Naapurit

  • 16 794
  • 77

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Toi, että näkee sen aktin harrastamisen on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin että sen vain kuulee. Vituttaa kuin pientä oravaa (eli kateellinen oon), kun yläkerran äijä huudattaa sitä näpsäkän näköistä eukkoansa (ainakin luulen niin) harva se ilta. Eipä pysty oikein tekemäänkään midään takaisin, kun naista ei oo mun kämpässä näkynyt piiiiitkääääään aikaan. Jos soittais vaikka sitä Sepulturan "Rootsia" kovalla, ni ehkä se äijä tulis sopimaan että ei nussi niin kovaäänisesti, että mä pystyn nukkumaan ilman kateuden tuomaa unettomuutta. :)
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Tuli vietettyä lukioaika kokonaisuudessaan samassa NELJÄN HENGEN solukämpässä (3 ja puoli vuotta) ja jälkeenpäin mietittynä ihmettelen edelleen miten se oli mahdollista. Meno oli omasta ja tasaisin väliajoin vaihtuneiden asuinkumppaneiden puolesta aikamoisen värikästä.

1 vuosi: 15-vuotias JWill tuli taloon. Kaikki vaikutti aluksi ihan mukavalta, kunnes tajusin jakavani asunnon 19-vuotiaan ammattikoulua "käyvän" alkoholistinarkkarin kanssa. Kaveri dominoi asuntoa jenginsä kanssa aika totaalisesti, söi jääkaapista niin omia kuin muidenkin ruokia ja käyttäytyi erittäin aggressiivisesti. Lähti kävelemään joskus keväällä maksamattomien vuokrien takia, törmäsin kaveriin muutaman vuoden päästä uudelleen bussissa. Naama oli lyötynä sisään, käsi paketissa ja aivot kokkelina. Muisti kuitenkin vielä naamani ja lupasi tappaa minut seuraavan kerran kun näkee (heitti onneksi veivinsä ennen sitä). Sen aikainen paras kaverini muutti hänen asuntoonsa ja yhdessä pidimme kämppää vallassamme seuraavat puolitoista vuotta. Tavarat lojuivat pitkin käytäviä, keittiö, wc:t ja huoneet olivat kuin sikolätti ja asuintoverit eivät kovin kauaa kanssamme viihtyneet.

2. vuosi: Monikulttuuristen kohtaamisten vuosi. Ensin asuntoon saapui lievästi hintahtava, mutta hyvin pukeutuva belgialaismies nimeltään Gilles. Kaverini arvosti hänen pukeutumistaan ja ottikin mielellään vastaan muotivinkkejä belgiltä. Tosin minun tulkkausavullani, koska ei itse sanaakaan kieliä puhunut. Kulttuurierot olivat kuitenkin liian suuria. Kiusallisimpia hetkiä koimme Naganon olympialaisten aikaan. Gilles ei vain voinut ymmärtää mäkihypyn hienoutta kello 3 aamulla. Katosi kämpästä ja Suomesta luonnollisen poistuman kautta. Gillesin valtakauden viimeisillä viikoilla asuntoon muutti myös saksalainen karvatumppi Jens. Hetken aikaan olimme kaverini kanssa jo ahdingossa ylisiistin ulkomaalaiskaksikon kanssa. Jens iski vessoihin heti ensitöikseen itse piirtämänsä A4 kokoiset piirrokset siitä millä asialla kummassakin vessassa sai käydä. Lisäksi saimme puhuttelun yleisestä siisteydestä ja tiskien tiskaamisesta. Jenssin erikoispiirteisiin kuului aamuiset joogahetket omassa huoneessaan ovi auki. Alasti. Tämän jälkeen hän tykkäsi teutaroida pitkin asuntoa punaisissa miesstringeissä. Lopulta Jenskin luovutti ja muutti pois ilmeisen närkästyneenä meihin. Ei nimittäin vaivautunut enää kaupungilla nähtäessä edes tervehtimään meitä. Sellaisia ne saksalaiset...

3. vuosi: Junttien vuosi. Kaverini muutti pois keskinäisen riitautumisen johdosta. Syynä olivat henkilökohtaiset erimielisyydet ja naiset. Luonnollisesti. Kulmahuoneeseen muutti koulunsa uudelleen aloittanut 50-vuotias ex-alkoholisti, joka oli kaiken kaikkiaan aika koominen näky talossa, jossa asukkaiden keski-ikä pyöri 18-vuoden paikkeilla. Ristin hänet "Jönssijätkäksi" ja nimi kertoo kaiken. Todella yksinkertaiset rutiinit, ei poistunut juuri koskaan asunnosta, ei vieraita, ei puhetta, ei mitään. Harmiton veikko, mutta aivan väärässä paikassa. Mieleenpainuvin asia hänestä olivat vessarutiinit, jotka muutaman kuukauden jälkeen alkoivat todella ottamaan päähän. Asunnon valtiaana pidin yksinoikeudella oveani auki aina, joten en voinut välttyä tältä rutiinilta. "Jönssijätkän" vessarutiini, jossa hän jätti wc:n oven auki, alkoi kuselle ja pieraisi AINA lorinan päätteeksi, sai minut raivon partaalle. Toinen tyyppi, joka asuntoon muutti oli Sodankylästä isompaan kaupunkiin tullut 15-vuotias amistaukki. Hän järjesti bileitä ala- ja yläasteikäisille kavereille ja teinipissisten hätyytteleminen lahkeesta alkoi välillä käymään jo kiusallisen työllistäväksi. En kuitenkaan avannut suutani ennen kuin koulupäivän päätteeksi kotiin saavuttuani yllätin hänet, hänen nuuskaa käyttävän isosiskonsa ja amiskaverinsa laittamassa lömppipönttöä käymään suihkuhuoneeseen. Tuon jälkeen aloinkin avautumaan useammin kuin alakerran mummo ja ajoin Sodankylän sankarin lukittujen ovien taakse. Lähdin asunnosta lopulta joulukuussa, muutamaa päivää ennen armeijan alkua ja voin ylpeänä todeta tehneeni sen solukämppäni ehdottomana yksinvaltiaana, jonka ei tarvinnut nöyrtyä muiden edessä.

Kertomatta jäi toki useita omasta mielestäni hyviä tarinoita, mutta tarkoitus oli keskittyä enemmän mielenkiintoisimpiin naapureihin, ei omiin tekemisiin. Sen voin loppuyhteenvetona sanoa, että soluasuminen opetti todella paljon yhteisasumisesta. Nimittäin, jos joku niistä punkeista pystyi asumaan minun kanssani ilman riitoja, niin silloin he kykenevät siihen kyllä tulevien vaimokkeidensakin kanssa. Itse olen tätä nykyä rauhoittunut erittäin paljon, siitä kiitos omalle naiselleni, mutta koskaan en anna tulen täysin sammua. Tiskejä en tiskaa ja hikisukat löytyvät edelleen makuuhuoneen lattialta, eivät pyykkikorista. ;)
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Asun kerrostalossa kaupungin keskustassa. Ei mitään ongelmia muuten mutta oveani vastapäätä asuu eläkkeellä oleva pariskunta, heillä ei ole MITÄÄN muuta elämää kuin ikkunasta kadulle kyttääminen ja ovisilmästä tuijottaminen+oluen juonti.

Episodeja on sattunut vaikka kuinka ja niistä tekisi vaikka kirjan mutta eilinen meni jo ylitse kaiken.

Asuntoni on myynnissä, eilen oli ensiesittely. Välittäjä saapui asunnolle hiukan ennen esittelyn ajankohtaa, hän ei kerennyt valoja sytyttämään kun ovikello jo soi. Sielä tämä perkeleen mummo jo änkesi uteliaisuuttaan sisälle tutkimaan asuntoani. Kaiken kukkuraksi hän haki koko rapun mummot katselemaan asuntoani. Välittäjä sanoi että katsojia oli erittäin paljon ja että rapun mummot haittasivat selvästi asunnon esittelemistä potentiaalisille ostaja-ehdokkaille joten hän soitti minulle, käskin ajaa kaikki muorit helvettiin sieltä asunnosta.
Näin välittäjä teki heti sen jälkeen kun eräs nuori nainen sanoi välittäjälle että hän on etsimässä isälleen asuntoa ja että "tämähän vaikuttaa mukavalta asunnolta ja on vielä keskustassa ja hissitalo, isäni tarvitsee jonkun ajan päästä rullatuolin liikkuakseen ja tässä ei olisi yhtään rappustakaan kun on tuo hissi."
Siihen tämä vitun muori tuli keskustelun väliin ja ilmoitti että "ei tänne mitään rullatuoleja saa tuoda, viereisessäkin rapussa oli hissi naarmuuntunut rullatuolin vuoksi, tänne ei tulla rullatuolilla!".

Lisäksi hän oli kierrellyt mahdollisien ostajien perässä ja selittänyt kaikkea minun elämästäni ja tyttöystävästäni.

Jumalauta! Illalla kun tulin kotiin ja juttelin välittäjän kanssa niin en muista koska olisin ollut niin vihainen. Onneksi välittäjä sai estettyä minua menestä soittamaan tämän muorin ovikelloa. Mutta sen vannon että kun seuraavan kerran törmään tähän ulla taalasmaahan niin sanoja en säästele.

Saivat varmaan mahdolliset ostajat erittäin hienon kuvan taloyhtiöstä ja naapureista. Onneksi yksi pariskunta oli todennut välittäjälle että "ainahan taloyhtiössä pitää yksi tuollainen olla".
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Asuntoni on myynnissä, eilen oli ensiesittely. Välittäjä saapui asunnolle hiukan ennen esittelyn ajankohtaa, hän ei kerennyt valoja sytyttämään kun ovikello jo soi.

Lähes identtinen tilanne omalla kohdalla pari vuotta sitten, kun oli kämppä myynnissä. Arviolta kolmannes rapun asukkaista oli käynyt näytöissä, koska halusivat nähdä miten olimme toteuttaneet laminaatin asennuksen lattiaan. Yhden perheen muksut olivat kuulemma tehneet totaalista tupatarkastusta, kunnes välittäjä oli huomauttanut asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Täytyypä tätä ketjua nostella hieman, nimittäin äskettäin kävi kyllä melko yllättävä käänne.

Tässä Oulun asunnossa, joka on käytännössä siis avokin kämppä, olen oleillut ja pitänyt alueesta. Tässä talossa on muutenkin todella mukavia asukkaita, joiden kanssa tulee ihan normaalia "entivanhasta" naapuruussuhdettakin pidettyä joidenkin naapureiden välillä, eli käydään kylässä jne. Nyt sitten yksi nuori perhe joiden kanssa on paljon ollut kanssakäymistä tässä vuoden aikana, on muuttamassa. Vaimokkeeni sitten tuon tullessa esille heitti leikillään ilmoille ehdotuksen, että me saisimme sen kämpän... no eipä mitään, äsken soi ovikello ja tämä kyseinen pariskunta tuli kysymään, että haluatteko tulla katsomaan sitä asuntoa? Olivat omistajan (pariskunnan vaimon vanhemmat) kanssa jo sopineet vuokrankin joka on kyllä mielestäni todella hyvä (alle 600e kolmiosta). Olin suorastaan häkeltynyt. Nyt pitää vain odotella vaimokkeen saapumista reissultaan, jos sitten lähdemme kahville tuonne yläkertaan.

Oulu on erikoinen kaupunki, sillä täällä on vielä aika paljon jäljellä tuota tietynlaista yhteisöllistä naapuruutta. Kyllähän tällaisella asuinalueella on ilo asua.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mökkinaapuri helvetistä.

Kyseessä on vanhempieni mökki, jossa usein vierailen.Rajanaapuri oli vuosikaudet itse ystävällisyys. Tuli juttelemaan, toi kalaa,paijasi koiraa.Itse satuin paikalle kerran,kun hänellä oli hirveä huuto päällä toisen puolen rajanaapurin kanssa.Vanhempani ei eivät välikohtausta olleet uskoa,kun siitä kuulivat.Olisi ehkä kannattanut.
Kaikki muuttui , kun isäni rakensi rantaan pienen aidan .Pituus ehkä 2 m, korkeus 1 m.Kyseessä omalla puolella oleva pieni näköeste, kivempi käydä uimassa, kun naapurin rantaterassilta ei näy suoraan omalle laiturille.Molemmat mökit pihoineen ovat n. 50 m. päässä ylärinteessä.Yhtäkaikki,uskokaa: k.o aidanpätkästä ei ole kenellekään mitään haittaa.
Tästä naapuri kuitenkin riemastui:haukkui isäni pataluhaksi.Naapurisuhde muuttui täysin.Jos koiralta pääsee haukahdus alkaa äijä haukkua itse.Siis aikuinen mies haukahtelee ja ulvoo kuin susi.Tätä hän tekee myös välillä ihan huvikseen. Niin tähän väliin:jos mies on yksin mökillä on hän hiljaa.Älämölöä hän pitää vain kun tyttöystävänsä(molemmat n. 50 v) on paikalla.
Kun vanhempieni puolella saunotaan,menee pariskunta päivystämään rantaan.Jokaista saunasta tulijaa tervehditään pilkkahuudoin: ´Sieltä se ääliö tulee´, ´Ja vartija seuraa perässä´(toisena rantaan tulevalle), ´hengissä näköjään ollaan`ja tietysti tarpeen tullen koiranulvontaa.
Vittumaistahan tommonen on, vanhempani ovat valinneet ulkoisen välittämättömyyden.Itse törmäsin tapaukseen 1. kerran kunnolla viime viikonloppuna.Älyvapaa punkero alkoi huudella, kun menin lapsineni uimaan.Kyselin ongelmista ja päädyin ilmoittamaan siirtyväni hänen puolelleen vetämään ukkoa turpaan.En sitten uskaltanut.Äijää ei normaalikunnossa oleva mies voi pelätä.Seurauksia pelkäsin, samoin lasten reaktiota.Etäisesti tätä muistuttavan tapauksen väkivaltaisen selvittelyn takia olen jo kerran ollut oikeudessa.Voitin, mutta oli ikävä ja pitkä prosessi vastapuolen täydellisine paskapuheineen.
Kun en puolta ylittänyt , niin johan äijä riemastui.Hän oli voittaja ja teki sen selväksi.Puolueettomalle alueelle hän ei ollut kiinostunut lähtemään asiaa tämmöisen idiootin kanssa selvittelemään.
Vähissä ovat konstit.Mökin myyntiä harkitaan.Toisilta naapureilta on sitten kuultu,että kahdelle edelliselle asukkaalle kävi samoin.Jompikumpi puoli otetaan jossain vaiheessa ärsyttämisen kohteeksi, kunnes saadaan sinne uusi naapuri jota aletaan aikanaan savustamaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна

Kuulostaapa todella kurjalta.

Yksi vaihtoehtohan voisi olla että alkaa kaikessa hiljaisuudessa videokuvata naapurin älyvapaata käytöstä. Luulisi hieman hillitsevän menoa... Käräjillehän ei kuitenkaan tarvitse lähteä, mutta naapurinhan ei tarvitse sitä tietää..
 

M10

Jäsen
No huh huh. Onhan tuo ELÄKELÄISEN tapaus melkoisen perseestä, kun on ko. tilanteen kanssa kuitenkin melko voimaton. Eipä se turpaan vetäminenkään tilannetta juuri auttaisi. Todennäköisesti pahentaisi tilannetta.

Käsittämätöntä, että on olemassa tuollaisia mulkkuja, jotka jaksavat syytää energiaa toisten ihmisten kiusaamiseen ja heille suun paukuttamiseen. Varmaan tuollaiseen löytyy syyt jostain vuosien takaisista traumoista ja sitä kautta vinoon kasvamisesta.

Nämä ovat varmaan sellaisia tapauksia, mitkä helposti alkoholin tullessa peliin johtavat väkivaltaan ja pahimmassa tapauksessa henkirikoksiin.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Mökkinaapuri helvetistä.

Kyseessä on vanhempieni mökki, jossa usein vierailen.Rajanaapuri oli vuosikaudet itse ystävällisyys. Tuli juttelemaan, toi kalaa,paijasi koiraa.Itse satuin paikalle kerran,kun hänellä oli hirveä huuto päällä toisen puolen rajanaapurin kanssa.Vanhempani ei eivät välikohtausta olleet uskoa,kun siitä kuulivat.Olisi ehkä kannattanut.
Kaikki muuttui , kun isäni rakensi rantaan pienen aidan .Pituus ehkä 2 m, korkeus 1 m.Kyseessä omalla puolella oleva pieni näköeste, kivempi käydä uimassa, kun naapurin rantaterassilta ei näy suoraan omalle laiturille.Molemmat mökit pihoineen ovat n. 50 m. päässä ylärinteessä.Yhtäkaikki,uskokaa: k.o aidanpätkästä ei ole kenellekään mitään haittaa.
Tästä naapuri kuitenkin riemastui:haukkui isäni pataluhaksi.Naapurisuhde muuttui täysin.Jos koiralta pääsee haukahdus alkaa äijä haukkua itse.Siis aikuinen mies haukahtelee ja ulvoo kuin susi.Tätä hän tekee myös välillä ihan huvikseen. Niin tähän väliin:jos mies on yksin mökillä on hän hiljaa.Älämölöä hän pitää vain kun tyttöystävänsä(molemmat n. 50 v) on paikalla.
Kun vanhempieni puolella saunotaan,menee pariskunta päivystämään rantaan.Jokaista saunasta tulijaa tervehditään pilkkahuudoin: ´Sieltä se ääliö tulee´, ´Ja vartija seuraa perässä´(toisena rantaan tulevalle), ´hengissä näköjään ollaan`ja tietysti tarpeen tullen koiranulvontaa.
Vittumaistahan tommonen on, vanhempani ovat valinneet ulkoisen välittämättömyyden.Itse törmäsin tapaukseen 1. kerran kunnolla viime viikonloppuna.Älyvapaa punkero alkoi huudella, kun menin lapsineni uimaan.Kyselin ongelmista ja päädyin ilmoittamaan siirtyväni hänen puolelleen vetämään ukkoa turpaan.En sitten uskaltanut.Äijää ei normaalikunnossa oleva mies voi pelätä.Seurauksia pelkäsin, samoin lasten reaktiota.Etäisesti tätä muistuttavan tapauksen väkivaltaisen selvittelyn takia olen jo kerran ollut oikeudessa.Voitin, mutta oli ikävä ja pitkä prosessi vastapuolen täydellisine paskapuheineen.
Kun en puolta ylittänyt , niin johan äijä riemastui.Hän oli voittaja ja teki sen selväksi.Puolueettomalle alueelle hän ei ollut kiinostunut lähtemään asiaa tämmöisen idiootin kanssa selvittelemään.
Vähissä ovat konstit.Mökin myyntiä harkitaan.Toisilta naapureilta on sitten kuultu,että kahdelle edelliselle asukkaalle kävi samoin.Jompikumpi puoli otetaan jossain vaiheessa ärsyttämisen kohteeksi, kunnes saadaan sinne uusi naapuri jota aletaan aikanaan savustamaan.


No voi helvetti. Oikein kävi vituttamaan puolestanne, kun väkisin samaistuin tilanteeseen. Ei kai tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa; olla tosiaan kuin olisivat ilmaa eikä näytä mitään tunteita. Toinen vaihtoehto on tietysti käydä hallittuun vastaiskuun, joka tietysti suurella todennnäköisyydellä johtaa vain sodan laajentumiseen tai ylilyönteihin. Itselläni ei ainakaan riittäisi energiaa moiseen vaan ehkäpä jos ei asialliset neuvottelut auttaisi myisin mökin pois.

Työkaverini kertoi tarinan meneisyydestään, jossa naapurin vanha sekoboltsi äijä oli tullut hänen tontilleen uhkailemaan vaimoa ja lapsia. Oli kuullut tämän puhelimitse. Lähti töistä, meni naapurin taloon ja veti äijää turpaan samantien. Työkaveri on ihan tavis eikä mitään rikkomuksia tilillään. Muutenkin ystävällinen ja huomaavainen kaikkia kohtaan. Tulos oli oikeudessa kuitenkin pari vuotta ehdonalaista ensikertalaisena ja joitakin tuhansia markkoja sakkoja. Sanoi, että raja meni siinä kun omia perheenjäseniä uhkailtiin, aivan sama mitä sen jälkeen käy. Muuten kyllä sietää kaikenlaista.

Tuntuu siltä em. mökkinaapurit oikein odottavat konfliktia, joten ehkä ei kannata mitään light/lite-häirintää edes ajatella. Jysäyttää sitten joskus kun ovat poissa niin koko mökki paskaksi dynamiitillä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen chargerin kannoilla, kuvaaminen voi kannattaa paljonkin, kaikki kuvallinen ja kirjallinen materiaali on selkeästi auttanut ja ratkaissut monia kiistoja joissa on muuten vain sana sanaa vasten. Ei kuitenkaan ainakaan mitään maksa kokeilla, paitsi ehkä kameralainan verran?

Voit toki myös kutsua meitä jatkoaikalaisia kylään.
 

M10

Jäsen
Voit toki myös kutsua meitä jatkoaikalaisia kylään.

Vaikka ikävä naapuri onkin, niin ei kai kukaan noin epäinhimillisiin kostotoimenpiteisiin viitsisi ryhtyä.

Mietin nyt, kun ELÄKELÄISEN tontilta alkaisi kuulua joku ilta schollin narinaa, Golden AWen mukahauskuuksia, Eltonin HPK-letkautuksia, Routaisen Sydämen analyysejä, TOJ:n Venäjä-juttuja ja jokaisen jutun perään wilco heittäisi; Että silleen..
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Olen chargerin kannoilla, kuvaaminen voi kannattaa paljonkin, kaikki kuvallinen ja kirjallinen materiaali on selkeästi auttanut ja ratkaissut monia kiistoja joissa on muuten vain sana sanaa vasten. Ei kuitenkaan ainakaan mitään maksa kokeilla, paitsi ehkä kameralainan verran?

Voit toki myös kutsua meitä jatkoaikalaisia kylään.

Kyllä, mieleni teki kanssa mainita että jonkinsortin tallenne voisi toimia. Teksi mieleni olla paikalla kun älämölöön ja muuhun vastaavaan sekoiluun vastaisikin nostamalla kameran kohti naapureita.

Teekkarihenkisesti voisi toistattaa vaikka tallennetta naapuriin päin joistain kunnon kaapeista ellei veisi juttua asiallisesti eteenpäin viranomaisille!

Jatkoaikapartio toki olisi The Lopullinen Ratkaisu ongelmaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mietin nyt, kun ELÄKELÄISEN tontilta alkaisi kuulua joku ilta schollin narinaa, Golden AWen mukahauskuuksia, Eltonin HPK-letkautuksia, Routaisen Sydämen analyysejä, TOJ:n Venäjä-juttuja ja jokaisen jutun perään wilco heittäisi; Että silleen..

Ei sitä hankalaa naapuria noin vähällä päästetä. Jatkoajan viisi innokkainta oikeistolaista ja viisi innokkainta vasuria paikalle, suuri määrä olutta, ja keskustelu käyntiin Halosesta, Georgiasta, veroista, vaaleista ja muista vastaavista. Sissihyökkäystä naapurin mökkiin ei tarvita, koska mulkero itse räjäyttää mökin ja itsensä viimeistään parin tunnin jälkeen.

Keskustelu asiasta ei ilmeisesti onnistu, joten kannattanee tallentaa vapaavalintaiseen formaattiin noita häiriköintejä ja kohtuullisen tallennusmäärän jälkeen tutkintapyyntö poliisille. Eiköhän tuo kotirauhan rikkomisesta käy.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Olen chargerin kannoilla, kuvaaminen voi kannattaa paljonkin, kaikki kuvallinen ja kirjallinen materiaali on selkeästi auttanut ja ratkaissut monia kiistoja joissa on muuten vain sana sanaa vasten. Ei kuitenkaan ainakaan mitään maksa kokeilla, paitsi ehkä kameralainan verran?

Voit toki myös kutsua meitä jatkoaikalaisia kylään.

Kuvaamista ja dokumentointia olen ehdottanut.Se vaatisi asiaan keskittymistä, jonkinasteista kyttäämistä ja laitteet sekä niiden käytön opettamisen 70 + ei -tekniselle ihmisille.Jotka mieluummin mökillään nautiskelisivat.
Ennen viime viikonloppua ajattelin,että kaikki tilanteet ovat hallittavissa ja tilannetajulla ja tarvittaessa sopivalla suunnitelmallisuudella ratkaistavissa.Aidon idiootin kanssa jäin kuitenkin selkeäksi kakkoseksi.
Pistin tämän tänne kuitenkin siksi, että joku vinkkikin voi tulla.
Virkatiehen en oikein usko.Kokemusta on.Se vaiva ja varsinkin vastapuolen käsitys totuudesta ovat aika kovia kestää.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei sitä hankalaa naapuria noin vähällä päästetä. Jatkoajan viisi innokkainta oikeistolaista ja viisi innokkainta vasuria paikalle
Vastaavasti paikalle voidaan kutsua myös JA:n nimimerkit Arnold, TosiFani, jamppa1919, Max Power, psychodad ja jupster.
 

Ender00

Jäsen
Voisihan tuossa mökkiongelmassa ehkä toimia sekin, että rakentaisi oikein kunnon aidan tonttien väliin. 3 metriä korkea ja vaikka puolimetriä paksu aita, jonka yli, ohi eikä läpi ei näe mitään. Luulisi ettei naapuri kovin kauaa jaksa sieltä huudella, kun ei pääse näkemään mitään reaktioita tai muuta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kuvaamista ja dokumentointia olen ehdottanut.Se vaatisi asiaan keskittymistä, jonkinasteista kyttäämistä ja laitteet sekä niiden käytön opettamisen 70 + ei -tekniselle ihmisille.Jotka mieluummin mökillään nautiskelisivat.

No sanoisin että jos kamera löytyy niin aluksi voi olla vaikka vain kuvaavinaan jos ei halua hommaan erityisemmin perehtyä. Kameraa vain kohti naapuria oli päällä tai ei. Sitäpaitsi joissakin kännyköissähän on nykyään jo melko hyvät kamerat joten kännykkäkin voi ajaa saman asian. Jo silläkin että naapuri luulee tulleensa kuvatuksi voi olla vaikutuksia käytökseen. Kannattaa kokeilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei sitä hankalaa naapuria noin vähällä päästetä. Jatkoajan viisi innokkainta oikeistolaista ja viisi innokkainta vasuria paikalle, suuri määrä olutta, ja keskustelu käyntiin Halosesta, Georgiasta, veroista, vaaleista ja muista vastaavista. Sissihyökkäystä naapurin mökkiin ei tarvita, koska mulkero itse räjäyttää mökin ja itsensä viimeistään parin tunnin jälkeen.
Tuo on niin hyvä ajatus, että ilmoittaudun milloin tahansa tehoryhmän käytettäväksi. Menisi kerrankin mölinä hyvään tarkoitukseen. Sekä oikean että vasemman laitajankkaajan roolit kiinnostavat, värillä ei ole nyt väliä.

Appivanhemmilla oli samantapainen naapurikokemus jonkin aikaa. Mökkinaapurina oli vanha nainen joka kinasi ja huuteli koko ajan, levitteli perättömyyksiä ja häiriköi kaikissa mahdollisissa käänteissä. Antoi kymenä määräyksiä toisen tonttiin kuuluvista asioista, vaikka itse (tai poikansa) oli rakentamassa laituria vahvasti naapurin puolella. Naapuri myös rettelöi klassisesti tonttirajasta. Hän väitti kivenkovaan rajan kulkevan paikassa, joka tosiasiassa oli monta metriä naapurin puolella. Saahan sitä väittää, mutta mummo käytti tätä kaistaletta kuin omanaan. Sukulaisensa olivat hieman samanhenkistä sakkia, joskin korkeintaan varttihulluja jos mummo oli ehta.

Appivanhempani valitsivat asian hoidossa matalan profiilin. Rajan yli ei vastailtu huutoihin eikä provoihin menty muutenkaan. Ainoastaan tontinrajan loukkaukset kuten tuo laiturijuttu ja väärälle puolelle tuodut tavarat yms. käsiteltiin.

Muutaman vuoden torailun ja ihmettelyn jälkeen naapurin rouva ei enää ilmestynytkään mökilleen. Pian selvisi, että hän oli kuulemma talvella kuollut pikavauhtia edenneeseen pääjuttuun (liekö Alzheimer tms), josta naapurustossa ei tiedetty. Sen jälkeen seudulla onkin ollut aika rauhallista. Ihmisen sairastuminen tuolla tavalla voi johtaa arvaamattomaan käytökseen, kuten tapaus osoitti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voisihan tuossa mökkiongelmassa ehkä toimia sekin, että rakentaisi oikein kunnon aidan tonttien väliin. 3 metriä korkea ja vaikka puolimetriä paksu aita, jonka yli, ohi eikä läpi ei näe mitään.

Tuommoiseen ei aivan tuosta vaan saa lupaa, tuskin ollenkaan. Aita pitäisi kasvattaa, mutta siihen taas menee liian pitkä aika.

Turha kuvitella, että vastustaja ei tietäisi tuon olevan laitonta tai selvittäisi asiaa. Nämä ovat pahoja juttuja, koska joutumatta itse vaikeuksiin nämä voi olla hankalia selvittää.

Häirintädokumentaatiosta pitäisi ilmetä tarkka päivämäärä ja kellonaika ja kuvaus mitä on tapahtunut. Siihen ei välttämättä videokuvaa tarvita, mutta olisi tietysti aika hyvä lisä siihen. Asia tulisi muutenkin viedä viranomaisille vasta sitten kun riittävästi aineistoa on kasassa. Tuossa tapauksessa siihen ei ilmeisesti kauaa menisi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mitä Sun Tzu oli tavanomaiselle sodankäynnille, sitä ovat mestarit A. Ankka ja T. Tulppu naapurisodan taidolle. Noilta veikoilta voisi löytyä varastosta vaikkapa katapultti, joka sinkoaa mulqvistin niskaan sata kiloa biojätteitä.

Vakavasti puhuen, minäkin pidän videoimista hyvänä ajatuksena. Oiukeustoimien lisäksi uhata voi myös youtube-julkisuudella.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Me saatiin meidän rapusta savustettua ulos pari somalia yksinkertaisesti kirjaamalla tarkasti ylös kaikki häriköinnit.

Kämpässä oli hiljaista päivisin mutta yöllä se elämä alkoi. Siellä kämpässä asui varmaan 5-10 tyyppiä vaikka vesimaksut ym. maksettiin yhden henkilön puolesta.

Siellä sitten tapeltiin ja kytät jouduttiin kutsumaan paikalle muutamaan otteeseen. Faijalla loppui yksi yö pinna ja hän meni huutamaan rappuun että turpa kiinni, täällä yritetään nukkua. Tuloksena oli se että 3 mustaa miestä yritti tulla meidän oven läpi. Varmaankin puolisen vuotta siinä meni, mutta lopulta 3 varotusta tuli ja somalit lähtivät.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Meinasin laittaa ensin vitutusketjuun, mutta tämä osui sopivasti silmään.

Ei kirosanat riitä naapurin kakaroiden suhteen. Tai lähinnä saamattoman hyssyttelijä-äitinsä takia tässä tilanteessa nyt taidetaan olla. Pitkin kesää olen ihmetellyt, miten tontin reunalle syksyllä asentamani verkkoaita on vääntynyt monesta paikkaa. No vieressä on tyhjälle tontille tehty pieni futiskenttä, missä naapurin 2-kerroksisen rivarin kakarat pelaavat. No, eipä siinä mitään, ei minulla ole mitään futista vastaan, ja pienet pallon tekemät mutkat nyt eivät mitään haittaa.

Niin kauan kuin aita kestää ja koirat pysyvät siten tontilla.

No perkele eivät pysy enää. Tuossa taannoin pihalla askarrellessani kuulin nuorehkon rouvashenkilön hyssyttelevän tyyliin "Noniin Liisa ja pojat, älkää nyt viitsikö sitä aitaa repiä". Kävin katsastamassa tilanteen ja siinähän se sitten selvisi. Yhdellä kakaralla olikin vielä tukeva ote aidasta, muut tassuttelivat jo kohti autotallin takaa huudellutta äitiään.

Vahingot tarkastettuani huomasin, että aita oli revitty yhdeltä kohdalta kokonaan auki. Siitä lähtien olen yrittänyt urkkia selville, minkä näköisellä ihmisellä näitä mukuloita on, nyt pitää näköjään lähteä kiertämään ovelta ovelle.

Eilen sitten tonttia kiertäessä huomasin, että saman sivun nurkkapylvästä on väännetty ja potkittu oikein urakalla kumoon. Tuolla se nyt nojaa 45 asteen kulmassa, vaikka vielä viime viikolla aikuisen käsiin se vaikutti tukevalta. 30 sentin teräsjalka kyllä on kestänyt koirat, mutta nyt petti.

Ja jumalauta koko tuho näkyy kyllä komeasti tuohon rivarin pihalle, missä äidit mukuloitaan ulkoiluttavat. Sama juttu koko kesänä. Silti kukaan ei ole ottanut mitään vastuuta kakaroittensa tekemistä tuhoista. Puhutaan siis 2-5-vuotiaista lapsista, joiden perään luulisi äitien katsovan.

Tekisi mieleni tehdä tuosta ilkivallasta ilmoitus poliisille. Sitä ennen varmaan pakko kiertää noita asuntoja läpi tai käydä rustaamassa joku herättelevä ilmoitus.

Ja perkele ensi kerralla kun siellä on piha täynnä porukkaa, niin ei muuta kuin koirat vain rikotusta aidasta läpi ja sinne kaaosta aiheuttamaan.

Harmi vain, ettei tämänhetkisistä koirista vaaraa ole. Lähinnä se nyt itseä vituttaisi, jos tämän takia koirat juoksevat joku päivä auton alle, kun se aita ei olekaan enää aita.

Ei sanat riitä kuvaamaan kiukkuani tällä hetkellä. Miten voi aikuinen ihminen olla noin helvetin vastuuton??!! Lapset on lapsia, ja ne rikkovat juuri niin kauan, kuin siihen ei puututa. Ensi kerralla saatan kyllä napata ensin mukuloista korvasta kiinni, ja sitten käydään etsimässä se äippä, jonka luokse ne pikku räkänokat juoksevat.
 

d2uce

Jäsen
Vaikka ikävä naapuri onkin, niin ei kai kukaan noin epäinhimillisiin kostotoimenpiteisiin viitsisi ryhtyä.

Mietin nyt, kun ELÄKELÄISEN tontilta alkaisi kuulua joku ilta schollin narinaa, Golden AWen mukahauskuuksia, Eltonin HPK-letkautuksia, Routaisen Sydämen analyysejä, TOJ:n Venäjä-juttuja ja jokaisen jutun perään wilco heittäisi; Että silleen..

Jos ei tuolla lähde, niin pari tuntia Bradin kanssa neljän seinän sisällä savustanee paatuneimmastakin ääliöstä mehut pihalle.

No sanoisin että jos kamera löytyy niin aluksi voi olla vaikka vain kuvaavinaan jos ei halua hommaan erityisemmin perehtyä. Kameraa vain kohti naapuria oli päällä tai ei. Sitäpaitsi joissakin kännyköissähän on nykyään jo melko hyvät kamerat joten kännykkäkin voi ajaa saman asian. Jo silläkin että naapuri luulee tulleensa kuvatuksi voi olla vaikutuksia käytökseen. Kannattaa kokeilla.

Tuo saattaisi ihan hyvin toimia. Aluksi voisi olla kuitenkin hyvä varautua siihen, että show vain yltyy kun idiootti pistää parastaan, kun oikein kuvataankin.

Eiköhän ne menohalut siitä hyydy, kun rupeaa miettimään, että uskaltaako sitä Marjomaan ohjelmaa enää saunan jälkeen katsoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei sanat riitä kuvaamaan kiukkuani tällä hetkellä. Miten voi aikuinen ihminen olla noin helvetin vastuuton??!! Lapset on lapsia, ja ne rikkovat juuri niin kauan, kuin siihen ei puututa. Ensi kerralla saatan kyllä napata ensin mukuloista korvasta kiinni, ja sitten käydään etsimässä se äippä, jonka luokse ne pikku räkänokat juoksevat.
Eiköhän asiallinen palaute ole parempi tapa toimia kuin usuttaa koirat jengin kimppuun tai kurittaa vieraita lapsia. Marssi sinne äitien joukkoon ja kerro tilanne nimenomaan koirien kannalta, eikä siten, että sinua ottaa päähän riekkuvat naperot. Sana alkaa varmasti kiertää, jos nuo siellä pyörivät porukat ovat suurin piirtein vakiot. Ei vanhempien käytös ole välttämättä vastuutonta, vaan vain ajattelematonta, ja asiallinen huomatus todennäköisesti toimii silloin.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pistin tämän tänne kuitenkin siksi, että joku vinkkikin voi tulla.
Mitä on rikosnimikkeenä yksityisyyden loukkaus vai onko sellaista ollenkaan?
Minusta noiden naapureiden toiminta vaikuttaa juuri tuollaiselta jos huutelevat teidän tontillenne.
Naapureiden kuvaaminen taas saatetaan tulkita teidän puolelta tehdyksi yksityisyyden loukkaamiseksi jos siis sellainen termi on, näin ehdottaisinkin yksinkertaista valvontakameraa.
Kameran saa laittaa omaa tonttiansa kuvaamaan, ja kun annatte ymmärtää, että kamera taltioi myös äänet, niin luulisi tyhmemmänkin osaavan olla hiljakseen.
Ja jos nuo ovat todella tuollaista väkeä niin valvontakameran virkaa voi toimitta ihan mikä tahansa kameran näköinen ”silmä” seinässä. Teet tietokoneella hienot laput ”kameravalvonta” ja se on siinä.

Terveisin koo

Kaikenlaista väkeä sitä ihmiset joutuu mökeillään sietämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös