Kivikova, kivikova... Kiekko-Espoo?

  • 150 930
  • 569
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sijoitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sama, mieluiten näkisin Kiekko-Espoon aloittavan vähintään Suomi-sarjasta. Samoin uskon myös, että Kiekko-Espoolla olisi kaikista Espoon kiekkovirityksistä parhaat mahdollisuudet saada tukijat niin sponsoreissa kuin katsomoissakin puolelleen.

Vaikka Bluesista niin hienoja muistoja onkin ja HIFK myös on sinällään hieno seura, toi HIFK/BJR -kuvio ei vaan millään eikä alkuunkaan käy mun pirtaan.
 

Mahti

Jäsen
Tänään tulleen uutisen mukaan EU:ta haetaan konkkaan. Keskustelu on silti paljon vilkkaampaan Kiekko-Espoo ketjussa vaikka tänään ei olekkaan tapahtunut mitään sen erityisempää K-Espoon suhteen. Kertonee mun mielestä aika hyvin sen mikä seura tällä hetkellä kiinnostaa ja mikä ei...

Hieno huomio, mielestäni tämä osoittaa parhaiten sen, etteivät edes vittuilijat jaksa käydä EU;n ketjussa... Jussin päivät ovat luetut Espoolaisen jääkiekkoilun osalta.
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Onkos Jere Lehtinen vielä bjr touhuissa?
On. Jere on mukana tuossa kehitystyöryhmässä ja ainakin jollain tasolla taitovalmentajan tittelillä 2003 ikäluokassa, josta 16 - vuotiaiden maajoukkuerinkiin pääsi 5 pelaajaa. Tuskin on ehtinyt viikottain olemaan mukana kun Leijonien GM roolissa matkustanut eri puolilla kiekkokarttaa.

Itse en usko tai siis en halua uskoa, että BJR olisi tekemässä mitään yhteistyötä HIFK:n kanssa. Tuo ilmoitus ajoittui vaiheeseen, jossa United oli jättänyt C- A juniorit ja Naisten joukkueen lievästi sanottuna pulaan ja koko paketti oli lähes sekasorron partaalla.Tuolloinhan uutisoitiin lehdissä ja mm. Ylen sivuilla, että Unitedin / Bluesin naiset ajautuu HIFK:lle. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut. Eikä tuosta BJR - HIFK yhteistyöstä ole sen jälkeen mainittu sanallakaan vaikka tiedotteita on tullut samaan kokonaisuuteen liittyen 2 tai 3 sen jälkeen. Nyt on tehty vielä kyselytutkimuskin seurassa, jossa varmasti on saatu reipasta ja suoraa palautetta HIFK - ideasta. Julkaistuissa kehityskohdissahan oli muun muassa yhteisöllisyys ja vuoropuhelun sekä viestinnän kehittäminen. Nämä kaikki liittyy itse asiassa kaikkeen ja myös tuohon HIFK - asiaan. Itse kehitysohjelmasta on luvattu lisää infoa huhtikuun aikana. Sitä odotellessa.

Toivottavasti syksyinen "yhteistyö mahdollisuus" oli vain surkeaa tiedottamista, joka on jatkunut tähän päivään asti kun asiaa ei olla korjattu tai päivitetty millään tavalla. Kaikinpuolin sekoilu jatkuu joka puolella Espoon kiekkokarttaa. Tämä toiminta muistuttaa firmaa tai valtiota, jossa on heikko johto(Bluesin konkurssi ja sen jälkeinen tyhjiö) ja se mahdollistaa eri ryhmittymien syntymistä ja siitä aiheutuvaa eripuraa.

Toivottavasti seurat voisivat jatkaa joko yhdessä tai sitten erikseen mutta ilman mitään lapsellista nokittelua tai kivenheittoja suuntaan tai toiseen. Tämä tilanne ei auta ketään, vähiten junioreita. Lisäksi tekee uskottavuudesta entistä naurettavamman jos se on enää edes mahdollista. Toistan itseäni aikaisemmasta viestistäni aiheeseen liittyen, lopullinen sopu ja tehokas yhteistyö on mahdollista vasta kun molempien osapuolten varsinaiset päättäjät vaihdetaan. Ikävä kyllä.
 

Undrafted

Jäsen
Vaikka Bluesista niin hienoja muistoja onkin ja HIFK myös on sinällään hieno seura, toi HIFK/BJR -kuvio ei vaan millään eikä alkuunkaan käy mun pirtaan.
Jos Espoossa ei tulla näkemään liigajoukkuetta useisiin vuosiin, Mestis-joukkuetta ehkä muutamaan vuoteen ja Suomi-sarjan joukkuekin epävarma, niin mitä pahaa on jos BJR ja HIFK tekisivät yhteistyötä? Toistaiseksihan ei ole mitään ideaa vissiin heitetty ilmoille millaista tai miten syvää yhteistyö voisi olla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Muutenkin K-E -leirissä tuntuu olevan sellainen tahtotila, että mielummin noustaan rauhassa pelaamalla ja rakennetaan hiljalleen organisaatiota.
Sama fiilis minullakin ja minusta tämä on tällä hetkellä ainoa oikea vaihtoehto. Kiekko-Espoo tuskin saa rahoittajakseen "Pussi Palonojaa" Luxemburgista, eikä sellaista toivottavasti edes haluakaan. Rauhassa ja maltilla toiminta kuntoon alemmilla sarjaportailla kunnes aika on kypsä ja sitten harppauksin ylöspäin sarjaportaissa. Muistaen kuitenkin samalla, että nouseminen ei ole helppoa ja taloudellisen tilanteen pitää kestää myös epäonnistuneet nousuyritykset. Liigaan/Mestikseen ei saa olla kiire nousta, muutoin matkalla tulee tehtyä liikaa virheitä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
niin mitä pahaa on jos BJR ja HIFK tekisivät yhteistyötä? Toistaiseksihan ei ole mitään ideaa vissiin heitetty ilmoille millaista tai miten syvää yhteistyö voisi olla.
Olihan siinä nyt aika selvä juoni, että jokin mestisjoukkue on yhteistyöjoukkue sekä IFK:n että BJR:n kanssa. Tämän nyt voi aika helposti ymmärtää niinkin, että BJR:n A on sitten IFK:n farmin farmi.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Espoossa ei tulla näkemään liigajoukkuetta useisiin vuosiin, Mestis-joukkuetta ehkä muutamaan vuoteen ja Suomi-sarjan joukkuekin epävarma, niin mitä pahaa on jos BJR ja HIFK tekisivät yhteistyötä? Toistaiseksihan ei ole mitään ideaa vissiin heitetty ilmoille millaista tai miten syvää yhteistyö voisi olla.

Oletko tosissasi? Onhan tässä espoolainen seurakiekkoilu kokenut viime vuosina kovia ja kiekkoilullinen itsetunto kaupungilla on alamaissa, mutta että joku kehtaa ehdottaa tosissaan yhteistyötä jullien kanssa. Huhhuh, aika paksua tekstiä.

Tästä suosta päästään kyllä ylös jos K-Espoo saa nyt kasaan miesten edustusjoukkueen ja BJR lähtee ajan kanssa tukemaan sitä tai sieltä valuvat pelaajat K-Espoon junnuihin. Vaikka edari aloittaisi Suomi-sarjasta niin se kelpaisi ainakin itselleni aivan mainiosti ja kausari lähtisi samantien ostoon.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tästä suosta päästään kyllä ylös jos K-Espoo saa nyt kasaan miesten edustusjoukkueen ja BJR lähtee ajan kanssa tukemaan sitä tai sieltä valuvat pelaajat K-Espoon junnuihin. Vaikka edari aloittaisi Suomi-sarjasta niin se kelpaisi ainakin itselleni aivan mainiosti ja kausari lähtisi samantien ostoon.
Ei sinne Suomisarjaankaan noin vain ilmoittauduta. Liitto on kuuleman mukaan hyvin nihkeä villien korttien suhteen sattuneesta syystä. Mun tietojen mukaan Kiekko-Espoossa katseet on nyt 3-divarissa. Varmaa tietoa ei kuitenkaan ole ja tilanne voi muuttua jos EU:n paikka tulee tarjolle.
 

Undrafted

Jäsen
Oletko tosissasi? Onhan tässä espoolainen seurakiekkoilu kokenut viime vuosina kovia ja kiekkoilullinen itsetunto kaupungilla on alamaissa, mutta että joku kehtaa ehdottaa tosissaan yhteistyötä jullien kanssa. Huhhuh, aika paksua tekstiä.

Tästä suosta päästään kyllä ylös jos K-Espoo saa nyt kasaan miesten edustusjoukkueen ja BJR lähtee ajan kanssa tukemaan sitä tai sieltä valuvat pelaajat K-Espoon junnuihin. Vaikka edari aloittaisi Suomi-sarjasta niin se kelpaisi ainakin itselleni aivan mainiosti ja kausari lähtisi samantien ostoon.
Ei minulla ole osaa tai arpaa espoolaisessa kiekkoilussa ja kysyin, en ehdottanut. En ymmärrä miksi naapurikaupungin pääsarjajoukkue nähdään suurena peikkona. Espoossa ei tule useampaan vuoteen olemaan HIFK:n kanssa kilpailevaa joukkuetta. Aika näyttää tuleeko ensi vuosikymmenelläkään liigajoukkuetta Espooseen. Mikäli yhteistyöllä olisi saavutettavissa hyötyä, niin miksi vastustaa sitä?
 

Sijoitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paljolti kyse on tunneperäisestä reaktiosta, kuten kannatustoiminnassa usein tuntuu olevan. Reaktio nähdäkseni kumpuaa HIFK:n historiallisesta vahvasta presenssistä Espoossa, ja Espoon edustusjengin mieltämisestä oman kaupungin linnakkeeksi itänaapurin ryöstökalastusta vastaan. Tuntuu rumalta ajatella, että Bluesin edustusjoukkue kaivattaisiin haudasta HIFK:n talutusnuoraan farmijengiksi. En gång jne. Itse en osaisi enää jengiä kannattaa. Ei mulla muuten ole HIFK:stä poikittaista sanaa sanottavana.

Katsotaan nyt mihin suuntaan asiat kehittyvät, mutta tosiaan Kiekko-Espoo näistä nyky-yritelmistä vaikuttaa ihan selvästi potentiaalisimmalta.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Täällähän alkaa olemaan hulinaa.

Ensin tästä Kiekko-Espoo:n logon yms. käyttöoikeudesta; kyllähän käyttöoikeus on sillä, joka sen omistaa. Tämä taho on tällä hetkellä BJR ja sillä selvä. Kun oikeudet olivat konkurssipesässä, en näe kummallakaan, EKS & EPS saati BJR (Jäähonka & EJK), etuoikeutta tämän käyttöön. Kaikki tahot olivat perustamassa Kiekko-Espoota yhtäläisesti. BJR:n motiiveista tuon oikeuden hankintaan voi olla montaa eri mieltä.

Toinen asia on, että BJR ainakin yrittää veljeillä HIFK:n kanssa. Tämä ei itselleni sovi alkuunkaan, mutta sehän on vain minun mielipiteeni. Mikäli tämä kuvio toteutuu, on se mielestäni kuolinisku espoolaiselle edustuskiekolle.

Fakta on kuitenkin se, että kumpikaan taho, "uusi" Kiekko-Espoo tai BJR, ei varsinaisesti aja yhteisöllisyyttä samalla tavalla kuin Kiekko-Espoo ja Blues aikanaan tekivät. Molemmat vetävät kotiinpäin ja yrittävät kampittaa toista. Kilpailuasetelmassa ei sinällään ole mitään vikaa. Se voi itseasiassa jopa nostaa tasoa. Pelkona on tietysti se, että molemmat kaivautuvat AY-liikkeen tapaan omiin poteroihinsa niin syvälle, etteivät enää näe sieltä ulos. Tällöin yhdistyminen tulevaisuudessakin tulee olemaan vaikeaa. Espoon kaupunki voisi tässä auttaa tässä asiassa varsin helposti: tuettujen jäiden jako harrastajamäärien mukaan. Jos tähän vielä jonkun porkkanan haluaa, voisi kaupunki sanoa, että tuettujen jäiden yhteismäärä kasvaa vaikkapa 10%, jos nämä velikullat pääsevät yhteisymmärrykseen. Sanon tämän, vaikka periaatteessa olen kaikkia tukimuotoja ja kiintiöitä sekä lähes kaikkea regulaatiota vastaan.

Ainoa yhdistävä tekijä kaikilla toimijoilla lienee se, että Salonojasta päästään eroon. Valitettavasti negaation kautta harvoin syntyy mitään positiivista.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Espoossa ei tule useampaan vuoteen olemaan HIFK:n kanssa kilpailevaa joukkuetta. Aika näyttää tuleeko ensi vuosikymmenelläkään liigajoukkuetta Espooseen. Mikäli yhteistyöllä olisi saavutettavissa hyötyä, niin miksi vastustaa sitä?
Vaikka Espoossa ei olisi samalla miesten edustustasolla kilpailevaa joukkuetta, junioritasolla joukkueet kuitenkin kohtaavat toisensa. Se ei kuitenkaan ole ainakaan minun osalta vastustuksen pääpointti.

Itse en näe juuri mitään hyötyä yhteistyössä IFK:n kanssa. Ehkä ajattelen pääasiassa tunnepohjaisesti, mutta yritän ajatella asiaa myös järkevästi. BJR puhui muistaakseni, että yhteistyöllä varmistetaan pelaajapolku aina kansalliselle huipulle asti. Sinänsä ihan looginen ajattelumalli, mutta kun IFK:lla on myös omat junnut. Pelaajamassa, josta poimitaan parhaat miesten edustukseen, on siis vähintään kaksinkertainen verrattuna siihen, että pelaajapolku johtaisi omaan edustusjoukkueeseen. Parhaat nousevat edustukseen luultavasti riippumatta siitä, oliko Bluesin vai HIFK:n junnuissa. Keskitason pelaajille tilanne on taas haastavampi. Jos olisin itse pelaaja, hakisin pelipaikkaa mieluummin vaikkapa Jyväskylästä tai Lappeenrannasta, missä on vain yksi junnujoukkue, josta kaivetaan pelaajia miesten edustukseen. Lisäksi pitää ottaa huomioon edustusjoukkueen maine nuorten pelaajien kehittäjänä ja HIFK:lla tämä ei ole ihan parhaasta päästä.

Se pelaajan näkökulmasta. Kannattajana ajattelen asiaa siis hyvin tunnepohjaisesti ja siihen yhteistyö pahimman vastustajan, jopa vihollisen kanssa ei vaan mahdu. Tunne, jopa rakkaus seuraa ja sen pelaajia kohtaan on mielestäni tärkein elementti, kun mietitään syitä lähteä kannustamaan hallille joka kotipeliin ja mahdollisesti vielä vierasreissuille. Jos takaraivossa on tieto siitä, että jokainen kaukalossa viilettävä oman joukkueen pelaaja tavoittelee paikkaa IFK:n pelipaidassa, positiiviset tunteet muuttuvat hyvin äkkiä negatiiviseksi ja silloin hallille ei varmasti tule lähdettyä. Kannattajan on voitava tuntea ylpeyttä omasta joukkueestaan. Nöyristyminen ja alistuminen vihollisen kasvattajaseuraksi ei mahdollista ylpeyttä kannattajan näkökulmasta.

Painotan kuitenkin, että nämä ovat minun mielipiteitä. Varmasti moni kokee asiat ihan eri tavalla.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei sinne Suomisarjaankaan noin vain ilmoittauduta. Liitto on kuuleman mukaan hyvin nihkeä villien korttien suhteen sattuneesta syystä. Mun tietojen mukaan Kiekko-Espoossa katseet on nyt 3-divarissa. Varmaa tietoa ei kuitenkaan ole ja tilanne voi muuttua jos EU:n paikka tulee tarjolle.
Olis aika pettymys jos Kiekko-Espoo joutuu aloittamaan 3.divarista. Ymmärrän toki että joukkuetta on hyvä rakentaa rauhassa, mutta kun 3.divari on Suomen viidenneksi korkein taso ja Kiekko-Espoon oikea paikka on joskus tulevaisuudessa liigassa. Aloittaminen suomisarjasta olisi juurikin tuota rauhassa rakentamista. Ei ole realistista ajatella seuran nousevan joka vuosi sarjaporrasta ylöspäin eikä suurta yleisöä kiinnosta nuo alasarjat. Siinä pääsis nyt Kiekko-Espoon ympärillä oleva erittäin hyvä hype vuosien saatossa katoamaan:(

Nyt olis mun mielestä oikea hetki ottaa tämä positiivisin julkisuuden tuoma lisäarvo käyttöön ja aloittaa mestiksestä tai vähintäänkin suomisarjasta. Muuten Kiekko-Espoon miesten joukkue on vain "underground piirien" juttu kun nyt sillä olis parempi mahdollisuus kuin koskaan ottaa paikka haltuunsa jasaada suuri yleisö sekä tukijat taakseen.

Ainakin Hokki sai villin kortin suomisarjaan ja hyvä niin vaikka aloittivat puhtaalta pöydältä "uudella joukkueella". Olis ollut todella huono tilanne koko Kainuun maakunnan kiekkoilulle jos olisivat joutuneet aloittamaan kolmosdivarista ja sama homma se olisi suomen toiseksi suurimman kaupungin Espoon kiekkoilulle nyt kun Unitedin konkurssihakemuskin on vireillä.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Hokin Suomi-sarjan paikka johtunee siitä, että karsinnassa säilyttivät Mestis-paikan, tekivät sitten konkurssin ja Jääkiekkoliiton sääntöjen mukaan tipahtivat porrasta alemmas. Olen vähän makustellut tuota III-divisioonasta aloittamista ja oikeastaan se tuntuu hyvälle ajatukselle. Nyt kuitenkin takana on urheiluseura, eikä maksukykyinen rahoittaja, joten Suomi-sarjasta aloittaminen voi olla turhan raskasta. Mistäpä ne pelaajatkaan tähän hätään hommataan? Ehkä tämä homma pitää rakentaa nyt aivan alhaalta, kun Mestiksessäkin mokattiin.

En nyt malta olla ajattelematta ääneen, että vähän enemmällä pitkäjänteisyydellä (lue: laskujen oikea-aikaisella maksamisella) Mestis-joukkue olisi voinut pelata tällä kaudella jo 1200-1300-päiselle yleisölle. BJR/K-Espoo -kiistoille ei olisi tarvetta kun edustustoimintaa pyörittäisi aivan eri porukka jne, jne. Saahan sitä unelmoida...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nyt olis mun mielestä oikea hetki ottaa tämä positiivisin julkisuuden tuoma lisäarvo käyttöön ja aloittaa mestiksestä tai vähintäänkin suomisarjasta. Muuten Kiekko-Espoon miesten joukkue on vain "underground piirien" juttu kun nyt sillä olis parempi mahdollisuus kuin koskaan ottaa paikka haltuunsa jasaada suuri yleisö sekä tukijat taakseen.
Kuten aiemmin on jo todettu, Mestikseen tai Suomi-sarjaan ei pääse pelkästään kovalla halulla. Kun Kiekko-Espoon miesten edustus luodaan nyt täysin tyhjästä, Suomi-sarjakin on liian kova haaste. Taloudelliset tukijat pitäisi olla kasassa jo nyt, joukkueen rungon, valmennuksen, koko toimistotiimin myös aika pian. Kun ottaa huomioon, millaista mediahuomiota espoolainen jääkiekko on viime vuosina saanut, sponsorien rahahanat ovat varmasti aika tiukasti kiinni. Luottamus on ansaittava takaisin rauhassa.

Sitä tuskin kukaan kiistää, etteikö Espoossa olisi potentiaalia nousta liigatasolle takaisin niin taloudellisesti, kuin urheilullisestikin. Mutta, tällä hetkellä kenttä on aivan sekaisin. Kiekko-Espoo on tosiaan saanut positiivista hypeä taakseen, mutta hypestä on vielä pitkä matka siihen, että kaikki kiinnostuneet ostavat kausarin, fanituotteita sekä makkaraa hallilta ja sponsorit lähtevät tukemaan toimintaa. K-Espoon puuhaajat ovat olleet hyvin varovaisia tiedottamisessaan miesten edustusjoukkueen suhteen ja tämä on ihan ymmärrettävää. Rauhassa ja maltilla mutta määrätietoisesti kohti ylempiä sarjatasoja.

Kävin katsomassa muutaman kakkosdivarimatsin tässä kevään kynnyksellä ja peli oli todella vauhdikasta sekä viihdyttävää. Nyt olen katsonut muutaman Liigan playoff-matsin Ruudusta ja olen ihmetellyt, miten hitaalta peli vaikuttaa. Näiden kokemusten perustella käyn ihan mielelläni katsomassa kakkos-kolmosdivaria ensi kaudella, jos/kun Kiekko-Espoo siellä pelaa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Yhteisöllisyyden ja uskottavuuden rakentamisen kannalta lähtö pohjalta olisi hyvä ratkaisu. Rautaliigaa seuranneena olen varma että nousu suomi-sarjaan asti ei espoolaisille oikean valmennuksen kanssa olisi ongelma. En tiedä sitten kuinka pelaajat saisi sitoutettua projektiin. Muutaman kauden kiertelee Espoolaisia jäähalleja kannattaja pohjan maksimoidakseen ja matinkylän valmistuttua taistelee tiensä Mestikseen.
 

Dfence

Jäsen
Itse en näe juuri mitään hyötyä yhteistyössä IFK:n kanssa. Ehkä ajattelen pääasiassa tunnepohjaisesti, mutta yritän ajatella asiaa myös järkevästi. BJR puhui muistaakseni, että yhteistyöllä varmistetaan pelaajapolku aina kansalliselle huipulle asti. Sinänsä ihan looginen ajattelumalli, mutta kun IFK:lla on myös omat junnut. Pelaajamassa, josta poimitaan parhaat miesten edustukseen, on siis vähintään kaksinkertainen verrattuna siihen, että pelaajapolku johtaisi omaan edustusjoukkueeseen. Parhaat nousevat edustukseen luultavasti riippumatta siitä, oliko Bluesin vai HIFK:n junnuissa. Keskitason pelaajille tilanne on taas haastavampi. Jos olisin itse pelaaja, hakisin pelipaikkaa mieluummin vaikkapa Jyväskylästä tai Lappeenrannasta, missä on vain yksi junnujoukkue, josta kaivetaan pelaajia miesten edustukseen. Lisäksi pitää ottaa huomioon edustusjoukkueen maine nuorten pelaajien kehittäjänä ja HIFK:lla tämä ei ole ihan parhaasta päästä.

Tunteet, feelings tai toisella virallisella känslor, ovat tietenkin asia mikä kaikilla ihmiseksi kutsuttavilla olennoilla on.
Itse pohdin että kun EUn taru nyt suurella todennäköisyydellä loppuu ja samalla katoaa BJR:n edustusjoukkue miesten osalta, niin voiko BJR jatkaa kokonaan ilman miesten edustusjoukkuetta?
Nuorten liigasta ei olisi siis mitään osoitetta tai seuraa jonne ovi olisi valtakunnan kärkinuorilta edes hieman raollaan.
Tätä pohtiessani en tarkastele asiaa ollenkaan siitä tulokulmasta että onko se HIFK, tai vaikka Jokerit tai SaiPa se ja sama, vaan että tilanne olisi siis se ettei ole mitään?
Toki voihan sekin toimia sillä parhaat pelaajat kyllä saa soittoja ja houkutuksia siinäkin tilanteessa ja BJR kasvattajakorvauksia.
Toisaalta fanit eivät rahoita junioritoimintaa vaan vanhemmat, eli päätöksen osalta onko sillä väliä mitä tunteella asiaan suhtautuvat aikuisten sarjoissa lippuja ostavat fanit ovat mieltä?
Pelaajan kannalta taas jos seuratoiminta on laadukasta ja voit kulkea SM tasolla läpi C,B,A osaston niin kai se oleellinen kysymys on että lähteekö BJR:stä HIFK tai Jokeri paitaan jo C junnuissa koska siellä on se latu auki aina isoja valoja myöten vaihtamatta paitaa, joka taas syö menestystä seuran kannalta.
SM tason A junnulle Suomi sarjakaan kun ei ole riittävä edustustaso, mutta toisaalta Espoolaisen juniori kiekkoilun haasteita on vuosia ollut että Espoossa on loistavia joukkueita ollut vuodesta toiseen SM-tasolla missä useat pelaajat eivät edes halua isona olla ammattikiekkoilijota vaan lääkäreitä ja lentokapteeneita, joka sinällään ei ole tuomittavaa.
Kiekko-Espoo tuskin saa lähteä Suomi-sarjasta liikkelle, ja vielähän ei ole tullut mitään virallista ilmoitusta että sellaista miesten edustukseen edes faktana hakisivat, ja ottaen huomioon Espoolaisen sekoilun viimeisinä vuosina niin miksi liitto edes antaisi Suomi sarjaan lisenssin uudelle seuralle jonka oma juniorit eivät ole pelaneet vielä ottelun ottelua seuran paidat päällään alemmilla sarjatasoilla kun SM?
Eri asia olisi jos BJR hakisi liitolta miesten edustusjoukkueen sarjapaikkaa, heillä on osoittaa kovaa tulosta kaikilta nuorten sarjatasoilta tässä ja nyt.
Mutta Matinkylän yläkabinetista ei ole tälläista kuulunut, mutta melkovarmaa on että sielläkin kyllä piirrellään eri scenarioita.
No popcornit esille ja nautitaan tästä jännittävästä ja vaihderiikkaasta touhusta missä joka viikko tapahtuu jotain, ja spekulointihan on aina mukavaa.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitenkään suomisarjaa väheksymättä niin ottakaa huomioon että se ei ole mikään mestis saati sitten liiga. Ei ne puitteet muillakaan siellä mitkään älyttömät ole. Ja pelaajat tuskin mitään palkkaa saavat. Sille toki ei voi mitään jos liitto ei paikkaa myönnä, mutta kannattaisihan sitä nyt ainakin hakea. Tai miksi ei mestikseenkin jos eu ei saa lisenssiä ja K-E saa yhteistyökumppanit kuntoon. Kyllä Espoosta ja PK-seudulta aina joukkueellinen pelaajia löytyy.

Kiekko-Espoon junioritoiminta, yhteistyökumppanit, taustat ja yleisön kiinnostus kuitenkin ihan eri luokkaa kuin keskiverto suomisarjajengillä vaikka bjr ei olisikaan mukana.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Oli sarjataso mikä tahansa, niin tärkeää olisi hankkeella olla ahkera ja näkyvä vetäjä. Pelkällä yhteisöllisyydellä ei pitkälle pötkitä.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
No onhan tuo Rubinstein ainakin minun silmään esiintynyt näissä parissa tiedotustilaisuudessa ihan edukseen, eli minun silmissäni projekti tällä hetkellä henkilöityy häneen. Esiintymisestä voisi ottaa oppia kyllä koko kiekkoskene Espoossa, eli Salonojan ja/tai BJR:n porukat. Joku yhteys yleisöön auttaisi julkikuvaa kummasti.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
... Molemmat vetävät kotiinpäin ja yrittävät kampittaa toista.

Oiskohan tämä nyt vähän dramatisesti ilmaistua...? Eikös keskeisimmät pointit koko hommassa ole, että EKS & EPS halusivat perustaa yhteisen edustusputken ja kutsuivat tähän Bjr:n mukaan, mutta viimeksi mainittu ei halunnut lähteä. Ainakaan tässä vaiheessa. Ja samaan neuvottelupöytäänkin osapuolet kuulemma mahtuvat edelleen, eli eipä tässä nyt ehkä ole syytä alkaa rakennella kuvaa mistään elämää suuremmista riidoista. Ja ainakaan jäiden jakoon liittyviä kysymyksiä ei nyt varmastikaan kannata tulkita miksikään kampitusyrityksiksi, tästä kun on ollut erimielisyyksiä jakoon osallistuvien välillä niin pitkään kuin muistan. Seuroihin katsomatta siis kiekkoilijoiden, taitoluistelijoiden, muodostelmaluistelijoiden, ringeten pelaajien ja ties kenen muun.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pohjalta aloittaminen kuulostaa munkin korvaan ihan fiksulta. Mestissuhmuroinnin ongelma on siinä, että se tarkoittaisi käytännössä jonkin sortin yhteistyötä Salonojan kanssa. Todennäköisesti Salonojan hallissa pelaamista vuokralaisena, ja mehän tiedämme kaikki miten hyvin se toimii.
Käytännössä mikään ei siis muuttuisi: ei-toimiviksi havaittuja rakenteita tekohengitettäisiin ja Salonoja pysyisi yhä edelleen espoolaisen kiekkopyramidin huipulla. Ja eiköhän K-Espoon symppispisteetkin tulisi hiukka alas jos joukkue perisi EU:n sarjapaikan noin vain ja liitolta saisi taas lisenssin puhuttua. En lähtisi lyömään vetoa kiekkobuumin puolesta.

Ehkä se halliasia sitten nytkähtäisi johonkin suuntaan jos yksikään joukkue ei pelaa siellä jatkossa, ehkä ei. Mutta kun espoolaista kiekkoa nyt myllerretään, niin onhan se nyt saatana jos sitä isointa ja ehdottomasti tärkeintä ei lähdetä hakemaan – eli sataprosenttista Salonojattomuutta. Minä en usko hetkenkään mihinkään uuteen tulemiseen, oli tekijänä sitten kuka tahansa, niin kauan kuin tuo tollo on jossain roolissa mukana visioimassa järjettömyyksiä. Ja millään seuralla, jossa Salonoja on edes pikkusormella mukana, ei tule olemaan minkäänlaista uskottavuutta yleisön ja sponssien silmissä.

Toisen mahdollisuuden antaminen kaksi vuotta sitten oli helvetinmoinen virhe, ja tulokset voi lukea esim tästä ketjusta. Nyt jos koskaan pitäisi hartiavoimin tehdä töitä sen eteen että Salonojasta päästään eroon. Aloittaminen pohjalta olisi ainakin alku.

Toinen mielestäni relevantti pointti on se, että jääkiekon sarjajärjestelmä on rikki. Kolmosdivarista on pitkä matka, oli määränpäänä mikä tahansa, mutta ainakin se matka tarjoaa monta mielenkiintoista kevättä. Mitä Mestis tarjoaa? Mistä siinä sarjassa edes pelataan? Siitä että pääsee johonkin kabinettiin esittelemään talouslukuja?

Junnuputken kannalta tuolla on tietty väliä, mutta katsojana menisin kyllä mieluummin seuraamaan Suomi-sarjan pleijareita ja Mestiksen nousukarsintoja, kuin Mestiksen pleijareita jossa panoksena on joku merkityksetön pytty.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mutta kun espoolaista kiekkoa nyt myllerretään, niin onhan se nyt saatana jos sitä isointa ja ehdottomasti tärkeintä ei lähdetä hakemaan – eli sataprosenttista Salonojattomuutta. Minä en usko hetkenkään mihinkään uuteen tulemiseen, oli tekijänä sitten kuka tahansa, niin kauan kuin tuo tollo on jossain roolissa mukana visioimassa järjettömyyksiä.
Tämän täytyy olla prioriteettilistassa korkealla. Jussi on näyttönsä antanut ja mielestäni miehen mukana olo syö tällä hetkellä uskottavuuden ihan miltä tahansa espoolaiseen jääkiekkoon liittyvältä organisaatiolta.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Näkisin, että Espoossa pitäisi olla uskottava 3-5 vuoden suunnitelma, jonka päässä olisi liigapaikka Espoolaisella joukkueella. Jussin hallissa ja ehdoilla se ei tule toteutumaan. Hallin omistus ja joukkue ei voi olla Jussin käsissä. Se vaatii ratkaisun. Tuo kolmosdivarista lähtö millä nimellä tahansa on suhteellisen mahtipontinen haave. Mitään tietoa ja varmuutta villikorttipaikoista mille tahansa tasolle missään ikäluokassa ei ole kenelläkään. Toiveita ja haluja kyllä voi olla ilman konkretiaa. Nopeasti sieltä kolmosestakin on toki mahdollista nousta, mutta jo Suomi sarja vaatii tekijöitä, tukijoita ja pelaajia. Monessa maakunnassa suomisarjajoukkue on paikkakunnan ykköslaji ja urheilujoukkue. Meillä päin tarjonta kuluttajille ja katsojille on vain ihan eri luokkaa useassa eri lajissa puhumattakaan koko pääkaupunkiseudusta jossa on tarjolla kiekossa liiga ja khl ja mestis Vantaalla. Kova paikka kilpailla yhteisöllisyydellä jo kolmosdivarijengillä. Se, että tällä palstalla 5-10 aktiivia huutaa kausikortin ostoa ja yhteisöllisyyttä on todella pikä matka tekemisen arkeen ja positiiviseen kassavirtaan. Millä motivoit tavoitteellista nuorta höntsäämään kolmosdivariin. Bjr A voitti viime kaudella Forssan suomisarjajoukkueen. Amestis pelasi tasan Granin kakkosdivarijoukkueen kanssa. Joitakin pelaajia A polun päätyttyä lopettamisen vastapainona kolmonen voisi houkutella. Unelmia ja tavotteita on hyvä olla, mutta realismi on hyvä myös pitää ajatuksissa mukana. Vaatisi kaikkien yhteistä tekemistä, mutta nykyiset esitetyt mallit on historia jo osoittanut toimimattomiksi urheilullisen tekemisen ja taloudellisten edellytysten suhteen. Suurin ongelma on seurojen vaihtuvat tekijät omien lastensa motivoimina. Tekeminen on lyhytjänteistä tai näkemykset tekemisen kokonaiskuvasta vaihtuvat, jos ei kausittain, niin muutaman vuoden välein. Jokainen organidaatio tekee varmuudella omasta mielestään parasta Espoon kiekon suhteen, mutta näkemykset ovat vain erilaiset. Jää nähtäväksi järkevin tapa toimia.
Blues4ever
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä se halliasia sitten nytkähtäisi johonkin suuntaan jos yksikään joukkue ei pelaa siellä jatkossa, ehkä ei. Mutta kun espoolaista kiekkoa nyt myllerretään, niin onhan se nyt saatana jos sitä isointa ja ehdottomasti tärkeintä ei lähdetä hakemaan – eli sataprosenttista Salonojattomuutta.
Salonoja tekisi vähemmän tappiota hallilla ilman unitediä. Halli taas tekisi vähemmän tappiota ilman jäätä. Sitä en tiedä mihin suuntaan EU:n/Salonojan asiat nytkähtelee kun se nyt taitaa riippua enemmänkin Salonojan fiiliksisestä jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös