Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 887 257
  • 13 864

Superper

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun tässä nyt on iltaa pitkin sulateltu niin ainoa mikä vituttaa tässä ehkä olemattomassa vahvistus-gatessa on se että seurajuoman pohjaksi valittiin Suomen paskimman makuinen bulkkiolut.
Tämä.
Eiköhän raha ratkaissut tämänkin. TPS:n mainospaikat on järkyttävän hintaisia, enkä usko että esim. paikalliset pienpanimot pääsevät markkinointibudjetissa lähellekkään Hartwallin kilpailukykyä. Siihen päälle vielä jakelu jne.
Pieni toivomus itsellä, TPS hunajaolut.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tämä.
Eiköhän raha ratkaissut tämänkin. TPS:n mainospaikat on järkyttävän hintaisia, enkä usko että esim. paikalliset pienpanimot pääsevät markkinointibudjetissa lähellekkään Hartwallin kilpailukykyä. Siihen päälle vielä jakelu jne.
Pieni toivomus itsellä, TPS hunajaolut.

Tuo Karjala voisi olla ihan perusbulkia höystettynä jollain hunajatvistillä.
Heti olisi Tepsiä tölkissä ja uppoaisi tuularista katkarapuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kun tässä nyt on iltaa pitkin sulateltu niin ainoa mikä vituttaa tässä ehkä olemattomassa vahvistus-gatessa on se että seurajuoman pohjaksi valittiin Suomen paskimman makuinen bulkkiolut.

Mietin tässä että tämä olisi käännetty posin puolelle yhdellä pienellä muutoksella, Hartwallin alkoholituoteperheestä kun TPS-brändin kanssa olisi Kurjalan sijaan pitänyt yhdistää Original Long Drink-lonkero, niin Jatkoajalla olisivat myös muiden joukkueiden kannattajat kermanneet housunsa.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Voiko joku selittää mulle ihan kädestä pitäen, että mistä nyt ollaan vittuunnuttu? Oon selannu palstaa ja nettiä enkä mitään löydä. Tuskin niin suosittu täällä olen, että olette päättäneet tehdä mulle yhteisen aprillipilan näin helmikuun kunniaksi?
 

12961

Jäsen
Mietin tässä että tämä olisi käännetty posin puolelle yhdellä pienellä muutoksella, Hartwallin alkoholituoteperheestä kun TPS-brändin kanssa olisi Kurjalan sijaan pitänyt yhdistää Original Long Drink-lonkero, niin Jatkoajalla olisivat myös muiden joukkueiden kannattajat kermanneet housunsa.

Tai sitten playoffien alkaessa Stallhagenin hunajaolut premium-vaihtoehdoksi tuularikarjalalle.
 

12961

Jäsen
Voiko joku selittää mulle ihan kädestä pitäen, että mistä nyt ollaan vittuunnuttu? Oon selannu palstaa ja nettiä enkä mitään löydä. Tuskin niin suosittu täällä olen, että olette päättäneet tehdä mulle yhteisen aprillipilan näin helmikuun kunniaksi?

1. Iltapäivällä TPS julkaisi joka sometuutissa kuvan, jossa ilmoitettiin, että klo 18 julkaistaan 2 vahvistusta.
2. n. klo 18.10 TPS julkaisi Oula Palveen loppukaudeksi
3. n. klo 18.35 TPS julkaisi toisen vahvistuksen olevan TPS-olut.

Oma reaktioni oli aluksi, että vitun huono juttu. Vaikka vitutus hälvenikin nopeasti, ei vastaavia tehokeinoja sovi käyttää liian usein.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
@12961 kiitos! Olen alkoholimainontaa vastaan, mutta en kyllä tajunut, että tuosta täällä möyhkätään, vaikka nuo videot olin nähnyt.

Kai sitä tuostakin voi mielensä pahoittaa, jos oikein kovaa yrittää...
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
@12961 kiitos! Olen alkoholimainontaa vastaan, mutta en kyllä tajunut, että tuosta täällä möyhkätään, vaikka nuo videot olin nähnyt.

Kai sitä tuostakin voi mielensä pahoittaa, jos oikein kovaa yrittää...
Ei kyse mistään alkoholimainonnasta ollut, vaan:

- Ilmoitetaan että julkaistaan kaksi vahvistusta klo 18 8nojoo, nyt voidaan jälkiviisaana sanoa että ei sanottu tasan 18.00)
- Vahvistuksia ei julkaista tasalta, vaan pidetään radiohiljaisuutta ja kannattajat rämpyttävät F5 nettisivulla ja sosiaalisessa mediassa
- Ensin julkaistaan vain toinen vahvistus, joten odotukset ovat korkealla mikä se toinen "vahvistus on"
- Taas kestää vitusti, tosiaan yli puoli tuntia siitä alkuperäisisestä "luvatusta" ajankohdasta ja 25min ensimmäisen vahvistuksen jälkeen vasta julkaistaan ja käykin ilmi että toinen "vahvistus" ei olekaan pelaaja vaan olut

Nykyisen somen aikana tuo oli jossainmäärin hutikuti. Nyt kannattajien toiveet nostettiin ensin korkealla, sitten vielä korkeammalle kun ensimmäinen vahvistus oli Palve. Varmaan ei ollut realistista että sieltä mitään Korpikoskea tulisi, mutta tuollaiseen tulkintaan osa ihmisistä päätyi ja se ei silloin ole hyvä juttu.

Kuvaavaa oli tosiaan twitterissä se kuvakaappaus missä ensimmäinen kommentti tähän toiseen vahvistukseen oli sen jälkeen yli 100x tykätty/jaettu "Haistakaa nyt vittu".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Voiko joku selittää mulle ihan kädestä pitäen, että mistä nyt ollaan vittuunnuttu?
1. Iltapäivällä TPS julkaisi joka sometuutissa kuvan, jossa ilmoitettiin, että klo 18 julkaistaan 2 vahvistusta.
2. n. klo 18.10 TPS julkaisi Oula Palveen loppukaudeksi
3. n. klo 18.35 TPS julkaisi toisen vahvistuksen olevan TPS-olut.

Oma reaktioni oli aluksi, että vitun huono juttu. Vaikka vitutus hälvenikin nopeasti, ei vastaavia tehokeinoja sovi käyttää liian usein.
Vittuuntuminen johtui siitä, että ensimmäisessä ilmoituksessa luotiin kannattajille (=asiakkaille) selkeästi virheellinen mielikuva. Mä olen useaan kertaan todennut, että mulla ei ole käytännössä minkäänlaista markkinoinnin koulutusta. Sen verran kuitenkin ymmärrän muutamien matkailumarkkinoinnin kurssien sekä maalaisjärjen perusteella, että harhauttavan mielikuvan luominen markkinoinnissa on pahinta mitä yritys voi tehdä. Toinen termihän tuolle on selkeä kusetus!

Mun mielestäni jossain oli jo maininta, että TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskolakin oli ottanut kantaa asiaan. Muistaakseni hän asetteli sanansa jotenkin... "Ehkä olisi ollut parempi puhua yhdestä vahvistuksesta ja yhdestä uutuudesta?". EHKÄ??? Se on todellakin ollut vain kannattajien märkää päiväunta, että sieltä olisi pitänyt tulla Oula Palven lisäksi vielä joku tervehtynyt Lauri Korpikoski. Kyllähän siinä ilmoituksessa luotiin mielikuva vahvistuksesta nimenomaan pelaajarosteriin - olisi se sitten ollut vaikka joku divarijätkä tyyliin Joni Seinelä.

Pettynyt olo olisi tullut siitäkin, että toinen vahvistus olisi ollut toimiston puolelle vaikka sitten uusi kahvinkeittäjä. Tämäkin tapaus olisi kuitenkin ollut totuudenmukainen eikä kusettamista. Yhtä lailla kusettamisen puolelle olisi mennyt joku ilmoitus toimiston uudesta kahvinkeittimestä tai pukukopin puolelle yhteisesti hankituista penisrenkaista. Joo, kaikki varmasti omalta osaltaan "vahvistavat" joko työntekoa tai yhteishenkeä - aivan kuten jotkut täälläkin ovat kääntäneet ja vääntäneet TPS-oluen "vahvistavan" taloutta. Vahvistuksesta puhuminen nyt nähdyllä tavalla antaa kannattajille mielikuvan kahdesta vahvistuksesta kaukalon puolelle tai vähintään kaukalon laidalle tai vaikka toimistoon.

Oon selannu palstaa ja nettiä enkä mitään löydä. Tuskin niin suosittu täällä olen, että olette päättäneet tehdä mulle yhteisen aprillipilan näin helmikuun kunniaksi?
Aprillipila - loistava sanavalinta!

Jotenkin tuntuu siltä, että toimistolla ei todellakaan ymmärretä tiedottamisen ydintä. Mä seuraan todella paljon keskieurooppalaisia jääkiekkosarjoja. Eri viestimien kautta mulle kulkeutuu useita mainoksia ja tiedotteita mm. sveitsiläisiltä ja saksalaisilta (suur-) seuroilta. Nyt nähdyn kaltaista kusettamista ei ole vielä kertaakaan sattunut vastaan. Nämäkin seurat hankkivat uusia pelaajia. Uusia tuotteita lanseerataan myös tasaisin väliajoin. Milloinkaan... korostan milloinkaan en ole nähnyt vastaavanlaista harhaanjohtamista. Sen verran tiedän esim. berniläisten sielunmaisemaa, että tällainen TPS-tyyppinen kusetus ei siellä unohtuisi ikinä.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Asia selvä. Ymmärtäähän tuon. Itse katoin nuo videot vasta myöhemmin, niin ei ollut sitä odottamista. Kyllä se sillä hetkellä varmasti olisi vähän vituttanut.

Edit. Saipahan mainos ainakin huomiota, se kai mainosten idea on. Nyt kaikki voivat saada vahvistuksen #2 omaan olohuoneeseen.
 

Sienihattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se porukka joka tuosta veti somekilarit on TPS kannattajien määrässä hyttysen paska, väitän mä, eikä todellakaa mikään suurin osa.

Sanavalinta olisi voinut olla toinen, mutta itse lähinnä hieman naurahdin kun pamahti kurjalat.

Kannujahti odottaa, kurjalat kylmään sillä keväästä tulee pitkä!
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Vituttaa, että Palven ja Tepsin suuri päivä pilattiin tällaisella vitun pelleilyllä.

En nyt tiedä, kuinka suuri päivä tuo Oulan elämässä oli tarkoitus olla.

Jos jotain pilattiin, niin eiköhän sen fanit aivan itse pilanneet.

Menikö teiltä nyt täysin ohi, että se Palve tuli jo nyt ja sairastupa tyhjenemässä?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt tiedä, kuinka suuri päivä tuo Oulan elämässä oli tarkoitus olla.

Jos jotain pilattiin, niin eiköhän sen fanit aivan itse pilanneet.

Menikö teiltä nyt täysin ohi, että se Palve tuli jo nyt ja sairastupa tyhjenemässä?

Varmaan päivän piti olla sellainen, että fanit olisivat keskittyneet kehumaan Tepsiä, Tepsin johtoa ja organisaatiota hienosta sopimuksesta uuden loistavan pelaajan kanssa sekä uudesta sponsorisopimuksesta Hartwallin kanssa että tavallaan jopa ihan hauskausta TPS-logolla varustetusta juomasta. Oulakin olisi varmaan halunnut ansaitsemansa kunnioituksen sopimuksen julkaisusta, ilman että jää #2 vahvistuksen varjoon.

Nyt asia kustiin joko Tepsin ja/tai Hartwallin mainoskamppanjalla, joka aiheutti lähinnnä vain vitutusta niiden ihmisten kohdalla, jotka seuraavat sosiaalista mediaa. Ja sosiaalista mediaa seuraa vuonna 2018 aika helvetisti porukkaa.

Mutta tämä tästä. Eteenpäin ja toivotaan, että jotain edes opittiin.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka faneja ottaakin päähän, niin jollain se Palvekin ja muut pitää maksaa. Sisään tulevaa kassavirtaa tarvitaan.

No sehän nyt ei tässä millään lailla pointtina, kenenkään vitutuksessakaan. Täälläkin on markkinoinnin peruskurssit käyty ja jotain päällekin liittyen bisnestoimintaan. Ramchester kiteytti asian varsin hyvin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka faneja ottaakin päähän, niin jollain se Palvekin ja muut pitää maksaa. Sisään tulevaa kassavirtaa tarvitaan.

Eli joko et osaa lukea tai sitten et ymmärrä lukemaasi.

Kerrataan nyt siis vielä kahden vahvistuksen julkaisemistilaisuuden hyvät asiat:
- Palven loppukauden+2 seuraavan kauden sopimus
- Hartwallin sponsorisopimus
- TPS-olut

Ja sitten ne huonot asiat:
- tapa jolla edellä mainittujen asioiden julkaisemista markkinoitiin medioissa sekä itse mediatapahtuma
 
Suosikkijoukkue
TPS
Koittakaa nyt mielensäpahoittajat ja kitisijät päästä yli tästä muka kusetuksesta, joka ei edes selainen ollut. Missään ei luvattu 2 pelaajaa. Vai luvattiinko? Itseltä ainakin meni sellainen lupaus ohì. Olisitte nyt tyytyväisiä että saatiin YKSIKIN tuon tason pelimies rosteriin!
Kaikki olisi varmaan hyvin eikä kusetettu olo näillä negaperseillä jos olisi julkistettu kaksi uutta sponssia, eikä yhtään pelaajaa.
HÄVETKÄÄ muka kannattajat!
Itseltä iso kiitos palloseuralle näistä julkistuksista.
Se vielä näille F5 näppäimen hakkaajille ja kellon kyttääjille, että keksikää jotain muuta tekemistä vaikka tunniksi seuraavalla kerralla niin ei tule paha mieli. Neulokaa vaikka hamekangasta :D
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Missään ei luvattu 2 pelaajaa. Vai luvattiinko? Itseltä ainakin meni sellainen lupaus ohì. Olisitte nyt tyytyväisiä että saatiin YKSIKIN tuon tason pelimies rosteriin!

En tiedä luvattiinko yhtään pelaajaa, mutta noin yleensä kun mainostetaan kahta vahvistusta, näillä viitataan juurikin pelillisiin vahvistuksiin. Olen silti oikein tyytyväinen Palven saapumiseen, Antsalle tästä iso peukku.

Pitää myös todeta, ettei minua varsinaisesti vituta, bissejulkkarin vain mielestäni olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin, sinänsä sama mitä litkua on. Tai no, jos se olisi jotain muuta kuin peruskarjalaa, ostamistakin voisi harkita, logon takia ei viitsi bulkkibissestä ylimääräistä maksella.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
@Ramchester @kopo Kyllä minä ymmärsin ja ymmärrän mistä ollaan vihaisia. Paljon paremmin olisi voitu hoitaa. En vain itse nyt satu olemaan vihainen ollenkaan.

Yritän vain lempeästi sanoa, että eiköhän tästä nyt voitaisi mennä eteenpäin ja keskittyä Palveen ja ensi viikkoon?

Hauskaa kun täällä tuntuu kaikilla olevan yhtäkkiä markkinoinnin perusteet sun muut koulussa luettuna. Jos kerran näin olette tehnyt, niin varmasti ymmärrätte, että kyseisen tuotteen markkinointi on onnistunut, ehkä jopa yli odotusten.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Ramchester @kopo Kyllä minä ymmärsin ja ymmärrän mistä ollaan vihaisia. Paljon paremmin olisi voitu hoitaa. En vain itse nyt satu olemaan vihainen ollenkaan.

Yritän vain lempeästi sanoa, että eiköhän tästä nyt voitaisi mennä eteenpäin ja keskittyä Palveen ja ensi viikkoon?

Hauskaa kun täällä tuntuu kaikilla olevan yhtäkkiä markkinoinnin perusteet sun muut koulussa luettuna. Jos kerran näin olette tehnyt, niin varmasti ymmärrätte, että kyseisen tuotteen markkinointi on onnistunut, ehkä jopa yli odotusten.

No itsekin pystyn asiantilan kanssa elämään kyllä ja näköjään markkinointitempaus onnistui siinäkin mielessä että aluehallintovirastokin kiinnostui. Toki asiaa voidaan tarkastella siitäkin näkökulmasta että missä määrin asiakkaiden (jos ei edes puhuta vain fanien / kannattajien näkökulmasta) suuntaan kannattaa "hieman ylimieliseksi" heittäytyä. Pikku arroganssille joissakin asioissa toki oli oma paikkansa silloin kun kaikenlainen tuloksenteko kaukalossa ja sen ulkopuolella sille antoi katetta ja oltiin aidosti paras seura Suomessa. Ihmiset tulevat pysyvästi mukaan asioihin mihin kokevat aitoa samaistumista. Vapaa-ajantekemistä kyllä löytyy kaikenlaista ja kilpailu on kovaa, ts. jos jokin asia tökkii niin myös luopuminen on varsin helppoa kun ei ole pulaa korvaavista aktiviteeteista. Seurakin tietänee tämän ja toki senkin mihin sillä omasta mielestään varaa ja halua. Itse n. 40 vuotta Seuraa enemmän tai vähemmän kannattaneena / seuranneena odottaisin tässä mielessä enemmän yleistä viestinnällistä avoimuutta ja pientä nöyryyttäkin kuin tämän kaltaisia tempauksia. Väriä pitää olla mutta se tarkoittaa jotakin muuta kuin tuo keskiviikon case jonka tiimoilta monelle tuli kusetettu olo. Jätän tämän nyt tähän.
 
On kyllä ironian huipentuma, että itseään markkinoinnin tuntijoina pitävät tyypit kritisoi ihmisiä siitä, että eivät pitäneet käytetystä markkinointitavasta.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Lisätään nyt oma mielipide vielä soppaan vaikka aluksi meinasinkin vain sivusta seurata tätä miekkailua. Kun TPS julkaisi tiedotteen kahdesta vahvistuksesta niin hunajat oli housuissa. Kellon lyödessä 18 alkoi f5 kulua ja pitkästä aikaa tuli oltua tepsin touhuista ihan täpinöissään. No lopputuloksen selvitessä olo oli huijattu ja vitutus oli kieltämättä suuri. Jokunen tunti kului ja harmitus hieman laski. Seuraavana aamuna jopa hieman hymyilytti että kylläpä tuli mentyä täysillä miinaan.
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että nämä kaksi vahvistusta olisi kannattanut markkinoida jollain toisella tapaa.
Vitutuksen suureen nousuun on taas nostanut tämä ketju ja etenkin ne kommentit ettei kyseistä tempausta saisi kritisoida. Ollaan muka kannattajia, mielensäpahoittajia ja vielä hamekangastakin pitäisi hankkia kun noin uskalletaan asiasta antaa negatiivista palautetta. Eli kritisoida ei saa vaikka tepsi aiheutti suuren pettymyksen osalle porukasta. Pitäisi vaan myhäillä muiden mukana, mitäs nyt pienestä kannattajien aliarvioimisesta. Muutenkin täällä vallitseva toisten nimimerkkien lyttääminen siitä että kritisoivat joitain palloseuran asioita on ihan naurettavaa.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mietin tässä että tämä olisi käännetty posin puolelle yhdellä pienellä muutoksella, Hartwallin alkoholituoteperheestä kun TPS-brändin kanssa olisi Kurjalan sijaan pitänyt yhdistää Original Long Drink-lonkero, niin Jatkoajalla olisivat myös muiden joukkueiden kannattajat kermanneet housunsa.
Tälle niin iso peukku. Eteenkin nyt kun ruokakaupoista saa "aitoa" lonkeroa niin mikäs olisikaan sen tyylikkäämpää kuin raidata tölkit mustavalkoisiksi. Jostain syystä lonkero jää kuitenkin aina unholaan eikä tunnu olevan edes vaihtoehto, näkehään sen ravintoloiden hinnoissakin. Vähän vettä, sokeria ja viinaa niin neste on yhtäkkiä euroja kalliimpaa kuin kalja.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Koittakaa nyt mielensäpahoittajat ja kitisijät päästä yli tästä muka kusetuksesta, joka ei edes selainen ollut. Missään ei luvattu 2 pelaajaa. Vai luvattiinko? Itseltä ainakin meni sellainen lupaus ohì. Olisitte nyt tyytyväisiä että saatiin YKSIKIN tuon tason pelimies rosteriin!
Kaikki olisi varmaan hyvin eikä kusetettu olo näillä negaperseillä jos olisi julkistettu kaksi uutta sponssia, eikä yhtään pelaajaa.
HÄVETKÄÄ muka kannattajat!
Itseltä iso kiitos palloseuralle näistä julkistuksista.
Se vielä näille F5 näppäimen hakkaajille ja kellon kyttääjille, että keksikää jotain muuta tekemistä vaikka tunniksi seuraavalla kerralla niin ei tule paha mieli. Neulokaa vaikka hamekangasta :D
Juurikin näin, TPSltä ol erittäin ansiokasta somen käyttöä ja näytti miten saadaan kunnolla näkyvyyttä yms. Mielensäpahoittajat voi mennä itseensä, miten helvetissä tuollaisesta hauskasta läpästä voi vetää herneet noin syvälle sieraimiin. Myönnettävä toki, että nykyään somessa ja varsinkin twitterissä tuntuu elävän kunnon mielensäpahoituskulttuuri, oli asia sitten mikä tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös