HIFK - Lukko ma 21.3.2005

  • 34 532
  • 213
Tila
Viestiketju on suljettu.

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti psychodad
Heikkisen tilanteessa sentään sattui ihan oikea rike, eli huitominen. Siitä se jäähykin tuli, mutta Heikkinen taisi varmistaa sen menemällä Ruutumaisesti jäähän.

Jos minä ymmärsin hengenheimolaisiani oikein, niin sen noubadin filmissä ärsytti eniten se, että jos Hirso huitaisee housunlahkeeseen, niin tältä b-luokan chaplinilta murtuu käsivarsi. Sama juttu siis, jos Ruutu olisi leikkinyt saaneensa vaikka Rolosonin jalkakampista mailan kasvoihinsa tai jotain vastaavaa biologiaa ja kaikkia kausaliteetteja uhmaavaa draamaa.

Mutta huvittavinta tässä landebuugien yksisilmäisyydessä on arvio Saarelan jäähyn oikeudettomuudesta. Siis eihän esim NHL2004:ssäkään saa aikaiseksi yhtä näyttäviä ja "puhtaita" koukkuja vaikka tosissaan yrittäisi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Viestin lähetti Ratakadun Rehtori
Ei ehkä perjantaihin aivan täysin, mutta ottelusarjaan kyllä.

"Ei aivan täysin"? Eihän se mennyt sinne päinkään. Lukko hallitsi ottelua suvereenisti, mikä pakotti IFK:n rikkomaan itse oman pelinsä. Tavallaan väitteesi piti paikkansa. ;-)

Ottelusarjasta en voi sanoa mitään kunnen Helsingin pelejä ole nähnyt.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Isaksson
Tää on ihan kuningasnäkemys. On Rautakorpi kyllä saanut näkemyksensä kiitettävästi läpi. Raumalla siis katsotaan, että vain läpiajoissa oleviin kohdistuvat koukut ovat rangaistuksen arvoisia.

Kyse oli RANGAISTUSLAUKAUKSESTA. On kyllä käsittämättömän vaikea ymmärtää, miten tuollaisella luetun ymmärtämisen tasolla voidaan kirjoittaa yleensäkään mihinkään mitään. Olen kertakaikkiaan hämmästynyt.

Joskus aikoinaan kun Damon Hill "ajoi" Williamsilla maailmanmestariksi, vitsailin että kaveri on varmaankin saanut superlisenssinsä jostain huvipuiston onginnasta. Jotenkin tuntuu sopivalta myös tähän tilanteeseen.
 

ilu

Jäsen
Viestin lähetti psychodad
Kun väitit että olisin ollut täällä Ruutua tuomitsemassa niistä filmeistä, minun piti oikein tarkistaa että mistä ihmeestä olit sellaiseen käsitykseen jäänyt.

Eli kyllä tässä nyt sinulle mieli tai muisti teki tepposet ja olit väärässä.

Voi olla, todennäköisesti sotkin sinut johonkin toiseen Lukko-kirjoittajaan. Tässä keskustelussa toit kuitenkin ensimmäisenä kirjoittajana esiin Ruudun, kritisoit hänen toimintaansa ja puolustelit sillä Heikkisen kalastelua. Ruutu kuitenkaan ei ole puoleentoista otteluun viihtynyt kentän puolella, eikä tänäänkään vielä pääse irti. Ja uskallanpa väittää, että tämä on Lukon onni.

edit: nopealla etsiskelyllä löytyi ainakin tämänkaltainen viesti: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&postid=964313#post964313

Viestin lähetti psychodad
a Ruutu on osoittanut toiminnallaan, että oli aihettakin tähän erikoistarkkailuun. Joten se siitä.

Tähän asti Ruutu on päässyt jopa aika vähällä, varsinkin ensimmäisessä ottelussa oli useita filmejä joista joku toinen tuomari olisi mielellään heittänyt miehen jäähylle.
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti Rommeli


Ottelusarjasta en voi sanoa mitään kunnen Helsingin pelejä ole nähnyt.

Kovasti tekstiä tulee vaikka olet nähnyt 33% peleistä. Minä taas 100%. Jokaisella on käsityksensä. Mutta jännää on se että moni raumalainen oli sitä mieltä perjantaina että IFK kärsi tuomarilinjasta ja lukko estää paljon mailalla.

Voin jatkaa keskustelua aiheesta kun rupeat seuraamaan pelejä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti psychodad
Raumalla ei vihellellä rankkareita tilanteessa missä kiekollisen miehen ja maalin välissä on useita omia ja vielä useampia vastustajan miehiä. Vaikka sitten koukuksi nähtäisiinkin. Vain läpiajossa kiinni koukatut ja kaadetut joskus vihelletään. Mutta ehkä sinun mielestäsi tässä oli kyse läpiajosta sitten, kun kerran näit siinä jotain vahvaa kahvaakin. Sopii kyllä yksi yhteen näkemyksesi kanssa.

Sorry, että tulen tähän änkeämään, mutta kyllä minäkin jotenkin ymmärrän tämän kirjoituksesi kuten veli "Isaksson". Ei auta vaikka kirjoituksesi alussa mainitset tuon "rankkareita".

Olenkohan minäkin käynyt huvipuistossa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Viestin lähetti Ratakadun Rehtori
Kovasti tekstiä tulee vaikka olet nähnyt 33% peleistä. Minä taas 100%. Jokaisella on käsityksensä. Mutta jännää on se että moni raumalainen oli sitä mieltä perjantaina että IFK kärsi tuomarilinjasta ja lukko estää paljon mailalla.

Voin jatkaa keskustelua aiheesta kun rupeat seuraamaan pelejä.

Olin siinä päässä kenttää, johon Lukko ekassa ja kolmannessa erässä hyökkäsi ja todellakin väitän IFK ansainneen jokaisen jäähynsä. Silti jäi vielä paljon viheltämättäkin. IFK-fanit taas olivat päätykatsomossa toisessa päässä kenttää, mistä johtuen voin väittä nähneeni ensimmäisen erän tilanteet sekä Ruudun taklauksen huomattavasti paremmin.

Oletko muuten huomannut, että peleissä yleensä vaan on tapana haukkua tuomareita.

Tänään olen muuten taas menossa katsomaan peliä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Ratakadun Rehtori
Mutta jännää on se että moni raumalainen oli sitä mieltä perjantaina että IFK kärsi tuomarilinjasta ja lukko estää paljon mailalla.

Niin jo ensimmäisellä erätauolla perjantaina pidempään jääkiekkoa seuranneet olivat sitä mieltä että Hifki hyötyy tuomarilinjasta ja pelaa todella rumaa kiekkoa(tapaus ruutukaan ei ollut vielä vaikuttanut näihin mielipiteisiin). Näin siis keskusteltiin hallin käytävillä ja varmasti Lukon 3-0 johto oli vielä lieventänyt näitä kommentteja. Joten enpä usko että monikaan Lukon kannattaja oli sitä mieltä, että Lukko olisi tuomarilinjasta hyötynyt.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Svante
Sorry, että tulen tähän änkeämään, mutta kyllä minäkin jotenkin ymmärrän tämän kirjoituksesi kuten veli "Isaksson". Ei auta vaikka kirjoituksesi alussa mainitset tuon "rankkareita".

Olenkohan minäkin käynyt huvipuistossa?

Ehkä olisi syytä lukea, että mihin tuo minun juttuni oli vastaus niin voisi paremmin ymmärtää myös sen vastauksen.

Tässä siis vuoropuhelu:

Viestin lähetti ilu

"Osuvaa, ettet nähnyt edes Saarelan puolenkentän mittaista virvelöintiä jäähyn arvioiseksi. Toisaalta Raumallahan näistä on vissiin totuttu viheltämään rankkareita."


Vastaukseni:

"Raumalla ei vihellellä rankkareita tilanteessa missä kiekollisen miehen ja maalin välissä on useita omia ja vielä useampia vastustajan miehiä. Vaikka sitten koukuksi nähtäisiinkin. Vain läpiajossa kiinni koukatut ja kaadetut joskus vihelletään. Mutta ehkä sinun mielestäsi tässä oli kyse läpiajosta sitten, kun kerran näit siinä jotain vahvaa kahvaakin. Sopii kyllä yksi yhteen näkemyksesi kanssa."


Joko nyt selkenee? Olisin toki voinut kirjoittaa tuossa tuon lauseen toisinkin, eli:

"Vain läpiajossa kiinni koukatut ja kaadetut joskus vihelletään rankkareiksi"

mutta tuo rankkariaihe oli jo aiemmin määritelty joten se olisi ollut vanhan toistoa.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
filmaamisesta ja koukuista

Saarelan koukku oli kyllä niin selvä koukkaaminen kuin vain voi olla. Vaikka itsellänikin on sinikeltaiset lasit niin tämän myönnän.
Heikkisen tilanteessa kyllä rike tapahtui mutta ei tämän tason otteluissa jäähyn arvoinen rike varsinkin kun oli liikaa jurkkaa mukana.
En tuollaista kiekkoa Lukolta halua enää nähdä koskaan ja toivottavasti en näekään. Todella hengetöntä alisuorittamista ja lepsuilua, varsinkin kolmas erä.
Aikaisemmin Lukosta Niskalaa ja nelosta mutta kyllä Gill:kin oli aika varma. Huvittavan näköistä kun tuon kokoinen linkkimasta yritti hassuttaa ifk.n puolustusta ja melkein onnistuikin siinä. Puolustuksesta pisti myös silmään Hämäläisen peli tuntui että aina on myöhässä mutta sittenkin aina ajoissa mielenkiintoinen tapaus.

Kiitos myös minun objektiivista näkymystä kiittäneille muutama IFK-kirjoittajalle. Itse kun kaudella tulee katsottua muitakin kuin Lukon otteluita niin osaa myös katsoa miten ne muut siellä kentällä viilettävät. Olen tällä kaudella nähnyt paikanpäällä 4 peliä josta vaan kaksi Lukon peliä. Tietysti myös tv:stä tulee katsottua kaikki ottelut vaan mitkä suinkin pystyy.
Se tuo lisää mielenkiintoakin kyseisen lajin seuraamiseen. Eikä aina katsele värilaseilla vaikka sellaiset päässä onkin, ne voi joskus ottaa, ja täytyykin, ihan kokonaiskuvan näkemisen vuoksi ottaa pois päästä.

ps. hups, huomasin että musta melkein vois luulla että vaihdan kohta kannattamaani seuraa, mutta ei pelkoa olen jo asunut espoossa reilut kuusi vuotta ja suosikkiseuran vaihdosta ei ole pelkoa.
 
Viimeksi muokattu:

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä koukuista, filmaamisista ja värilaseista sen verran että monet kerrat tilanne on näyttänyt livenä (+ screeniltä hidastuksena) hallilla tyystin erilaiselta kuin kotona hidastuksia rauhassa kelaillessa. Siis kun HIFK on kaukalossa. Sen takia pyrin välttämään kommentointia yksittäiseen tilanteeseen pelkkien silminnäkijähavaintojen perusteella. Ei mulla muuta.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Eilistä ottelua oli varmasti hienoa seurata paikan päällä. Hieno taistelu jätkiltä, tänään otetaan toinen voitto ja sarja alkaa alusta. Minä en tuota eilistä matsia jaksanut kuunnella, sillä kuulin juuri ennen matsin alkua, että isäni oli kuollut.

Hieman on tyhjä olo nyt, mutta niin heikossa kondiksessa isäni oli ollut jo hetken aikaa, joten ehkä tämä oli odotettavissakin. Järkytyin kuitenkin kovasti, kun isääni yritin puhelimella kotoaan tavoittaa ja puhelimeen vastasikin poliisi. Huonot asiat tulevat yllättäen, sillä omasta mielestäni faija oli ollut viime aikoina yllättävän pirteä.

Toivottavasti huonot uutiset loppuvat tähän ja faijan kunniaksi HIFK hoitaa matsin tänään Raumalla. Ukko oli kova jullifani ja hänelle jos kenelle soisi tuon voiton.

Lepää rauhassa faija. Ikävä tulee.
 
Tuosta eilisestä pelistä ylivoimista pari huomiota.

Lukko pelaa aktiivista, hyvin liikkuvaa ylivoimaa ja vapaa paikka haetaan.

HIFK taas pelaa todella huonoa ylivoimaa. Ensinnäkin suurin ongelma on aloitukset. Suurin osa aloituksista hävitään. Silloin, kun aloitus voitetaan, tapahtuu seuraavaa: Kaikki hakevat oman paikkansa ja jäävät seisomaan sinne. Missä on YV:llä liike? Kun kiekko on omilla, jokainen kaveri menee seisomaan omalle paikalleen ja siitä ei liikuta sitten minnekkään. Puolustaja (tai joskus hyökkääjä), jolla on kiekko, joutuu etsimään syöttöpaikkaa toden teolla, koska HIFK:n muut miehet on helppo pitää, koska he eivät liiku. Yleensä tässä tapauksessa annetaan poikittain toiselle puolustajalle ja tämä syöttö on todella helppo lukea, josta seurauksena on syötönkatko ja läpiajo tai ainakin varma purku. Montas samanlaista maalia HIFK on tällä kaudella tehnyt, mitä Lukko teki eilen ylivoimallaan? Kaksi poikittaissyöttöä ja PAM. HIFK odottaa syötöissään todella kauan ja sen jälkeen annetaan huono syöttö. Kunnolliset laukaukset puuttuvat ylivoimasta täysin. Ensin ei lauta, vaan siirrellään kiekkoa niin pitkään, että se menetetään tai vaihtoehtoisesti söhrätään itse se pois alueelta. Sitten, kun lauotaan, kiekko osuu lähes järjestäen puolustavaan pelaajaan. Ja tämäkin siinä mielessä omaa tyhmyyttä, että laukauksissa odotellaan aivan liian kauan. Kiekko saadaan pakille viivaan, pakki jauhaa sitä ~5 sekuntia ja siinä ajassa on jo puolustavan joukkueen pelaaja edessä ja vaikka aivan hyvin nähdään tämä asia, silti yritetään laukoa läpi (erittäin yleinen temppu Karalahdelta). Eilen alkoi jo lopussa näkyä merkkejä siitä, että pakki vetää mahdollisimman nopeasti ja maalilla on hyvä maski. Yksi virhe on poikittaissyötöt ylivoimalla. Joko ne näytetään selvästi niin, että vastustaja kerkeää katkaisemaan ne tai sitten yritetään sellaisesta paikasta, jossa on jo valmiiksi vähintään yksi Lukon pelaaja välissä. Missä on ne huimat syötöt viime kaudelta, toiselta laidalta toiselle maalinkulmalle täysin vapaaseen paikkaan? Harkinsin mukana kaikki mennyt? HIFK:lla ollut sama ylivoimakuvio koko kauden, vaikka jo viiden ottelun jälkeen osoittautui, että homma ei skulaa, miksi mitään uutta ei ole kehitetty, vaan on hakattu päätä seinään? Alkukaudella Kuhta-Harkins pyöri toisessa kulmassa keskenään ja välillä antoi pakille kiekon, se on onneksi hävinnyt sitä mukaan, kun tämä parivaljakko erotettiin toisistaan.

Eipä tässä muuta.

Edit: Paitsi yksi juttu: Heikkinen on rotta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös