Naimisiin-ketju

  • 88 928
  • 457

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
1400e maksoi 3 * 45min settiä kuukausi sitten. Viiden hengen ammattitaitoinen bändi joka otti tuohon hintaan myös biisitoiveita vastaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Just varailtiin ensi kesäksi bändi (ihan perinteinen nelihenkinen bilebändi naislaulajalla) ja hinta 1200€. Tuohon hintaan sisältyy kilometrikorvaukset kun tulevat n. 140 km päästä ja 3x45 min settiä, mutta me haluttiin vain kaksi settiä kun on muutakin ohjelmaa. Saatiin pitkä lista biisejä mistä valita setit, ja toiveiden toteuttaminenkin onnistuu tarvittaessa. Mitä nyt muutamalta bändiltä tarjouksia pyydettiin niin hinnat oli luokkaa 1000-1400€. Tuo halvin kuulosti oikeastaan aika paskalta ja pyydettiin tarjous lähinnä siksi että saa vähän hintahaarukkaa ja vertailua että miten paljon bändin laatu vaikuttaa hintaan. Ei vaikuta näköjään paljoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt kun @Iisoppi kihlautui niin seuraavaksi voikin aktivoida Naimisiin-ketjua. Vähän hiljaista ollut, viimeksi on @-OO- kirjoittanut pari vuotta sitten bänditarjouspyynnöstä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt kun @Iisoppi kihlautui niin seuraavaksi voikin aktivoida Naimisiin-ketjua. Vähän hiljaista ollut, viimeksi on @-OO- kirjoittanut pari vuotta sitten bänditarjouspyynnöstä.
Apua. Tännekö kaikki pitää raportoida. Nyt haluan vain käydä nukkumaan. Kosinta oli kyllä ihan yllätys. Katsellaan...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
minähän oon toista kertaa jo naimisissa ja tämä toinen kerta on mennyt oleellisesti paremmin kuin se eka kerta, josta kirjoitti uma aaltonen vaikka se olikin toinen eka kerta tai lähinnä eka eka kerta siis mistä uma aaltonen kertoi. on tässä jo vuositolkulla toisiamme katseltu ja käsittääkseni on hyvin mennyt tai ainakin minulla, vaan eihän sitä tiedä jos saa kengän kuvaa, mitä en toivo. pienet häät oli, papin aamenen jälkeen juotiin kahvit ja vähän syötiinkin, sitten mentiin kaverien juhliin ja oltiin niin kuin ei oltaiskaan ja jo puolen tunnin päästä joku äkkäsi että noillahan on sormukset. oltiin silleen pidetty salassa koko juttu ja häissä oli vain lähisuku ja pari kaveria (tarkemmin sanottuna 2 kaveria yhteensä). se oli kyllä hauska juttu, siis kaikki.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Paljastanpa, että minua on kosittu kerran. Tai oikeastaan muutaman kerran, toki saman ihmisen toimesta.
Vuosien saatossa olen päätynyt tulokseen, että taisinpa väärin vastata. Sellaista maailman meno on, tunarit munaa, mutta tekojensa seuraukset pitää kestää eikä viukuttaa jossain sosiaalimediassa. Saatana.

Ja perinteinen arveen lisäys, joka johtuu aina siitä kun vähän funtsii asioita lisää:

Kiitollisena lähetän terveiset muutamalle läheiselle ihmiselle, joiden kasvamista olen aikoinaan saanut ja myös joutunut seuraamaan. Hienoja ihmisiä olette, en luultavasti häirinnyt lapsuuttanne. Terveiset myös äidillenne.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Avovaimon kanssa on päästy tässä neljän vuoden takaisen kosinnan jälkeen jo ihan konkreettiselle suunnittelun asteelle. Joku kaksi kuukautta sitten alettiin ihan yhdessä kirjoittamaan asioita ylös häiden suhteen ja aika hyvässä yhteisymmärryksessä ollaan. Tosin itse en oikeastaan halua kuin yhden asian ehdottomasti ja se olikin sitten se mistä ei päästy sopimukseen.

Häät ja vihkitilaisuus pidetään (tämän hetkisen suunnitelman mukaan) eräässä ravintolassa. Tilassa on täysin varustettu baari jonka valikoimaan voi myös itse vaikuttaa riippuen siitä mitä häissä haluaa tarjota. Avovaimo on juomalippujen kannalla mutta itse muistan jo kauan sitten päättäneeni että kun menen naimisiin siellä on avoin baari. Haluaisin uskoa siihen, että ihmiset eivät vedä itseään aivan konttausövereihin jos siellä juhlassa nyt sattuisi olemaan mahdollisuus tilata vapaasti baarista juomia. Onhan sitä muutenkin häissä monesti juomapöytä josta vieraat hakee kuin buffetista. Vaimoke pelkää että juhlista tulee känniörvellys bileet jos juomien määrää ei rajoiteta. Itse taas koen että juhlien tunnelma olisi parempi jos ei tarvitsisi juomalippujen kanssa tuhertaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avovaimo on juomalippujen kannalla mutta itse muistan jo kauan sitten päättäneeni että kun menen naimisiin siellä on avoin baari. Haluaisin uskoa siihen, että ihmiset eivät vedä itseään aivan konttausövereihin jos siellä juhlassa nyt sattuisi olemaan mahdollisuus tilata vapaasti baarista juomia. Onhan sitä muutenkin häissä monesti juomapöytä josta vieraat hakee kuin buffetista. Vaimoke pelkää että juhlista tulee känniörvellys bileet jos juomien määrää ei rajoiteta. Itse taas koen että juhlien tunnelma olisi parempi jos ei tarvitsisi juomalippujen kanssa tuhertaa.

Omiin juhliin haettiin pakettiautolla Tallinnasta ja onhan tässäkin ketjussa asiasta ollut puhetta. Juhlien tunnelma on nimenomaan parempi, kun ei tarvitse jännittää ja sählää jotain lipukkeita.

Jos joku örveltää, niin se tapahtuu lipukkeista huolimatta ja ne tulevat sitten oma pullo povarissa muutenkin, kun pelottaa tarjonnan saatavuus.

Ei voi olla niin, että kutsuvieras joutuu miettimään saisinko vielä yhden drinksun ja missähän ne lipukkeet nyt on.

Kustannuskysymyshän se voi mietityttää, mutta siksi kannattaa tutkia Tallinnaa ja nykyään netistä kotiovelle asti Saksasta. Pienenä joutui menemään paikan päälle, vaikka tunneliakaan ei ollut vielä rakennettu.

Parhaan tunnelman tekee se helppous, kun jossain pöydässä turistaan ja sitten tarvitaan tankkausta. Joku voi vain sanoa käyn tuossa hakemassa, tuonko teillekin.
 

teppana

Jäsen
Omiin juhliin haettiin pakettiautolla Tallinnasta ja onhan tässäkin ketjussa asiasta ollut puhetta. Juhlien tunnelma on nimenomaan parempi, kun ei tarvitse jännittää ja sählää jotain lipukkeita.

Jos joku örveltää, niin se tapahtuu lipukkeista huolimatta ja ne tulevat sitten oma pullo povarissa muutenkin, kun pelottaa tarjonnan saatavuus.

Ei voi olla niin, että kutsuvieras joutuu miettimään saisinko vielä yhden drinksun ja missähän ne lipukkeet nyt on.

Kustannuskysymyshän se voi mietityttää, mutta siksi kannattaa tutkia Tallinnaa ja nykyään netistä kotiovelle asti Saksasta. Pienenä joutui menemään paikan päälle, vaikka tunneliakaan ei ollut vielä rakennettu.

Parhaan tunnelman tekee se helppous, kun jossain pöydässä turistaan ja sitten tarvitaan tankkausta. Joku voi vain sanoa käyn tuossa hakemassa, tuonko teillekin.

Näin itsekin ajattelin tunnelman kannalta. En jaksa uskoa että rajoittamalla tarjottavien juomien määrää per vieras voisi estää ketään vetämästä perseitä olalle. Varsinkaan kun se baari on joka tapauksessa auki ja sieltä rahaa vastaan saa sitä juomista. Juomaliput ei sinänsä ole huono ajatus mutta omaan mielikuvaan ne eivät jotenkin sovi.

Omia juomia ei kyseiseen tilaan voi viedä vaan kaikki ostetaan ravintolan kautta. Eli tässä mielessä kustannuksissa ei voi säästää hakemalla omaa lastia etukäteen. Kustannuksissa sitten voi säästää valitsemalla baariin tietyt tuotteet jotka laskutetaan meiltä, eli ne kalleimmat viskit, konjakit ja muut olisivat sitten tilattaessa maksettava. Mietin että baarissa olevat oluet, viinit (pl. kalliimmat vuosikerta viinit), drinkit/koktailit sekä perus väkevät olisivat avoimen baarin valikoimissa. Tietenkin se kustannuksissa jossain määrin näkyy, mutta vieraita on tulossa aika maltillinen määrä. Joka tapauksessa juomalippuja pitäisi olla varmaankin se kolme per vieras. Jokainen ei sitä kolmea juo mutta joku juo sitten kuusi. Jos juomatarjoilu on vapaa, tuskin se keskiarvo per vieras paljon yli sinne viiden kuitenkaan nousee. Mielestäni tuo on sellainen kustannus joka kannattaa maksaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielenkiinnosta. Mikäs on sitä elämisen arvoista elämää? Ja mikä vika on siinä, että täyttää elämänsä itselleen mieluisilla asioilla?

Paha sanoa. Pitäisikö sitä jotain munkkiluostaria kokeilla. Silloin ei välttämättä häviäisi joka peliä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on häät joskus syssymmällä. Kälyn suhteilla saatiin hyvä tarjous eräästä matkailualan yrityksestä. Sieltä saisi juhlatilat, ruuat ja voisi vuokrata pari mökkiä vieraita varten. Toisessa mökissä voisi pitää vaikka jatkot, on saunaa, kylpytynnyriä, isot oleskelutilat ja muutama huone. Toisaalta sieltä on pitkä matka Lahteen jatkoille. Pitäisikö ehkä hommata kuljetus jatkohaluisille.

Ja on paikka aika kaukana siitä kirkosta missä meidät ehkä vihitään. Pitäisi ehkä hommata kuljetus. Toisaalta voisi meidät vihkiä ns. paikanpäällä kun vihkijä on minulle tuttu lapsuudesta eikä sidottu tiettyyn seurakuntaan. Mutta kirkko on aina kirkko, jotenkin arvokas. Ja saman kirkon asiakkaita me ollaan molemmat miehen kanssa oltu. Ja tietenkin pitää selvittää onko meidän vihkipäivänä jotain tapahtumaa kirkossa. Eli voiko toisen seurakunnan pappi tulla vihkimään meitä.
 

Fordél

Jäsen
Meillä on häät joskus syssymmällä. Kälyn suhteilla saatiin hyvä tarjous eräästä matkailualan yrityksestä. Sieltä saisi juhlatilat, ruuat ja voisi vuokrata pari mökkiä vieraita varten. Toisessa mökissä voisi pitää vaikka jatkot, on saunaa, kylpytynnyriä, isot oleskelutilat ja muutama huone. Toisaalta sieltä on pitkä matka Lahteen jatkoille. Pitäisikö ehkä hommata kuljetus jatkohaluisille.

Kuulostaa hyvälle. Sen mitä itse oppi omista häistä niin panosta paikkaan. Se luo jo todella paljon sitä fiilistä ja mahdollisuuksia hääjuhlalle.

Ja on paikka aika kaukana siitä kirkosta missä meidät ehkä vihitään. Pitäisi ehkä hommata kuljetus. Toisaalta voisi meidät vihkiä ns. paikanpäällä kun vihkijä on minulle tuttu lapsuudesta eikä sidottu tiettyyn seurakuntaan. Mutta kirkko on aina kirkko, jotenkin arvokas. Ja saman kirkon asiakkaita me ollaan molemmat miehen kanssa oltu. Ja tietenkin pitää selvittää onko meidän vihkipäivänä jotain tapahtumaa kirkossa.

Mun mielestä ei tarvi hommata kuljetusta kaikille. Suurella osalla on auto tai tuntevat jonkun toisen häävierään, jolla on auto. Se on vierainen oma homma hankkiutua kirkosta juhlapaikalle. Niitä toki jeesataan, jolla ei ole valmista kyytiä. Kaikkea ei kuitenkaan kannata ottaa omalle kontolle, koska sitä organisoitavaa ja kulueriä riittää muutenkin ihan riittävästi.

Mitä tulee kirkkossa vihkimiseen vs. paikan päällä (ulkona luonnossa) vihkimiseen niin pohdimme itse tätä samaa asiaa, mutta päädyimme kirkkoon. Tämä siksi jo ihan siitäkin syystä, että jää yksi organisoitava asia pois ja saa ilmaiset musiikit:) Pelkkien musiikkien (=pianisti/sellisti ym.) hoitaminen paikan päälle olisi ollut yksi lisähomma ja kuluerä. Ja onhan siinä tietty arvokkuus, jos vihitään kirkossa.

Eli voiko toisen seurakunnan pappi tulla vihkimään meitä.

Voi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisikö ehkä hommata kuljetus jatkohaluisille.

Jatkoaikalaisille oma kuljetus on todella hyvä idea.

Mitä tulee kirkkossa vihkimiseen vs. paikan päällä (ulkona luonnossa) vihkimiseen niin pohdimme itse tätä samaa asiaa, mutta päädyimme kirkkoon. Tämä siksi jo ihan siitäkin syystä, että jää yksi organisoitava asia pois ja saa ilmaiset musiikit:) Pelkkien musiikkien (=pianisti/sellisti ym.) hoitaminen paikan päälle olisi ollut yksi lisähomma ja kuluerä. Ja onhan siinä tietty arvokkuus, jos vihitään kirkossa.

Olin toki järven rannalla ja eipä siihen parin minuutin toimitukseen mitään pianistia tarvinnut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mun mielestä ei tarvi hommata kuljetusta kaikille. Suurella osalla on auto tai tuntevat jonkun toisen häävierään, jolla on auto. Se on vierainen oma homma hankkiutua kirkosta juhlapaikalle.
Siskon häissä oli kuljetukset, ensin kirkolle pikkubusseilla ja takseilla, sitten kirkolta juhlapaikalle isommalla bussilla ja juhlapaikalta vielä taksit heidän piikkiin kotiin. Ajatus oli ettei kenenkään tarvi olla kuskina kuivin suin. Heillä oli kyllä vähän vieraita ja monet vieraat yöpyi samoissa paikoissa (kuten meidän puolen suku vanhempieni luona). No joo, kyllä siinä on ihan liikaa rumbaa... antaa olla. Kuhan mietiskelin.
 

Fordél

Jäsen
Olin toki järven rannalla ja eipä siihen parin minuutin toimitukseen mitään pianistia tarvinnut.

Ei tarvi, mutta moni haluaa vihkitilaisuuteen musiikkia. Eikait vaatteitakaan ole pakko käyttää, mutta moni nekin haluaa.

@Iisoppi Kuten edellä jo todettiin, jos joku haluaa juhlissa tintata, hankkikoot itse kuljetuksen. Tarjoatte todennäköisesti aika paljon kaikkea häävieraille, mutta ihan kaikesta sentään ei tarvi huolehtia. Toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi kokee ja mihin lompakko taipuu. Itse kuitenkin käyttäisin nämäkin rahat johonkin muuhun, kuten ruokaan tai jonkun ammattilaisen ohjelmanumeroon.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos ihan rehellisiä ollaan niin välillä mietin että jos tässä nyt pitää naimisiin mennä niin voisi käydä nopeasti maistraatissa avioitumassa ja söisi hampparit Hesessä avioitumisen kunniaksi. Välillä ahdistaa suunnittelu. No joo, kyllä sen kunniaksi voi pitää kunnon juhlat kun kerran naimisiin menee. On vaan paljon ajateltavaa ja suunniteltavaa.

@Fordél kyllä se kuljetushomma oli vaan heitto joka tuli mieleen siskon häistä. Mutta kyllä se oli sellainen härdelli ettei siihen halua lähteä. Eilen saatiin tarjous siitä juhlapaikasta ja illalla mietiskelin kaikenlaista ja kirjoittelin. Etäisyydet mietityttää mutta mietitään niitä sitten miehen, lähisuvun kanssa.
 

Tuamas

Jäsen
Kuljetus, kuten kaikki muukin, riippuu budjetista.

Meillä oli bussi pois juhlapaikalta yöllä, kun se oli aika korvessa.

Yllättävän halvalla bussi lohkesi, taisi olla alle 200€ ja sillä ajeltiin juhlapaikalta kahteen eri majapaikkaan ja loput porukasta keskustaan, yhteensä parin tunnin keikka ja ~50km. Toki noissa oli ihan järkyttäviä hintaeroja, kallein tarjous oli triplat halvimpaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos joku ei halua olla kuivin suin, niin voi varmaankin silti järjestää omat kyytinsä. Esimerkiksi vaikka sillä taksilla.
Niin varmaan voi. Joku ehkä pitää meitä epäreiluina kun raahataan jumalan selän taakse juhliin eikä tarjota kyytiä takaisin Lahteen juhlimaan. Kun ajatus olisi että me hääpari jäämme juhlapaikalle mökkiin yöksi.

Kuljetus, kuten kaikki muukin, riippuu budjetista. Meillä oli bussi pois juhlapaikalta yöllä, kun se oli aika korvessa.
Suhteilla saisi varmaan ihan kivan diilin jostain bussista mutta se koko paletti jota vietiin läpi siskon häissä oli aika raskas. Eli ensin pitää hoitaa vieraat kirkolle (jos tulee omilla autoilla niin autot on sitten kirkolla). Kirkolta juhlapaikkaan on helppo nakki, kaikki on "yhes kooss". Juhlapaikalta paluu, mihin ne kaikki viedään. Ja mihin aikaan. Osa jäisi ehkä mökeille. Kyllä, tässä on vielä mietittävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös