Väriä halliin

  • 66 318
  • 274

Voitetaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, aina JYP
Täällä näyttää olevan paljon kirjoittajia, jotka julistavat etteivät ole kummankaan ryhmän jäseniä. En tiedä uskooko tuota kukaan, niin selvästi kirjoitukset paljastavat totuuden.

Pitää vielä lainata itseään.... Tarkkaan tuntuu olevan tietoa asioista eräällä, vaikka kertookin olevan ulkopuolinen. Lapsellista sanoisin, hyvin lapsellista. HS aktiivit käyttävät mustamaalaamiseen keinoja, jotka kääntyvät heitä itseään vastaan. Neuvoisin suoraselkäiseen ja rehelliseen vuoropuheluun, jotta asiat korjaantuisivat. Ei tällaiseen provosointiin tekeytymällä ulkopuoliseksi, kun ei sellainen oikeasti ole. Minusta se jos mikä on raukkamaista.
Joku täällä toivoi valoja päälle.... minä toivon samaa. Molemmille tasapuolisesti, niin tähän kirjoitteluun kuin muuhunkin toimintaan !
Toivottavasti tänään rummutatte ja huudatte Jukurit suohon, minä olen teidän molempien ja eritoten JYPin puolella !!!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää vielä lainata itseään.... Tarkkaan tuntuu olevan tietoa asioista eräällä, vaikka kertookin olevan ulkopuolinen. Lapsellista sanoisin, hyvin lapsellista. HS aktiivit käyttävät mustamaalaamiseen keinoja, jotka kääntyvät heitä itseään vastaan. Neuvoisin suoraselkäiseen ja rehelliseen vuoropuheluun, jotta asiat korjaantuisivat. Ei tällaiseen provosointiin tekeytymällä ulkopuoliseksi, kun ei sellainen oikeasti ole. Minusta se jos mikä on raukkamaista.
Joku täällä toivoi valoja päälle.... minä toivon samaa. Molemmille tasapuolisesti, niin tähän kirjoitteluun kuin muuhunkin toimintaan !
Toivottavasti tänään rummutatte ja huudatte Jukurit suohon, minä olen teidän molempien ja eritoten JYPin puolella !!!
Näin raskaalla kädellä kun lähtee syyllistämään ja luulee tietävänsä jotain, niin olisi syytä myös tehdä selväksi keneen kirjoitus kohdistuu. Itse en ole havainnut täällä yhtäkään sellaista kirjoitusta, jossa kerrotaan olevansa ulkopuolinen, mutta tuota olisi syytä lähteä vahvasti epäilemään.

Itse ainakin olen ihan oikeasti ulkopuolinen, joskin seuraan kaikkia JYPin asioita varsin läheisesti ja tästä johtuen voimakkaita mielipiteitä muodostuu kaikista asioista - myös kannattajaryhmistä. Tämä ei tee minusta jäsentä mihinkään ryhmään.

Moni HS:n sisäpiiriläinen on asioita kommentoinut avoimesti, ja niin tekisin minäkin, jos ko. ryhmään kuuluisin. Minua lähinnä ihmetyttää, että miksi yksikään RR:n jäsen ei ole suoraselkäisesti lähtenyt kommentoimaan asioita missään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
HS aktiivit käyttävät mustamaalaamiseen keinoja, jotka kääntyvät heitä itseään vastaan. Neuvoisin suoraselkäiseen ja rehelliseen vuoropuheluun, jotta asiat korjaantuisivat. provosointiin tekeytymällä ulkopuoliseksi, kun ei sellainen oikeasti ole. Minusta se jos mikä on raukkamaista.
Lisätietoja tästä? En ole mustamaalausta nähnyt, joskaan en jokaista mahdollista alustaa 24/7 seuraakaan. Kuitenkin Kuopiossa ja Hämeenlinnassa tapahtui käsittämättömiä asioita omia kannattajia kohtaan, jos ajatellaan että ollaan samaa JYPin perhettä kuului sitten RRn, HSn tai ei kuulunut mihinkään ryhmään.

Kärkkäitä viestejä olen kyllä nähnyt, mutta tapahtumien jälkeen en noita ihmettele ollenkaan. En ole yhtä asiattomaan käytökseen törmännyt hetkeen, itseä huvittaa RRn lehdessä ollut valkopesu kännin piikkiin. Kyllä minun mielestäni olet vastuussa sanoistasi olit sitten selvänä tai humalassa.

HS on ainakin virallisesti kokoajan korostanut ettei riitely auta ketään ja jokainen kannattaja on yhtä arvokas, mitä muuta he voisivat tehdäkään?

HSn jotkut jäsenet tehneet omia mielipiteitään, mutta jokaisella on mielipiteen vapaus, joskin noissakin (ainakin näkemissäni) on tuotu faktoja ja epäkohtia esiin. Enemmän tuntuu, että asioista oikeasti tietämättömämmät on päivitelleet ja vauhkonneet ja kun asia on eri juttujen (jatkoaika, KSML) tullut julkiseksi niin tämä on ymmärrettävää ja toki kaikki sitä saa tehdäkin, ei sillä. Mietin vain onko tuo kuinka hedelmällistä?

Viime vuonna oli monta palaveria missä RR ja HS tapailivat ja pelisääntöjä yms neuvoteltiin. Homma vain meni siihen, että yritettiin HSn puolelta RRää miellyttää ja annettiin ns ilmaisuvapaus pois, kun oli tarkat kellonajat milloin vedettiin mitäkin chanttia jne. Tästä ei voi RRää syyttää kun itse HSn puolelta porukka siihen suostui. Tällä RRn miellyttämisellä haettiin, että vastavuoroisesti RR olisi jotain meitä miellyttävää tehnyt, mutta hiljaiseksi on jäänyt. Vaadimme niinkin erikoista, kuin että RRn jäsenet jotka ovat pelissä osallistuisivat meidän chantteihin ja näin pääty vetäisi niitä yhdessä. Välillä on huvittavaa kun HS vetää chantin, niin rumpuryhmästä abaut 3vetää mukana, muut n.30 jäsentä on hiljaa ja kyse ei ole siitä ettei RR osaisi chantteja. Heille on jopa aikanaan tuotu laput jossa aika pitkälti nykyiset chantitkin löytyy. Lisäksi kun peleissä ovat olleet koti/vieras niin ihan jo sen perusteellakin pitäisi osata. Palavereissa myös aikanaan kun päätettiin mitä vedetään ja milloin nämä chantit yhdessä valittiin. Kumma juttu, ettei sitten suuri osa RRstä niihin lähde. (Jotkut lähtee ja heille peukku) Tämä kuitenkin mennyt parempaan suuntaan ja enemmän sieltäkin ainakin joihinkin chantteihin porukkaa lähtee

Tuollainen säännelty kannattaminen ei kuitenkaan ole hauskaa tai luontaista. Kyllä chanttienkin kuten muun kannatuksen pitää mennä pelinvirtauksen mukaan ja sen että vedetään sitä joka tuntuu hyvältä. Ilman mitään kelloa tuijottamalla, että nyt pitää vetää tuo huuto ja sitten sambaa, en usko että kukaan pitää tuollaista järkevänä. Tällä kaudella onkin menty sitten vapaammin, mutta pidetty mukana toimivat vuoropuhelu chantit eli värit ja Jyväskylä-JYPpi. Tilannetajua silti oltava ja mielestäni tuo on suhteellisen kivuttomasti tällä kaudella toiminutkin, HS aloittaa chantin kun RRn lopettaa samban jne. Ei tuossa ole ollut ihmeempiä, joissa peleissä on toiminut paremmin joissain heikommin yleisesti, mutta pitää muistaa että joissa peleissä on puuttunut puolelta tai toiselta paljon porukkaa ihan henkilökohtaisien menojen takija niin silloin on varmasti heikompi tunnelma. Niin pieniä kuitenkin molemmat sivut on, ihan jo katsomorakenteen takijakin.

Ja loppuun offarina, olisi ollut hienoa kun olisimme päässeet täksi vai jo viimekaudeksi (en muista) RRn kanssa isoksi seisomakatsomoksi. Alun perin kstsomorakennetta piti muuttaa niin että seisomakatsomot yhtenäiseksi keskelle nykyisen Hurrikaanikatsomon päälle ja penkit sitten sinne sivummalle nykyisten RRn ja "HSn" seisomakatsomoiden kohdille. Aku tätä visioi ja vapaaehtoistöin ainakin HSn olisi ollut mukana, mutta ilmeisesti tuo kaatui sitten kaupungin byrokratiaan. (Johonkin ainakin kaatui)

Toinen monesti noussut asia, että pitäisikö kuulua samaan ryhmään, niin tätäkin on mietitty ja HSn puolelta joskus ehdotettu, että lakkautettaisiin RR ja HS ja perustettaisiin puhtaalta pöydältä joku uusi "JYP-kannattajat" tms. Ongelma oli siinä, että RR ei halua lähteä suorasta seuran alaisuudesta pois ja HS ei halua suoraan seuran napanuoraan. Olen itse jäävi sinänsä, mutta mielestäni nykyaikaa ei ole enää olla suoraan seuran alaisuudessa, että voi tarpeen vaatiessa esittää asiallista kritiikkiä eri kanavissa. HS toki haluaa yhteistyötä ja hyvät välit seuraan, muttei olla seuran määräysvallan alaisena.

Tämä vuodatus ei ollut HSn kannanotto vaan yhden jäsenen vuodatus, mutta jatkakaa. Yhdessä eteenpäin ja mitä näitä nyt on. Niin ja jos en laittanut aiemmin viestiin, niin vaikka otsikot kirkuu yms, niin keskusteluyhteys on olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@HOOLIGAN_ Voisitko avata hieman, että millä tavalla RR toimii seuran alaisuudessa ja mihin tämä käytännössä vaikuttaa? En siis epäile sanomisiasi lainkaan, vaan tämän asianhaaran osalta minulla ei oikein tietoa ole ja kiinnostaisi kuulla asiasta tarkemmin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
@HOOLIGAN_ Voisitko avata hieman, että millä tavalla RR toimii seuran alaisuudessa ja mihin tämä käytännössä vaikuttaa? En siis epäile sanomisiasi lainkaan, vaan tämän asianhaaran osalta minulla ei oikein tietoa ole ja kiinnostaisi kuulla asiasta tarkemmin.
Sanottakoon suoraan, että juuri tämän hetken tilannatta en tiedä, kun en enää elämäntilanteesta johtuen pysty olemaan niin paljon mukanan kuin aiemmin, eli sanomani voi olla osin tai jopa täysin vanhentunutta.

Miten tuo näkyy, hallille ei mitenkään ja eipä tuota muutenkaan näy, mutta siis aiempina vuosina seura osti RRlle rummut tarjosi pelipaidat joissa lukee rumpuryhmä tarjosi staffi kortteja (ilmainen sisäänpääsy) yms. Akun tullessa nuo ilmaiset sisäänpääsyt ainakin hävisi kun Aku sanoi heti että haluaa kannattajat samalle viivalle. Voi olla että on tosiaan kaikki muutkin hävinnyt, mutta ei ole varmaa tietoa suuntaan tai toiseen. Yllä mainitun takija RR ei myöskään ole voinut tehdä JYP kriittisiä tempauksia vaikka olisi ollut ehkä syytä. Yksi esimerkki muistatte varmaan Perrinin keissin ja HSn tekemän tifon seuraikoneista pidettävä kiinni (jossa oli numero 11 ja 42, vilahtaa tässä tubevideossa) niin tuo kausihan oltiin HSnä RRn kanssa samassa katsomonosassa RRn alapuolella. Niin tilannehan siis oli se kun kerrottiin, että tuollainen tehdään niin RRn kannatti epävirallisesti ajatusta, mutta toisaalta sanoivat että olisi hyvä jos sitä ei tehtäisi joutuisivat vaikeuksiin tms. (En tiedä mitä nuo vaikeudet on), mutta tuolloin sanoivat suoraan etteivät saa seuraa kritisoida kun JYP on ns isäntä ja tarjoaa edut.

Kuten sanoin en ole ollut pariin kauteen 24/7 tässä toiminnassa mukana johtuen elämäntilanteesta, mutta näin aiemmin näkyi tuo. Voi olla, että Akun jälkeen kaikki sidokset yms on katkaistu. Mikäli näin on ihmettelen kuitenkin vielä enemmän miksi RR on nihkeä yhä ajatukselle nykymuotoisten RRn ja HSn lakkauttamisesta ja uuden yhteisen kannattajaryhmän perustamisesta.

Ja nämä taas omia mielipiteitä/faktoja/vanhentuneita faktoja yms ei minkään ryhmän.

@Nelfor mulla on esimerkkejä enemmän ja parempia voin vaikka yvnä laitella jos kiinnostaa
 
Viimeksi muokattu:

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
@HOOLIGAN_:n teksti todellakin avaa kokonaistilanteen hyvin auki, itse voin kompata että juuri noin on asiat joskaan RR:n seuran alaisuudesta en osaa sanoa mitään, kuulunut ainakin aiemmin seuran alle mutta Akun mukaan siis on nyt täysin itsenäinen, riippumaton porukka. HS:n yhteistyöhalua arvosteltiin myös Hämeenlinnassa, syystä että porukka ei ole halukas istumaan palavereissa joista aiemmassa pitkässä kirjoituksessa kerrottiin. Minun papereissa ainakin yhteistyö mikä näkyy ja kuuluu katsomossa on näissä hommissa se ykkösasia ja tätä on toteutettu. Jos joku ei koe enää palaveria hyödylliseksi, tulee sitäkin mielipidettä kunnioittaa. Eräs HS:n jäsen oli kuitenkin infonnut viestillä hyvin uudesta chantistä RR:n edustajaa, mutta kun tämä nostettiin yhdeksi esimerkiksi yhteistyön toteuttamisesta niin vastaus oli: "Kyllä mulle jotain tuli mutta mua ei suoraan sanottuna kiinnostanu lukea koko viestiä". Eikä siinä mitään, ei pidäkkään lähteä siihen mikä ei omasta mielestä tunnu hyvältä mutta tuonkin lausahduksen jälkeen on lähinnä kummallista syyttää HS:ää yhteistyöhaluttomuudesta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lisätietoja tästä? En ole mustamaalausta nähnyt, joskaan en jokaista mahdollista alustaa 24/7 seuraakaan. Kuitenkin Kuopiossa ja Hämeenlinnassa tapahtui käsittämättömiä asioita

Onneksi jälkipyykki pestiin aikuismaisesti suljetuin ovin ja ehkä jopa niin että vuodon sattuessa olisi pahoiteltu tapahtunutta. Eikä esimerkiksi niin että hyökättiin somen avulla toisen kimppuun kun nyt oli hyvät perusteet saada omalle ryhmälle ymmärrystä. Tai että ollaan ylimielisyyspäissään vain hiljaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eikä esimerkiksi niin että hyökättiin somen avulla toisen kimppuun kun nyt oli hyvät perusteet saada omalle ryhmälle ymmärrystä. Tai että ollaan ylimielisyyspäissään vain hiljaa.
Mikäli epäkohtia on, oli ne sitten missä ryhmässä tahansa, ne pitää nostaa esiin ja korjata, eikä hyssytellä piiloon. Omasta mielestäni esim on täysin absurdi ajatus, että joku olisi toista arvokkaampi kannattaja. Kaikkien pitää olla samalla viivalla. Mitään hyökkäystä en ole nähnyt, epäkohtien nostamista framille kyllä.

Mutta ehkä meillä on erilainen maailmankatsomus ja ajatuserot johtuvat tästä. Sekin on täysin mahdollista ja hyväksyttävää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mikäli epäkohtia on, oli ne sitten missä ryhmässä tahansa, ne pitää nostaa esiin ja korjata, eikä hyssytellä piiloon. Omasta mielestäni esim on täysin absurdi ajatus, että joku olisi toista arvokkaampi kannattaja. Kaikkien pitää olla samalla viivalla. Mitään hyökkäystä en ole nähnyt, epäkohtien nostamista framille kyllä.

Asian kaikkien ulkopuolisten nähtäville ja tietoisuuteen saattamisella ei ole kuin yksi tarkoitus. Varsinkin jos känniördäys on näytellyt roolia tapahtuneessa. Tällaiset käydään ensisijaisesti keskenään läpi ja toivotaan ettei häpeänäytelmä tulisi kenenkään ulkopuolisen tietoon. Sitten otetaan yhteys seuran suuntaan jos toinen jatkaa halutonta menoaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Asian kaikkien ulkopuolisten nähtäville ja tietoisuuteen saattamisella ei ole kuin yksi tarkoitus.
Yksi tarkoitus tietenkin, eli saada loppumaan älyttömät kategorisoinnit sekä saada kaikki aidosti samalle viivalle. Omasta mielestäni tuo ei myöskään ole häpeänäytelmä vaan kuten sanoin normaali toimintapa epäkohdan tuomisessa esiin.

Mutta tästä en jauhaa sen enempää, kun ajatusmaailmamme on ilmiselvästi erilainen.

Se että jatkoaika ja KSML on jutun tehneet voi olla montaa mieltä, kuinka hedelmällistä tuo on tms, mutta itse en jaksa niihin ottaa sen suurempaa kantaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Yksi tarkoitus tietenkin, eli saada loppumaan älyttömät kategorisoinnit sekä saada kaikki aidosti samalle viivalle. Omasta mielestäni tuo ei myöskään ole häpeänäytelmä vaan kuten sanoin normaali toimintapa epäkohdan tuomisessa esiin.

Mutta tästä en jauhaa sen enempää, kun ajatusmaailmamme on ilmiselvästi erilainen.

Tuskin kovin erilailla ajattelemme, mutta nyt RR kerää vihoja niskaansa ja olen aidosti yllättynyt jos havahtuvat tuon seurauksena. Toivoa toki sopii. Minusta tämä keissi olisi ollut vain toisinkin hoidettavissa.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Pakko kyllä myöntää että HS:n mukana pyörineenä ei ole hajuakaan mihinkä ollaan syyllistytty. Kuulisin mielelläni.

Lisätietoja tästä? En ole mustamaalausta nähnyt, joskaan en jokaista mahdollista alustaa 24/7 seuraakaan.
Ainakin toinen teistä on tietoinen tämän Twitter-tilin olemassaolosta. Ainahan ton voi tietysti savuverhottaa sanalla huumori, mutta ulkopuolisen (joka arvostaa kumpaakin ryhmää vaikkei erinäisten piirteiden vuoksi niitä omanlaisekseen tunnekaan) silmiin se näyttää nololta lisäeripuran lietsomiselta. Enkä mä myöskään kuuntele hetkeäkään selityksiä siitä, kuinka Rumpalipoikien päivityksiä uudelleentwiittaa ja niistä tykkäilee Hurrikaanisydämen tilin sijaan se kuuluisa yksityishenkilö, koska mua huvittaa helvetisti suomalaisessa kannattajaskenessä toistuva ilmiö, jossa ensin vannotaan yhteisöllisyyden nimeen, mutta heti kun jotain ikävää tapahtuu, jokainen onkin vain ja ainoastaan pelkkä yksilö eikä täten velvoitettu ottamaan vastuuta hyvän päivän veljensä käytöksestä.

Toinen monesti noussut asia, että pitäisikö kuulua samaan ryhmään, niin tätäkin on mietitty ja HSn puolelta joskus ehdotettu, että lakkautettaisiin RR ja HS ja perustettaisiin puhtaalta pöydältä joku uusi "JYP-kannattajat" tms. Ongelma oli siinä, että RR ei halua lähteä suorasta seuran alaisuudesta pois ja HS ei halua suoraan seuran napanuoraan. Olen itse jäävi sinänsä, mutta mielestäni nykyaikaa ei ole enää olla suoraan seuran alaisuudessa, että voi tarpeen vaatiessa esittää asiallista kritiikkiä eri kanavissa. HS toki haluaa yhteistyötä ja hyvät välit seuraan, muttei olla seuran määräysvallan alaisena.
Ei kannattajakollektiivin perustaminen (joka ilman muuta kannattaa ennemmin tai myöhemmin tehdä ja nimenomaan noin neutraalilla nimellä) onneksi vaadi välttämättä ryhmien varsinaista lakkauttamista. Sen se toki vaatii että ollaan valmiita toimimaan yhteisen hyvän eteen, mutta siinä samalla hyväksymään toimintatapojen olevan toisinaan erilaisia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei kannattajakollektiivin perustaminen (joka ilman muuta kannattaa ennemmin tai myöhemmin tehdä ja nimenomaan noin neutraalilla nimellä) onneksi vaadi välttämättä ryhmien varsinaista lakkauttamista. Sen se toki vaatii että ollaan valmiita toimimaan yhteisen hyvän eteen, mutta siinä samalla hyväksymään toimintatapojen olevan toisinaan erilaisia.
Tämä oli vain esimerkki, kun mitään yhteistä nimeä nyt ei voi olla, ennekuin on yhteinen ryhmä.

Mitä tulee tuohon ylläolleeseen twitter tiliin, niin tiedän tilin, mutta en tiedä kuka tuota pitää. Todella vanha tili kyseessä, käytännössä ajalta ennen HSn nousua edes tähän tasolle. Twiiteistä voi olla montaa mieltä, mutta vedetty ainakin totaalisesti yli ja tämä ei ollut tuon puolustuspuhe aika erikoinen tili kaiken kaikkiaan.

Mutta kuten jo moneen kertaa sanottu riitely yms ei auta ketään, keskitytään itse asiaan yhdessä niin eiköhän siitä hyvästä tule.
 
Viimeksi muokattu:

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
En tiedä mitä mieltä muut olitte, mutta mielestäni ihan kiva tuo koko hallin väri-huudatus. Tästä kun tulee tapa, niin halliin tulee hyvin mökää.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo JYP reagoinut ja yritti saada kannustusta yhteistyössä hallin eri puolien, RR:n ja HS:n kesken jakamalla huutovuorot, Myrsky kapellimestarina.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joo JYP reagoinut ja yritti saada kannustusta yhteistyössä hallin eri puolien, RR:n ja HS:n kesken jakamalla huutovuorot, Myrsky kapellimestarina.
Tästä annettiin infot etukäteen ja hyvä niin jos toimii niin onhan tuo helvetin hyvän kuuloista, itse en nyt paikanpäällä tätä ole ollut kuulemassa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Enkä mä myöskään kuuntele hetkeäkään selityksiä siitä, kuinka Rumpalipoikien päivityksiä uudelleentwiittaa ja niistä tykkäilee Hurrikaanisydämen tilin sijaan se kuuluisa yksityishenkilö

Bingo! Tiliä en pidä, enkä edes tiedä kuka pitää mutta myönnän retwiitanneeni viimeisimmän casen aikana ainakin yhden twiitin mille ei kertakaikkiaan pystynyt olemaan nauramatta. Huumorintajuni rakentuu pitkälti mustan huumorin kautta ja tuon hetkisen mielentilan tukemana kyllä toimin noin, twiitti oli joku överihölmö mitä tuolta tililtä on tullut enempikin. Olen siitä pahoillani jos loukkasin jotakuta, toivoin että parodiatilit ymmärretään vain mauttomana, huonona huumorina mitä ne on eikä pilana. Pilana ne on helppo myöskin ottaa ja ymmärrän täysin jos joku niin kokee. Sen enempää en ole kyseistä tiliä nostellut tai liiemmin tykkäillyt.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Bingo! Tiliä en pidä, enkä edes tiedä kuka pitää mutta myönnän retwiitanneeni viimeisimmän casen aikana ainakin yhden twiitin mille ei kertakaikkiaan pystynyt olemaan nauramatta. Huumorintajuni rakentuu pitkälti mustan huumorin kautta ja tuon hetkisen mielentilan tukemana kyllä toimin noin, twiitti oli joku överihölmö mitä tuolta tililtä on tullut enempikin. Olen siitä pahoillani jos loukkasin jotakuta, toivoin että parodiatilit ymmärretään vain mauttomana, huonona huumorina mitä ne on eikä pilana. Pilana ne on helppo myöskin ottaa ja ymmärrän täysin jos joku niin kokee. Sen enempää en ole kyseistä tiliä nostellut tai liiemmin tykkäillyt.
Twitterin parodiatilien tyyli vaihtelee aika suuresti: jotkut niistä ovat niin selkeästi ilkein motiivein perustettuja että kaikki selitykset niiden viattomuuden puolesta ovat paskapuhetta, kun taas toiset pohjimmiltaan aidosti hyväntahtoisia ja jopa kunnioitusta (.. oli pakko) huokuvia. En tiedä, miten rumpuryhmäläiset kyseisen tilin ottavat, mutta veikkaan etteivät ole sitä tohon jälkimmäiseen kategoriaan asettelemassa (osin, koska ihmiset eivät ole yleisesti ottaen kovin hyviä nauramaan itselleen, mutta etenkään siitä syystä, koska munkaan näin puolueettomana on vaikea pitää tota vilpittömänä). Siksi mä sain ristiriitaisen kuvan Hurrikaanisydämen aktiiveista tässä kohtaa, sillä en oikein näe pointtia tykkäillä ja uudelleentwiittailla tota tiliä joukolla ilman halua vastakkainasetteluun, mutta toisinaan tapahtuvat virhearviot toki ymmärrän.

Mut joo, nää tosiaan huomioita ihmiseltä joka ei ole koskaan kuulunut kumpaankaan gruppoon eikä tiedä täysin tarkalleen millaiset teidän välinne ovat. Toivottavasti paranemaan päin.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo hölmön kuuloista, kun faniryhmä X aloittaa huudon/chantin ja hetken kuluttua faniryhmä Y alkaa vetämään siihen päälle jotain toista kannustusta. Yritä tuossa nyt sitten istumakatsomonkin yhtyä kannustukseen, kun ei tiedä kumpaanko tahtiin pitäisi taputtaa. Molemmat faniryhmät on sen verran pieniä, että pitäisi sentään kannustuksissa vetää yhtä köyttä. Kuulosti muuten entistäkin hölmömmältä Brno-pelin kaltaisessa puolityhjässä hallissa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan tuo hölmön kuuloista, kun faniryhmä X aloittaa huudon/chantin ja hetken kuluttua faniryhmä Y alkaa vetämään siihen päälle jotain toista kannustusta. Yritä tuossa nyt sitten istumakatsomonkin yhtyä kannustukseen, kun ei tiedä kumpaanko tahtiin pitäisi taputtaa. Molemmat faniryhmät on sen verran pieniä, että pitäisi sentään kannustuksissa vetää yhtä köyttä. Kuulosti muuten entistäkin hölmömmältä Brno-pelin kaltaisessa puolityhjässä hallissa.
Tämä...

Näitä välillä sattunut vuosien saatossa puolin ja toisin, mutta pitäisi olla niin ettei satu. CHL pelissä RR kyllä käyttäytyi tässä suhteessa erikoisesti, hallissa hiljainen hetki HS aloittaa chantin RR huomaa tämän ja katsoo HSää ja alkaa soittamaan päälle rumpua käsittämätöntä. Pari kertaa meinasi käydä toistepäin, mutta HSn aloittaessa RR olikin jo alkanut vetämään, niin HS teki mielestäni fiksusti oma chantti seis ja liittyi RRn vetämään. Näin sen pitäisi mennä, RR ei vaan oikein taas CHL pelissä antaa HSn vetämille huudoille/chanteille tilaa vaa halusivat rummuttaa ne hiljaiseksi. Parastahan olisi ollut jos RR olisi liittynyt noihin mukaan, ainakaan se ei jäänyt chanttien tuttuudesta kiinni, mitään RRlle outoa/uutta chanttia pelissä ei tullut.

Ja kyllä voin olla jäävi sanomaan, mutta tämä oli tilanne CHLn pelissä omasta mielestä. Joskus ollut toistenpäin ongelmaa, mutta parina viime kautena on yritetty katsomossa vetää yhteistyötä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
On todella käsittämätöntä, että RR vieläkin luulee olevansa jotenkin paremmin kannattajien ryhmä. HS jyrätkää ne. Huutakaa ne kumoon. Ei mitään palavereja ja sopimuksia. Antakaa noiden vatipäiden olla ja kuolla pikkuhiljaa pois. Joka kerta kun on sattunut samaan katsomoon RR:n kanssa, niin järkyttävä ylimielisyys on toiminnasta paistanut läpi. Vittu me määrätään mitä täällä saa tehdä.

Siis ei mitään soppareita, yhteisiä busseja jne. JYP kyllä tajuaa jossain vaiheessa miten asiat ovat. Muutaman kymmenen henkilön porukka ei vaan voi myrkyttää seuran kannatusta. Kyllä ne sieltä potkitaan pellolle, kun huomataan, että vituiksi menee. Ei iso menetys. Rumpuja hakkaamaan löytyy vähemmän ylimielistä porukkaa, joka aidosti rakastaa seuraa, eikä nosta itseänsä johonkin korokkeelle. JYPille pitkä miinus puolueellisuudesta menneinä aikoina. Sieltä löytyy se avain kusipäisyyteen ja ylimielisyyteen.

Meillä täällä Pattayalla hakataan myös rumpuja ja chantataan paikallisen Unitedin potkupallopeleissä. Saman verran jengiä kuin JYPin peleissä, mutta tunnelma 100% parempi. Potkupallosta en niin välitä, kun tasokin on jotain Suomen ykkösdivarin luokkaa, mutta tunnelman takia tuli mentyä ja ruoan + oluen. Helmikuussa alkaa taas. Paidankin ostin kannatuksen vuoksi, kun se maksoi vähän päälle 10€. Thaimaalaiset voisivat olla kuin RR ja sanoa ulkomaalaisille, että menkää vittuun, mutta sen sijaan toivottavat tervetulleiksi. Dangerous Familysta, eli paikallisista aktiiveista varmaan puolet thaikkuja ja puolet ulkomaalaisia ja kaikilla on kivaa.
 
Viimeksi muokattu:

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Ihan ulkopuolisena ja molempien ryhmien välissä kautta katselevana ajattelin antaa palautetta ryhmien ulospäin näkyvästä ja kuuluvasta substanssista. Jos jokuu vetää hernettä nenäänsä, niin siitä vaan vapaasti. Hurrikaanisydämen ominaisuuksiksi pitää laskea värikkyys, raikkaita uusia huutoja ja laulua, näkyviä yksilöitä sekä paljon nuorta porukkaa. Rumpuryhmän monotoninen komppi kaipaisi sen sijaan jotain uutta, samoin kuin hieman kehnoihin fraaseihin perustuvat lyhyehköt kannatushuudot. Saa olla ihan vapaasti eri mieltä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa hieno tunnelma edellisessä matsissa Nordiksella, ja oli sentään maanantai. Kohokohtina lähes koko yleisöltä standing ovation kun mediakuutiolla esitettiin HIFK:n varsin tyylikäs pudotuspelien hypevideo. Tuo oli upeaa seurattavaa näin vierasfaninakin, harvoin näkee Suomessa. Lisäksi jonkinastaiden SO nähtiin myös Kolehmaisen valuessa viidettä kertaa jäähyboksiin - aplodit ja mökä oli huumaavaa. Toki matsi oli kotijoukkueelta loistava ja Kolehmainen jäähyily ennen näkemätöntä. Tämä vaan hieman vertauskohtana tuohon JYP:n kotiotteluissa nähtävään puoliväkisillä toteutettuun peputylöspenkeistä-sisääntuloon. Lauantaisessa pelissä en ollut paikalla, mutta ensimmäisessä kotiottelussa oli playoff-avauksen arvoinen tunnelma kaukana. No, huomenna on paikka näyttää yleisöllä ja etenkin joukkueella että tämä sarja vielä klaarataan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös