SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 342 424
  • 5 770
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Osakeanneista puheen ollen... Mulla on jossain jemmassa Idän Jätti(läinen?) Oy:n osakekirja, tai itse asiassa osakekirjaan oikeuttava väliaikaistodistus. Se on peräisin muistaakseni 90-luvun alussa järjestetystä osakeannista, silloinhan SaiPa kävi melkein konkurssissa. Mitähän tälle yhtiölle on tapahtunut, lieneekö mulla montakin tuhatta euroa osinkoja nostamista odottamassa?!!!
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat
Osakeanneista puheen ollen... Mulla on jossain jemmassa Idän Jätti(läinen?) Oy:n osakekirja, tai itse asiassa osakekirjaan oikeuttava väliaikaistodistus. Se on peräisin muistaakseni 90-luvun alussa järjestetystä osakeannista, silloinhan SaiPa kävi melkein konkurssissa. Mitähän tälle yhtiölle on tapahtunut, lieneekö mulla montakin tuhatta euroa osinkoja nostamista odottamassa?!!!
http://www.esaimaa.fi/Online/2012/12/20/Idän Jättiläiset ajetaan alas/2012114901756/4
Sitä en tiedä mitä sinulta on jäänyt saamatta, kysy toimistolta :)
Oli itselle ihan uusi asia tällainen Oy, että on siellä kauan aikaa sitten jotain yritelty.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli tavoitteesta on jääty 300 katsojaa per ottelu. Eli koko kautta ajatellen vähintään 135k euroa jäädään budjetista runkosarjan osalta (300 × 30 ×15 euroa). Mikäli siis loppukausi mennään näin. Ei tuota ihan yhdellä pleijarimatsilla kuitata. Pakko olisi mennä säälistä jatkoon tai mielellään napata se sija 6. Toisaalta tuo ei ole niin huono tulos, ettei vielä voisi vähän satsata tähän kauteen. Ja käsittääkseni pelaajabudjetissa pitäisi olla löysää. P.Q kävi pyörittämässä ja Hamilton tuli pelastamaan uransa joten tuskin on käytetty kaikkia siemenperunoita.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Laitetaanpa viime viikonlopun dokumentointi tänne SaiPan tulevaisuus -ketjuun. Olen kannattanut SaiPaa aika pitkään (niistä ajoista lähtien kun Leo Haakana ja Erkki Suni olivat SaiPan puolustuksen kantavia voimia), ja nyt näyttää siltä että Tertsi on tartuttanut Meidän poikiin ripauksen voittamisen kulttuuria. En tiedä mihin asti tämä materiaali riittää tepsukoita vastaan, mutta ei me ainakaan peruutella kesälomalle, perkele!

...ja nyt on vuosikin oikein!
 

Liitteet

  • SaiPaa.PNG
    SaiPaa.PNG
    198,9 KB · kertaa luettu: 443
Viimeksi muokattu:

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Laitetaanpa viime viikonlopun dokumentointi tänne SaiPan tulevaisuus -ketjuun. Olen kannattanut SaiPaa aika pitkään (niistä ajoista lähtien kun Leo Haakana ja Erkki Suni olivat SaiPan puolustuksen kantavia voimia), ja nyt näyttää siltä että Tertsi on tartuttanut Meidän poikiin ripauksen voittamisen kulttuuria. En tiedä mihin asti tämä materiaali riittää tepsukoita vastaan, mutta ei me ainakaan peruutella kesälomalle, perkele!

Muute iha hyvä mutta laita vielä vuodeks 2018 ;)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se Pekka Tirkkonen taisi tuoda sen voittamisen kulttuurin tänne, tosin ehkä palaset muutenkin organisaatiossa alkoi olla kohdillaan siinä kohtaa ja Tirkkosen valmennustapa sopi SaiPaan kuin valettu ja tulosta alkoi tulla. Selinin aikana koputeltiin näitä samoja asioita, mutta ei ihan vielä lähtenyt.

Tosin, Lehterä on siinä mielessä historiallinen valkku, että heti ekalla kaudellaan vie joukkueen puolivälieriin. Pexxxin eka tyssäsi vielä sääleihin ja seuraavalla kerralla rävähti.

Toki Lehterä on tuonut tärkeää täysin emo-organisaation ulkopuolista kipinää. Tirkkosellakin kuitenkin oli pelaajana SaiPa-taustaa.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä kausi on jo nyt onnistunut taloudellisesti sekä urheilullisesti. Toki vasta mestaruuteen pitää olla täysin tyytyväinen, mutta on tämä balsamia viime kauden arpiin. Saatiin vielä ainakin yksi kotipeli ja kassa kiittää.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Jokipojat
Ihan ensiksi kiitokset koko joukkueelle hienoista elämyksistä ja upeista hetkistä kaudella 2017 - 2018. Koko matkan ajan joukkueen taso nousi ja ilta toisensa jälkeen kamppailtiin voitoista. SaiPan asema uskottavana joukkueena myös palautettiin viime kauden räpellyksen jälkeen. Siitä iso kiitos Lehterän Terolle ja joukkueelle, joka ei ollut valmis ikinä antamaan periksi. Olen seurannut SaiPan otteita Kisapuistossa syksystä 1972 lähtien ja en muista koskaan nähneeni jäällä yhtä periksiantamatonta joukkuetta. Toki aiemminkin noita elämyksiä ja upeita hetkiä on ollut.

Nyt vaan jotenkin tuntuu, että muutamia pelaajia vaihtamalla parempiin ja entisten kehittyessä vielä lisää, niin tällainen veteraanikin pääsee nauttimaan ensi keväänä siitä unelmoimastani mitalista. Nyt on meidän aika napata se ja siihen uskon tämän kauden esitysten perusteella kuin vuoreen.

Muutenkin kausi on ollut upea, kun uusi hallisuunnitelma nytkähti eteenpäin ja sekin kaiketi saadaan lähivuosina. Toivottavasti siihenkin tulee riittävästi seisomapaikkoja, jotta Suomen paras kannattajaporukka pääsee luomaan tunnelmaa halliin. Olen seurannut tiettyjä asioita SaiPan osalta melko aktiivisesti ja kyllä meillä osataan. Meillä on parhaat kannattajat, paras yleisö, mahtavat vieraspeleissä kannatuksesta huolehtivat fanit ja sosiaalinen media videoineen, missä SaiPa on ihan pro. Tästä se ei jää kiinni, mutta toivottavasti en enää koskaan näen yleisömääriä, jotka alkavat numerolla 2.

Hivenen olen kuitenkin huolestunut uusien SaiPa-fanien osalta. Toimin näet opettajana eräässä Lappeenrannan suurimmassa koulussa ja vaikka olen puhunut, maanitellut ja jopa kiristänyt oppilaita SaiPan peleihin, niin kiinnostus on melko vähäistä. Mistä ne uudet kannattajat saadaan, jos nykynuoria ei kiinnosta? Tähän en ainakaan itse ole keksinyt mitään viisasten kiveä. Toivottavasti joku keksisi, koska muuten hallin yleisön keski-ikä jatkaa kasvuaan. Nuoria tarvittaisiin jatkossakin...

No, se negailusta ja palataan asiaan. Ensi kausi on SaiPan juhlakausi ja siihen toivottavasti panostetaan. Kaikkia pankkitilin miljoonia ei kannata sijoittaa kerralla, mutta muutamaa tasokasta laituria ja pakkia huutaa. Mielellään saisivat myös olla rightinpuolen ukkoja! Hivenen lisää leveyttäkin rosterissa saisi olla, jotta rasitus ei nousisi kohtuuttomaksi. Vielä kun saadaan tämän kauden asenne säilytettyä, niin hyvä tulee.

Kiitos SaiPa tästä kaudesta ja joka jätkä on ansainnut pienen loman, kuten Tertsikin. Syyskuussa jatketaan ja kaikki Kisapuistoon katsomaan Meidän poikia.
 

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
I
Hivenen olen kuitenkin huolestunut uusien SaiPa-fanien osalta. Toimin näet opettajana eräässä Lappeenrannan suurimmassa koulussa ja vaikka olen puhunut, maanitellut ja jopa kiristänyt oppilaita SaiPan peleihin, niin kiinnostus on melko vähäistä. Mistä ne uudet kannattajat saadaan, jos nykynuoria ei kiinnosta? Tähän en ainakaan itse ole keksinyt mitään viisasten kiveä. Toivottavasti joku keksisi, koska muuten hallin yleisön keski-ikä jatkaa kasvuaan. Nuoria tarvittaisiin jatkossakin...
.

Kun itse olin ala-asteella eräässä LPR:n koulussa 70-80-luvun vaihteessa, niin toisinaan koulussa jaettiin vapaalippuja SaiPa:n peleihin. Muistaaksen lippuja oli ehkä 5-10/luokka. Muutaman kerran minäkin otin lipun. Isosisko suostui lähtemään mukaan jan näin pääsin katsomaan pelejä. Ensimmäinen peli, jonka näin oli SaiPa-KooKoo, joka päättyi kotivoittoon. Siitä lähtien on tullut SaiPa:aa kannatettua ja seurattua. Ehkä tätä lippujen jakoa voisi nykyäänkin kokeilla?
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Näkisin että SaiPalla on aika paljon imagotyötä tehtävänä. SaiPan pitäisi saada ”seksikkyyttä” lisää, ja irrottautua ”kyläjengi” imagostaan. Nuoret on elänyt koko elämänsä maailmassa, missä näkevät NHL:n ja jalkapallon huippumaiden matseja hienoine ottelutapahtumineen ja isoine kansainvälisine areenoineen. Yksinkertaisesti pienen suomen liigan SaiPa, mikä pelaa kohta puolivuosisataa vanhassa ladossa, ei jaksa kiinnostaa. Onneksi saadaan uusi halli, mikä parantaa ainakin tätä puolta. Pitäisi panostaa juniorituotantoon, ja sitä kautta pystyä parantamaan myös edustusjoukkueen tasoa. Paljon on työtä, mutta myös mahdollisuuksia. SaiPalla on kuitenkin pitkät perinteet ja se on asia mistä Lappeenranta tunnetaan parhaiten ympäri Suomea.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Myös yksinkertaisesti menestys tuo faneja. 3v sitten Veiterä oli ihan nevarijuttu, mutta kummasti gloryhunttereita o nyt ilmaantunu joka puolelta. Toki fanipohjan pysyvyydestähän tässä on kyse ja en todellakaan osaa sanoa, tuoko tuplamestaruus kuinka paljon uusia faneja tekojään katsomoon.

Jaksan uskoa, että tän kauden tammi taipuu -tarinat antaa hyvän pohjan rakentaa hieno tarina SaiPan ympärille juhlakaudeks ja parilla vonkaleella saadaan melko hyvät aihiot siihen, että Lappeenrantaan saataisiin taas SaiPa-buumi päälle, kuten pari vuotta takaperin Raun ja McIntyren, Löfquistin, Nokelaisen ja Tirkkosen tuomana (+ #8 ja #27 mainittava luonnollisesti). Ensi kauden markkinointia sitten Nättisellä, Oksasella, Tanuksella, Denisovilla (?), Vaakanaisella (?), Carsonilla (?), Kunykillä, Tuohimaalla ja parilla kuumalla houkuttimella (koodinimi Rau) sekä prospectilla (E Oksanen, R Salo)
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Näkisin että SaiPalla on aika paljon imagotyötä tehtävänä. SaiPan pitäisi saada ”seksikkyyttä” lisää, ja irrottautua ”kyläjengi” imagostaan. Nuoret on elänyt koko elämänsä maailmassa, missä näkevät NHL:n ja jalkapallon huippumaiden matseja hienoine ottelutapahtumineen ja isoine kansainvälisine areenoineen. Yksinkertaisesti pienen suomen liigan SaiPa, mikä pelaa kohta puolivuosisataa vanhassa ladossa, ei jaksa kiinnostaa. Onneksi saadaan uusi halli, mikä parantaa ainakin tätä puolta. Pitäisi panostaa juniorituotantoon, ja sitä kautta pystyä parantamaan myös edustusjoukkueen tasoa. Paljon on työtä, mutta myös mahdollisuuksia. SaiPalla on kuitenkin pitkät perinteet ja se on asia mistä Lappeenranta tunnetaan parhaiten ympäri Suomea.

Hyvä kirjoitus ja allekirjoitan joka sanan. SaiPan on tehtävä oikeasti töitä, että junnarit tuntee joukkueen omakseen. Yhteisöllisyyttä on lisättävä ja nuoria houkuteltava katsomoon. Imatralla IPV päätti tulevalle kesälle ilmaisesta ottelutapahtumasta kaikille alle 25 vuotiaille. SaiPan kannattaa tarkasti seurata tätä kokeilua. En näkisi huonona, että ensi kaudella olisi ilmainen sisäänpääsy lapsille tiistaipeleihin.

Muutenkin SaiPan tulisi nyt tarkasti miettiä miten hyödyntää seisomakatsomoa ja nostattaa ottelutapahtumien tunnelmaa. Telia jatkaa myös tulevilla kausilla edullista tv-seurantaa. Tähän on SaiPan pakko nyt reagoida ja ottelulippujen hintojen on muututtava dynaamiseksi. Muuten väki oppii oikeasti katsomaan pelit kotisohvalta. Nykyisessä hallissa on vain yksi vahvuus. Se on kaukaan pääty. Tuonne pitää saada myytyä puolet kausareita ja toiselle tonnille keksittävä jotain kamppista. Kuinkahan monta seisomapaikkalippua enää nykyisin myydään ovelta? 50 vai alle?

Onnistuneen kauden jälkeen SaiPa tehnee taas satojen tonnien positiiivisen tuloksen. Haluaisin nähdä jo kesällä hallituksen lausuman, jossa kerrotaan pitemmän ajan strategia mihin nämä(kin) rahat käytetään. Panostetaanko suoraan juhlakauden joukkueeseen? Kehitetäänkö juniorituotantoa lisää? Säästetäänkö rahaa tulevaan halliin?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hivenen olen kuitenkin huolestunut uusien SaiPa-fanien osalta. Toimin näet opettajana eräässä Lappeenrannan suurimmassa koulussa ja vaikka olen puhunut, maanitellut ja jopa kiristänyt oppilaita SaiPan peleihin, niin kiinnostus on melko vähäistä. Mistä ne uudet kannattajat saadaan, jos nykynuoria ei kiinnosta? Tähän en ainakaan itse ole keksinyt mitään viisasten kiveä. Toivottavasti joku keksisi, koska muuten hallin yleisön keski-ikä jatkaa kasvuaan. Nuoria tarvittaisiin jatkossakin...
Siihen voisi ehkä vaikuttaa, jos meillä olisi jokin superjunnu/ junnuja, siis samaa ikäluokkaa oleva kaveri, jonka otteita on coolia diggailla ja pelejä käydä katsomassa. No sellaista ei tupsahda vain toivomalla, eikä varsinkaan (vielä) tähän hätään. Ja laajemmin, kyse on loppujen lopuksi viihdebisneksestä, tai myös siitä. Nuoret elävät aikaa, jolloin koko maailma on ollut hyppysissä eri medioiden kautta käytännössä syntymästä lähtien, eli kotimaan kenttien kannalta epäreilusti ajateltuna show:sta löytyy vertailukohtia maailmalta. Jos meillä ei siis ole antaa joka ilta kokoonpanoon omaa "lainetta", "ahoa", "puljua" tms.., niin tyydyttääkö muu ottelutapahtuma, tai joukkueen imago näitä 24/7 eri mediaärsykkeissä marinoituja milleni..millenenini.. vittu, 2000-syntyneita. :) Nurkkapatriotisminkin ajat alkavat näin globaalissa maailmassa olla ohi, eikä asioista tykätä nuorten parissa vain siitä syystä, että se nyt sattuu olemaan omalta kylältä, vaan pikemminkin sisällön takia. Tällaista pohdintaa. Toki kyllä buumeihinkin mennään, jos sellainen osataan synnyttää vrt. Susijengi ja miksei lepralaisuuskin voisi olla siisti ja LIT homma.

Ja lisätään loppuun sekin, että ehkä jääkiekkoon liitetty "äijäilykin" alkaa olla jotain sellaista, mikä ei uusilla, nuorilla miehillä kuulu tavoiteltavien asioiden joukkoon, vaan sitä kenties pidetään junttina. Tämän nyt ei SaiPaan liity suoranaisesti, tai pelkästään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Jaksan uskoa, että tän kauden tammi taipuu -tarinat antaa hyvän pohjan rakentaa hieno tarina SaiPan ympärille juhlakaudeks ja parilla vonkaleella saadaan melko hyvät aihiot siihen, että Lappeenrantaan saataisiin taas SaiPa-buumi päälle, kuten pari vuotta takaperin Raun ja McIntyren, Löfquistin, Nokelaisen ja Tirkkosen tuomana (+ #8 ja #27 mainittava luonnollisesti). Ensi kauden markkinointia sitten Nättisellä, Oksasella, Tanuksella, Denisovilla (?), Vaakanaisella (?), Carsonilla (?), Kunykillä, Tuohimaalla ja parilla kuumalla houkuttimella (koodinimi Rau) sekä prospectilla (E Oksanen, R Salo)
Jep, pohjat on erittäin hyvät. Just tällä hetkellä mulla ei ole oikeastaan muita huolenaiheita ensi kaudesta kuin se, että fanien odotukset nousee liian korkealle. Vaikka juhlakauteen varmasti panostetaankin vähän reilummin, niin mitalipeleihin päästäkseen SaiPan on myös ensi kaudella ylisuoriuduttava.

Toivottavasti Tuomenoksan haaviin tarttuu isoja vonkaleita. Pari kovan luokan takuuvarmaa ykköskorin suorittajaa, ja lisäksi muutama topinättinen/ahtioksanen -aihio pidemmällä sopimuksella. SaiPan peliesitykset play offeissa oli hyvää markkinointia pelaajamarkkinallekin, ihan varmasti Tertsin valmennus houkuttaa nuoria lupauksia nyt vielä enemmän kuin kuukausi sitten.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Juhlakausihan on Liigassamme synonyymi sille, että kaikki mikä voi mennä pieleen, menee. Jos ei muuta, niin urheilullinen menestys ainakin.
 

ahal

Jäsen
Hyviä pointteja monelta kirjoittajalta. Niitä on syytä miettiä ihan vakavissaan. Mitä tulee juhlavuoteen, ehkä me "ikipalstalaiset" (+ muut konkarit) voisimme osaltaan huolehtia siitä, että jalat ja varpaat pysyvät tukevasti maanpinnalla juhlien keskelläkin. Tässon vuosien varrella ladattu toiveiden tynnyriä useaan otteeseen, mutta lopulta enemmän tai vähemmän pettyen. Jospa nyt mentäis eteenpäin askel kerrallaan tosiasiat huomioiden. Ja hitaasti mutta varmasti tammea kasvattaen. Uskon että menestys tulee mieluummin nöyrällä työnteolla kuin etukäteen uhoamalla.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Joo mitään ei pidä ottaa itsestään selvänä, vaan nöyrästi uutta kautta kohti, vaikka joukkue vahvistuisikin mukavasti. Nyt, tällaisen odottamattoman ja hienon menestyksen siivittämänä, seurajohdon on tultava myös esiin ja kerrottava omista tulevaisuuden suunnitelmistaan, kuten yllä kirjoiteltiinkin. On ne sitten mitä tahansa, niin joku plääni ilmoille, mitä kohti edetään määrätietoisesti. Pohja on hyvä, tappiota ei tehdä, kuten monet muut liigajengit. Nyt on annettu taas aihiot jatkaa siitä, mihin Kallioniemen ja Tirkkosen aikana jäätiin. Viime kausi on unohdettu jo gloryhuntereidenkin toimesta. Ihmisiä kiinnostaa ensi kaudella SaiPa aivan varmasti paremmin kuin tähän kauteen lähdettäessä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Etelä- Saimaan sivuilla on toimittaja Vesa Salmisen analyysi koko kaudesta ja siellä jutun lopulla, väliotsikon JOHTO alla on kommenttia jonka voin allekirjoittaa.
pari pientä referointia: Jonnekin katosi välillä yhteys kiekkoyhteisöön.
Lopussa: Juhlavuosi edessä ja kannattajat odottavat nyt muitakin signaaleja satsauksesta kuin positiivisen tilinpäätöksen.
Kannattaa lukea.
Katsotaan nyt mitä tulee, kertooko seuran johdosta kukaan, mitä on odotettavissa, onko satamassa taas ennen juhannusta joukkueen esittely ja tuleeko johdosta joku paikalle, vai onko se elokuun alku taas tilinpäätöksineen ainut johdon esiin tulo?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös