? Eikä siitä ollut valunut kuin se desin verran. Ylivoimainen enemmistö juomasta oli yhä pullossa.

Pottupari maksaa sen 3€-3,5€. Ja kun toinen pullo oli ihan OK, niin voidaan puolittaa se summa. Mutta heidän pullosta tuli ylimääräistä työtä (jääkaapin puhdistus ja pullopaketin vieminen postiin) ja materiaalihaittaakin (se lohi, josta ei ollut kuittia). Lohi ja rikkinäinen pullo karkeasti kauppahinnalla on yhteensä se 17,5€+1,5€=19€ tuohon päälle voisi vielä lättäistä pullopanttihinnan, pullosta joka heille jäi. Sain 20€. Mielestäni olisi ollut hyvinkin kohtuullista saada hyvitystä ylimääräisestä vaivasta, joka kuitenkin heidän pullostaan syntyi. Minut olisi saanut niinkin helpolla tyytyväiseksi, että olisivat pistäneet tuon kahdenkympin päälle vaikkapa 4-6 pulloa uutta Pepsiä. Ei varmasti olisi ajanut heitä perikatoon. Nyt jäi sellainen olo, että jäin ns. persneton puolelle.

Jonkun mielestä tuo oli hyvin hoidettu, minun mielestäni ei. Ja itse äänestän sitten lompakolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös